محدودیت جدید دولت چین

محدودیت جدید دولت چین

کالین و، روزنامه نگار مشهور چینی دیروز در گزارشی اعلام کرد که دولت قصد دارد ارزهای غیر مثلی یا همان NFT ها را ممنوع اعلام کند.
این جدیدترین محدودیتی است که دولت چین قرار است برای بازار ارزهای دیجیتال در این کشور ایجاد کند. به نظر می رسد دولت چین به محدودیت صرافی ها در این کشور و همچنین به کنترل کاربران حاضر در این بازار راضی نیست و می خواهد کنترل تمام بازار را به دست بگیرد.

 

[irp posts=”48544″ name=”ایلان ماسک و داستان توئیت جدیدش!”]

 

این اتفاق در کنار سایر محدودیت هایی که دولت چین اجرا کرده می تواند باعث شود تعداد کاربران بیشتری از این بازار مهاجرت کنند. البته این اتفاق موقعیت مناسبی برای آمریکا ایجاد کرده تا بتواند با انجام سرمایه گذاری های متناوب در این بازار عملا ابتکار عمل بازار ارزهای دیجیتال را به دست بگیرد.

 

[irp posts=”48519″ name=”ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال سقف 2 و نیم تریلیون دلاری را شکست!”]

 

بر اساس آمار منتشر شده امروز غالب نهنگ های بازار ارزهای دیجیتال آمریکایی هستند و یا در ایالات متحده آمریکا سکونت دارند. بنابراین می توان گفت که عملا نبض این بازار در اختیار گرفته است.
البته این احتمال وجود دارد کشورهای پیرو چین در سیاست و اقتصاد منتظر نتیجه این محدودیت ها هستند تا در صورت موفقیت آمیز بودن عملا آن ها را در اقتصاد خودشان اجرایی کنند.

 

[irp posts=”48533″ name=”بیت کوین به فرانک سوئیس رسید!”]

 

در این صورت عملا دنیا به همان دو قطبی اقتصادی سابق باز خواهد گشت. تعدادی از کشورها سیاست اقتصاد بسته را اجرا خواهند کرد و تعدادی دیگر که پیرو سیاست های آمریکایی هستند عملا در این بازار بیش از هر موقعیت دیگر حضور فعال خواهند داشت. باید منتظر ماند و دید که جنگ اقتصادی میان دو غول بزرگ اقتصادی، آمریکا و چین در زمین ارزهای دیجیتال در نهایت به کدام سو کشیده می شود.

منبع:
https://u.today/china-sort-of-bans-nfts-but-local-internet-giants-keep-entering-this-field

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.