مرگ جان مک آفی و تاثیر آن بر رمز ارزها و دنیای بلاک چین

مرگ جان مک آفی و تاثیر آن بر رمز ارزها و دنیای بلاک چین

جان مک آفی یکی از تاثیرگذارترین افراد در حوزه تکنولوژی و در عین حال جنجالی ترین آن ها در حوزه ارزهای دیجیتال محسوب می شد. مرگ جان مک آفی و تاثیر آن بر بلاک چین یکی از بحث برانگیزترین چالش ها در حوزه ارزهای دیجیتال است. دو مسئله باعث شده است که بخواهیم مرگ جان مک آفی و تاثیر آن بر بلاک چین را بررسی کنیم:

· شخصیت جنجالی و خبرساز مک آفی
· مرگ مشکوک و البته مرتبط به ارزهای دیجیتال

این دو نکته باعث می شود که عملا بخواهیم مرگ جان مک آفی و تاثیر آن بر ارزهای دیجیتال را مورد بررسی قرار دهیم. در این مسیر از بیان زندگی شخصی و اطلاعات اضافی مربوط به مک آفی خودداری کردیم. شما می توانید این دست اطلاعات را در انواع سایت های داخلی و خارجی مطالعه کنید. آن چیزی که برای ما اهمیت دارد این است که بخواهیم تاثیرگذاری این شخصیت و مرگ در بازار ارزهای دیجیتال را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

اهمیت مرگ جان مک آفی و تاثیر آن بر بلاک چین

اولین سوالی که باید پرسید این است که اساسا چرا مرگ جان مک آفی و تاثیر آن بر بلاک چین اهمیت دارد؟ به عبارت ساده تر چگونه ممکن است مرگ یک نفر در یک بازار سرمایه ای تاثیرگذار باشد؟
اگر کمی توجه داشته باشیم به خوبی به یاد می آوریم که در زمان شهادت سردار قاسم سلیمانی، بازار بورس تهران دچار یک افت شدید شد. بنابراین به نظر کاملا طبیعی است که بازار نسبت به مرگ یک فرد تاثیر گذار – سیاسی یا اقتصادی و شاید هم فرهنگی – واکنش نشان دهد. همچنین به نظر می رسد که معمولا این واکنش ها منفی است و با ریزش بازار همراه می شود.

اما سوالی که وجود دارد این است چگونه مرگ افرادی مانند سردار قاسم سلیمانی در بازار اثرگذار می شود؟ در واقع پاسخ را باید در اثرگذاری آن ها در زمان حیات آن فرد و همچنین تبعات مرگ او جست وجو کرد. قاسم سلیمانی یک نماد امنیت و یک قهرمان ملی محسوب می شد. از این رو تمامی اقشار جامعه – از حکومت تا پایین ترین قشر جامعه – به او احترام می گذاشتند و او را مسئول و حافظ اصلی کشور می دانستند. بنابراین با شهادت قاسم سلیمانی موجی از احساس ناامنی کشور را فرا گرفت. این موج باعث شد که سرمایه گذاران بخش عمده ای از سرمایه خودشان را از بازار خارج کنند. اما داستان به اینجا ختم نمی شود.

همانطور که گفته شد قاسم سلیمانی یک قهرمان ملی بود، بنابراین با شهادت این قهرمان موجی از خشم در ملت و حکومت ایجاد شد و این خشم می توانست جرقه کافی برای ایجاد یک جنگ تمام عیار در منطقه باشد. سایه جنگ در ایران عملا باعث شد که هر نوع سرمایه گذاری در بورس تهران پر ریسک باشد و بدین ترتیب تا ماه ها سرمایه گذاران ریسک ورود به بازار را قبول نمی کردند.

این مسئله نمونه ای از تاثیر گذاری زندگی و مرگ یک فرد در بازار سرمایه بود. اما سوال این است که آیا مرگ جان مک آفی و تاثیر آن بر بلاک چین نیز این چنین روندی را طی کرده است؟ چندان پاسخ دقیقی نمی توان به این پرسش داد. بگذارید کمی به ویژگی ها و بزنگاه های مهم زندگی جان مکافی دقیق تر نگاه کنیم.(برای آشنایی با انواع بلاک چین این مقاله را بخوانید.)

