پول هوشمند در بورس چیست؟ سه گام ساده تا تشخیص پول هوشمند

پول هوشمند در بورس

ورود پول هوشمند چیست؟

امروز نوبت این است که از پول هوشمند در بورس یا اسمارت مانی صحبت کنیم. بازار بورس اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری دنیای عجیبی دارد. دنیایی که به‌ظاهر در آن اعداد و ارقام و جداول مختلف حکمرانی می‌کنند اما واقعیت چیز دیگری می‌گوید. این دنیای بزرگ و شاید کمی غیرقابل فهم و پیش‌بینی همه و همه بر اساس یک ویژگی ساده و ثابت به نام رفتار انسانی بناشده است.

به بیانی بهتر این انسان‌ها هستند که درنهایت تصمیم می‌گیرند در کجای بازار وارد و خارج شوند و چه رفتاری در بازار نشان دهند. ساده‌ترین این رفتارها را حرکت به دنبال سود است. از طرفی دیگر هر سهم را مانند یک حوضچه یا دریاچه‌ای در نظر بگیرید که سهامداران در آن ماهی‌هایی به بزرگی سرمایه خود هستند. برخی از این ماهی‌ها به‌قدری بزرگ هستند که می‌توان به آن‌ها نهنگ گفت.

این نهنگ‌ها می‌توانند با هر حرکت خود در این دریاچه موجی ایجاد کند که می‌تواند سهامدار ناآگاه را به‌طور کامل به نابودی بکشاند و سهامدار آگاه و باهوش را که خود را در نزدیک این نهنگ نگه‌داشته بزرگ و بزرگ‌تر کند.(مقاله نرم ‌افزار تحلیل تکنیکال را هم مطالعه کنید)

از طرفی دیگر بسیاری از ما جز سهامداران کوچک محسوب می‌شویم که سرمایه ما در برابر این نهنگ‌ها در هر سهمی درصد بسیاری کوچکی دارد. ازاین‌رو بهترین استراتژی این است که خودمان را در نزدیکی نهنگ‌ها نگه‌داریم و سعی کنیم رفتاری مشابه آن‌ها داشته باشیم. پول هوشمند چیست؟ مفهومی است که می‌تواند رد پای این نهنگ‌ها را برای ما مشخص کند و کاری کند که ما خودمان را در نزدیکی آن‌ها نگه‌داریم.

در ادامه این متن می‌خواهیم سراغ پول هوشمند در بورس برویم و این مفهوم را از چند جنبه موردبررسی قرار دهیم و اینکه بدانیم پول هوشمند چیست؟. یکی از مهم‌ترین این جنبه این موضوع خواهد بود که می‌خواهیم راه‌های ساده شناسایی پول هوشمند در بورس را با یکدیگر موردبررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید. (همچنین میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله مزرعه بیت کوین را هم بخوانید)

پول هوشمند یعنی چه ؟ پول هوشمند بورس چیست؟ اسمارت مانی چیست؟

شاید بپرسید چرا به این پول میگوییم پول هوشمند؟ مگر پول خِنگ هم داریم؟

پول هوشمند در بورس به پولی گفته می شود که با هدف جمع کردن شناوری سهم های کوچک وارد سهمی میشود و هدفش این است که در آینده آن سهم را رشد دهد. در کانالها و یا اخبار زرد بورسی میبینید که میگویند پول هوشمند امروز به فلان سهم ها وارد شده است ولی واقعیت این است که برای پیدا کردن رد پای پول هوشمند باید موارد زیادی را بررسی کنید.

برای اینکه تشخیص دهید ورود پول هوشمند امروز در بورس به چه طریقی انجام میشود باید کاملا به فیلتر نویسی و تابلو خوانی مسلط باشید و نمیتوان با اجرای یک فیلتر این کار را انجام داد.

شمامیتوانید با شرکت در دوره فیلتر نویسی و تابلو خوانی پیشرفته روش پیدا کردن پول هوشمند و پیدا کردن رد پای آن را یاد بگیرید.

