بهترین ماشین حساب فارکس کدام است؟ معرفی آموزش و استفاده

بهترین ماشین حساب فارکس کدام است؟ معرفی آموزش و استفاده

ماشین حساب فارکس میزان سود و زیان مربوط به حساب های معاملاتی را در موقعیت های مختلف بر اساس اطلاعات مربوط به حساب و ابزار معاملاتی و ارز آن محاسبه می کند. حجم معاملات خود را با وارد کردن داده های مورد نیاز مانند جفت ارز و ارز سپرده، حد ضرر، مانده حساب، ریسک و اندازه پیپ محاسبه کنید و داده های مورد نیاز را برای محاسبه سود معاملات، محاسبه نقاط محوری را وارد کنید. فرآیند معاملات خود را با ماشین حساب های فارکس ساده کنید. صرفه جویی در زمان برای تمرکز بر تصمیمات معاملاتی خود به خصوص در پراپ تریدینگ که نیاز به تمرکز دارد به جای محاسبات طولانی بسیار ضروری است، با استفاده از ماشین حساب های فارکس میزان سود و زیان حساب معاملاتی خود را پس انداز و محاسبه می کنید.

 

بازار فارکس چیست؟

 

فارکس بازاری برای مبادلات ارز خارجی است که معامله گران نیاز فوری به محاسبات پیدا می کنند. بازار فارکس اکنون بخش بزرگی از تجارت جهانی را به خود اختصاص داده است. همچنین، بسیاری از مردم آن را به عنوان دو بازار غیرمتمرکز می شناسند. این بازار بزرگ است و کسانی که وارد آن می شوند باید مهارت و ابزار لازم را برای معامله داشته باشند.

 

چرا باید در بازار فارکس از ماشین حساب استفاده کنیم؟

 

نیاز به استفاده از ماشین حساب به سطح دانش و مهارت معامله گران و درک آنها از پیپ بستگی دارد. هر چه معامله گر اهمیت پیپ ها را بیشتر بداند، نیاز به یک ماشین حساب هوشمند را بیشتر احساس می کند.

 

کار با ماشین حساب فارکس

 

کار و آموزش  ماشین حساب فارکس نیاز به دانش و تخصص خاصی ندارد. برای کار با این دستگاه باید ماشین حساب مربوطه را در موتور جستجوی گوگل جستجو کنید. بعد از این مرحله صفحه ماشین حساب پیدا می ‌شود که باید تمام اطلاعات فیلد مورد نظر را وارد کنید. با وارد کردن اطلاعات، کار اصلی ماشین حساب شروع می شود و شروع به تخمین میزان سود و زیان معامله می ‌کند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا بهترین ماشین حساب فارکس ، انواع  آن و نحوه کار با آن را  به شما توضیح دهیم.

شما نیز می توانید از Forex Calculators اپلیکیشن ماشین حساب فارکس به راحتی استفاده کنید.

 

[irp posts=”19834″ name=”کال مارجین چیست؟هرآن چه که لازم است در مورد کال مارجین بدانید!”]

 

ماشین حساب مارجین فارکس

 

قبل از شروع معامله، باید تعیین کنید که با چه مقدار پول می توانید حساب خود را تامین کنید. تصمیم گیری در مورد این جریان یک موضوع شخصی معامله گر خواهد بود. اما همیشه به یاد داشته باشید، فقط مقدار سرمایه ای را وارد بازار فارکس کنید که توانایی از دست دادن آن سرمایه را داشته باشید.

به عنوان مثال، اگر می خواهید حداقل 3 جفت ارز مختلف را با 1 لات در هر جفت با استفاده از 10 تا 1 اهرم معامله کنید، چه مارجینی نیاز دارید؟ XM.com دارای یک ابزار محاسبه حاشیه فارکس است که به شما امکان می دهد مارجین، اهرم و اندازه مورد نیاز برای معامله یک جفت ارز FX را محاسبه کنید.

تصویر زیر نمای ماشین حساب فارکس مربوط به حاشیه را نشان می دهد. فرض کنید یکی از جفت ارزهایی که می خواهید بخرید و بفروشید EURUSD است، اولین جفت ارز در بالای تصویر. سپس مورد بعدی اهرم است، در این مورد 1:10، سپس ارز حساب USD و اندازه لات 1 است. هنگامی که روی محاسبه داده در بالا کلیک می کنید، مارجین مورد نیاز $1، 1427.00 را دریافت خواهید کرد.

