بهترین نرم افزار تحلیل تکنیکال چیست؟ معرفی 3 تا از بهترین نرم‌افزار های تحلیل تکنیکال

بهترین نرم‌افزار تحلیل تکنیکال چیست؟

نرم افزار تحلیل تکنیکال امروز یکی از مهمترین ابزارهای هر تحلیلگر و معامله‌گری در دنیای بورس و اقتصاد محسوب می‌شود. نرم افزار تحلیل تکنیکال امکانی است که به ما این قدرت را می‌دهد تا به‌واسطه آن ابزارهای مختلف تکنیکال را روی سهم‌ها و نمادهای مختلف پیاده‌سازی کنیم و از نتایج آن‌ها استفاده کنیم؛ بنابراین از مهمترین فاکتورهای یک نرم افزار تحلیل تکنیکال این است که بیشترین تعداد اندیکاتورها و ابزارهای تکنیکالی را داشته باشد.

تمامی نمادهای بازاری که در آن کار می‌کنیم را پشتیبانی می‌کند و از همه مهم‌تر این است که قیمت سهم‌ها و نمودارها در آن به‌روز باشد. این‌ها مهمترین فاکتورهای انتخاب نرم افزار تحلیل تکنیکال است؛ اما به‌جز این موارد نیز می‌توان شاخصه‌های دیگری نیز بیان کرد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.(در ادامه مقاله ارزهای دیجیتال چگونه کار می‌کنند؟ را هم مطالعه کنید)

نیاز به نرم افزار تحلیل تکنیکال بورس

اقتصاد گرچه علم غیرقابل‌پیش‌بینی است ونمی توان برعکس تمام ابزارهای دقیقی که دارد، به‌طور دقیق و قاطعانه در آن صحبت کرد؛ اما علمی است که بسیار تحلیل‌پذیر است و می‌توان در آن الگوهای جالبی را پیدا کرد و در بسیاری از موارد اقتصادی این الگوها را پیاده کرد و بر اساس آن الگوها تصمیم‌گیری کرد. به‌طورکلی پیدا کردن این الگوها، قانونمند کردن و استفاده از آن‌ها را تحلیل تکنیکال می‌گویند.

این الگوها مانند قوانین و فرمول‌های ریاضی هستند؛ یعنی عده‌ای اقتصاددان و ریاضی‌دان رفتارهای مختلف قیمتی را بررسی کرده و جداول و نمودارهای مختلف را کنار یکدیگر گذشته و به یک الگو یا فرمول رسیده‌اند.

این الگو یا فرمول می‌تواند به‌نوعی توضیحی برای یک‌روند محسوب شود؛ اما مسلماً استفاده از فرمول برای همه آسان نیست. ازاین‌رو این فرمول تبدیل به یک نمودار، گراف یا … شده است که تنها دانستن نحوه استفاده از این نمودار یا گراف کافی است؛ بنابراین تحلیل تکنیکال درواقع استفاده از گراف‌ها و شاخصه‌هایی است که بر اساس فرمول‌های مشخصی ساخته‌شده‌اند.(در ادامه مقاله نمادهای بازار دو طرفه را هم بخوانید)

این تحلیل می‌تواند روند یک سهم را توضیح بدهد و ما به‌عنوان سهامدار یا معامله‌گر بر اساس توضیح این فاکتورها سعی می‌کنیم تحلیل درستی به دست بیاوریم تا بر اساس آن برای آینده سهم تصمیم‌گیری کنیم؛ بنابراین تحلیل تکنیکال به ما نه قرار است آینده را نشان دهد و نه قرار است مسیر تصمیم‌گیری ما را مشخص کند. این تحلیل تنها و تنها می‌تواند روند یک سهم را به ما در زمان‌های مختلف توضیح بدهد و به زبان ساده‌تری آن‌ها را برای ما بیان کند.(در ادامه میتوانید مقاله انواع سهام شرکت‌ها را مطالعه کنید)

اما کاربرد نرم افزار تحلیل تکنیکال بورس چیست؟ غالب کارگزاری‌ها و سایت‌های مربوط به بورس از یک نوع نرم افزار تحلیل تکنیکال به‌صورت آنلاین بهره برده‌اند و آن را در سایت خود بارگذاری کرده‌اند.