مرگ جان مک آفی و تاثیر آن بر بلاک چین

 

[irp posts=”42947″ name=”0 تا 100 آشنایی با بازار دو طرفه ارز دیجیتال (کاملا اختصاصی)”]

 

جان مکافی، از آنتی ویروس تا خودکشی

نام جان مکافی ما را به یاد آنتی ویروس مشهور ” مک آفی ” می اندازد. به طور کلی McAfee اولین آنتی ویروس تجاری در دنیای تکنولوژی محسوب میشود. مکافی توانست با طراحی و توسعه این آنتی ویروس به یک میلیونر تبدیل شود و این اولین قدم از تاثیرگذاری او در دنیای تکنولوژی محسوب می شود.

اما اگر بخواهیم واقعیت را بدون هیچ حرفی بیان کنیم، عملا طراحی و توسعه این آنتی ویروس مهمترین و شاید تنها ترین تاثیرگذاری واقعی و مثبت جان مکافی در حوزه تکنولوژی و به طور کلی در دنیا بوده!
بعد از این که مک آفی به واسطه فروش بالای آنتی ویروس ها و سپس با فروش سهام شرکتش به یک میلیونر تبدیل شد، عملا به قدرت مخاطب پی برد.

به عبارت بهتر، مک آفی کاملا متوجه شد که داشتن مخاطب و جلب توجه آن ها می تواند تا چه اندازه پولساز و درآمدزا باشد. از این رو عملا مسیر زندگی این شخصیت جنجالی به طور کامل تغییر کرد و اثرگذاری های او بیشتر محدود به فضای مجازی و ایجاد انواع جو های روانی بود.

در واقع اگر بخواهیم کمی با بی انصافی به موضوع نگاه کنیم، رفتار ایلان ماسک تا حدودی تعدیل شده رفتار جان مکافی محسوب می شود. با این تفاوت که ایلان ماسک همچنان به صورت واقعی سعی در تغییر زندگی بشریت و بهبود آن دارد. اما از قدرت مخاطبان در فضای مجازی نیز غافل نمانده است.

از طرف دیگر عملا تا به اینجا نمی توان طراحی و توسعه آنتی ویروس را عاملی موثر در بازار ارزهای دیجیتال دانست. بنابراین به طور کلی مرگ جان مک آفی و تاثیر آن بر بلاک چین را باید در جایی دیگر جست و جو کرد. در جایی میان پیام های توییتری و نقل و قول های جنجالی مک آفی!(اگر نمیدانید ارزهای دیجیتال چگونه کار می‌کنند؟ حتما این مقاله را مطالعه کنید.)

مرگ جان مک آفی و تاثیر آن بر رمز ارزها و دنیای بلاک چین

نقش فضای مجازی در مسئله مرگ جان مک آفی و تاثیر آن بر ارزهای دیجیتال

تا اینجا مشخص شد که عملا جان مکافی شخصیتی نبود که به صورت واقعی و حقیقی بتواند بر بازار و اقتصاد تاثیر داشته باشد. در واقع داستان از جایی شروع شد که مکافی با قدرت فضای مجازی و جذب مخاطب بالا آشنا شد. بنابراین مکافی برای جذب مخاطب و به دست گرفتن این قدرت نسبتا عظیم شروع به جنجال آفرینی در زمینه های مختلف کرد.

در مورد بازار ارزهای دیجیتال صحبت ز قیمت های عجیب و غریب برای بیت کوین و پیش بینی رقم های شش یا هفت رقمی برای بیت کوین در سال 2020 باعث شد که عملا مکافی رفته رفته به یک شخصیت تاثیر گذار مجازی در بازار ارزهای دیجیتال تبدیل شود.

مکافی در سال 2013 پیش بینی کرد که در انتهای سال 2020 قیمت بیت کوین به 500 هزار دلار خواهد رسید. بعد از این که بیت کوین با شیب صعودی بالا شروع به حرکت کرد مکافی پیش بینی خود را تغییر داد و بیان کرد که اگر تا انتهای سال 2020 قیمت هر واحد بیت کوین به بیش از یک میلیون دلار نرسد در یکی از شبکه های پرمخاطب کار عجیبی خواهد کرد!

این در حالی است که عملا بازار ارزهای دیجیتال برای او چندان اهمیت خاصی نداشت. او این بازار را فرصتی برای جذب مخاطب می دانست. این مسئله ای بود که در آن ها سال ها چند کاربر فضای مجازی به آن پی برده بودند. مکافی در پاسخ به این پرسش کاربران بیان کرد که عملا شخصیت خود اوست که جذاب است و بیت کوین به خودی خود ارزشی ندارد.

