معاملات کد به کد در بورس چیست؟ راه‌های تشخیص سریع معاملات کد به کد

معاملات کد به کد در بورس

باید قبول کرد که دنیای امروز دید جدیدی به بازار سرمایه‌گذاری پیداکرده است. سرمایه‌گذاری امروز کارکردی بالاتر از جذب سرمایه برای شرکت‌ها و ایجاد گردش مالی در اقتصاد دارد. بورس می‌تواند یک جامعه کوچک محسوب شود که در آن به‌خوبی می‌توانیم رفتارهای انسانی را ببینیم و از آن‌ها درس بگیریم. گاهی لازم است در آن ضرر کنیم تا یاد بگیریم چگونه در زندگی واقعی و در دنیای خارج از بورس سود واقعی را به دست بیاوریم.

ازاین‌رو بعضی‌اوقات دید خودتان را از داستان‌هایی مانند شاخص‌ها و اعداد و ارقام و … دور کنید و نگاهی نو به بورس بی اندازید. داستان امروز بورس ما داستانی نیست که بتوان بر اساس اندیکاتور یا تحلیل بنیادی آن را نگاه کرد. امروز این رفتار عمومی مردم و سهامداران در بورس است که آینده سهام را تعیین می‌کنند؛ بنابراین بیایید از زاویه انسانی به این بازار سرمایه‌گذاری نگاه کنید. مفهوم معاملات کد به کد در بورس درواقع یک مفهوم انسانی است.

معاملات کد به کد در بورس چیست؟

معاملات کد به کد در بورس درواقع بازی بیش نیست که عمدتاً توسط بزرگان یک سهم یا بازیگران آن رخ می‌دهد. این بازی بر اساس یک رفتار عادی و کاملاً روتین سهامداران خرد ایجادشده است؛ بنابراین ابتدا باید این رفتار را بشناسیم سپس در مورد معاملات کد به کد در بورس صحبت کنیم. اشتباهی که بسیاری از سهامداران و حتی مدرسین بورس و اقتصاد انجام می‌دهند این است که به همه‌چیز در این دنیا از زاویه اعداد و ارقام و فرمول‌ها و اندیکاتورها نگاه می‌کنند.

درحالی‌که مفاهیمی مانند معاملات کد به کد در بورس بسیار ساده‌تر و قابل‌فهم‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کنید. وقتی شما بتوانید رفتار را درک کنید و معاملات کد به کد در بورس را بشناسید مسلماً می‌توانید تأثیرات کد به کد کردن بر قیمت سهم را مشخص کنید و آن را به‌خوبی درک کنید.

معاملات کد به کد در بورس و رفتاری به نام کلک زدن

لحظه‌ای به انواع معاملات کد به کد در بورس مانند کد به کد حقوقی به حقیقی و پیدا کردن بهترین حالت کد به کد فکر نکنید. بیایید به این سؤال فکر کنیم که اصلاً چرا باید معاملات کد به کد در بورس ایجاد شود؟

کد به کد در حقیقت در زبان ساده به معنی این جیب به آن جیب کردن است؛ یعنی یک فرد حقوقی مقداری سهام خود را به کد حقیقی خود منتقل می‌کند؛ اما این انتقال چرا باید صورت بگیرد درصورتی‌که هر دو طرف این ماجرا یک نفر یا یک گروه قرار دارد؟ اگر قرار باشد سودی یا ضرری صورت بگیرد در هر دو صورت آن فرد یا گروه درگیر این سود یا ضرر می‌شوند بنابراین معاملات کد به کد در بورس به چه دردی می‌خورد؟

پاسخ این سؤال‌ها در یک جمله نهفته شده است. حقیقی‌ها همیشه چشمشان به بازیگر و حقوقی سهم است. شما تصور کنید سهام یا نماد مانند یک حوضچه است. در این حوضچه به نسبت بزرگی آن، ‌یک یا چند نهنگ زندگی می‌کنند که هر حرکت آن‌ها می‌تواند موجی در این حوض ایجاد کند؛ بنابراین نهنگ اگر بتواند حرکت‌های هوشمندانه‌ای داشته باشد می‌تواند کارهای بزرگی در این حوضچه انجام دهد؛ اما ماهی‌های کوچک که دقیقاً همان سهامداران خرد محسوب می‌شوند چه می‌کنند؟

