معرفي بهترين پروژه هاي متاورس در سال 2022

معرفی بهترین پروژه های متاورس در سال 2022

امروز پروژه هاي متاورس به عنوان يک زمينه مهم سرمايه گذاري براي بسياري از سرمايه گذاران و فعالان حوزه اقتصادي محسوب مي شود. اين پروژه ها بر مبناي بلاک چين و توسعه غير متمرکز ايجاد شده اند. از اين رو مي توان به سادگي متوجه شد که پروژه هاي متاورس مفهومي کاملا جديد در حوزه دانش و فناوري محسوب مي شود و همين جديد و پيچيده بودن کار سرمايه گذاري بر روي آن ها را پيچيده و نسبتا نا مفهوم کرده است.
در واقع زماني که مي دانيم متاورس چيزي جز تعدادي صفر و يک نيست و اين صفر و يک ها تقريبا نمادي در دنياي خارج ندارند، بنابراين پروژه هاي مربوط به آن ها نيز کاملا مجازي است و نمي توان تصور خارجي و واقعي نسبت به آن ها داشت. اين موضوع مهمترين چالش پيش روي سرمايه گذاران در اين حوزه محسوب مي شود. بگذاريد با يک مثال توضيح دهيم.

زماني در دنياي واقعي از مفهوم پروژه يا زمينه سرمايه گذاري صحبت مي شود مي توانيم اين مسئله را تصور کنيم که آن زمينه يا پروژه قابل لمس است و شما مي توانيد به سادگي آن را درک کنيد. زماني که شما بخواهيد بر روي يک شرکت يا کارخانه يا هر چيز ديگري سرمايه گذاري کنيد مي توانيد به سادگي آن را مشاهده و درک کنيد. اما اين وضعيت در مورد متاورس و پروژه هاي مربوط به آن کمي پيچيده تر است.
بنابراين لازم است براي سرمايه گذاري بر روي پروژه هاي متاورس مفاهيم مربوط به آن را به درستي درک کنيم. اما نکته مهمي که غالبا به آن توجه نمي شود اين است که برخي ها اين تصور را دارند که بايد تمامي ريز و درشت مفاهيم مربوط به متاورس را بياموزند تا بتوانند اين درک و دانش لازم براي سرمايه گذاري را به دست بياورند.

 

اما اين يک تصور غلط در بازار سرمايه است. شما بايد به دنبال همان مفاهيمي باشيد که مي تواند به شما در زمينه سرمايه گذاري در اين زمينه کمک کند. در واقع لازم نيست که شما مانند يک توسعه دهنده بلاک چين اطلاعات فني از اين بازار داشته باشيد. شما بايد تنها مفاهيمي را بدانيد که بتوانيد بر اساس آن بهترین پروژه های متاورس را انتخاب کنيد و بر روي محبوب ترين پروژه متاورس سرمايه گذاري کنيد. ما در ادامه قصد داريم ابتدا اين دست از مفاهيم را به صورت کلي به شما آموزش دهيم و بر اساس آن سراغ معرفي پروژه هاي متاورس در سال جديد خواهيم رفت. با ما همراه باشيد.

بهترین پروژه های متاورس

متاورس و مفاهيم سرمايه گذاري آن

همانطور که گفتيم لازم نيست که شما بدانيد Metaverse ذاتا چيست و چگونه کار مي کند. بلکه شما بايد تنها به چند سوال ساده پاسخ دهيد. در واقع در ابتدا شما بايد بتوانيد مجازي بودن اين دنيا را درک کنيد و بدانيد که چگونه يک دنياي مجازي مي تواند ارزش مالي و مادي داشته باشد و چگونه مي تواند محلي براي سرمايه گذاري شود. از طرف ديگر شما بايد بدانيد که متاورس دنبال چيست و چه کاري قرار است انجام دهد. اين ها تماما مفاهيمي است که قرار است شما بدانيد. پس بياييد شروع کنيم.

