محدود ارزهاي ديجيتال، اقدامي تنبيهي عليه روسيه

محدود ارزهاي ديجيتال، اقدامي تنبيهي عليه روسيه

روز گذشته اتحاديه اروپا پنجمين بسته تنبيهي عليه روسيه را تصويب کرد و اجرايي شدن آن را لازم دانست. يکي از مفاد مهم اين بسته تنبيهي ممنوع شدن هر نوع خدمات ارزهاي ديجيتال به روسيه و کاربران آن است. از اين رو انتظار مي روند که بسياري از صرافي ها و نهاد هاي ارز ديجيتال محدوديت هاي خاصي براي کاربراني با مليت روسي داشته باشند.

 

[irp posts=”42947″ name=”0 تا 100 آشنایی با بازار دو طرفه ارز دیجیتال (کاملا اختصاصی)”]

 

به طور مشخص هدف از ايجاد اين محدوديت کنترل قدرت تحريم اقتصادي عليه روسيه است. به بيان ساده تر ارزهاي ديجيتال اين قدرت را در اختيار روسيه قرار مي دهد که بتواند به سادگي تمامي تحريم هاي خريد يا فروش خود را دور بزند و عملا سرمايه مورد نياز خود را به واسطه ارزهاي ديجيتال تامين کند. اين همان مسئله اي بود که از همان ابتداي جنگ مي شد آن را پيش بيني کرد.

 

[irp posts=”45920″ name=”آیا ارز دیجیتال در ایران قانونی می شود؟ رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس پاسخ می دهد.”]

 

در واقع سيستم ارزهاي ديجيتال بر خلاف سيستم اقتصادي سنتي متمرکز نيست. همين مسئله باعث شده است که کنترل آن تا حدودي از اختيار دولت ها و گروه ها خارج شود. از اين نظر بسياري از کاربران جهان امکان استفاده آزاد و بدون محدوديت از اين سيستم را دارند.

 

[irp posts=”29430″ name=”بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌ گذاری در سال 2021 کدام است؟!”]

 

از اين رو روسيه به واسطه همين امکان ارزهاي ديجيتال توانسته است تحريم هاي اقتصادي اخير را تا حدودي بي اثر کند. از اين رو اتحاديه اروپا سعي کرده است با اعلام محدوديت استفاده روسيه از اين سيستم به نوعي اين ابزار را غير فعال کند. اما به نظر نمي رسد اتحاديه اروپا بتواند به شکل موثري اين هدف را پيش ببرد. در واقع ذات سيستم ارزهاي ديجيتال اين اجازه را به اتحاديه اروپا نمي دهد که بتواند کسي يا کشوري را از اين بازار جدا کند. حال بايد منتظر ماند و ديد که اين بسته تنبيهي چه نتايجي به همراه خواهد داشت. نظر شما چيست؟

در ادامه مقاله “تریدرز وی ” را مطالعه بفرمایید.

 

منبع:
https://decrypt.co/97277/eu-bans-high-value-crypto-services-russia-sanctions

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.