وضعیت دلار، طلا و سکه در بازار ایران

وضعیت دلار، طلا و سکه در بازار ایران

بازارهای دلار، طلا و ارز امروز بی ثبات هستند. ارزش دلار در مبادلات ملی نسبت به روز گذشته ۲۷ هزار و ۷۷۶ تومان افزایش یافت. در بازار آزاد، دلار پس از چند روز روند صعودی از دیروز وارد فاز نزولی شده و امروز همچنان در کانال پایین تری معامله می شود.

نوسان طلا و سکه در بازار

علاوه بر دلار، در بازارهای طلا و سکه امروز نیز نوساناتی وجود دارد. به گزارش اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا در زمان نگارش این مقاله در حال کاهش بود و اکنونبه  یک میلیون و 400 هزار تن به 104 تومن رسیده است.

اما قیمت سکه در حال افزایش است و هم اکنون با قیمت 14 میلیون و 980 هزار تومان معامله می شود. این رقم نسبت به روز گذشته کاهش یافته و قیمت به کانال پایین بازگشته است.

علاوه بر این، قیمت سکه طرح قدیم هم اکنون سیر صعودی دارد و به 14 میلیون و 1.00 هزار تومان رسیده است. این رقم نسبت به ساعات مشابه روز قبل کمتر است.

با این حال قیمت جهانی هر اونس در زمان انتشار این خبر کاهش یافت و 1806 دلار معامله شد.

 

[irp posts=”18330″ name=”آیا راه اندازی دوباره آتی سکه طلا میتواند در کنترل قیمت سکه طلا مفید باشد؟”]

سیگنال های تاثیر گذار در بازار ایران

 

اخیراً بازارهای مالی تحت تأثیر مذاکرات وین قرار گرفته اند. با وجود تاخیر در مذاکرات هسته ای، مذاکرات برجام هفته گذشته در دوحه قطر برگزار شد. علیرغم امیدهای اولیه، سخنرانی ها بدون نتیجه پایان یافت.

مرحله اول این مذاکرات با گفتگوی علی باقری، مذاکره کننده ارشد کشورمان و انریکه مورا، معاون سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز شد. بر اساس اطلاعات دریافتی از اتاق مذاکره، بقیه مذاکرات در روز اول به صورت “فنی و جدی” انجام شد.

این در حالی است که دیدگاه های متفاوتی درباره آینده مذاکرات هسته ای وجود دارد. برخی از شکست مذاکرات می گویند و برخی نیز نتیجه گیری آن را امیدوارکننده می دانند.

به گفته یک مقام آمریکایی، چشم انداز برجام پس از دوحه بدتر از قبل از دوحه است و روز به روز بدتر می شود.

او می گوید: «دوحه را می توان در بهترین حالت به عنوان آب متحرک توصیف کرد و در بدترین حالت بالعکس. اما در حال حاضر، حرکت آب، برای تمام اهداف عملی،به سمت عقب است.

 

[irp posts=”53735″ name=”وضعیت سکه امامی در ۲ خرداد”]

 

مذاکرات شکست نخورده است

 

از سوی دیگر، به گفته رضا نصری، کارشناس مسائل بین‌الملل، بر خلاف گزارش‌های بی‌طرفانه دیگر، مذاکرات هنوز شکست نخورده است. وی تصریح کرد: حساسیت عمومی نسبت به نتیجه مذاکرات بیانگر این است که در صورت شکست مذاکرات، دلیل این شکست باید دلیل موجه و قانع کننده ای برای افکار عمومی باشد.

نتیجه ادامه مذاکرات چه می شود؟

 

بلومبرگ به نقل از منابع خود مدعی شده است که مذاکرات درباره لغو تحریم ها علیه ایران در دوحه ممکن است «پس از سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه در اواخر ماه جاری از سر گرفته شود».

تسنیم همچنین گزارش داد که دیپلمات‌های اروپایی گفته‌اند تلاش‌ها برای احیای برجام می‌تواند پس از تاریخ پیشنهادی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ماه جاری ادامه یابد. باقری مذاکره کننده ایرانی پس از مذاکرات دوحه به روسیه سفر کرد و این موضوع تردیدهایی را در مورد دلایل این سفر ایجاد کرده است.

وی گفت: در جریان مذاکرات با همه طرف های مذاکره از جمله چین و روسیه مشورت می کنیم، زیرا روسیه محدودیت کرونایی ندارد گاهی می آیند یا ما می رویم.

 

https://www.salameno.com/news/55370596/

[irp posts=”54001″ name=”قفل شدن قیمت دلار و طلا تتر/ حبابی شدن قیمت سکه بهار آزادی”]

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.