مهمترین رویدادهای کنونی فارکس/10مهر

مهمترین رویدادهای کنونی فارکس/10مهر

دلار آمریکا پس از یک اصلاح موقت به جهش در بازارهای مالی ادامه می دهد.

در واقع دلار آمریکا قدرت خود را از جلسه معاملاتی آمریکا آغاز کرد و این قدرت تا ابتدای ساعات کاری در بازار آسیا حفظ شده است.

اگر به نمودار شاخص دلار آمریکا با نماد dxy نگاهی بیندازید، خواهید دید که ارزش دلار توانسته به بالاترین سطح خود در 20 سال اخیر یعنی حدود 114.76 برسد.

دلایل زیادی برای تقویت دلار آمریکا در بازار وجود دارد که همه آنها را با هم بررسی می کنیم.

 

[irp posts=”56413″ name=”سقوط ادامه دار دارایی های ریسکی (29شهریور)”]

 

اولین عامل مهم تشدید تنش های ژئوپلیتیکی و ادامه جنگ روسیه و اوکراین است. این مشکل فضای بازار را به یک ریسک منفی تبدیل کرد و باعث ورود سرمایه به  آمریکا شد که ارزشمند است.

عامل مهم بعدی اظهارات و اقدامات مقامات فدرال رزرو آمریکا در شاهینی (یعنی سیاست انقباضی) است. آنها این کار را برای کاهش تورم در آمریکا انجام دادند. این بحران بازده اوراق 10 ساله خزانه داری را به بالاترین حد در 14 سال اخیر رسانده است.

حالا بیایید رویدادها و اخبار مهم امروز را بررسی کنیم.

امروز، ایالات متحده باید گزارش خود را در مورد تراز تجاری کالا و فروش داخلی معلق منتشر کند. علاوه بر این، بازارها منتظر سخنرانی کریستین لاگارد و جرمی پاول، روسای بانک های مرکزی اروپا و آمریکا هستند.

بازار سهام دیروز وضعیت خوبی داشت اما در نهایت با تغییراتی به پایان رسید. داده های دیروز ایالات متحده نشان داد که اعتماد مصرف کنندگان ایالات متحده بهبود یافته است. همین عامل باعث افزایش قدرت دلار آمریکا در بازار شده است.

دیروز، اپراتور مورد اعتماد اعلام کرد که چینی ها همچنان برای تقویت ارزش یوان تلاش می کنند. با وجود این شرایط، مقامات بانک مرکزی جمهوری خلق چین نرخ یوان را 7.11 تعیین کرده اند. بد نیست  بدانید که نرخ قبلی یوان 7.07 تعیین شده بود.

 

[irp posts=”56431″ name=”اخبار مهم فارکس(30شهریور)”]

 

در همین حال، یوان چین رکورد جدیدی در کاهش در برابر دلار آمریکا ثبت کرد.

در همین حال، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا شب گذشته گفت که خط لوله گاز نورد استریم بر اثر خرابکاری آسیب دیده است و نسبت به قوی ترین واکنش ممکن به هرگونه حمله بیشتر به زیرساخت های انرژی فعال اروپا هشدار داد.

 

حفت ارزها

 

این در حالی است که در واکنش به تقویت دلار و مشکلات منطقه یورو، خرس های جفت ارز یورو دلار آمریکا موفق شدند قیمت را به پایین ترین سطح در 20 سال اخیر یعنی حدود 0.9535 کاهش دهند.

اوایل امروز، گزارش اعتماد مصرف کننده gfk کاهش شدیدی را نشان داد. این به دلیل ترس از بحران انرژی در اروپا است.

نرخ مبادله پوند انگلیس و دلار آمریکا نیز به پایین ترین سطح خود از سال 1985 رسیده است. جفت ارز برای شروع هفته کاری در روز دوشنبه به حدود 1.0356 سقوط کرد.

دلار آمریکا در برابر ین ژاپن با وجود تقویت دلار آمریکا در سطح جهانی حدود 115 معامله می شود.

در نهایت خرس های طلا امروز توانستند قیمت را به 1620 دلار در هر اونس کاهش دهند. این پایین ترین قیمت طلا از آوریل 2020 است.

 

https://donyaye-trade.com/news/forex-news-september-28

 

[irp posts=”56325″ name=”رویدادهای اخیر بازار فارکس (22 شهریور)”]

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.