 

 ماشین حساب فارکس

تفاوت ماشین حساب فارکس، نوع حاشیه مارجین چیست؟

 

این بیش از آن چیزی است که بر اساس اهرم 10:1 فکر می کنید. مبلغی که برخی از معامله گران در سر دارند 10000 دلار است. این تفاوت به دلیل تعداد زیاد لات هایی است که به یورو قیمت گذاری شده اند و بیش از 1 دلار ارزش دارند. بنابراین هر مبلغ 100000 یورو معادل 114270 دلار است.

تکرار این فرآیند برای دو جفت ارز دیگر، به عنوان مثال GBPUSD و USDJPY، به ترتیب آستانه 13022 دلار و 10000 دلار را پوشش می دهد. با جمع کردن این سه نتیجه با هم، حاشیه کل 34449 دلار برای معامله این 3 جفت ارز، هر کدام 1 لات، با اهرم 1 در 10 به دست می آید.

حتی اگر جفت ارز به ارز خارجی ارزیابی شود، محاسبه مارجین مورد نیاز از نظر اهرم بسیار ساده است. برای USDJPY ما داریم: Margin = Lot Size ÷ Leverage. برای مثال، اگر اهرم 1:10 و اندازه لات = 1 باشد، حاشیه: 100000 ÷ 10 = 10000 دلار است.

هنگامی که یک جفت ارز به دلار آمریکا نقل قول می شود، برای محاسبه حاشیه به دلار آمریکا، که نرخ ارز خارجی است، یک محاسبه اضافی لازم است. در این مورد، حاشیه (اندازه لات/اهرم) برابر با * FX است. مثال در تصویر بالا به صورت زیر محاسبه می شود: حاشیه = (100000 10) * 1.1427 = 11427 دلار آمریکا.

نحوه کار با ماشین حساب متوقف کردن ضرر در بازار فارکس

 

اکنون باید تعیین کنیم که می خواهیم در هر معامله چقدر ریسک داشته باشیم، بر اساس مثال بالا که می خواهیم 1 معامله نمونه انجام دهیم. ما باید بدانیم که توقف ضرر ما چند کانال مجاز است، زیرا این مشخص می کند که آیا فضای کافی برای معامله استراتژی خود بر اساس اندازه لات مورد نظر خود داریم یا خیر.

ماشین حساب فارکس به شما امکان می دهد استاپ ضرر خود را به صورت پیپ محاسبه کنید. این محاسبه بر اساس جفت ارز FX، اندازه لات، نرخ حاشیه در معرض ریسک معاملاتی، اندازه حاشیه و حساب ارزی است. در ادامه مثال بالا، با استفاده از اندازه 1 لات برای معامله EURUSD با ریسک مارجین 2.5 درصد، حداکثر حد ضرر 29 پیپ خواهد بود. این فرآیند باید برای دو جفت ارز دیگر GBPUSD و USDJPY تکرار شود تا اندازه هر توقف ضرر تعیین شود.

در ادامه مقاله سایت های تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال و ورود به کابین آمارکتس را بخوانید.

بهترین ماشین حساب فارکس کدام است؟ معرفی آموزش و استفاده

 

محاسبات برای جفت ارز به دلار آمریکا در ماشین حساب فارکس

 

برای جفت ارزهای دلاری، ماشین حساب Stoploss حد ضرر در معرض خطر (درصد)، اندازه لات و مقدار حاشیه را برای محاسبه اندازه پیپ در نظر می گیرد. برای یک جفت ارز مظنه شده به USD، مانند EURUSD، معادله به این صورت خواهد بود: Stoploss (پیپ) = (حاشیه * درصد) / اندازه لات. به دنبال مثال بالا، Stoploss (پیپ) = (11427 * 2.5%) ÷ 100000 = 0.000286 یا گرد کردن آن تا 29 پیپ.

برای همان ارز مظنه شده به ارز خارجی، نتیجه فوق باید در نرخ FX به صورت زیر ضرب شود: مارجین (کانال خارجی) = (حاشیه * درصد) / اندازه لات * FX. مثالی با استفاده از USDJPY به عنوان ارز هدف نشان می دهد که:

استاپ اوت (کانال های خارجی) = (11,427 * 2.5%) * 112.50 = 32 ین.

 

[irp posts=”23668″ name=”اسپرد (spread) در فارکس چیست؟”]

 

استفاده از ماشین حساب لات در فارکس

 

شما ممکن است از آن دسته معامله گرانی باشید که گهگاه یک جفت ارز را در یک زمان معامله می کنید و از مارجین برای پوشش معاملات خاص خود استفاده می کنید. برای افزایش اندازه لات که می توانید برای یک جفت ارز خاص با اندازه حاشیه معامله کنید، می توانید از ماشین حساب حداکثر اندازه استفاده کنید.

