فیلتر قدرت خریدار به فروشنده حقیقی + آموزش نحوه استفاده

فیلتر قدرت خریدار به فروشندۀ حقیقی

فیلتر قدرت خریدار به فروشنده حقیقی در بازار بورس امکانی بسیار مهم و کاربردی برای سرمایه‌گذاران این بازار پر فراز و نشیب به شمار می‌رود. استفاده از این فیلتر در سال‌های اخیر در کشور ما ایران هم با استقبال زیادی مواجه شده است. این فیلتر می‌تواند فعالیت‌های افراد را در زمینۀ بورس هوشمندانه تر کرده و روندی صعودی را در این بازار برای شما به ارمغان بیاورد.

شاید افراد زیادی در مورد بورس اطلاعات زیادی نداشته باشند و به همین دلیل مهم بودن این فیلتر را به خوبی درک نکنند، به همین جهت ابتدا توضیحی مختصر در مورد بورس می‌دهیم و بعد به کاربرد و راه حل‌های استفاده از این فیلتر می‌پردازیم.

بازار بورس

به صورت کلی عرضه و تقاضا ارکان اصلی ایجاد بازار هستند. این بازار ممکن است بستری مجازی یا واقعی داشته باشد. در هر صورت به هر مکانی که خرید و فروش اجناس، اوراق یا ارزهای مختلف در آن انجام می‌شود بازار می‌گویند. حالا بعد از درک مفهوم اصلی بازار می‌خواهیم به معنی و مفهوم کلمۀ بورس پرداخته و بگوییم در بازار بورس چه روندی در جریان است که موجب سود یا ضرر سهامداران این بازار می‌شود. با درک درست از بازار بورس و روند کار آن می‌توان تا حدودی به اهمیت استفاده از فیلتر قدرت خریدار به فروشنده حقیقی پی برد.

اگر میخواهید درباره بازار بورس فارکس بدانید این مقاله را بخوانید.

فیلتر قدرت خریدار به فروشندۀ حقیقی + آموزش نحوه استفاده
در بازار بورس خریدار و فروشنده در زمان‌های مختلفی به سوددهی می‌رسند.

بورس بازاری بزرگ با سود یا ضرری دسته جمعی

در بازارهای مختلف بورس شکل سود و ضرر افراد انفرادی نبوده و به صورت جمعی رخ می‌دهد. اگر تعدادی از افراد سهام‌های شرکتی خاص را خریداری کرده باشند در حقیقت در سود و ضرر آن شرکت هم مشارکت دارند. به زبان ساده‌تر بازار بورس جایی برای پیشرفت انفرادی نیست بلکه بستری برای پیشرفت‌های دسته جمعی با پایه و اساس اطلاعات آماری و سیاسی است.

 

[irp posts=”29841″ name=”آذری جهرمی: بلاک چین باعث منسوخ شدن فیلترینگ می‌شود”]

 

سهام چیست؟ و تأثیر فیلتر قدرت خریدار به فروشنده حقیقی بر روی آن چه اثری دارد؟

هر زمان سرمایه‌ها و ارزش یک شرکت یا سازمان به قسمت‌ها و بخش‌های مختلف تقسیم شود، هر یک سهم به عنوان یک سهام در نظر گرفته‌شده و برای فرد خریدار دارای ارزش مادی است. شخص می‌تواند در صورت نیاز هر تعداد سهم خریداری کرده از شرکت یا کارخانه را به فروش رسانده و آن را تبدیل به پول نقد کند. لازم به ذکر است که در صورت ضرر کمپانی یا کارخانه افراد سهام‌دار آن هم دچار ضرر می‌شوند.

اما در این میان فیلتر قدرت خریدار به فروشنده حقیقی برای خریداران سهام چه امتیاز و حق تمایزی ایجاد می‌کند؟ آیا استفاده از این فیلتر ریسک خرید سهام اشتباه را کاهش می‌دهد یا خیر؟ پاسخ تمامی این پرسش‌ها مثبت است. افراد برای سود بردن از این بازار پر فراز و نشیب باید به چند نکته توجه داشته باشند. از جملۀ این موارد می‌توان به:

• اخبار روز و خبرهای اجتماعی و سیاسی. (با خبر بودن از اخبار‌های اجتماعی و سیاسی می‌تواند بر تصمیم گیری افراد در هنگام خرید سهام بسیار اثرگذار باشد.)

• بررسی نمودارهای سقوط یا صعود سهام‌های بورس. (تمامی تحلیل گران بازارهای بزرگی مانند بورس از نمودارهای آماری جهت تحلیل روند رشد یا سقوط سهام‌ها استفاده می‌کنند.)

