سرمایه گذاری در بورس آمریکا به چه صورت انجام می‌شود؟

سرمایه گذاری در بورس آمریکا

چه کسی دوست ندارد سرمایه گذاری در بورس آمریکا انجام ندهد؟ که ارزش کل شرکت‌های حاضر در آن 35 تریلیون دلار برآورد می‌شود. جایی که بازار سهام آن، یکی از پایه‌های اقتصاد جهانی است.
ما در این مطلب به شما خواهیم گفت که چگونه در بازار بورس آمریکا سرمایه‌گذاری کنید و از قدرت این بازار جهانی شگفت‌انگیز برخوردار شوید.
ضمن اینکه در پایان این مطلب علاوه بر کسب اطلاعات لازم در مورد شاخص بورس آمریکا، خواهید آموخت که چگونه وضعیت سهام خود را دنبال کنید.

بورس اوراق بهادار و بورس آمریکا

بورس اوراق بهادار به مجموعه بازارها و مبادلاتی گفته می‌شود که در آن فعالیت‌های منظم خرید، فروش و صدور سهام شرکت‌های سهامی عام اتفاق می‌افتد. ایالات‌متحده آمریکا نیز مانند اکثر کشورهای دنیا بازار بورس دارد که شرکت‌های بزرگی در آن حضور دارند و سرمایه هنگفتی در آن در حال گردش است.(در ادامه فیلم نمودار تحلیل بیت کوین را هم ببینید)

سرمایه گذاری در بورس آمریکا چه مزایایی دارد؟

این‌که در سبد سهام خود، سهام شرکت‌های بین‌المللی و مطرح دنیا را داشته باشید کاری عاقلانه است. این کار به معنای قرار گرفتن در معرض بازار جهانی است. شما با سرمایه‌گذاری در بورس آمریکا خود را به یک اقتصاد پویا و پررونق متصل می‌کنید.
جالب است بدانید حتی خود آمریکایی‌ها علاقه زیادی به خرید سهام خارجی مانند Alibaba و Baidu دارند.

آیا غیر آمریکایی‌ها می‌توانند در بازار سهام آمریکا تجارت کنند؟

خوشبختانه پاسخ این سؤال مثبت است. درست است که سهام و اوراق قرضه ایالات‌متحده توسط قوانین ایالات‌متحده تنظیم می‌شود، اما هیچ قانون خاصی برای منع سرمایه‌گذاری شهروندان غیر آمریکایی در بازار بورس آمریکا وجود ندارد. با مشاهده لیست شرکت‌های بین‌المللی فعال در بورس آمریکا، خواهید دید که بسیاری از این شرکت‌ها، مشتری‌های بین‌المللی و غیر آمریکایی دارند.
بااین‌حال برای سرمایه گذاری در بورس آمریکا موانعی وجود دارد که سرمایه‌گذاران غیر آمریکایی باید از آن عبور کنند. برای عبور از این موانع باید از خدمات کارگزار استفاده کنید.(میتوانید مقاله خریدوفروش حقوقی را بخوانید)

استفاده از کارگزار، واسطه یا بروکر
بورس امریکا چیست – آموزش بورس آمریکا آنلاین – بهترین سهام های بورس امریکا

 

[irp posts=”22744″ name=”نحوه تضمین سرمایه گذاری در بورس چگونه است؟”]

 

استفاده از کارگزار، واسطه یا بروکر

برای سرمایه‌گذاری در بورس آمریکا آسان‌ترین کار استفاده از یک واسطه است که آن را به‌اصطلاح بروکر می‌گویند. یک کارگزار مستقر در آمریکا که با سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی آشنایی دارد می‌تواند به افراد در پیمودن این فرآیند نسبتاً پیچیده کمک کند.(مقاله ارز دیجیتال چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ را هم بخوانید)
بروکرهای زیادی هستند که می‌توان از آن‌ها برای خرید سهام استفاده کرد که هر یک دارای مزایا و معایب خاص خود هستند.

محدودیت‌های استفاده از بروکرها چیست؟

بعضی از بروکرها برای ارائه خدمات خود، محدودیت‌هایی دارند که منجر می‌شود نتوان از آن‌ها استفاده کرد. برای مثال بعضی از کارگزاری‌ها با سرمایه‌گذاران بین‌المللی مشارکت نمی‌کنند، پس باید بروکری را انتخاب کنید که بر اساس قوانین داخلی خود، منعی برای سرمایه‌گذاری شما نداشته باشد.

از طرفی دیگر بروکرهایی نیز هستند که کشورهایی که می‌توانند از خدمات آن‌ها استفاده کنند را محدود کرده‌اند. پس باید ابتدا قوانین بروکر را بررسی کنید و ببینید که آیا کشور شما در لیست آن‌ها حضور دارد.(در ادامه اگر قصد دارید تا در دوره آموزش فیلترنویسی در بورس شرکت کنید، بروی لینک کلیک کنید)

بروکرهای مناسب برای ایرانی‌ها چه بروکرهایی هستند؟

متأسفانه با توجه به وجود تحریم‌ها، محدودیت‌های زیادی برای استفاده از بروکر برای ایرانیان وجود دارد که بسیاری ممکن است از همین فرصت برای فریب افراد علاقه‌مند به سرمایه گذاری بورس آمریکا سوءاستفاده کنند.(مقاله bitcoin wallet چیست را هم بخوانید)

به همین دلیل در این بخش سه بروکر برتر سال 2020 که ایرانیان می‌توانند با آن‌ها کار کنند را با ذکر مزایای آن‌ها معرفی کرده‌ایم.

