چشم انتظاری برای رونق بازار

چشم انتظاری برای رونق بازار
سجاد بوربور،مدرس و معامله گر بازارهای مالی
سجاد بوربور

 

پتانسیل رشد بعد از انتخابات

 

پتانسیل رشد بعد از انتخابات سجاد بوربور، معامله گر بازارهای مالی گفت: اگر بودجه ۱۴۰۰ با فرض تحقق گشایش سیاسی بپذیریم این بودجه با عقالنیت اقتصادی تدوین شــده، یعنی گشایش سیاسی هم خواهیم داشت. وی افزود: البته تایید کلیات بودجه1400 ، امکان توافق سیاسی در برجام، سیگنال احتمال کاهش نرخ ارز را بــه بازارها داده و انتظــارات تورمی را کاهش خواهد داد.

علاوه بر ایــن دولت دوازدهم به ماههای پایانی فعالیت خود رسیده و منطقی است که دولتمردان در روزهای پایانی فعالیتشان، تالش کنند با کاهش نرخ ارز کارنامه مثبتی از خود به جای بگذارند.وی گفــت: در حال حاضر ارزش دلار در بازه ۲۵ الی ۲۸ هزارتومانی منطقی اســت.دلار کمتر از ۲۰ هزار تومان، باعث خروج سرمایه خواهد شد و این اتفاق باعث ساخته شــدن کف حمایتی دلار میشود؛ بنابراین در خوشــبینانه ترین حالت، بعید است که دلار به کمتر از ۲۰ هزار تومان برسد.

اگر هم به این محدوده برسد، به سرعت به قیمت تعادلی(حدود ۲۵ هزار تومان) باز خواهد گشــت. بور بور درخصوص چشم انداز کوتاه مدت صنایع وابسته به نرخ ارز گفت: این صنایع تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری برای ســرمایه گذاری جذاب نیستند. همچنین در قدم اول افت شــاخص تا محدوده یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی محتمل اســت. البته درنهایت با در نظر گرفتن چشمانداز تورمی و عدم توان بانک مرکزی برای سرکوب نرخ ارز، بازار سرمایه پتانسیل رشد بعد از انتخابات را دارد.

چشم انتظاری برای رونق بازار

 

دانلود پی دی اف هفته نامه بورس

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.