این فضای تکنیکالی که در اختیار کاربر قرار دارد مسلماً به‌صورت زنده و لایو هستند و عمده سهم‌های بازار را در اختیار دارد و ازآنجایی‌که اکثر این نرم‌افزارها بر اساس نرم افزار تحلیل تکنیکال آنلاین tradingview هستند، می‌توان گفت که بیشتر شاخص‌ها و اندیکاتورها در آن‌ها وجود دارد؛ بنابراین سه شرط اساسی گفته‌شده در بالا در این نوع نرم افزار تحلیل تکنیکال دیده می‌شود؛ اما آیا این کافی است؟

[irp posts=”19211″ name=”تحلیل تکنیکال چیست؟ (قسمت اول)”]

 چرا نرم‌افزار تحلیل تکنیکال به‌صورت نصبی
نرم افزار تحلیل تکنیکال اتوماتیک رایگان – بهترین نرم افزار بورس

چرا نرم افزار تحلیل تکنیکال به‌صورت نصبی (سیستمی)؟

اما آیا نرم افزار تحلیل تکنیکال آنلاین کارگزاری‌ها و سایر وب‌سایت‌های بورسی می‌تواند به‌طور کامل نیاز ما را برطرف کند؟ برای پاسخ گفتن به این سؤال باید به یک نکته اساسی توجه کنیم و آن این‌که نیاز ما چیست؟ برخی مواقع استراتژی ما به‌صورت نوسان گیری است و باید تحلیل سریعی داشته باشیم. ازاین‌رو دوست داریم که تحلیل تکنیکال بدون لگ و سریع بارگذاری شود و قیمت‌ها نیز به شکل زنده و لحظه‌به‌لحظه در نمودار قابل‌مشاهده باشد.

از طرفی دیگر برخی مواقع استراتژی ما به‌نوعی بلندمدت یا میان‌مدت است و قرار است برای مدتی یک سهم را بر اساس یک سری اندیکاتور خاص موردبررسی قرار دهیم. در اینجا از نرم افزار تحلیل تکنیکال انتظار داریم که تنظیمات ما را در طول زمان ذخیره کند تا باگذشت زمان و مشخص شدن ادامه روند سهم نسبت به انتخاب اندیکاتور و تحلیل خود مطمئن شویم. برخی مواقع نیز دوست داریم خود نرم‌افزار به‌عنوان یک دستیار در کنار ما باشد.

ما بر اساس تحلیل‌های بنیادی قیمت‌هایی را مشخص کرده‌ایم و حال دوست داریم وقتی سهم به این قیمت‌ها نزدیک شد به ما خبر دهد و یا این‌که وقتی اندیکاتور و یا شاخصی مرز خاصی را رد کرد نرم افزار تحلیل تکنیکال به ما اطلاع دهد. این‌ها تنها می‌تواند گوشه‌ای از نیازهای هر معامله‌گر و سهامداری باشد که نشان می‌دهد به‌جز آن سه شرط اصلی شروط دیگری نیز در انتخاب نرم افزار تحلیل تکنیکال دخیل است.(در ادامه مقاله شاخص قیمت را هم بخوانید)

حال وقتی به همین شروط گفته‌شده نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که ما عملاً انتخاب‌های بسیار کمی در نرم افزار تحلیل تکنیکال وب‌سایت‌ها داریم و اگر واقع‌بینانه‌تر نگاه کنیم عملاً هیچ سایت بورسی (حداقل فارسی) وجود ندارد که تمام این موارد را داشته باشد.(در ادامه مقاله نحو ترسیم خطوط حمایت و مقاومت را هم بخوانید)