• اطلاعات مربوط به بازارهای بورس (آموزش‌های بورس می‌تواند درک فرد را برای وارد شدن به این بازار افزایش داده و در نهایت منجر به تصمیم مناسب‌تری می‌شوند )

• شناخت و استفاده از فیلتر قدرت خریدار به فروشندۀ حقیقی (این فیلتر به شما کمک می‌کند تا از میزان خرید افراد حقیقی در بازار بورس و انتخاب‌هایی که انجام می‌دهند آگاه شوید. مشرف بودن به خرید افراد قدرتمند در این بازارها می‌تواند به عنوان یک راهنمای مناسب برای افراد مبتدی و حتی حرفه ای باشد.)

فیلتر قدرت خریدار به فروشندۀ حقیقی
سرمایه گذاری در بازار بورس موجب کم شدن حجم نقدینگی در کشور می‌شود.

شناخت بیشتر نسب قدرت خریدار به فروشنده در بورس

تمامی اطلاعات بورس در تابلوی اصلی این مکان قرار گرفته و در معرض نمایش عمومی قرار دارند. سهامداران با توجه به این تابلو می‌توانند پیشرفت یا کاهش ارزش سهام خود را متوجه شده و برای سود بیشتر یا جلوگیری از ضرر احتمالی اقداماتی را در نظر بگیرند. در این میان شما با استفاده از این فیلتر می‌توانید نمادهای خریداران قدرتمند را بر روی سهام‌های با ارزش مشاهده کرده و نسبت به تصمیم‌های گرفته شدۀ شخصیتان تغییراتی را ایراد کنید.

به زبان ساده‌تر می‌توان گفت: استفاده از فیلتر قدرت خریدار به فروشنده حقیقی باعث بهینه خوانی تابلوی بورس شده و در تصمیم‌های درست سهامداران نقشی اثرگذار دارد.

بررسی قدرت خریدار حقیقی

برای به دست آوردن این محاسبه باید حجم خرید کلی روز را تقسیم بر تعداد افراد حقیقی خریدار کنید تا تعداد سهم‌های افراد حقیقی مشخص شود. شما می‌توانید به راحتی این کار را در هر زمانی که نیاز است انجام دهید.

بررسی قدرت فروشندگان حقیقی

برای محاسبۀ قدرت فروشندگان حقیقی هم می‌توانید از همان اصول محاسبۀ خریدار حقیقی استفاده کنید. برای این کار باید ابتدا میزان فروش را به تعداد فروشندگان تقسیم کرده و در نهایت عدد به دست آمده میانگین، پاسخ ما را نشان می‌دهد.

فیلتر قدرت خریدار به فروشندۀ حقیقی + آموزش نحوه استفاده
فیلتر قدرت خریدار به فروشندۀ حقیقی می‌تواند تحلیل مناسب تر از شرایط بورس را برای شما نمایان کند.

محاسبۀ میانگین هر دو عدد

بعد از به دست آوردن هر دو عدد گفته شده باید میانگین آن‌ها را پیدا کرده تا متوجه شویم که قدرت کدام یک در بازار روز یا ماه بیشتر بوده است. برای این کار هر دو عدد به دست آمده را بر هم تقسیم کرده و حاصل آن را مد نظر قرار می‌دهیم. اگر این حاصل کمتر از یک باشد نشانگر قدرت بیشتر فروشندگان بوده و سود دهی را به نفع آن‌ها نشان می‌دهد.

آموزش‌های گام به گام و بهره برداری مالی از بورس

بسیاری از افراد تمایل دارند تا سرمایه‌های خود را در بورس قرار بدهند تا از امتیازات این بازار بهره‌ مند شوند. برای این کار باید به نکات گفته شده در بخش‌های گذشته بسیار توجه کرد. چرا که وارد شدن به چنین بازارهایی ممکن است در نگاه اول بسیار ساده و غیر پیچیده باشد اما این طور نیست. این دسته از بازارها از روند‌های آماری پیچیده برخوردار بوده و به راحتی نمی‌شود از صعود یا نزول‌ سرمایه‌های آن بهره برداری مالی کرد.

بهتر است برای وارد شدن به این بازار پویا و جذاب ابتدا دوره‌های آموزشی مناسبی را گذرانده و نسبت به تمامی بخش‌های آن اطلاعاتی مناسب جمع‌آوری کنید. این کار می‌تواند به حفظ سرمایۀ شما در این بازار و افزایش آن به صورت تدریجی کمک زیادی کند.

فیلتر قدرت خریدار به فروشندۀ حقیقی
دانش مناسب در مورد بازار بورس می‌تواند منجر به پیشرفت مالی افراد شود.