مفهوم پول هوشمند یا سیگنال ورود پول هوشمند در بورس چیست؟

در اینجا میخواهیم بدانیم ورود پول هوشمند در بورس یعنی چه؟ اولین جنبه‌ای که باید به آن بپردازیم این است که پول هوشمند یا در بورس چه مفهومی دارد؟ پول هوشمند در بورس درواقع و در یک جمله پولی است که بر اساس یک سودآوری در آینده وارد سهم شده است و تا زمانی که این پول در سهم وجود داشته باشد می‌توان به سودآوری آن سهم امید داشت.(اگر نمیدانید که در کدام بازار بیت کوین یا بورس سرمایه گذاری کنید این مقاله را بخوانید)

به بیان بهتر پول هوشمند در بورس یک گردش مالی بزرگ و جذاب محسوب می‌شود که اصولاً توسط یک یا چند گروه مالی بزرگ یا افراد حقیقی با سرمایه‌های گسترده وارد سهم می‌شود. در ساده‌ترین حالت اگر بخواهیم به این موضوع نگاه کنیم، یک فرد حقیقی یا یک گروه مالی وقتی حجم بالایی از سرمایه خود را سرمایه‌گذاری می‌کنند مسلماً سودآوری خوبی از آن سهم انتظار خواهند داشت.(در ادامه مقاله دو طرفه بودن فارکس چیست را هم بخوانید)

این اولین و مهم‌ترین نکته پول هوشمند در بورس است؛ بنابراین وقتی در یک نماد ورود پول هوشمند در بورس را شاهد هستیم می‌توانیم این امید را داشته باشیم که این نماد بورسی، قرار است سودآوری داشته باشد؛ اما این موضوع که سودآوری این سهام چه قدر خواهد بود و صاحب پول هوشمند به چند درصد سود رضایت می‌دهد بحثی مهم است که در ادامه سعی می‌کنیم به آن بپردازیم.(پیشنهاد میکنم فیلم تحلیل فاندامنتال بیت کوین را ببینید)

اما در مفهوم پول هوشمند در بورس یک نکته بسیار مهم وجود دارد و آن این‌که هرچه سهم کوچک‌تر باشد درواقع حوضچه آن کوچک‌تر است و در این صورت ورود پول هوشمند در بورس و خروج آن می‌تواند تأثیرات عمده‌ای بر روی نماد داشته باشد. ازاین‌رو معمولاً پیدا کردن پول هوشمند در بورس در سهم‌های کوچک کار ساده‌تری نسبت به سهم‌های بزرگ و شاخص ساز است. در ادامه وقتی راهکارهای پیدا کردن پول هوشمند در بورس موردبررسی قراردادیم به این سختی‌ها پی خواهید برد.(پیشنهاد میکنم مقاله سطح حمایت و مقاومت فارکس چیست؟ را مطالعه کنید)

[irp posts=”19351″ name=”شاخص بورس چیست؟ از نمودار شاخص بورس چه می‌دانید؟”]

سیگنال ورود پول هوشمند در بورس
ورود پول هوشمند چیست

سیگنال ورود پول هوشمند در بورس

به‌طورکلی می‌توان گفت که پول هوشمند در بورس یک پول قدرتمند است که می‌تواند در یک سهم جریان سازی داشته باشد. این پول می‌تواند روند سهم را تغییر دهد و یا در ایجاد یک‌ روند جدید و مثبت تأثیر مستقیم و بالایی داشته باشد. هرچه سهم کوچک‌تر باشد این جریان سازی قوی‌تر و مشخص‌تر رخ می‌دهد و به بیان بهتر حجم سرمایه کمتری برای ایجاد یک جریان قوی در سهم‌های کوچک وجود دارد؛ اما در سهم‌های بزرگ‌تر به علت حضور تعداد بیشتر سهامدار عمده حقیقی و حقوقی کمتر یک یا چند پول هوشمند در بورس می‌تواند کاری مشخص انجام دهد.(در ادامه مقاله لات در فارکس راهم بخوانید)

در اینجا ما از مفهومی به نام بزرگی سهم استفاده کردیم. به نظر شما چه ویژگی باعث می‌شود که یک سهم بزرگ یا کوچک تلقی شود؟ یکی از این ویژگی‌ها را می‌توان ارزش بازار سهم دانست. این ارزش بازار حاصل‌ضرب تعداد کل برگ سهم موجود از سهم در قیمت آن است. هرچه این ارزش بزرگ‌تر باشد، سهم نیز بزرگ‌تر خواهد بود.(در ادامه مقاله ارز دیجیتال چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ را هم مطالعه کنید)