از طرفی دیگر مشکلات سرعت اینترنتی در ایران عملاً ما را از استفاده مداوم و مستمر تحلیل تکنیکال آنلاین دل‌زده می‌کند؛ بنابراین بهتر است به نرم‌افزار نصبی (سیستمی) روی بیاوریم؛ اما کافی است تنها جست‌وجویی در اینترنت داشته باشیم و عبارت نرم افزار تحلیل تکنیکال گوگل کنیم. نتایج این جست‌وجو بسیار جالب است و ما متوجه می‌شویم که تعداد نسبتاً زیادی نرم‌افزار تحلیل وجود دارد؛ اما کدام‌یک بهترین نرم افزار تحلیل تکنیکال محسوب می‌شود و به کار ما می‌آید؟

نرم‌افزار تحلیل تکنیکال متاتریدر (مفید تریدر)
برنامه تحلیل تکنیکال – بهترین تحلیل تکنیکال

[irp posts=”19633″ name=”تکنیکال یا فاندمنتال؟ (قسمت دوم)”]

1. نرم افزار تحلیل تکنیکال متاتریدر (مفید تریدر)

نرم‌افزار تحلیل متاتریدر که به خاطر بازنویسی و بهینه‌سازی آن برای بورس ایران توسط کارگزاری مفید به نرم افزار تحلیل تکنیکال مفید تریدر نیز معروف است به عقیده بسیاری بهترین نرم‌افزار بورس ایران و تهران محسوب می‌شود. ازاین‌رو ازنظر بسیاری از کاربران این نرم‌افزار را می‌توان بهترین نرم افزار تحلیل تکنیکال برای بورس ایران دانست. این نرم افزار تحلیل تکنیکال در دو ورژن 4 و 5 در انواع سایت‌های مختلف، ازجمله سایت کارگزاری مفید وجود دارد.

قابلیت‌های نرم‌افزار مفید تریدر چیست؟

• امکان طراحی اسکریپت و اندیکاتور شخصی و ذخیره‌سازی آن
• توانایی استفاده از داده‌های گذشته و تاریخی از مهمترین ویژگی‌های شاخص این نرم افزار تحلیل تکنیکال است.
• محیط کاربری بسیار ساده و کاربردی
• امکان معامله خودکار – البته این ویژگی در بورس ایران کارایی ندارد. می‌توان از این ویژگی به‌صورت هشدار در زمان خریدوفروش برای بورس ایران استفاده کرد.
• قابلیت اضافه کردن اندیکاتور ساخته‌شده و آماده
• تقریباً تمام اندیکاتورها و شاخصه‌ها را در خود دارد
• اخبار به‌روز کدال و چند سایت دیگر را به‌صورت آنلاین در اختیار کاربر می‌گذارد.

 معایب نرم افزار تحلیل تکنیکال مفید تریدر چیست؟

• شمارش الیوت را انجام نمی‌دهد.
• الگوهای هارمونیک را نشان نمی‌دهد.

 مزایا و معایب نرم‌افزار تحلیل تکنیکال داینامیک تریدر
نرم افزارهای تحلیل تکنیکال – نرم افزار تحليل تكنيكال

2. مزایا و معایب نرم افزار تحلیل تکنیکال داینامیک تریدر

ویژگی بسیار جذاب این نرم‌افزار همگام‌سازی بسیار سریع و دقیق قیمت‌ها است. بااین‌حال بهتر است معایب و مزایای این نرم‌افزار را بهتر بشناسیم.

مزایای نرم افزار تحلیل تکنیکال داینامیک تریدر

• امکان مقایسه دو نمودار در کنار هم و انجام تحلیل نسبیتی
• لیبل گذاری امواج الیوت (به‌صورت دستی) در تایم فریم‌های کوتاه (در ادامه اگر میخواهید با تریدرهای مبتدی و امواج اصلاحی الیوت آشنا شوید این مقاله را بخوانید)
• استفاده از ابزار فیبوناچی زمانی و انجام تحلیل‌های زمانی + پاک کردن خط‌های اضافی
• استفاده از ابزار فیبوناچی قیمتی + پاک کردن خطوط اضافی
• امکان استفاده از ابزار دمو برای تمرین و یادگیری
• امکان استفاده از ابزار شمارش قیمت و محاسبه درصد تغییرات قیمتی و زمانی
• مجهز به اسیلاتور مخصوص نرم افزار تحلیل تکنیکال داینامیک تریدر
• دارای ابزار EOW برای مشخص کردن انتهای موج (الیوت و فیبوناچی زمانی و قیمتی)

معایب نرم افزار تحلیل تکنیکال داینامیک تریدر

• بدترین ویژگی این نرم افزار تحلیل تکنیکال این است که هیچ اطلاعاتی ندارد و حتماً باید به آن داده تزریق کرد.
• در مقیاس لگاریتمی در بعضی مواقع ترسیم‌های اشتباهی دارد
• بسیاری از اندیکاتورهای لازم مانند ایچیموکو را ندارد.

