مراقب کلاه‌بردارهای بیت کوین باشید!

مراقب کلاه‌بردارهای بیت کوین باشید!

با بالا گرفتن جو ارزهای دیجیتال در جامعه‌ی کشور ما، احتمال اقدام به کلاه‌برداری در این حوزه نیز افزایش پیداکرده است. با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه‌ی ایران، مردم کشورمان از روش‌هایی که بتواند به آن‌ها سود و درآمد بیشتری برساند، استقبال می‌کنند و ارزهای دیجیتال نیز یکی از همین موارد است که می‌تواند جذابیت زیادی برای آن‌ها داشته باشد. فعالیت‌های زیادی از جانب شرکت‌های سرمایه‌گذاری و تحلیل گران و مشاوران اقتصادی در رابطه با رمز ارزها را در مدت اخیر مشاهده کرده این‌که اتفاقاً کمک زیادی هم به مردم برای کسب سود از این حوزه کرده‌اند اما برخی افراد سودجو به عنوان‌های مختلف اقدام به کلاه‌برداری از مردم کرده‌اند!

 

[irp posts=”29576″ name=”ایلان ماسک بار دیگر قیمت بیت کوین را تغییر داد”]

 

شاید شما هم با تبلیغات عجیبی که اعلام می‌کند بیت کوین رایگان به شما خواهد داد مواجه شده باشید! در فضای مجازی تبلیغاتی دراین‌باره منتشرشده است که ادعا می‌کند اگر 0.1 بیت کوین به آدرس آن‌ها منتقل کنید، آن‌ها 0.2 بیت کوین به شما پس خواهند داد! این تبلیغ شاید کمی غیرمنطقی و ساده‌لوحانه به نظر برسد اما کسانی هستند که ممکن است در دام آن گرفتار شوند.
آقای زارع پور به‌عنوان یک کارشناس اقتصادی می‌گوید:

روند رشد ارزهای دیجیتال در مسیر افزایش قدم گذاشته و افراد بسیاری را به خود جذب کرده است. این فضا بشدت رقابتی و جنجالی شده و موجب سو استفاده بسیاری از افراد شده است.

وی در ادامه‌ی صحبت‌های خود گفت:

بازار رمز ارزها در کنار مزایای مختلف، ایراداتی دارد که موجب دور شدن مردم از آن می‌شود. در کشور ما اقتصاد قوی وجود ندارد، بنابراین تعداد این کلاه‌برداری‌ها بسیار بیشتر از بقیه کشورهاست. به‌طورمعمول پیگیری تراکنش‌های ارزهای دیجیتال ناشناس یا نیمه ناشناس بسیار سخت می‌شود.

یکی دیگر از روش‌های کلاه‌برداری در این حوزه این است که فرد کلاه‌بردار به سراغ افرادی می‌رود که آگاهی کافی در این زمینه ندارند و با وعده‌ی کسب سود زیاد از ارزهای دیجیتال، پول آن‌ها را دریافت می‌کند. این پول‌ها درجایی سرمایه‌گذاری نمی‌شوند و درنهایت شخص با جمع‌کردن مقدار زیادی پول، فرار می‌کند و اقدام به ترک کشور می‌کند.

 

[irp posts=”29446″ name=”سیتی بانک به صعود بیت کوین خوش‌بین است”]

 

همچنین برخی کلاه‌برداران به‌عنوان صرافی خود را معرفی می‌کنند و با عدم دریافت کارمزد، مردم را به سمت خود جذب می‌کنند. پس از سرمایه‌گذاری و خرید ارز در این صرافی‌ها، برای قرار گرفتن توکن (Token) موردنظرتان در آن صرافی از شما کارمزد و هزینه درخواست می‌کنند و به این صورت سرمایه‌ی شما در آن حساب قفل می‌شود و قادر به خریدوفروش نخواهید بود!

توجه داشته باشید که این کلاه‌برداران برای اثبات ادعاهای خود، اقدام به ساخت و ارائه‌ی تصاویر جعلی از حساب‌های مختلف می‌کنند تا شما را قانع کنند در دام آن‌ها بیافتید! هشیاری و تصمیم‌گیری عاقلانه‌ی شما در چنین شرایطی می‌تواند از ضررهای سنگین جلوگیری کند!

شما هم‌وطنان گرامی می‌توانید به‌طور روزانه اخبار ارزهای دیجیتال را در وب‌سایت ما مطالعه کنید و با آگاهی از تازه‌های این حوزه، تصمیمات بهتری برای سرمایه‌ی خود بگیرید. و همچنین اگر تمایل دارید بدانید محاسبه درآمد بیت کوین به چه صورت است این مقاله را بخوانید.

 

[irp posts=”24802″ name=”حذف بیت کوین کش و بیت کوین اس وی از صرافی اوکی کوین!”]

 

منبع: https://www.eghtesadonline.com/

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.