تصویر زیر نحوه استفاده از ماشین حساب اهرم  فارکس برای محاسبه حداکثر مقدار را نشان می ‌دهد. فرض کنید برای این معامله شما می خواهید موقعیتی بگیرید که به طور کامل از میزان حاشیه موجود استفاده کند. اولین فیلد جفت ارز در این مورد EURUSD است. فیلد دوم تعداد امتیازات برابر با اندازه آستانه 29 امتیاز است.

ما این را در مرحله قبل برای ماشین حساب توقف ضرر EURUSD محاسبه کردیم. ناحیه سوم درصدی است که می خواهید در هر معامله ریسک کنید. می توان فرض کرد که هنوز 2.5٪ است. ناحیه چهارم اندازه حاشیه است. ما اندازه حاشیه برای 3 جفت ارز را 34449 دلار محاسبه کردیم. بنابراین می توانیم از آن به عنوان مثال استفاده کنیم. نتیجه محاسبه‌گر اندازه لات نشان می‌دهد که حداکثر اندازه لات با توقف 29 پیپ و حداکثر ریسک 2.5٪ برابر با 2.97 لات برای اندازه حاشیه 33449 دلار است

بهترین ماشین حساب فارکس کدام است؟ معرفی آموزش و استفاده

 

تعیین نمودن حداکثر اندازه لات با استفاده از ماشین حساب فارکس

 

ماشین حساب اندازه لات از مقدار پیپ (stoploss)، درصد ریسک و حاشیه برای تعیین حداکثر اندازه لات استفاده می کند. هنگامی که جفت ارز به USD مظنه می شود، معادله این است: اندازه لات = ((حاشیه * درصد) / مقدار پیپ) / 100000 پوند.

 اندازه لات = ((34449 * 2.5%) / 0.0029) / 100000 = 2.97 لات.

هنگامی که جفت ارز هدف به ارز خارجی نقل شده است، باید پیپ های ارائه شده به ارز خارجی را تنظیم کرده و فرمول فوق را در نرخ تبدیل ضرب کنیم. با استفاده از USDJPY به عنوان جفت ارز هدف، قبلاً دیده بودیم که 29 پیپ در USD نشان دهنده 32 پیپ در ین است. اندازه قطعه USJPY به شرح زیر محاسبه می شود. اندازه لات = ((34449 * 2.5%) / 0.32) ÷ 100000 = 3.03 لات است.

 

استفاده از ماسین حساب سود و زیان در بازار فارکس

 

اکثر معامله گران قبل از قرار دادن موقعیت در یک ماشین حساب فارکس، حاشیه سود یک معامله را بررسی می کنند. باید ببینید که فکر می‌کنید معامله چقدر می‌تواند در مقایسه با توقف ضرر شما طول بکشد تا به نسبت ریسک به سود برسید.

در واقع، اگر ارز به USD باشد، یعنی به آن EURUSD یا GBPUSD می گویند، به راحتی می توان سود یا زیان معامله را بر اساس تعداد پیپ ها محاسبه کرد. به عنوان مثال، 50 پیپ از این دو باخت برابر با 500 دلار با استفاده از 1 لات است. اگر جفت ارز معامله می کنید، محاسبات شما می تواند پیچیده شود یا می توانید در مقادیر کسری 1 لات معامله کنید. معامله 0.3 یا 0.7 لات.

برای آسان‌تر، سریع‌تر و بی‌عیب‌تر کردن محاسبه، از ماشین حساب سود و زیان فارکس استفاده می‌کنیم. در تصویر زیر به USDJPY می بینیم که خرید 1 لات با قیمت 112.25 با هدف 112.85 سودی معادل 60 پیپ ایجاد می کند که معادل 534.00 دلار است.

اگر میخواهید بدانید بورس فارکس چیست این مقاله را حتما بخوانید.

 

 ماشین حساب فارکس

 

سود و زیان یک موقعیت خرید/ را محاسبه کنید

 

محاسبه سود و زیان برای موقعیت های طولانی/خرید با کم کردن قیمت ورودی از قیمت هدف سود برای تعیین تعداد پیپ ها به دست می آید. سپس این عدد در اندازه لات ضرب می شود تا به مقدار دلاری برسد. برای محاسبه ضرر برای یک موقعیت کوتاه/فروش، قیمت ورودی را از قیمت توقف کم کنید تا تعداد پیپ های منفی ایجاد شود. ضرب این در اندازه لات مقدار منفی ایجاد می کند.

هنگامی که یک جفت ارز به USD نقل قول می شود، معادله به شرح زیر است: P/L = (قیمت سود هدف – قیمت ورودی) * اندازه لات. برای یافتن سود در معامله EURUSD با قیمت ورودی 1.1425 و هدف سود 1.1485، معادله (1.1485 – 1.1425) * 100000 = 600 دلار است.