فاکتورهای مهم دیگری مانند حجم میانگین و … نیز در نشان دادن بزرگی سهم مهم است. ازاین‌رو اگر می‌خواهید با داستان پول هوشمند در بورس یا همان اسمارت مانی بازی کنید و سعی کنید از سیگنال ورود پول هوشمند در بورس استفاده کنید، بهتر است سراغ سهم‌های متوسط یا کوچک بروید. در سهم‌های بزرگ‌تر آن‌قدر اطلاعات گسترده‌تری وجود دارد که می‌تواند بسیار ما را سردرگم کند و ما را به اشتباه بی اندازد.(در ادامه مقاله ورود به بازار بورس جهانی را هم بخوانید)

بنابراین اصلی‌ترین راهی که می‌خواهیم برای کشف اسمارت مانی یا همان پول هوشمند در بورس به شما معرفی کنیم از مسیر حجم و بزرگی سهم می‌گذرد که در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت. البته پیش از معرفی این راه به این نکته توجه داشته باشید که در دنیای بورس هیچ‌چیز حتی پول هوشمند در بورس صددرصدی نیست و نباید تنها بر اساس آن تصمیم گرفت. ازاین‌رو ورود به بازار معامله تنها با استفاده از پول هوشمند در بورس یک اشتباه است.(توصیه میکنم مقاله محاسبه سود مرکب را هم بخوانید)

 

[irp posts=”11146″ name=”فیلم یک ساعته ورود هوشمند به دنیای سرمایه گذاری”]

 

سه گام برای رسیدن به پول هوشمند در بورس
اسمارت مانی – لیزی مانی چیست

سه گام برای رسیدن به پول هوشمند در بورس ( تشخیص ورود پول هوشمند )

 

برای تشخیص پول هوشمند در بورس از طریق تابلو خوانی می‌توان چه طریقی اقدام کرد؟ این مسیر از سه گام کاملاً ساده ایجادشده است و شما با توجه به چند نکته مهم در تابلو سهم می‌توانید پول هوشمند در بورس را شناسایی کنید و از آن استفاده کنید.(مقاله پشتوانه بیت‌ کوین چیست و فیلتر قدرت خریدار به فروشنده حقیقی را مطالعه کنید)

1- حجم معاملات: اولین گامی که شما باید در تابلو خوانی برای کشف پول هوشمند در بورس بردارید این است که حجم معاملات چند روز کاری سهم را بررسی کنید. اصولاً یک سهم یا نماد حجم معاملاتی مشخص و خاصی دارد و از محدوده مشخصی بالاتر یا پایین‌تر نمی‌رود. وقتی این حجم معاملات یک روز یا چند روز پشت سر هم افزایش چند برابری پیدا می‌کند. اولین زنگ خطر برای پول هوشمند در بورس را به صدا درمی‌آورد.(در ادامه توصیه میکنم “کتاب معامله گری” را تهیه کنید)

 

2- قدرت خریداران: اولین چیزی که برای ما قبل از سرمایه‌گذاری در یک سهم مهم است این است که بتوانیم سهم سودآوری را پیدا کنیم؛ بنابراین عملاً به دنبال ورود پول هوشمند در بورس هستیم. بعدازاین که توانستید سهمی را پیدا کنید که حجم معاملات غیرعادی در آن وجود دارد، به قدرت خریداران نسبت به فروشندگان آن روزهای حجم‌های غیرعادی نگاه کنید.

هرچه قدرت بیشتر دست خریداران باشد، یعنی تعداد خریداران نسبت به فروشندگان قوی‌تر باشد یعنی افراد قدرتمندتری وارد این سهم شدند و پول‌های درشتی در سهم در حال جریان است که این می‌تواند نوید روزهای خوبی را برای سهم داشته باشد.(و همچنین توصیه میکنم مقاله “معاملات الگوریتمی در بورس چیست“و “معاملات کد به کد در بورس” را هم بخوانید)

 

3- معاملات بلوکی نباشد: گام آخر و مهم که باعث می‌شود که شما از انتخاب یک سهم اشتباه دور شوید این است که معاملات بلوکی مربوط به سهم را پیدا کنید. در کلام بهتر اگر سهمی را پیدا کردید که دو شرط بالا را دارد هنوز امکان دارد که به‌جای پول هوشمند در بورس تنها معاملات بلوکی در آن صورت گرفته است که این چندان جذاب نیست.

