سقوط ادامه دار دارایی های ریسکی (29شهریور)

سقوط ادامه دار دارایی های ریسکی

معاملات آتی سهام آمریکا به دلیل ریسک گریزی کاهش یافته است. سرمایه گذاران منتظر نشست بانک های مرکزی ایالات متحده، انگلیس و ژاپن هستند. ترس از تشدید سیاست‌های جنگ‌طلبی که منجر به کمبود نقدینگی در سیستم مالی می‌شود، سرمایه‌گذاران را از ریسک بیزار کرده است. در حال حاضر، پول نقد برای سرمایه گذاران ارزش بیشتری نسبت به سایر دارایی ها دارد.

معاملات آتی S&P 500 ونزدیک 100  منفی هستند. هفته گذشته، سهام ایالات متحده بیشترین کاهش هفتگی خود را از 17 ژوئن تجربه کرد. در اروپا، شاخص Stoxx 600 منفی بود و به پایین ترین سطح خود از 5 جولای رسید. سهام های  اروپایی سود تابستانی خود را از دست داده اند.

آماده شدن بازار برای روزهای سخت

 

جریان های ریسک گریزی همراه با کاهش قیمت دارایی های پرریسک نشان می دهد که بازار افزایش شدید نرخ های بهره را پیش بینی می کند. هر چه نرخ بهره سریعتر افزایش یابد، نقدینگی کمتری شتاب می گیرد. همه نگران سیاست های محدودکننده بانک های مرکزی بزرگ جهان هستند. هزینه های مالی و دسترسی به پول روز به روز در حال افزایش است و به همین دلیل است که سرمایه گذاران تمایلی به خرج کردن پول ندارند.

 

[irp posts=”56346″ name=”تجزیه و تحلیل تورم آمریکا(23 شهریور)”]

 

بیشتر شدن ریسک اقتصادی

 

طی 4 تا 6 ماه آینده، نرخ بهره نه تنها در ایالات متحده، بلکه در سراسر جهان افزایش خواهد یافت. این بدان معناست که بحران نقدینگی عمیق تر خواهد شد. وقتی نقدینگی وجود نداشته باشد، ریسک ثبات مالی افزایش می یابد. علاوه بر این، استراتژیست های وال استریت پیش بینی می کنند که درآمد این شرکت کاهش می یابد و قیمت واقعی سهام کاهش می یابد. استراتژیست های مورگان استنلی و گلدمن ساکس پیش بینی کرده اند که شرکت های دولتی با خطرات جدی روبرو هستند.

 

[irp posts=”56325″ name=”رویدادهای اخیر بازار فارکس (22 شهریور)”]

 

متوسط ​​نرخ بهره در ایالات متحده بین 4 تا 4.5٪ است!

 

بازار انتظار دارد فدرال رزرو آمریکا در نشست روز چهارشنبه خود نرخ بهره را 0.75 درصد افزایش دهد و نشان داده است که نرخ بهره را بالای 4 درصد افزایش خواهد داد.

در واقع، از دیدگاه بازار، نرخ بهره خنثی فدرال رزرو بالای 4 درصد است. زمانی که نرخ بهره به سطح خنثی برسد، فدرال رزرو آمریکا افزایش نرخ بهره را متوقف خواهد کرد. بازار پیش بینی می کند که نرخ بهره خنثی حدود 4.5 درصد خواهد بود و به احتمال زیاد در مارس 2023 نرخ بهره به این محدوده خواهد رسید.

یکی از استراتژیست های جی پی مورگان چیس پیش بینی کرد که فدرال رزرو در اوایل سال آینده نرخ بهره را تا 4.25 درصد افزایش خواهد داد و پس از آن افزایش نرخ بهره متوقف خواهد شد.

 

https://iranbourseonline.info/197080

[irp posts=”56260″ name=”تحلیل بانک مرکز اروپا در مورد یورو”]

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.