تصویر بالا جفت ارز مورد نظر را نشان می دهد. برای اینکه فرمول P/L مقدار را به USD نشان دهد، باید P/L را به USD تنظیم کنیم. در این مورد P/L = ((قیمت سود هدف – قیمت ورودی) * اندازه لات) FX. با استفاده از اعداد مثال بالا، به دست می آوریم: (112.25 – 112.85) * 100.00 = 60000 ین که به دلار معادل 60000 112.45 یا 534.00 دلار است.

 

ماشین حساب پرو فارکس

 

یکی دیگر از ابزارهای بسیار مفید برای محاسبه سود و زیان، ماشین حساب FxPro است. اگر سود و ضرر هدف خود را بدانید و بخواهید محاسبه کنید که این دو محدودیت از نظر قیمت چه معنایی دارند، این ابزار مفید است. به عنوان مثال، USDJPY را در 1 لات معامله می کنید، با سود هدف 700 دلار و توقف ضرر 400 دلار.

در تصویر زیر مشاهده می کنیم که با استفاده از تمامی گزینه های بالا و با در نظر گرفتن موقعیت خرید و یا رفتن به USDJPY طولانی، حد ضرر 111.9624 و نتیجه هدف 113.1988 است. در پایین صفحه همچنین یک ماشین حساب فارکس دیگر پیدا خواهید کرد که به شما امکان می دهد با سطوح توقف و سود شروع کنید.

 

بهترین ماشین حساب فارکس کدام است؟ معرفی آموزش و استفاده

هدف قیمت کل در موقعیت طولانی/خرید

 

برای محاسبه قیمت سود هدف برای یک موقعیت خرید، از قیمت ورودی، مقدار سود هدف و اندازه لات جفت ارز مشخص شده به دلار استفاده می کنیم. برای جفت ارزهای مظنه شده به دلار آمریکا، قیمت سود هدف = (مقدار سود هدف / اندازه لات) + قیمت ورودی وجود دارد. اگر به معاملات EURUSD موجود برای 1 لات نگاه کنید، هدف سود 700 دلار و قیمت ورودی 1.1425 است. قیمت هدف سود = (100000 ÷ 700) + 1.1425 = 1.1495.

برای مثال در تصویر بالا، برای USDJPY، قبل از محاسبه قیمت هدف سود برای 1 لات، باید مقدار هدف سود را از دلار آمریکا به ین با ماشین حساب ارز تبدیل کنید که به شرح زیر است: قیمت هدف سود = (( مقدار سود هدف * FX) / اندازه لات) + قیمت ورودی. با استفاده از اعداد مثال قبلی، به دست می آوریم: ((700 * 112.412) ÷ 100000) + 112.412 = 113.1988.

برای محاسبه قیمت بسته شدن USDJPY؛ ما مقدار توقف ضرر را به صورت پیپ ین در قیمت ورودی تنظیم می کنیم. قیمت توقف = (قیمت ورودی – ((مبلغ توقف * فارکس) / اندازه لات)). پرداخت با جایگزینی شماره های فوق الزامی است. قیمت توقف = (112412 – ((400 * 112.412) 100000) = 111.9624.

 

[irp posts=”23522″ name=”لات در فارکس چیست؟ آشنایی مفهوم لات در فارکس”]

 

سوالات متداول

 

علت استفاده از ماشین حساب در بازار فارکس چیست؟

نیاز به استفاده از ماشین حساب به سطح دانش و مهارت معامله گران و درک آنها از پیپ بستگی دارد. هر چه معامله گر اهمیت پیپ ها را بیشتر بداند، نیاز به یک ماشین حساب هوشمند را بیشتر احساس می کند.

 

آیا کار با ماشین حساب فارکس نیازمند تخصص است؟

کار با ماشین حساب نیاز به دانش و آموزش خاصی ندارد. برای کار با این دستگاه باید ماشین حساب مربوطه را در موتور جستجوی گوگل جستجو کنید. بعد از این مرحله صفحه ماشین حساب پیدا می ‌شود که باید تمام اطلاعات فیلد مورد نظر را وارد کنید. با وارد کردن اطلاعات، کار اصلی ماشین حساب شروع می شود و شروع به تخمین میزان سود و زیان معامله می کند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا انواع ماشین حساب در بازار فارکس و نحوه استفاده از آنرا به شما توضیح دهیم.

در ادامه مقاله ی ساعت باز شدن بازار طلا در فارکس و دوره آموزش فارکس را مطالعه فرمایید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.