نفوذ سودجویان به MetaMask و افزایش محدودیت‌های دولت تایلند

نفوذ سودجویان به MetaMask و افزایش محدودیت‌های دولت تایلند

سرویس ارائه‌دهنده کیف پول رمزارزی، MetaMask، به کاربرانش در مورد ربات فیشینگ جدیدی که کلمه بازگردانی مخفی آن‌ها را می‌دزدد، هشدار داد. در توییتی در روز دوشنبه 3 مه، MetaMask به کاربرانش هشدار داد که این ربات به‌عنوان یک پرتال حمایتی به کاربران پیام می‌دهد و از آن‌ها می‌خواهد که اطلاعاتشان را در یک فرم Google Sheet وارد کنند. در این توییت نوشته‌شده: « هشدار فیشینگ! نوع جدیدی از ربات فیشینگ فعال‌شده است.

 

[irp posts=”24699″ name=”آخرین اخبار بیت‌کوین: این ارز دیجیتال بیش از هر زمان دیگری طلا خریداری می‌کند!”]

 

این ربات از طریق یک حساب کاربری نرمال ولی با تعداد دنبال کنندگان کم به شما پیام می‌دهد و از شما درخواست می‌کند که یک فرم حمایتی را در Google Sheets پر کنید و از شما کلمه بازگردانی مخفی‌تان را می‌پرسد.” این فرم از شما تقاضای کلمه بازگردانی مخفی‌تان را می‌کند که با استفاده از آن می‌توان کیف پول رمزارزی کاربران را بازگردانی کرد. MetaMask بیان کرد که این ربات هیچ‌گونه سیستم حمایتی بر مبنای Google Docs ندارد و درواقع کاربران را تحریک به یافتن بخش پشتیبانی یا حمایتی از طریق گزینه Get Help خود برنامه MetaMask می‌کند تا شناسایی نشود. MetaMask همچنین از کاربرانش خواسته که کلاه‌بردارانی که حساب کیف پول و سرویس‌های آن را جعل می‌کنند را گزارش دهند که البته چنین قابلیتی در این برنامه وجود ندارد.

ربات فیشینگ جدیدی برای دزدی از کاربران رمزارزها فعال‌شده است.تنظیم‌کنندگان امور مالی تایلند در حال افزایش دادن محدودیت‌های ساخت حساب کاربری جدید در صرافی‌های رمزارزها می‌باشند. بنابه گزارشی از طرف Bangkok Post در روز 3 مه، دفتر مبارزه با پول‌شویی (AMLO) این کشور اعلام کرد که از ماه ژولای، صرافی‌های رمزارزی باید هویت مشتریان جدید را به‌صورت دقیق توسط دستگاه dip-chip شناسایی کنند. درحالی‌که کاربران جدید، در حال حاضر، می‌توانند هویت خودشان را با استفاده از ثبت‌اسناد به صرافی‌ها اعلام کنند، دستگاه‌های dip-chip، چیپی که در کارت شناسایی مردم تایلند وجود دارد را اسکن می‌کنند که البته این عمل نیازمند حضور فیزیکی کاربران برای اعلام هویتشان است.

 

[irp posts=”24088″ name=”ارز دیجیتال چیست؟ و چه آینده‌ای در ایران دارد؟”]

 

این قوانین جدید همچنین ممکن است مانع از دسترسی سرمایه‌گذاران خارجی به صرافی‌های رمزارزی این کشور شود، به این دلیل که آن‌ها نمی‌توانند کارت شناسایی تایلندی دریافت کنند. قانون‌گذاران، همچنین به نظر می‌رسد که بسیار مشتاق‌اند تا این قوانین را برای فروش طلا باارزش بیش از 100000THB (3200 دلار) نیز اجرا کنند. برخی از تاجران طلا در پایتخت این کشور، بنگکوک، هم‌اکنون نیز از دستگاه‌های dip-chip استفاده می‌کنند. افزایش محدودیت‌های نظارتی بر صرافی‌های رمزارزی تایلند، با رشد فراگیر رمزارزها در این کشور مصادف شده است. تعداد حساب‌های کاربری در صرافی‌های تایلندی رمزارزها، از 160000 در اواخر 2020، به نزدیک 700000 در آغاز ماه مه امسال رسیده است.
اگر میخواهید بدانید خرید الکترونیوم از صرافی‌ چگونه انجام میشود و مراحل KYC‌ چیست توصیه میکنم حتما این مقاله را بحوانید.

 

[irp posts=”33368″ name=”ارز دیجیتال فیس بوک به مرحله‌ی آزمایش می‌رسد”]

 

لینک منبع:

https://cointelegraph.com/news/thailand-to-introduce-in-person-kyc-for-crypto-exchanges

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.