عمده این افراد تحت تأثیر حرکت‌های نهنگ قرار می‌گیرند و با موج جا به جا می‌شوند؛ اما تعداد کمی ماهی کوچک خودشان را در کنار نهنگ‌ها نگه می‌دارند و سعی می‌کنند مانند رفتار آن‌ها رفتار کنند تا از موج‌های ایجادشده در امان باشد. این موج‌ها چه به نظر مثبت یا منفی باشد درنهایت به نفع نهنگ یا همان حقوقی سهم تمام خواهد شد. از طرفی دیگر سازمان بورس برای این‌که بازار را شفاف کند رفتار حقوقی را به‌طور کامل به نمایش می‌گذارد.

حال اگر شما رفتار حقوقی را ببینید مسلماً خودتان را به او می‌چسبانید و این حقوقی خواهد بود که بازنده اصلی بازی می‌شود. معاملات کد به کد در بورس برای این است که رفتارهای اصلی حقوقی را پنهان کند و در کلام ساده‌تر معاملات کد به کد در بورس برای حقه زدن به کاربران و معامله گران بورسی اتفاق می‌افتد؛ اما معاملات کد به کد در بورس چگونه این اتفاق را رقم می‌زند؟

 

[irp posts=”29841″ name=”آذری جهرمی: بلاک چین باعث منسوخ شدن فیلترینگ می‌شود”]

 

ما به شما توصیه میکنیم اگر میخواهید دوره آموزشی، آموزش فیلترنویسی پیشرفته را ببینید بر روی لینک کلیک کنید.

کاری که معاملات کد به کد در بورس انجام می‌دهد

شما در کارگزاری خودتان یا در سایت tsetmc می‌توانید اطلاعات خریدوفروش حقوقیها را داشته باشید. توجه داشته باشید که تمام حرکت حقوقی‌ها نیز معطوف به همین خریدوفروش است و چیزی بیشتر از این نداریم.

خب به‌صورت عادی اگر حقوقی سهمی را می‌فروشد یعنی این‌که احتمالاً سهم قرار است افت کند و اگر شروع به خرید می‌کند می‌تواند معنی آن این باشد که سهم سودآوری خودش را دارد؛ اما داستان از جایی عوض می‌شود که معاملات کد به کد در بورس وارد کار می‌شود و البته این نکته که حقوقی‌ها به‌جز سود ضرر دغدغه‌های دیگری نیز دارند. ازاین‌رو عملاً حرکت صرفاً با خرید یا فروش حقوقی‌ها یک اشتباه محض است. معاملات کد به کد در بورس اطمینان بیشتری نسبت به آن دارد.

اما معاملات کد به کد در بورس چگونه عملی می‌شود؟ وقتی حقوقی می‌خواهد تعدادی سهم خریداری کند ولی نمی‌خواهد این خرید دیده شود باید این خرید را با کدهای حقیقی خود انجام دهد. چراکه کدهای حقیقی رفتارشان به دیگران نشان داده نمی‌شود.

ازاین‌رو شروع به عرضه با کد حقوقی خود می‌کند. این عرضه سهامداران را می‌ترساند و به‌نوعی باعث می‌شود که آن‌ها نیز دست به فروش بزنند و این باعث می‌شود قیمت سهام افتی داشته باشد؛ اما معاملات کد به کد در بورس بازی دیگری دارد.(اگر نمیدانید که کدام بازار بیت کوین بهتر است یا بورس حتما این مقاله را بخوانید)

معاملات عرضه‌شده توسط حقوقی به کد حقوقی آن منتقل می‌شود و آن کد حقیقی شروع به خرید عرضه‌های سهامداران در قیمت پایین‌تر می‌کند. وقتی این عرضه و این معاملات کد به کد در بورس تمام می‌شود قیمت سهم شروع به رشد می‌کند و همان کد حقوقی شروع به عرضه در قیمت‌های بالاتر به سهامداران خرد می‌کند و اینجاست که برنده واقعی آن حقوقی خواهد بود. ما در این مثال معاملات کد به کد در بورس را بررسی کردیم.(در ادامه مقاله نرخ تورم را هم مطالعه نمایید)

