شروع مالیات گیری از رمزارزها در کره جنوبی

شروع مالیات گیری از رمزارزها در کره جنوبی

قانون‌گذار کره جنوبی، Kim Byung-wook، گفت که معتقد است صنعت رمزارزها بی‌نظیر بوده و از سایر صنایع سنتی متفاوت است و به همین دلیل نیازمند چهارچوب قانونی متفاوت و جداگانه‌ای است. این بیانیه، چیز‌ جدیدی از طرف کیم، به‌عنوان کسی که طرفدار قانون‌گذاری برای رمزارزها است، نیست. شیوه‌های کنونی دولت کره جنوبی برای نظارت بر صنعت رمزارزهای این کشور، شامل اجرای قانون ضدپولشویی و پروتکل‌های شناسایی هویت کاربران برای صرافی‌ها می‌باشند.

[irp posts=”29906″ name=”آمریکا دلار چاپ می کند، بیت کوین گران می شود؟”]

رمزارزها اکنون در یک محیط نظارتی قرار دارند. صرافی‌ها توسط ناظر مالی کشور، یعنی کمیسیون سرویس‌های مالی (FSC)، نظارت و مدیریت خواهند شد، اما دولت همچنان بیت کوین و دیگر رمزارزها را به‌عنوان یک دارایی مالی به‌حساب نمی‌آورد. دولت، جمع‌آوری مالیات سود رمزارزها را از روز 1 ژانویه شروع خواهد کرد، اما به این دلیل که رمزارزها به‌عنوان یک دارایی مالی حساب نمی‌شوند، به‌عنوان درآمد جانبی دریافت خواهند شد. به ازای تمام سودهای سالیانه‌ای که از 2.5 میلیون وون (2252 دلار) بیشتر باشند، مالیاتی به‌عنوان درآمد جانبی در حدود 20 درصد دریافت خواهد شد.

دولت کره جنوبی سود رمزارزها را به‌عنوان یک درآمد جانبی می‌بیند.مالیات‌های پایتخت کشور کره جنوبی نیز همان 20 درصد است؛ اما مالیات در این بخش تنها بابت سود سالیانه بیش از 1 میلیارد وون (900596 دلار) دریافت خواهد شد. وزارت دارایی در نظر دارد که از سال 2023 این محدوده را به 50 میلیون وون در سال کاهش دهد. کشورهای ایالات‌متحده آمریکا، انگلستان و فرانسه سود حاصل از رمزارزها را به‌عنوان سود سرمایه می‌بینند،

[irp posts=”29218″ name=”آیا خرید بیت کوین برای بانک مرکزی فرانسه قانونی می‌شود؟”]

درحالی‌که ژاپن نیز رویکردی مشابه کره جنوبی را در پیش‌گرفته است. مالیات سود سرمایه‌های کوتاه‌مدت در آمریکا به 37 درصد نیز می‌رسد، درحالی‌که برای بلندمدت تنها 20 درصد است. رئیس‌جمهور جو بایدن اعلام کرد که ممکن است نرخ مالیات را به 40 درصد نیز افزایش دهد. Kim به CoinDesk Korea گفت که با دریافت مالیات از سود رمزارزها موافق است، اما او باور دارد که ایجاد یک چهارچوب قانونی و نظارتی مشخص برای رمزارزها باید در اولویت باشد. او گفت که دیدگاه دولت به سود رمزارزها به‌عنوان مالیات، بدون ایجاد قانونی برای محافظت از مبادله کنندگان، می‌تواند مشکل‌ساز شود.

کیم گفت: “مالیات گرفتن بابت هرگونه سود دارایی مجاز است، اما ابتدا نیاز است که چهارچوبی مدیریتی و قانونی ایجاد کنیم که به‌صورت اختصاصی برای دارایی‌های مجازی و رمزارزها باشد.” وزیر دارایی کره جنوبی، Hong Nam-Ki، در یک کنفرانس خبری در 27 آوریل گفت که رویکرد FSC این است که رمزارزها درواقع یک دارایی مالی نیستند و افزود که مالیات گرفتن رمزارزها به‌عنوان درآمد، اجتناب‌ناپذیر است.

 

[irp posts=”29442″ name=”ازنظر جفری ساکس بیت کوین هیچ ارزشی ندارد!”]

 

 

لینک منبع:

https://www.coindesk.com/south-koreas-crypto-legal-framework-is-insufficient-lawmaker-says

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.