در گام اول بايد کمي با فضاي مجازي آشتي کنيم. در واقع بايد به اين مفهوم برسيم که فضاي مجازي تبديل به يک دنياي جديد و موازي دنياي واقعي شده است. يعني به فضاي مجازي بايد رسميت بخشيد. يادمان باشد که بازار مهم و معتبر ارزهاي ديجيتال تماما بر اساس همين دنيا شکل گرفته است.

اما فضاي مجازي يک مفهوم کاملا متفاوت نسبت به فضاي واقعي دارد و آن مفهوم ” کاربرد ” است. يعني در فضاي مجازي و صفر و يک ارزش هر چيزي به کاربرد و جذب مخاطب آن وابسته است. به بيان ساده تر مادامي که يک مفهوم بتواند از ديد کاربر کاربردي ديده شود و بتواند او را جذب کند اين مفهوم تبديل به يک مفهوم با ارزش مي شود. بلاک چين و ارزهاي ديجيتال سعي کرده است به اين دست از مفاهيم ارزش مادي بدهد. يعني ارزشي که اين مفاهيم دارد را بتواند با ملاک و معيار مادي و مالي نشان دهد.

 

[irp posts=”51744″ name=”اپل در متاورس سرمایه گذاری می کند!”]

 

بهترین پروژه های متاورس

بگذاريد با يک مثال اين موضوع را توضيح دهيم. بيت کوين به عنوان مهمترين و بزرگ ترين کوين بازار ارزهاي ديجيتال بر اساس کاربرد نقل و انتقال مالي طراحي شده است. يعني مادامي که پروژه نقل و انتقال مالي در حوزه بلاک چين به صورت غير متمرکز ادامه دار باشد و بتواند کاربرهاي جديدي جذب کند، ارزش ذاتي بيت کوين افزايش پيدا مي کند.

اما حال نوبت به متاورس مي رسد. متاورس نه يک برنامه و نه يک پلتفرم، بلکه مجموعه اي از تمامي پلتفرم ها و مفاهيم مجازي برپا شده بر اساس بلاک چين است. يعني با توجه به گسترش پروژه هاي غير متمرکز و بلاک چيني متاورس طراحي شده و سعي کرده بر اساس همين مفاهيم دنيايي جديدي براي انسان ها ايجاد کند. در اين دنيا شما مي توانيد يک زندگي جديد را به صورت واقعيت افزوده تجربه کنيد. بنابراين قدرت ها و توانايي هاي جديدي براي کاربر ايجاد مي کند که همين موضوع مي تواند خود به خود جذابيت هاي خاصي به آن بدهد.

پس متاورس يک دنياي جديد است که انواع پروژه هاي بلاکچيني و غير متمرکز در آن شروع به فعاليت مي کند. اين پروژه توسط توکن يا کوين هايي که در بازار ارزهاي ديجيتال دارند ارزش گذاري مي شوند. اين تمام مفاهيمي است که شما بايد در مورد پروژه هاي متاورس بدانيد. اما سوال ديگر اينجاست که چگونه مي توان بهترین پروژه های متاورس را پيدا کرد؟

 

[irp posts=”51873″ name=”اتحادیه اروپا: متاورس باید قانونمند شود”]

 

محبوب ترین پروژه متاورس

بهترين پروژه هاي متاورس

حال سوال مهم ديگر اين است که آيا سرمايه گذاري در تمامي پروژه هاي متاورس کار عقلاني و سودآوري است؟ مسلما خير. صرف جذابيت بازار ارزهاي ديجيتال و احتمال جذب کاربر بالا به دنياي متاورس نمي توان به همه پروژه هاي متاورس اعتماد کرد. بنابراين شما بايد ميان اين پروژه ها دست به انتخاب بزنيد. اما بر اساس چه فاکتورهايي؟