برای سهامدار باهوش این نوع از معاملات کد به کد در بورس، بهترین حالت کد به کد می‌تواند باشد و یک نوع سیگنال خرید برای آن سهم محسوب می‌شود. برعکس این داستان یعنی معاملات کد به کد در بورس به‌صورت حقیقی به حقوقی زمانی است که حقیقی درخواست خرید می‌کند و این درخواست خرید باعث می‌شود که جو خرید در سهم ایجاد شود و این جو باعث افزایش قیمت می‌شود که یعنی کد حقیقی می‌تواند بعد از کد به کد کردن تعدادی سهم مابقی را در بالاتری قیمت بفروشد و اصطلاحاً سهم را خالی کند.

 

[irp posts=”20680″ name=”پول هوشمند در بورس چیست؟ سه گام ساده تا تشخیص پول هوشمند”]

 

تشخیص معاملات کد به کد در بورس
معاملات کد به کد چیست – اندیکاتور کد به کد

تشخیص معاملات کد به کد در بورس

در بالا به‌طورکلی با تأثیرات کد به کد کردن بر قیمت سهم آشنا شدیم و آن را درک کردیم. راحت‌ترین راه کشف کد به کدها نگاه به حجم معاملات است. همیشه معاملات کد به کد در بورس در حجم‌های بالا رخ می‌دهد. چراکه باید یک حجم بالا ایجاد شود تا قیمت سهم به آن چیزی که حقوقی می‌خواهد برسد و مسئول رساندن سهم به آن قیمت معاملات کد به کد در بورس است.

وقتی در نمودار روزانه سهم مشاهده کردید در زمان‌های خاص و کوتاه حجم بزرگی اتفاق افتاده است، سراغ ریز معاملات آن روز بروید و در این ریز معاملات به دنبال معاملات انجام‌شده در آن ساعت و دقیقه بگردید. وقتی به آن ساعت و دقیقه رسیدید به عددهای خاصی برخورد می‌کنید که چندین بار پشت سر هم تکرار شده‌اند که دوبه‌دو جمع آن‌ها عددی مانند 5000 یا 10000 است. این نشان‌دهنده انجام معاملات کد به کد در بورس است.(در ادامه مقاله ارزش بازار سهام را مطالعه کنید)

اما معاملات کد به کد در بورس به‌جز دو حالت گفته‌شده به‌صورت حقوقی به حقوقی و حقیقی به حقیقی صورت‌پذیر است که فعلاً در سطح انجام معاملات معمولی و خرد ما به کار نمی‌آید. ازاین‌رو مواردی مانند آموزش کد به کد کردن سهام چیز چندان جذاب و کارآمدی نیست؛ زیرا کد به کدهای ما که در دسته حقیقی به حقیقی است اصولاً تأثیر چندانی بر سهم ندارد ولی خطر بالایی برای از دست دادن سهم می‌تواند برای ما داشته باشد.

تا اینجا یاد گرفتیم که معاملات کد به کد چیست و چگونه کار می‌کند. دانستیم این معاملات کد به کد در بورس می‌تواند سیگنال‌های قوی برای خریدوفروش به ما بدهد البته باید در این داستان کمی سریع بود که نیاز به تمرین در تشخیص و استفاده از معاملات کد به کد در بورس دارد.(پیشنهاد میکنم مقاله ساعت کاری بازار فارکس به وقت ایران را هم بخوانید)

 

[irp posts=”21226″ name=”سود مرکب در بورس چیست؟ ساده‌ترین روش برای محاسبه سود مرکب!”]

 

در آخر اگر میخواهید با بهترین صندوق سرمایه گذاری سال 99 آشنا شوید و مقایسه ی بین آنها را بدانید حتما این مقاله را بخوانید.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.