برای این کار کافی است در بخش فیلتر نویسی، دستوری را تایپ کنید که به شما سهم‌هایی را نشان دهد که عدد 2 در انتهای آن وجود دارد. اگر در بین این سهم‌ها نام سهام پیداشده توسط شما وجود داشته باشد وارد آن شوید و از اطلاعات معاملات بلوکی انجام‌شده استفاده کنید.(در ادامه مقاله مارجین‌ها و کمیسیون ها را هم بخوانید)

اگر این اطلاعات با همان روزهای افزایش حجم و افزایش قدرت خریدار یکی باشد، این سهم پول هوشمند در بورس نداشته است و تنها یک معامله ساده بلوکی رخ‌داده است.(اگر میخواهید آموزش فیلتر نویسی مقدماتی را بگذرانید، این دوره را تهیه کنید)

 

چند نکته پایانی مهم در باب پول هوشمند در بورس

در اینجا سؤال اصلی این است که خروج پول هوشمند نشانه چیست؟ و خروج پول هوشمند یعنی چی؟ همان‌طور که ورود پول هوشمند در بورس نشانه یک تغییر روند مثبت و یا سودآوری سهم است می‌توان حدس زد که پاسخ سؤال خروج پول هوشمند نشانه چیست، چه باشد. به‌هرحال اگر از دریاچه‌ای نهنگ بخواهد مهاجرت کند همراه خود غذاها و مقداری آب نیز جا به جا می‌کند. ازاین‌رو می‌توان انتظار داشت که روند منفی سهم شروع شود و یا یک رنج زنی در سهم را شاهد باشیم.(حتما مقاله سبد سهام را هم مطالعه کنید)

اما در مورد فیلتر ورود پول هوشمند در بورس باید گفت که فیلترهای مختلفی می‌توان در این زمینه پیدا کرد و یا نوشت. این فیلترها عموماً می‌توانند بر اساس افزایش حجم و افزایش قدرت خریدار (همان دو گام اول) نوشته شوند؛ اما یادتان باشد که فیلتر ورود پول هوشمند در بورس باید گام سوم را نیز رعایت کند.

برای این‌که با اطمینان بیشتری از این فیلترها استفاده کنید. سهم‌های پیداشده را خودتان ازنظر بلوکی بودن چک کنید.(در ادامه توصیه میکنم مقاله بایننس چیست و  مقایسه کارگزاری مفید و آگاه و سرمایه گذاری در بورس آمریکا را هم مطالعه کنید) این روزها خیلی سوال میکنند که چه کارگزاری ثبت نام کنم و… اگر میخواهید ما به شما بهترین کارگزاری بورس را معرفی کنیم حتما به این مقاله سر بزنید.

 

[irp posts=”20213″ name=”12 فیلتر بورس: فیلترهای مهم و کاربردی + فیلتر حرفه‌ای نوسان گیری”]

 

تشخیص ورود و خروج پول هوشمند، سخت اما شدنی!

بیایید فرض کنیم شما یک نهنگ در دریاچه یا حوضچه ای هستید. شما هم درست مانند هر نهنگی دیگر برای بزرگ تر شدن و داشتن ادامه حیات باید از ماهی های کوچک تغذیه کنید. از طرف دیگر مسلما ماهی های کوچک نیز دوست ندارند تبدیل به طعمه ای خوشمزه برای شما شوند. از این رو شما به عنوان یک شکارچی در این حوضچه باید سعی کنید هوشمندانه عمل کنید تا بتوانید ماهی های کوچک را بخورید!

بنابراین هیچگاه رفتار واقعی خودتان را نشان نمی دهید و سعی می کنید با انجام حرکت های فریبنده ماهی های کوچک را سر در گم کنید و آن ها را به سمتی بکشید که خودتان دوست دارید. آیا این پیش بینی از رفتار نهنگ اشتباه است؟ احتمالا خیر!