در ادامه مکافی دست روی شخصیت ساتوشی گذاشت و بیان کرد که او را می شناسد و در هر موقعیت مناسبی بخشی از ویژگی ها و مشخصات او را خواهد گفت تا در نهایت این شخصیت به جامعه جهانی شناسانده شود. اما زمانی که درگیر مسائل قضایی و دادگاهی شد اعلام کرد که فرصت مناسبی برای این کار نیست و از این مسئله صرف نظر کرده است. ساتوشی و شناخت او یکی از چالش های جنجال برانگیز دنیای ارزهای دیجیتال محسوب می شود. بنابراین مکافی با دست گذاشتن روی این مسئله سعی داشت از جنجال آن استفاده کنده و کنترل جمعیت مجازی به خصوص در حوزه ارزهای دیجیتال را بر عهده بگیرد.

مکافی در طول فعالیت خود در بازار ارزهای دیجیتال چندین بار سعی کرد توکن شخصی خودش را بسازد و طرح هایی برای ساخت صرافی غیر متمرکز ارائه داده بود. اما عملا هیچ کدام از این طرح ها به سرانجام نرسید و توکن شخصی او نیز بدون توجه خاصی رها شد.

در نهایت مکافی اعلام کرد که حدود 31 ترابایت اطلاعات مخفیانه دولتی در اختیار دارد که در زمان و مکان مقتضی آن را در اختیار عموم مردم قرار خواهد داد.

تمامی این نقل قول ها نشان می دهد که عملا این شخصیت عموما به دنبال جنجال آفرینی در فضای مجازی بود و تا حدودی نیز موفق شده بود. این شخصیت در توییتر بیش از یک میلیون دنبال کننده داشت. این همان اهرمی است که می توان بر اساس آن مرگ جان مک آفی و تاثیر آن بر بلاک چین را تحلیل کرد.

 

[irp posts=”38039″ name=”15 روش کسب درآمد از بیت کوین 100% عملی در سال 1400″]

 

مرگ جان مک آفی و تاثیر آن بر ارزهای دیجیتال

پرده آخر مرگ جان مک آفی و تاثیر آن بر بلاک چین

مکافی با در اختیار داشتن تعداد مخاطبین بالا توانست تا حدودی بازار را تحت تاثیر قرار دهد و با صحبت های عجیب و غریب بعضا روند بازار را تغییر دهد.
اما مرگ این شخصیت نیز چندان ساده نبود. در سال 2019 مک آفی اعلام کرد که روزی در زندان کشته خواهد شد و دولت سعی می کند این مرگ را به صورت خودکشی جلوه دهد، اتفاقی که به صورت واقعی نیز رخ داد. در واقع مکافی در سال 2020 به علت خودکشی از دنیا رفت و این شبه ایجاد شد که آیا اساسا مرگ او یک خودکشی بوده و یا به گفته خودش نقش دولت در این بین وجود داشته است؟

بعد از مگر مکافی صفحه مجازی او حرف Q را به اشتراک گذاشت. بسیاری معتقد بودند که این حرف نشان دهنده مسیر همان 31 ترابایت اطلاعات مخفی است که مک آفی از دولت داشته و قرار بود آن را بر شبکه بلاک چین اتریوم سوار کند.

اما مسئله ای که وجود دارد اساسا این اتفاق غیر ممکن بود. چرا که به طور کلی شما نمی توانید بیش از نیم ترابایت اطلاعات در این شبکه جا به جا کنید! بنابراین این سخن هم در نهایت مانند سایر سخنان تنها یک جنجال زودگذر بود.

اگر علاقه مند به کسب اطلاعات در زمینه اکسی اینفینیتی دانلود و خواندن نقل قول های وارن بافت هستید حتما این مقاله را بخوانید.

مرگ جان مک آفی و تاثیر آن بر رمز ارزها و دنیای بلاک چین
مرگ جان مک آفی و تاثیر آن بر بلاک چین چه بود؟

سوالات متداول

1- مرگ جان مک آفی و تاثیر آن بر بلاک چین چه بود؟
به طور کلی در بازار اتفاق خاصی رخ نداد و بازار این مسئله را مانند یک شوک زودگذر دفع کرد.

2- تاثیر مک آفی در بازار چگونه بود؟
زندگی و مرگ جان مک آفی و تاثیر آن بر بلاک چین غالبا به صورت مجازی و جنجال آفرینی بود. مادامی که این جنجال ها ادامه داشت این تاثیرگذاری نیز تا حدودی ادامه داشت. اما بعد از مرگ مک آفی عملا این تاثیرگذاری نیز تمام شد و همه چیز به روال عادی خود بازگشت!

 

[irp posts=”42626″ name=”از حمله 51 درصدی بلاک چین چه میدانید؟؟!! آشنایی با رمز و راز حمله 51%”]

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.