نرم‌افزار تحلیل تکنیکال ادونس گت
بهترین ابزار تحلیل تکنیکال – ابزار تحلیل تکنیکال دلار

3. نرم افزار تحلیل تکنیکال ادونس گت

این نرم افزار تحلیل تکنیکال را می‌توان جز بهترین نرم‌افزار بورس دانست که قابلیت شمارش الیوت را دارد. البته در نظر داشته باشید که این نرم‌افزار جز گران‌قیمت‌ترین‌های نرم افزار تحلیل تکنیکال نیز محسوب می‌شود.

 قابلیت‌های نرم افزار های تحلیل تکنیکال ادونس گت

• شمارش امواج الیوت به‌صورت خودکار و حرفه‌ای
• تشخیص پیوت های مینور و ماژور
• رسم چنگال اندروز را با کمترین خطای ممکن.

 معایب نرم افزار تحلیل تکنیکال ادونس گت

• تهیه و ورود دیتا به این نرم‌افزار کمی دشوار است (کمی بیشتر از کمی!)
• الگوهای هارمونیک را به‌صورت خودکار نشان نمی‌دهد.

[irp posts=”19731″ name=”نظریه داو (تحلیل تکنیکال_قسمت سوم)”]

 

چگونه بهترین نرم افزار تحلیل تکنیکال اتوماتیک را انتخاب کنیم؟

یکی از ایراداتی که به انواع سیستم های آموزشی در دنیا وارد است این موضوع است که علم امروز دنیا بسیار پیشرفته تر و جلوتر از پایه هایی است که در کلاس های آموزشی مطرح می شود و از طرف دیگر سرعت پیشرفت این علم به اندازه ای است که هر روز فاصله میان آموزش و واقعیت موجود در جهان بیشتر و بیشتر می شود. این موضوع باعث شده است که در بهترین حالت و در موفق ترین نوع سیستم آموزشی فرد بتواند پایه ها و عنصرهای اصلی یک مهارت یا یک علم را بشناسد و به نوعی به شکل سنتی با آن کنار بیاید، اما این که بتواند خودش را با دنیای نو و پیشرفته آن تطبیق دهد پازلی است که در سیستم آموزشی وجود ندارد.

این موضوع یک اتفاق کل و عام است و در هر علمی از جمله علم اقتصاد می توان نمود های کامل آن را پیدا کرد. در اقتصاد نمونه بارز این موضوع را می توان در مسئله ای به نظر عادی تحلیل تکنیکال مشاهده کرد. شما سراغ هر آموزشی از تحلیل تکنیکال بروید، مسلما قرار است نحوه کار با انواع اندیکاتورها و ترکیب آن ها و … را یاد بگیرید، اما هیچگاه به شما آموزش داده نمی شود که چگونه با یک نرم افزار تحلیل تکنیکال اتوماتیک کار کنید.

 

در کلام ساده تر اگر بخواهیم بگوییم شما مفاهیم را یاد خواهید گرفت اما این مفاهیم امروز توسط هوش مصنوعی ها نیز یاد گرفته شده است و آن ها کم کم می توانند به جای شما بر اساس این مفاهیم ما را به نتیجه برسانند. این مقدمه چینی نسبتا طولانی تنها به این دلیل بود که به شما نشان دهیم، دنیا تغییر کرده است. امروز شما باید کاربری مفاهیم را یاد بگیرید و نه خود آن ها را! پس پیدا کردن بهترین نرم افزار تحلیل تکنیکال اتوماتیک اهمیت بالاتری نسبت به یادگیری انواع روش های تحلیلی در بازار دارد.

