هکرهای Poly، 258 میلیون را بازگرداندند

هکرها 258 میلیون را به Poly بازگرداندند.

هکر Poly Network، 258 میلیون دلار را به این پلتفرم DeFi میان چینی بازگردانده و یک جلسه پرسش و پاسخ در رابطه با چگونگی هک شدن این پلتفرم، برگزار کرده است. در توضیح بزرگترین هک DeFi تا به امروز، Poly Network در تاریخ 10 آگوست 612 میلیون دلار را از دست داد که طی این حمله، هکر دارایی هایی از اتریوم، Binance Chain و Polygon Network را به سرقت برده است. Tom Robinson، رئیس علمی در شرکت تحلیلی بلاک چینی Elliptic، به Forbes اعلام کرده است که هکر هم اکنون حدود 258 میلیون دلار از این مقدار به سرقت رفته را، به Poly بازگردانده و هنوز 342 میلیون دلار دیگر مانده است.

 

[irp posts=”44270″ name=”مردی که 14 میلیون ICX را، از طریق یک باگ به دست آورد”]

 

شخص حمله کننده بیان کرده است که قصد دارند تا سرمایه به سرقت رفته را بازگردانند. این بیانیه باعث شده تا این حمله هکری، به عنوان یک هک White Hat به شمار رود که منظور از انجام آن، دادن یک درس پرهزینه به Poly در رابطه با سیستم امنیتی ضعیف آن می باشد. البته این مطلب از طرف Robinson اعلام نشده است. وی بیان کرد که بازگرداندن سرمایه ها مشخص می کند که حتی اگر بتوانید دارایی های دیجیتال را بدزدید، شفافیت بلاک چین نقد کردن آن سرمایه را دشوار می کند.

 

[irp posts=”44253″ name=”مادر رمزارزها، SEC را در هم کوبید”]

این هکر، یک AMA (هر سوالی دارید بپرسید) را از طریق پیام هایی در تراکنشات اتریوم ایجاد کرده است و در حالی که به نظر می رسد زبان بومی آن ها انگلیسی نباشد، آنچه در ترجمه ها از دست می رود، نقشه اصلی آنها است. زمانی که از آن ها پرسیده شد که چرا اقدام به هک کردند و چرا Poly Network را انتخاب کرده اند، این هکر در پاسخ گفت که برای تفریح و اینکه هک کردن cross-chain بسیار جذاب است.

 

[irp posts=”44169″ name=”اتریوم به سمت رکورد زدن می رود”]

 

برخلاف این جواب ها، آنها در ادامه ادعا کردند که این حملات هکری دارای هدف های شریفی بوده است و از آن زمان، آن ها مدام در حال تغییر نشانی توکن ها به منظور امن نگه داشتن آن ها هستند. آنها در ادامه بیانات خود گفته اند که زمانی که متوجه باگ موجود در این پروتکل شده اند، به کسی در این شرکت اعتماد نداشته اند تا به وی اطلاع بدهند، به همین دلیل خودشان سرمایه موجود را در جایی امن نگهداری کرده اند. آنها در پاسخ به اتهامات و اجبار Poly برای بازگرداندن مابقی سرمایه گفته اند که قصدی برای استفاده و نقد کردن آن ندارند.

 

منبع:

https://cointelegraph.com/news/poly-network-hacker-returns-258m-conducts-ama-on-how-it-went-down

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.