موتور جستجوی رمزارز محور BRAVE، وارد رقابت با گوگل می‌شود

موتور جستجوی رمزارز محور BRAVE، وارد رقابت با گوگل می‌شود

مرورگر وب رمزارز محور Brave، با یک موتور جستجوی جدید که دارای بخش حفاظت از حریم خصوصی‌ است، وارد دنیای جستجو و اینترنت شده است. این پلتفرم قصد دارد تا جایگزین گوگل شود که با جمع‌آوری اطلاعات شخصی و عادت‌های جستجو، اقدام به نمایش تبلیغات و نتایج جستجوی شخصی‌سازی‌شده می‌کند. اما قرار است رقابت دشواری در مقابل پلتفرمی داشته باشد که 90 درصد بازار را در دست دارد. در بیانیه‌ای در 22 ژوئن، Brave اعلام کرد که نسخه بتای Brave Search را وارد مرورگر خود کرده است و به کاربران اولین موتور جستجوی جایگزین خصوصی مستقل را ارائه داده است.

[irp posts=”30199″ name=”10 تا از بهترین کیف پول‌های بیت کوین در سال 2020 و 2021″]

کاربرانی که بخواهند موتور جستجوی متمرکز بر عدم رهگیری حریم خصوصی Brave را امتحان کنند، می‌توانند به آدرس search.brave.com مراجعه کنند. این پلتفرم براساس یک شاخص مستقل ساخته شده است که کاربران و جستجوی آنها و داده‌هایشان را دنبال نمی‌کند و برای افرادی که مایل به استفاده از محصولات تکنولوژی نظارت محوری چون گوگل و Bing نیستند، بسیار مناسب است. این موتور جستجو دارای یک گزینه “Google fallback mixing” نیز می‌باشد که برای افرادی که می‌خواهند از نتایج جستجوی خود در موتور جستجوی گوگل استفاده کنند، بسیار مناسب است.

موتور جستجوی Brave، از توکن BAT پشتیبانی خواهد کرد.Brave Search تبلیغات را در ابتدا نشان نمی‌دهد و از شیوه‌ای که گوگل از طریق آن کسب درآمد می‌کند، دوری کرده است. البته این موتور جستجو در آینده یک نسخه رایگان دارای تبلیغات را در کنار یک نسخه پولی بدون تبلیغات ارائه خواهد داد و از توکن خود، BAT، در آن استفاده خواهد کرد. مدیر اجرایی این پلتفرم، Brendan Eich، که پیش از همکاری با Brave، پلتفرم‌هایی چون Mozilla و Firefox را مدیریت کرده است، گفته که ورود افراد بسیار زیاد به این پلتفرم و استفاده از آن، برای موفقیت این موتور جستجو بسیار حیاتی بوده و اقدامات آنها که به صورت ناشناس جمع‌آوری می‌شوند، به Brave کمک خواهد کرد تا خدمات و نتایج بهتری را ارائه دهد.

[irp posts=”24449″ name=”آیا بیت کوین قانونی است؟ سیر تا پیاز قوانین بیت کوین در ایران”]

مرورگر متمرکز بر حریم خصوصی Brave، هم اکنون 32 میلیون کاربر ماهانه دارد که البته در مقایسه با آمار کاربران گوگل مانند قطره‌ای در اقیانوس است. بنابه گفته Statcounter، گوگل 92.2 درصد از بازار جهانی موتورهای جستجو را در دست دارد و پس از آن، Bing با 2.27 درصد قرار دارد. هم اکنون نیز پلتفرم‌های جستجوی متمرکز بر حریم خصوصی دیگری چون Duck-Duck-Go وجود دارند که 70 الی 100 میلیون کاربر دارد. اما همچنان در مقابل پلتفرم عظیم گوگل، محبوبیت کمتری دارند.

[irp posts=”29705″ name=”ارزش کل بازار بیت کوین به زیر یک تریلیون دلار کاهش یافت”]

لینک منبع:https://cointelegraph.com/news/brave-takes-aim-at-google-with-privacy-protecting-search-engine-beta

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.