همانطور که گفتيم مهم ترين مفهوم و کليد در اين دنيا چيزي جز ” کاربرد ” نيست. شما بايد بر اساس اين مفهوم پروژه هاي متاورس را غلبارگري کنيد. يعني بايد بر اساس کاربرد پروژه ها آن ها را مورد قضاوت قرار دهيد. اين کاربرد و هدف کاربردي پروژه است که نشان مي دهد آيا اساسا اين پروژه امکان پذير است؟ اگر امکان پذير است تا چه اندازه مي تواند موفق باشد؟ آيا مي تواند کاربران را به سمت خود جذب کند؟

اين ها سوالاتي است که شما بايد از سازندگان و گردانندگان پروژه سوال کنيد. اين افراد معمولا براي جذب سرمايه سعي مي کنند اطلاعات لازم را تحت عنوان وايت پيپر به جامعه سرمايه گذاري ارائه کنند. اطلاعات وايت پيپر به خوبي نشان مي دهد که اين پروژه تا چه اندازه موفقيت آميز خواهد بود و اساسا به دنبال چه هدفي است. حال شما بر اساس جو سرمايه گذاري و نوع کاربردهاي بيان شده و واقعي يا رويا پردازي بودن آن تصميم به انتخاب مي گيريد. در واقع اين خود شما هستيد که مي توانيد مشخص کنيد که بهترین پروژه های متاورس براي شما چيست و احتمالا محبوب ترين پروژه متاورس هر فردي نيز تا حدودي متفاوت است.

بنابراين از ما در اين جا انتظار نداشته باشيد که ليستي از انواع پروژه هاي متاورس را در اختيار شما قرار دهيم. شما با يک جست و جوي ساده مي توانيد انواع پروژه هاي مختلف فعال در حوزه متاورس را پيدا کنيد. بنابراين به جاي اين که بخواهيم به شما خوراک و ماهي آماده اما فاسد بدهيم بهتر است خودتان دست به کار شويد و ماهي خوشمزه خودتان را بگيريد.

بنابراين نقش راه براي سرمايه گذاري در پروژه هاي متاورس اين است که ابتدا شما مفهوم کاربرد در دنياي مجازي و متاورس را بشناسيد و سپس بر اساس اين دانش سراغ بهترین پروژه های متاورس برويد! اين تمام چيزي است که مي تواند سود خوبي به شما برساند. باور کنيد!

چه برندهایی در حوزه متاورس فعال شده اند؟

 

[irp posts=”51140″ name=”ایلان ماسک: متاورس، یک تب تکنولوژی است!”]

 

سوالات متداول

 

1- در وايت پيپر پروژه هاي متاورس به چه نکاتي بايد دقت کرد؟
به طور کلي شما بايد به چند نکته در وايت پيپر پروژه هاي متاورس دقت کنيد. اول بايد به هدف و کاربرد نهايي آن توجه کنيد. در واقع شما بايد بدانيد که اين پروژه دقيقا به دنبال چيست و چه کاري مي خواهد انجام دهد. بر اساس اين هدف شما متوجه مي شويد که اين پروژه تا چه اندازه واقعي، جذاب يا رويايي است. گاهي پروژها براي جذب سرمايه اقدام به رويا پردازي و جذاب نشان دادن خود مي کنند.

در اين موقعيت شما بايد بسيار هوشمندانه عمل کنيد. نکته مهم ديگر اين است که شما بايد ببينيد پروژه براي رسيدن به اهداف گفته شده از چه مسيرهايي مي خواهد استفاده کند. زماني که همه چيز منطقي و درست باشد در اين حالت مي توانيد شروع به سرمايه گذاري کنيد.

2- چه برندهايي در حوزه متاورس فعال شده اند؟
برندهاي ريز و درشت مختلفي در اين حوزه فعال شده اند. از جمله مشهور ترين اين برندها را مي توان سامسونگ، ال جي، آمازون و … دانست. هر کدام از اين شرکت ها شروع به فعاليت و تعريف پروژه در متاورس شده اند. باور کنيد که ما در حال گذر از دنيايي به دنياي ديگري هستيم.

در ادامه توصیه میکنم مقاله بهترين ارزهاي متاورس را مطالعه بفرمایید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.