 

چگونه بهترین نرم افزار تحلیل تکنیکال اتوماتیک را انتخاب کنیم؟
بهترین نرم افزار تحلیل تکنیکال اندروید

مهمترین فاکتور انتخاب نرم افزار تحلیل تکنیکال اتوماتیک

 

اما سوال اینجاست چگونه یک نرم افزار تحلیل تکنیکال اتوماتیک مناسب برای خود انتخاب کنیم؟ توجه داشته باشید که این نرم افزارها به سبب استفاده نسبی از هوش مصنوعی معمولا امکان استفاده رایگان از آن ها وجود ندارد و شما باید برای داشتن یکی از آن ها هزینه ای قابل توجه پرداخت کنید. بنابراین باید نسبت به انتخاب این نرم افزار کمی حساس تر باشید.

به نظر مهمترین فاکتور انتخاب بهترین این نرم افزارها می تواند قدرت هوش مصنوعی آن باشد. هر چه یک نرم افزار شما را بیشتر از مفاهیم تکنیکال و تحلیل دور کند و کاربری آن بیشتر بر اساس نیاز شما باشد، این نرم افزار قوی تر و پیشرفته تر است. بنابراین اگر قصد استفاده از یکی از انواع این نرم افزارها را داشته باشید باید عملکرد آن را زیر نظر بگیرید، ببینید که شما در این نرم افزار نیاز است چند درصد خودتان تحلیل کنید و چند درصد تحلیل را به ماشین واگذار کنید. نسخه دمو انواع نرم افزارهای هوشمند می تواند فرصت مناسبی برای انتخاب یکی از بهترین های بازار برای شما باشد.

 

بهترین سایت تحلیل تکنیکال بورس ایران

تا به اینجا به طور کلی با مفهوم بهترین ابزار تحلیل تکنیکال و انواع برنامه تحلیل تکنیکال آشنا شدیم. اما سوال مهم این جاست که آیا این صحبت ها و تحلیل ها در قبال بازار بورس ایران پاسخگو هست؟ به عبارت دیگر تا چه اندازه می توانیم به انواع برنامه تحلیل تکنیکال در قبال بازار بورس ایران اعتماد کنیم؟

علت این پرسش در این است که اساسا بازار بورس ایران نسبت به سایر بازارهای جهانی مانند بازار بورس آمریکا یا حتی بازار ارزهای دیجیتال بلوغ کافی و کامل ندارد. اساس بازار های سرمایه ای آزاد بودن آن است و باید در این بازارها اهرمی قوی تر از عرضه و تقاضا فعال نباشد. اما این چیزی است که در بازار بورس ایران وجود ندارد.

به بیان ساده تر در بازار بورس ایران اساسا نقش دولت و حکومت پر رنگ تر از هر اهرم دیگری است و این عملا به غیر قابل پیش بینی بودن این بازار کمک فراوانی کرده است. در واقع شما با انواع تحلیل ها و با استفاده از بهترین ابزار تحلیل تکنیکال نیز نمی توانید سر از این بازار در بیاورید. علت این موضوع ساده است. زیرا دولت و حکومت می تواند با یک حرکت یا با یک دستور ساده تمامی تحلیل های شما را از بین ببرد.

اگر بخواهیم ساده تر بگوییم، بازار بورس ایران یک بازار پر از رانت است و اصولا کسانی در این بازار موفق خواهند بود که از این رانت های اطلاعاتی برخوردار هستند. پس به جای این که بخواهید دنبال بهترین سایت تحلیل تکنیکال بورس ایران باشید، باید اخبار و اطلاعات بازار را به خوبی بشناسید.

