همبستگی محصولات با شاخص دلار در فارکس و استفاده از آن در معاملات

همبسنگی محصولات با شاخص دلار در فارکس
در سایت تریدینگ ویو  ابزاری هست که ما میتوانیم میزان همبستگی شاخص دلار را با هر یک از محصولات دیگر به صورت دقیق محاسبه کنیم. در فیلم زیر توضیحات کاملی راجع به این موضوع داده شده است.

شاخص دلار با نماد DXY  و یا  USDDX یکی از مهمترین موارد برای تحلیل تکنیکال در فارکس به شمار میرود و میتوان با تحلیل آن، نسبت به تحلیل بقیه محصول ها در فارکس دید مشخص تری پیدا کرد. این شاخص قدرت ارز دلار امریکا را نسبت به سبدی از ارزهای مهم دنیا نشان میدهد. این سبد ارزها متشکل از ارزهای زیر است:

  1. ین ژاپن با نماد JPY با درصد با سهم 13.6 درصد
  2. فرانک سویس با نماد CHF با درصد سهم 3.6 درصد
  3. پوند انگلستان با نماد GBP با درصد سهم 11.9 درصد
  4. یورو با نماد EUR با درصد سهم 58 درصد
  5. کرون سوئد با درصد سهم 4.2 درصد
  6. دلار کانادا با درصد سهم 9.2 درصد

 

[irp posts=”54353″ name=”NFP بررسی شاخص چگونگی ترید با این شاخص در فارکس!”]

 

در حقیقت در شاخص دلار، دلار در صورت کسر قرار دارد و این 6 ارز با درصد های گفته شده در مخرج کسر قرار دارد و اگر شاخص دلار افزایش پیدا کند  به ابن معنی است که ارزش دلار در مقابل سایر ارزها در حال افزایش است و اگر شاخص دلار کاهش پیدا کند به این معنی است که ارزهای دیگر در مقابل دلار در حال افزایش است.

 

شاخص چه کاربردی در معامله گری در فارکس دارد؟

 

از نظر من بهتر است هر چیزی در باره معامله گری یاد میگیریم هدفی و مشکلی را از مشکلات ما در معامله گری حل کند. برای اینکه از شاخص دلار در تحلیل هایتان استفاده کنید باید ابتدا بدانید مفهوم همبستگی در معاملات فارکس چیست؟

 

از نظر آماری دو محصول میتوانند با هم همبستگی قیمتی داشته باشند. اگر دو محصول با هم همبستگی مثبت داشته باشند، یعنی با افزایش قیمت یک محصول، قیمت محصول دیگر هم بالا میرود. به عنوان مثال میتوان از همبستگی دلار بازار آزاد ایران و سکه بهار آزادی نام برد. هر چقدر دلار گران تر شود، سکه نیز افزایش قیمت خواهد داشت. پس این دو محصول همبستگی مثبت دارند.

برای همبستگی منفی میتوان به دو محصول بنزین و ماشین 8 سیلندر اشاره کرد، هر چقدر بنزین گران تر شود قیمت ماشین 8 سیلندر که بنزین زیاد تری مصرف میکند ارزان تر میشود.

 

[irp posts=”23668″ name=”اسپرد (spread) در فارکس چیست؟”]

 

همبستگی در آمار با عددی بین 1 و -1 بیان میشود. هر چقدر همبستگی دو محصول به عدد 1 نزدیک تر باشد آن دو محصول به اصطلاح همبستگی مثبت دارند، به این معنی که با افزایش قیمت یکی، قیمت دیگری افزایش پیدا میکند و اگر عدد همبستگی دو محصول به -1 نزدیکتر باشد، اصطلاحا آن دو با هم همبستگی منفی دارند و با افزایش قیمت یکی، قیمت دیگری کاهش پیدا میکند.

برای اینکه بتوانیم از این موضوع در معامله گری فارکس استفاده کنیم، باید ابتدا بدانیم کدام یک از آن دو محصول پیشرو هستند. یعنی اول کدام محصول افزایش پیدا میکند که بتوانیم برای محصول دیگر تصمیم بگیریم. مثلا در مورد مثال دلار و سکه، اول دلار گران میشود و بعد سکه خود را با آن هماهنگ میکند، یا برعکس اول دلار ارزان میشود و بعد سکه نیز ارزان میشود.

 

در مورد شاخص دلار و دیگر محصولات، اول شاهد افزایش و یا کاهش قیمت شاخص دلار هستیم، بعد سایر محصولات در فارکس ،خود را با آن هماهنگ میکند. پس ما اگر بتوانیم متوجه شویم که میزان همبستگی شاخص دلار با هر یک از محصولاتی که میخواهیم معامله کنیم چقدر است، باید از ابزاری برای این موضوع استفاده کنیم.

باید به خاطر داشت یکی از سختی‌های پراپ تریدینگ برای ایرانی‌ها همین شاخص است.

توصیه میکنم در صورتی که میخواهید در بروکری ثبت نام کنید بروکر HYCM را هم میتوانید در نظر داشته باشید این مقاله به شما کمک خواهد کرد.همچنین برای اینکه بخواهید کتاب معامله گری را داشته باشید به این لینک مراجعه نمایید.

 

[irp posts=”46431″ name=”بافر در فارکس چیست؟ توضیح جامع درباره بافر”]

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیما امینی
نیما امینی
1 سال قبل

در مورد نماد شاخص دلار در فارکس میشه بیشتر توضیح بدید؟

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.