محاسبه کارمزد بورس، کارمزد خرید سهام و بورس چقدر است؟

محاسبه کارمزد بورس

یکی از مسائل مهمی که در مورد آن همیشه سؤال می‌شود، کارمزد بورس چقدر است؟ یا محاسبه کارمزد بورس یا نرخ کارمزد معاملات بورس است. در این رابطه شما باید بدانید که چطور در یک کارگزاری اقدام به محاسبه کارمزد می‌کنند و این موضوع چگونه انجام می‌شود. با توجه به آخرین قوانین و اطلاعاتی که در این زمینه وجود دارد، در ادامه این مطلب سعی می‌کنیم، تمامی مطالبی که در این زمینه لازم است، اطلاع داشته باشید را با شما بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

نکاتی مهم در رابطه با میزان کارمزد خرید و فروش سهام(کارمزد خرید و فروش سهام چند درصد است)

در ادامه مهم‌ترین تغییراتی که از اوایل مردادماه سال جاری بر روی نحوه محاسبه کارمزد خرید و فروش سهام در بورس، تأثیرگذار بوده است را باهم بررسی خواهیم کرد:

سقف نرخ و میزان کارمزد خرید و فروش اوراق بهادار

طبق تغییرات جدید انجام‌شده، حداکثر میزان نرخ خریدوفروش سهام شرکت‌های اوراق بورس بهادار تهران، ۲۰ درصد خواهد بود. این به آن معنا است که شرکت‌های کارگزاری می‌توانند بر اساس سهام و حق تقدم سهام به میزان ۲۰ درصد از خرید یا فروش سهام کارمزد بگیرند. این موضوع می‌تواند بر اساس قیمت و نرخ معامله تغییر کند.

[irp posts=”19172″ name=”عرضه اولیه سهام چیست؟! لیست عرضه اولیه‌های سال 99″]

۳۰ درصد از کارمزد باید به‌حساب صندوق سرمایه‌گذاری واریز شود!

نکته بعدی که در این رابطه لازم است که در مورد آن اطلاع داشته باشید، واریز ۳۰ درصدی درآمد ناشی از کارمزد معاملات بورس توسط شرکت‌های کارگزاری به‌حساب صندوق سرمایه‌گذاری مشترک توسعه بازار است! درواقع شرکت‌های کارگزاری باید بر اساس مسئله سهام و حق تقدم سهام، این کار را به‌صورت روزانه انجام دهند!(در ادامه مقاله مارجین‌ها و کمیسیون ها را هم بخوانید)

 

 

نحوه محاسبه کارمزد کارگزاری بورس
کارمزد فروش سهام

چند نکته مهم و اساسی در مورد نحوه محاسبه درصد کارمزد کارگزاری های بورس

اگر می‌خواهید اطلاعات خود را در زمینه درصد کارمزد خرید و فروش سهام، تکمیل کنید، پرداختن به این نکته ضروری است که کارگزاری‌ها در این زمینه چه‌کارهایی انجام می‌دهند و چه نکاتی را رعایت می‌کنند؟ در ادامه چند نکته مهم در این زمینه که مربوط به کارگزاری‌ها است را باهم بررسی خواهیم کرد:

مالیات و کارگزاری‌های بورس

در معاملات بازار سرمایه و شرکت بورس، مانند هر معامله دیگری که در سراسر دنیا انجام می‌شود، بحث مالیات و پرداخت حقوق دولت مطرح می‌شود! در رابطه با بازار سرمایه و بورس اوراق بهادار، بهتر است بدانید که مالیاتی که باید پرداخت شود، تنها در زمان فروش یک سهم یا اوراق باید پرداخت گردد.(پیشنهاد میکنم مقاله سود مرکب در بورس را هم بخوانید)

محاسبه کارمزد بورس، کارمزد خرید سهام و بورس چقدر است؟

[button size=”medium” style=”primary” text=”همین حالا خرید کنید” link=”https://midassarmaye.com/product/%d9%85%d8%b9%d8%a7%d9%85%d9%84%d9%87%e2%80%8c-%da%af%d8%b1%db%8c-%d9%85%d8%ae%d8%a7%d9%84%d9%81-%d8%aa%d8%ad%d9%84%db%8c%d9%84-%da%af%d8%b1%db%8c/” target=”_blank”]

لازم نیست خودتان مالیات را پرداخت کنید!