به بیان بهتر، بهترین نرم افزار بورس ایران نرم افزاری است که اطلاعات و اخبار دقیق و لحظه ای را در اختیار شما قرار می دهد. این نرم افزارها می توانند شما را در نزدیک ترین حالت به دریافت رانت اطلاعاتی قرار دهد. از این رو می توان اینگونه گفت که همچنان بهترین سایت تحلیل تکنیکال بورس ایران و یا بهتر بگوییم بهترین سایت برای بورس ایران، سایت کدال محسوب می شود. در این سایت شما به صورت لحظه ای با انواع اطلاعات شرکت ها و به طور کلی با مهمترین اطلاعات اخبار بازار سر و کار دارید. این دقیقا همان چیزی است که شما برای موفقیت در بازار بورس ایران نیاز دارید.

به بیان ساده تر شما در این بازار نیازی به این ندارید که سراغ بهترین های نرم افزاری بروید. چرا که بر اساس زیرساخت ضعیف بازار بورس ایران اساسا بسیاری از این نرم افزارها کارایی خودشان را از دست می دهند. از طرف دیگر همانطور که گفتیم در این بازار اطلاعات و به طور کلی رانت جایگاه بسیار مهمترین نسبت به تحلیل تکنیکال دارد. بنابراین شما تنها به سایت کدال نیاز دارید تا بتوانید به سریع ترین و مهم ترین اطلاعات دسترسی داشته باشید.

بهترین ابزار تحلیل تکنیکال در سایت tsetmc.com
نرم افزار تحلیل تکنیکال رایگان – نمودار تکنیکال بورس ایران

بهترین ابزار تحلیل تکنیکال در سایت tsetmc.com

اما به هر حال بازار بورس ایران یک بازار اقتصادی و سرمایه ای محسوب می شود. در این بازار گرچه رانت حرف اول را می زند اما به هر حال تحلیل تکنیکال نیز می تواند کارایی خوبی داشته باشد.
اما همانطور که در بالاتر بیان کردیم اساسا بازار بورس ایران زیرساخت بسیار ضعیفی دارد. این زیرساخت به اندازه ای ضعیف است که قادر نیست چند صد هزار سرمایه گذار به صورت همزمان را پشتیبانی کند. این در حالی است که بورس آمریکا یا بورس فارکس قادر هستند میلیون کاربر از سراسر دنیا را پشتیبانی کنند. این زیر ساخت ضعیف و عدم پشتیبانی از پیشرفته ترین پلتفرم ها باعث شده است اساسا انواع بهترین نرم افزار بورس کارایی چندانی نداشته باشد.

در این چنین حالتی می توان بهترین ابزار تحلیل تکنیکال را پلتفرم خود بازار بورس ایران یا همان tsetmc دانست. این همان سایتی است که شما می توانید به انواع اطلاعات تکنیکالی و آماری از جمله تابلو سهم و … دسترسی داشته باشید. این سایت به شما مهمترین سهامداران هر سهم را نشان می دهد و همچنین به سبب به روز بودن می تواند گزینه مناسبی برای نوسان گیرها باشد.
اما نکته بسیار مهم و جذاب این سایت تحلیلی چیزی جز فیلتر نویسی نیست. در واقع شما در این سایت می توانید با ایجاد فیلترهای متنوع در کسری از ثانیه بهترین سهم ها مطابق استراتژی خودتان را پیدا کنید.

پس همانطور که می بینید لزوما بهترین نرم افزار بورس یا بهترین برنامه تحلیل تکنیکال چیزی جز همان سایت ها و ابزارهایی نیست که خود سازمان بورس طراحی و معرفی کرده است. این پلتفرم ها گرچه جذاب نیستند و به نوعی کاربری سختی دارند اما به هر حال متناسب با بازار بورس تهران طراحی و تولید شده است. از این رو می تواند بهترین کارایی را داشته باشد.

بنابراین شما با در اختیار داشتن دو سایت کدال و tsetmc می توانید بهترین عملکرد در بازار بورس ایران را داشته باشید. به خصوص سایت کدال یک ابزار مهم و بسیار بسیار کاربردی در بورس ایران محسوب می شود. این سایت ها را هیچگاه از دست ندهید.

 

و در آخر در صورتی که علافه مند به آشنایی با نرم‌افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال هستید، این مقاله را مطالعه کرده و نظرات خود را برای ما ارسال کنید. ما پاسخ گوی سوالات سما خواهیم بود 🙂

4 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.