نقش بیت کوین در جنگ امروز

نقش بیت کوین در جنگ امروز

بیت کوین در روز اول جنگ بین روسیه و اوکراین دچار یک شوک منفی بزرگ شد و حدود ده درصد از ارزش خود را از دست داد و به رقم 35 هزار دلار رسید. اما در روز دوم بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال توانستند موقعیت قبلی خود را بازپس بگیرند و به کانال 40 هزار دلاری بازگردند. در همین حین صبح امروز اعلام شد که طی دو روز گذشته حدود 4 میلیون دلار به واسطه بیت کوین به ارتش اوکراین کمک های مردمی شده است. این رقم تا روز گذشته حدود 400 هزار دلار بود. با کمک 80 بیت کوین یک نهنگ بازار به ارتش اوکراین این رقم به حدود 4 میلیون دلار رسید.

 

[irp posts=”52022″ name=”بازگشت از شوک جنگ!”]

 

به نظر می رسد بیت کوین مسیر خود را در دل این جنگ پیدا کرده است. بیت کوین راهی ساده، سریع و البته خارج از قوانین و عرف بین المللی محسوب می شود که می توان به واسطه آن منابع مالی مهمی در اختیار طرفین مخاصمه قرار داد. پیش بینی می شود در صورتی که تحریم های مالی علیه روسیه اجرایی شود احتمالا این کشور ارزهای دیجیتال را به رسمیت خواهد شناخت و تبادلات خود را از طریق این بازار انجام دهد.

 

[irp posts=”52016″ name=”اولین واکنش بازارها به حمله روسیه به اوکراین”]

 

به نظر می رسد ارزهای دیجیتال به سبب اهرم مهم اقتصادی می تواند نقش تعیین کننده ای در این جنگ داشته باشد. در واقع کشورها و سازمان های بزرگ جهان غالبا با اهرم های مالی و اقتصادی می توانستند طرفین را تحت فشار قرار دهند. اما امروز بیت کوین و به طور کلی بازار ارزهای دیجیتال این معادلات را تغییر داده است.

 

[irp posts=”51940″ name=”مشکلات قانونی بایننس”]

 

یک فرد عادی در جایی دور می تواند با انتقال چند بیت کوین به حساب یکی از طرفین مخاصمه عملا ورق جنگ را برگرداند. کاری که شاید ده ها سازمان نتوانند از عهده آن بربیایند. شاید در آینده ای نه چندان دور شاهد توکن ها و NFT هایی برای این جنگ ها باشیم. نظر شما چیست؟

منبع:
https://decrypt.co/93840/ukraine-military-bitcoin-donations-over-4-million

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.