نهنگ های بازار سرمایه و سهامی نیز این چنین ایده و رفتاری از خود نشان می دهند. شما نباید انتظار این را داشته باشید که آن ها به سادگی رفتار خودشان را به شما نشان بدهند و شما به راحتی با استفاده از چند پارامتر ساده رد پای آن ها را پیدا کنید و به نوعی کاری شبیه به کار آن ها انجام دهید. در واقع ورود و خروج پول هوشمند، همانقدر که می تواند به عنوان یک ابزار برای شناسایی این نهنگ ها به کار رود، همانقدر می تواند یک عامل فریب برای ماهی های کوچک نیز محسوب شود.

بنابراین با دانستن پاسخ آکادمیک سوال ورود پول حقیقی چیست؟ یا خروج پول هوشمند چیست؟ و … نمی توان در این بازار کاری کرد. مسلما کسانی که سرمایه های چند برابری در اختیار دارند به این راحتی ها خودشان را به شما نشان نمی دهند و سعی می کنند با حرکت های فریبنده شما را به سمت دهان خودشان را راهنمایی کنند. این مسئله در حوضچه های کوچک تر بیشتر رخ می دهد.

 

شناسایی پول هوشمند

شناسایی پول هوشمند و ابزاری به نام کد به کد

 

همانطور که در بالاتر گفتیم شناسایی پول هوشمند در سهم های کوچک راحت تر است و شما می توانید با چند فاکتور این سهم ها را شناسایی کنید. اما توجه داشته باشید که در این سهم ها نهنگ ها می توانند به راحتی موج های فریبنده ای را ایجاد کنند که تصور کنید یک پول هوشمند به سهم وارد یا از آن خارج شده است. کد به کد کردن یکی از ساده ترین راه های در اختیار این نهنگ هاست که به واسطه آن می توانند به راحتی حجم معاملات سهام را چند برابر کنند و شما را دقیقا به همان سمتی بکشند که خودشان می خواهند.

بنابراین در پاسخ به سوال هایی مانند ورود پول حقیقی چیست و یا خروج پول هوشمند چیست، باید مسئله کد به کد را نیز در نظر بگیریم. در واقع شما در کنار سایر فاکتورهایی که برای ورود یا خروج پول بررسی می کنید باید در نظر داشته باشید که آیا این حجم معاملات یا این تغییر حجم ها به صورت حقیقی رخ داده و یا این که در این بین کد به کدی صورت گرفته است.

این مسئله ساده اما بنیادی دقیقا همان حد فاصله ای است که یک سرمایه گذار باهوش با یک ماهی طعمه دارد. یک ماهی طعمه از این که توانسته موجی را لمس کند کیفور می شود و احساس می کند که قرار است یک شبه جای تمامی نهنگ را بگیرد. اما یک سرمایه گذار باهوش با توجه به تمامی فاکتورها سعی می کند آهسته حرکت کند و خودش را به نهنگ ها بچسباند. این رفتار باعث می شود که کم کم قدرت سرمایه گذاری افزایش پیدا کند و رفته رفته تبدیل به ماهی بزرگی شود که به راحتی خورده نمی شود!

بنابراین اگر بخواهیم به طور خلاصه بیان کنیم، به جز حجم معاملات، قدرت خریداران و فروشنده ها و البته بلوکی نبودن معاملات، به کد به کد ها هم توجه کامل داشته باشید.

4 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مجید
مجید
3 سال قبل

مفید بود. سپاس .

پرویز
پرویز
2 سال قبل

در خصوص پالس خطر بودن “کد به کد” با شما موافق نیستم. اینها یک تیری رها می کنند و معلوم نیست که به هدف بنشیند یا نه. اگر نشست و خرید فوت گرفت ما هم وارد می شویم و چون می دانیم بازیگر تا حدود 50 درصد سهام شناور را جمع نکند و قیمت را بالا نبرد از سهم خارج نمی شود، می توانیم در همان نزدیکی ها و قبل از خروج بازیگر از سهم خارج شویم.

حسن
حسن
1 سال قبل
پاسخ به  پرویز

اینکه میشه نوسان گیری که???

نیما
نیما
1 سال قبل

من همش دنبال تعریف پول هوشمند چیست بودم
ممنونم مطلبتون عالی بود.

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.