وام مسکن 700 ميليون توماني؟

وام مسکن 700 میلیون تومانی؟

روز گذشته وزير مسکن اعلام کرد که در جلسه شوراي عالي مسکن وام مسکن 600 تا 700 ميليون توماني مطرح شد. اين طرح در جهت حمايت از خريداران مسکن از سوي وزير مسکن مطرح شده است. اين طرح بايد در جلسه کابينه رياست جمهوري طرح و مورد بررسي قرار بگيرد و در صورت تاييد خريداران مي توانند از اين وام استفاده کنند.

 

[irp posts=”51951″ name=”قیمت مسکن در سال 1401 چه می‌شود؟”]

همچنين قاسمي وزير مسکن اعلام کرد که پيشنهاد افزايش مبلغ وام وديعه به 100 ميليون تومان نيز به کابينه رياست جمهوري داده شده است. در صورت تاييد اين افزايش نيز متقاضيان دريافت وام وديعه مي توانند از سقف 100 ميليون توماني استفاده کنند.
اين ارقام نشان مي دهد که در سال جديد با افزايش 20 تا 30 درصدي قيمت اجاره مسکن و قيمت مسکن رو به رو هستيم. اما از طرف ديگر به نظر نمي رسد دولت به راحتي با پرداخت اين سقف از وام موافقت کند. گرچه بازار مسکن در رکود شديدي قرار دارد و اگر دولت مي خواهد اين بازار را به رونق سابق بازگرداند ناچار است که در اين بازار سرمايه تزريق کند.

 

[irp posts=”10868″ name=”مقایسه رشد بورس با سایر بازارهای ایران(مسکن، طلا، دلار، بانک)”]

 

اما با توجه به وضعيت اقتصادي دولت و از طرف ديگر بودجه هنگفتي که نهضت ملي مسکن نياز دارد بعيد به نظر مي رسد اين سقف از وام خريد و وديعه مورد تاييد باشد. اما مي توان حدس زد که در طي يکي دو هفته آينده اين وام افزايش پيدا مي کند اما اين که به چه ارقامي برسد سوالي است که نمي توان پاسخ روشني به آن داد.

 

[irp posts=”52544″ name=”19 میلیون بیت کوین استخراج شد”]

 

منيع:

https://tejaratnews.com/وام-خريد-مسکن-مسکن-700-ميليون-توماني

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.