فروش 140000 بیت کوین توسط نهنگ ها در یک ماه گذشته

فروش 140000 بیت کوین توسط نهنگ ها در یک ماه گذشته

در بازار بیت کوین ها، به کسانی که تعداد زیادی بیت کوین در اختیار دارند، اصطلاحا نهنگ می گویند. طبق گزارشی که شرکت گلس نود آن را منتشر کرده است، در این ماه تعداد زیادی بیت کوین توسط نهنگ ها فروخته شده است.

 

[irp posts=”24844″ name=”قیمت بیت کوین به زیر 48 دلار سقوط می‌کند اما آیا بازار درخطر است؟”]

رفتار نهنگ ها در بازار بیت کوین

طبق معیارهای این شرکت، هر کیف پولی که از 1000 تا 10 هزار بیت کوین داشته باشد، نهنگ شناخته می شود. طبق آمارهایی که این شرکت ارائه کرده است، تعداد نهنگ ها نیز از ابتدای امسال حدود 14 درصد افزایش پیدا کرده است. میزان علاقه ی آن ها به خرید در ماه اول سال مسلادی جدید به اوج رسیده بود و در حدود 80000 بیت کوین را در محدوده قیمت فعلی آن خریداری کردند. با توجه به رشدی که بیت کوین در هفته های گذشته کرده بود و سود کلانی که به نهنگ ها رسید، همچنین از طرفی شروع افت قیمت بیت کوین، آن را 140 هزار بیت کوین را طی هفته ی گذشته فروخته اند.

رفتار دیگر سرمایه گذاران چگونه بوده است؟

یک رفتار هماهنگ از سرمایه گذاران کوچک تر بیت کوین نیز مشاهده شده است. دلفین ها و کوسه ها به افراد یا حساب هایی گفته می شود که بین 100 تا 1000 بیت کوین در اختیار دارند. آن ها نیز 95 هزار بیت کوین فروخته اند و همچنین در محموع 117 هزار بیت کوین در حساب های خود انباشته اند.

 

[irp posts=”24824″ name=”ایلان ماسک می‌گوید قیمت بیت کوین و اتریوم بالاست!”]

در گزارش گلس نود درباره این موضوع آمده است که:

نکته قابل توجه این است که چگونه تغییرات موجودی در کلاس دلفین/ کوسه و نهنگ/ گوژپشت در حجم و شکل منعکس می شوند. هر وقت یک کلاس حجم بیشتری دارد، کلاس دیگر شاهد حجم کمتری است و بالعکس.

ماهی ها و اختاپوس ها به افرادی گفته می شود که بین 10 تا 100 بیت کوین دارند. آن ها در کمتر از 4 ماه، حدودا بیشتر از 128 هزار بیت کوین را فروخته اند.

افت قیمت بزرگی که در هفته گذشته برای بیت کوین رخ داد، باعث شد تا سرمایه گذاران کلان این رمز ارز، به ویژه نهنگ ها، از خود واکنش هایی نشان دهند. در این میان یکی از نهنگ ها در اولین اقدامات نسبت به این تغییر قیمت، توانست 156 میلیون دلار بیت کوین را بفروشد تا از ضرر خود جلوگیری کند. با توجه به آمار و اطلاعات و تحلیل هایی که در دسترس است، با خرید بیت کوین توسط نهادهای سرمایه گذاری، قیمت آن در حدود 50000 دلار تثبیت خواهد شد و همچنان هم به عنوان یک سرمایه گذاری قوی و مطمئن می توان به آن نگاه کرد. هرچند که در هفته ی گذشته با ریزش بزرگی که برای بیت کوین رخ داد، نگرانی های زیادی درباره آینده ی آن ایجاد شده است اما با نگاهی منطقی و کارشناسی به این وضعیت، می توان اطمینان خاطر خوبی نسبت به آن به دست آورد.

[irp posts=”24878″ name=”تا سال 2026، یک میلیارد نفر روی بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کنند!”]

 

 منبع:

https://coinsara.com/whales-offloaded-140k-bitcoin-this-month-glassnode/

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.