فیلتر قدرت خریدار به فروشنده حقیقی

همان‌گونه که از نامش مشخص است نشانگر آمار و ارقامی است که شما نیاز دارید و باید برای به دست آوردن آن دست به محاسبه‌های پیچیده و زمانبر بزنید. شما با استفاده از این فیلترها می‌توانید به راحتی روند هر دو بازار (فروشنده و خریدار) را محاسبه کرده و در نهایت تصمیمی برای سهام‌ها یا سرمایۀ خود بگیرید.

فیلتر قدرت خریدار به فروشندۀ حقیقی کار شما را برای درک هر چه بهتر از تابلوهای بورس بیشتر کرده و باعث تصمیم گیری‌های بهتری از سوی شما می‌شوند.(اگر میخواهید با اصطلاحات تابلو بورس بیشتر آشنا شوید حتما این مقاله را بخوانید.)

فیلتر قدرت خریدار به فروشندۀ حقیقی + آموزش نحوه استفاده
به وسیلۀ این فیلتر می‌توانید قدرت خریدار و فروشندۀ حقیقی بازار بورس را مشاهده کنید.

بررسی سیگنال در این دسته از فیلترها

برای آن که سرمایه گذار در حال سود بردن از سهام خود باشد المان‌های مختلفی وجود دارند. تنها یکی از این آیتم‌ها بالا بودن نرخ فروشندۀ حقیقی به خریدار است و نمی‌توان با استناد به همین یک ویژگی سود دهی سهام را تضمین کرد. به همین دلیل باید موارد جامع تری را در نظر گرفت و طبق آن سهام‌های مختلف را مورد تحلیل و بررسی قرار داد. به همین جهت جمع کردن اطلاعات مربوط به بورس و دیگر دوره‌های آموزشی برای هر شخصی که تمایل به کار در این بازار را دارد با اهمیت است.

 

[irp posts=”43729″ name=”فیلتر rsi زیر 20 و بالای 80 به همراه سیگنال خرید و فروش”]

 

فیلتر قدرت خریدار به فروشندۀ حقیقی
شما با استفاده از دانش‌ها و آموزش‌های بورس می‌توانید پازل محاسباتی خود را در این بازار تکمیل کنید.

جمع بندی مطلب

فیلتر قدرت خریدار به فروشنده حقیقی یکی از اساس‌های تحلیل بازار بروس به شما می‌رود. این موضوع می‌تواند تا حد زیادی به تحلیل و بررسی درست بازار و شاخص‌های سود ده کمک کند. اما در نهایت باید گفت وارد شدن به این دسته از بازارها نیاز به تخصص و مهارت‌ لازم داشته و نمی‌توان تنها با اتکا به چند فیلتر در چنین بازارهایی سود دهی مناسبی را تجربه کرد. به یاد داشته باشید این دسته از فیلترها تنها نمادی از رشد سرمایه‌های افراد خبره در این بازار را نشان می‌دهند.

فیلتر قدرت خریدار به فروشندۀ حقیقی + آموزش نحوه استفاده
در بازار بورس می‌توانید با سرمایه گذاری مناسب به سوددهی معقولی برسید.

مثالی برای استفاده از این فیلتر را برای شما می گوییم:

در بخش آخر این موضوع باید خاطر نشان کنیم که افراد موفق در بازار بورس هم گاهی با چالش‌های بزرگی از نظر سرمایه گذاری رو به رو می‌شوند. حتی برخی از آن‌ها ممکن است به دلیل انتخاب‌های اشتباه یا گمراه شدن در این بازار سهام‌هایی کم سود یا حتی زیان ده را خریداری کنند. در نتیجه شما با تقلید از این افراد به وسیلۀ فیلتر قدرت خریدار به فروشندۀ حقیقی ممکن است دچار اشتباه شده و سرمایۀ خود را به راحتی از دست بدهید.

موضوع دیگر میزان اندوختۀ شما برای سرمایه گذاری در این بازار پر ریسک است. افراد خبره تنها بخشی از منابع مالی خود را به این چرخه وارد می‌کنند در صورتی که شما بدون داشتن پشتیانی مالی مناسب ممکن است تصمیم بگیرید به صورت کامل تمامی سرمایۀ خود را صرف بازار بورس کنید. لازم به ذکر است که این روند کاری بسیار اشتباه و پر ریسک به شمار می‌رود و هیچ وقت نباید تنها به صرف داشتن فیلتر قدرت خریدار به فروشنده حقیقی وارد این بازار شد.

اگر علاقه مند به دریافت الگوی تیک صعودی، فیلتر بورس و فیلتر حجم مشکوک هستید، در این مقاله همه فیلترها رایگان هستید و میتوانید به آن مراجعه نمایید.

 

[irp posts=”43611″ name=”فیلتر واگرایی مکدی چیست ؟ آموزش تشخیص روند”]

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.