سرپرست فنی سابق گوگل، از کاربران کلاه‌برداری می‌کند

یک یوتیوبر، متهم به کلاه‌برداری رمزارزی شده است.

یکی از مسئولین سابق بخش فناوری گوگل و یوتیوبری که هم اکنون 1.1 میلیون دنبال‌کننده دارد، متهم به طراحی مهندسی یک ساختار کلاه‌برداری پیچیده شده است. Patrick Shyu، که شاید کمتر به عنوان سرپرست فنی گوگل شناخته شده است، در روز 11 ژولای توکنی را با نام Milllion از طریق Dex Official، بر روی صرافی مشهور Uniswap، معرفی کرد. وبسایت این پروژه، Million را یک رمزارز از پیش استخراج شده خواند که عرضه‌ای نامحدود داشته و هر توکن آن، یک USDC را به عنوان پشتیبان دارد.

 

[irp posts=”42311″ name=”موتور جستجوی رمزارز محور BRAVE، وارد رقابت با گوگل می‌شود”]

 

این وبسایت تاکید کرده که با وجود اینکه این توکن تنها بواسطه یک میلیون دلار رمزارز پایدار پشتیبانی شده است، اما هیچگونه حداکثر قیمتی ندارد. پس از اینکه در شروع اجرا، ارزش این توکن 1 دلار تعیین شد، MM شاهد یک رشد 3500 درصدی آنهم در عرض تنها 3 روز بوده و در چهارم جولای به 36.87 دلار رسیده است. اما از آن موقع به بعد، در حدود 58 درصد کاهش پیدا کرده و به قیمت 15.26 دلار رسیده است. تغییرات سریع و فوری Million باعث شده تا آن را در توییتر، به یک پروژه کلاه‌برداری متهم کنند.

کاربری به نام DCF GOD نیز اشاره‌ای به حجم عظیم نقدینگی‌هایی کرده که از طریق Uniswap و دقیقا از همان نشانی که این توکن‌ها را به اجرا درآورده است، خارج شدند. وی گفت:” با حذف نقدینگی و نفروختن، او در واقع بدون فروختن چیزی، دارد چیزی را می‌فروشد. بدین طریق، نیازی نیست تا به مردم بگوید زمانی که آنها در حال خریداری بوده‌اند، او در حال فروش بوده است. او تنها باید به وعده خود در رابطه با نقدینگی Million عمل کند.

 

[irp posts=”25160″ name=”نگرانی ایلان ماسک درباره کلاه‌برداران!”]

 

” Shyu در جواب به این بیانات، آنها را اتهاماتی واهی خوانده و گفت:” این طریقی است که نقدینگی در Uniswap کار می‌کند. محدوده‌های نقدینگی ایجاد شده‌‌اند و شما به طریق دیگری نمی‌توانید آن را انجام دهید.” یکی از فعالان مشهور توییتر به نام ChainlinkGod.eth 2.0، گفته که این شخص کاملا نکته اصلی DCF را فراموش کرده و در ادامه گفت:” تو تنها یک شیوه سریع پولدار شدن برای خود ایجاد کرده‌ای تا سر کاربران کلاه بگذاری.

تو نقدینگی را زمانی که قیمت در حد پایین بود اضافه کردی و زمانی که دوباره قیمت آن رشد کرد، آن را حذف کردی و به اندازه تفاوت میان دو رنج قیمت، سود بدست آوردی.” Shyu یک ویدیو در یوتیوب منتشر کرده و تمام اتهامات را رد کرد. هرچند که حتی جامعه خود یوتیوب هم، معتقد است این توکن، مناسب سرمایه‌گذاری نیست.

 

[irp posts=”42373″ name=”کلاهبرداری‌ها در دنیای رمزارزها، در حال افزایش است”]

 

لینک منبع:

https://cointelegraph.com/news/youtuber-accused-of-engineering-multi-million-pump-n-dump-via-uniswap

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.