در پاسخ به سوال مالیات بورس چقدر است؟ این است که نکته ای که در مورد شرکت‌های کارگزاری وجود دارد، این است که شما لازم نیست خودتان در یک‌زمان مشخص، هزینه‌ای را به‌حساب یک نهادی یا سازمان تحت عنوان مالیات پرداخت کنید. شما در هنگام خریدوفروش و انجام معامله، به‌صورت خودکار شاهد این خواهید بود که مبلغ کارمزد و مالیات خرید و فروش سهام به‌صورت خودکار از حساب شما کسر می‌شود.(مقاله خریدوفروش حقوقی را بخوانید)
در این زمینه برای اینکه اهمیت این موضوع را بهتر متوجه شوید، بهتر است بدانید که شرکت‌ها و افرادی که دارای شغل‌های آزاد هستند، باید سالانه اظهارنامه‌های مالیاتی را پر کنند و بر این اساس مبلغی را تحت عنوان مالیات پرداخت کنند. در بورس این‌گونه نیست و به لطف شرکت‌های کارگزاری، هزینه انجام معامله به‌صورت خودکار از حساب شما کسر خواهد شد.(اگر میخواهید فیلترنویس حرفه ای شوید،پیشنهاد میکنم آموزش فیلترنویسی پیشرفته میداس سرمایه را تهیه نمایید)

[irp posts=”19678″ name=”ثبت‌نام سهام عدالت، مراحل ثبت‌نام سهام عدالت در ۵ دقیقه”]

میزان مالیات و کارمزد خرید و فروش در بورس چقدر است؟

نحوه محاسبه کارمزد کارگزاری بورس
کارمزد خرید و فروش در بورس – هزینه خرید و فروش سهام

نکته حائز اهمیت بعدی که باید در مورد آن صحبت کنیم، این است که میزان مالیاتی که شرکت‌های کارگزاری از شما کم می‌کنند، نیم درصد مبلغ هر سهام است. این موضوع فارغ از آن است که شما آیا سود کرده‌اید و یا زیان! درواقع حتی اگر شما در خرید یک سهام ضرر هم کرده باشید، باید مالیات فروش سهام خود را پرداخت کنید.(در ادامه مقاله سبد سهام را هم بخوانید)

میزان کارمزد معاملات سهام پذیرفته‌شده در بورس چقدر است؟

همان‌طور که تا آلان اشاره کردیم، بابت خریدوفروش سهام، مبلغی تحت عنوان کمیسیون یا همان کارمزد معاملات بورس از حساب شما نزد شرکت کارگزاری کسر می‌شود. اگر بخواهیم به‌صورت عدد تمامی شرح کارمزدها را باهم جمع کنیم با عددی معادل ۰٫۴۶۴ معادل خرید و ۰٫۵۷۵ معادل فروش روبرو خواهیم شد. در این زمینه اگر سؤالی دارید، می‌توانید با یک متخصص بورس صحبت کنید.(در ادامه مقاله آموزش معاملات آتی پسته را بخوانید)

جمع‌بندی: آیا من هم باید کارمزد خرید و فروش سهام را پرداخت کنم؟

آخرین نکته که در این زمینه بهتر است به آن شاره کنیم، این است که بر اساس قوانین جدید که شما باید از طریق بهترین کارگزاری‌های بورس اقدام به خریدوفروش سهام کنید، توجه به این نکته ضروری است که بدانید، کارگزاری‌ها به‌صورت خودکار میزان کارمزد خود را از شما کم می‌کنند و برای شما شرایطی را فراهم می‌کنند که در آن قادر باشید، بدون نیاز به کار خاصی مالیات خود را پرداخت کنید.(مقاله آیا بیت کوین قانونی است را هم مطالعه کنید)

تکمیل اطلاعات در مورد نحوه محاسبه درصد کارمزد کارگزاری فروش سهام و درصد کارمزد کارگزاری خرید سهام، کمک می‌کند تا شما قادر باشید، اطلاعات اولیه در مورد بورس را تکمیل کرده و با دید بهتری در این بازار به خریدوفروش بپردازید. درنهایت اگر در زمینه نحوه محاسبه کارمزد کارگزاری بورس،کارمزد خرید و فروش بورس،هزینه معامله در بورس، درصد خرید و فروش سهام و میزان کارمزد کارگزاری شما هم سؤال، نظر و یا تجربه خاصی دارید، می‌توانید در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

همچنین در ادامه این مقاله هم بخوانید: مزایای بورس اوراق بهادار از دیدگاه اقتصاد کلان و مقاله همه‌چیز در مورد خرید عرضه اولیه از معرفی تا اطلاع‌رسانی برای خرید و مقایسه کارگزاری مفید و آگاه را بخوانید

[irp posts=”19785″ name=”5 ترفند برای تشخیص صف خرید در بورس یا فروش”]

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رضا
رضا
3 سال قبل

سلام
سوالی که هست اینکه آیا وقتی سهمی را در بورس خریداری میکنیم، کارمزد فروش هم کم می شود یا اینکه فقط در زمان فروش کارمزد مربوطه کسر می شود؟

مدیر سایت
مدیر
3 سال قبل
پاسخ به  رضا

سلام
کارمزد خرید در هنگاه خرید و کارمزد فروش در هنگام فروش از حساب شما کسر میشود.

موفق باشید

عطا
عطا
3 سال قبل

سلام
یه سوال، کارمزد فروش سهام بستگی به مبلغ سرمایه گذاریمون داره یا یه عدد ثابته؟
مقالتون خیلی خوب بود واقعا مرسییییی

مدیر سایت
مدیر
3 سال قبل
پاسخ به  عطا

سلام
مبلغ کارمزد درصدی از مبلغ معامله شما است و عدد ثابتی نیست.

موفق باشید

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.