• IC Markets: هزینه‌های پایین فارکس، افتتاح حساب آسان و سریع، واریز و برداشت بدون کارمزد و رایگان
• FXTM: خدمات عالی مشتری، ابزارهای آموزشی کاربردی، افتتاح حساب سریع
• MultiBank: افتتاح حساب سریع و آسان، واریز و برداشت رایگان، خدمات سریع

شاخص بازار بورس

شاخص‌های بورس در سراسر جهان ابزار قدرتمندی برای بیان وضعیت اقتصاد هر کشور هستند. سه شاخص بورس آمریکا که توسط رسانه‌ها و سرمایه‌گذاران به‌طور گسترده دنبال می‌شوند عبارت هستند از:

S&P 500

این شاخص متشکل از 500 شرکت برتر آمریکایی است. اولویت اول حضور در این شاخص سرمایه شرکت‌هاست، اما در کنار این معیار سایر فاکتورها ازجمله نقدینگی، طبقه‌بندی، دوام مالی و سابقه کسب‌وکار نیز موردتوجه قرار می‌گیرد.(پیشنهاد میکنم مقاله بورس بین المللی را مطالعه کنید)

میانگین صنعتی داو جونز

شاخص صنعتی داو جونز (DJIA) یکی از قدیمی‌ترین شاخص‌هاست. این شاخص سهام 30 عدد از بزرگ‌ترین و بانفوذترین شرکت‌های آمریکایی را شامل می‌شود.

نزدک (Nasdaq)

شاخص نزدک شامل چندین زیرشاخه در بازار فناوری ازجمله نرم‌افزارها، صنایع بیوتکنولوژی و غیره است. اگرچه نزدک به‌عنوان شاخصی برای شرکت‌های فعال در فناوری شناخته‌شده است اما شامل برخی از اوراق بهادار سایر صنایع نیز است.
نکته مهم در مورد این شاخص این است که برخلاف دو شاخص قبلی شاخص نزدک شامل بسیاری از شرکت‌های کوچک است. درنتیجه، روند آن نشان‌دهنده عملکرد صنعت فناوری و همچنین کسب‌وکارها و شرکت‌های کوچک‌تر است که می‌توانند شرکت‌هایی با سودآوری‌های بالقوه باشند.(در ادامه مقاله تفاوت اوراق قرضه با اوراق مشارکت و لایحه مالیاتی ارز دیجیتال در آمریکا را هم بخوانید)

علاوه بر شاخص‌های بالا، شاخص‌های دیگری وجود دارند که در کنار شاخص‌های اشاره‌شده، بازار بورس آمریکا را تشکیل می‌دهند.
سرمایه‌گذاری در بورس آمریکا نیازمند توانایی تحلیل روند شاخص‌های بورس ایالت متحده بخصوص شاخص‌های بالا است.

 

[irp posts=”20296″ name=”خرید و فروش بیت کوین به چه صورت است؟”]

 

بررسی آنلاین بورس آمریکا
نحوه خرید سهام بورس امریکا  – آموزش سرمایه گذاری در بورس

بررسی آنلاین بورس آمریکا

بعد از خرید سهام، نیاز دارید که وضعیت سهام خود را زیر نظر بگیرید تا بتوانید تغییرات عملکرد سهام، روند بازار و معاملات آتی را کنترل کنید. در این بخش به بعضی از بهترین وب‌سایت‌های مرتبط با بورس ایالت متحده آمریکا اشاره می‌کنیم.(در ادامه مقاله ارزش بازار سهام را مطالعه کنید)

سایت رسمی بورس آمریکا

بررسی این سایت از این لحاظ می‌تواند مفید باشد که مرجع رسمی برای آشنایی با سرمایه‌گذاری در بورس و خرید سهام است. معتبرترین اخبار و اتفاقات می‌تواند به کمک سایت بورس آمریکا رصد شود.

سایت MarketWatch

MarketWatch یک وب‌سایت جامع است که انبوهی از اطلاعات را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد. شما می‌توانید قیمت سهام، نرخ ارز و معاملات آتی را در این سایت مشاهده کنید.
این وب‌سایت همچنین دارای اخبار و مقالات بسیار حرفه‌ای و کاربردی در زمینه‌های مختلف بازار سهام است.(توصیه میکنم در ادامه مقاله شاخص تورم سال ۹۹ را هم بخوانید)

سایت CNN Markets

طراحی جذاب و دسترسی آسان به اطلاعات این وب‌سایت را بسیار متمایز کرده است. به کمک این وب‌سایت می‌توانید به‌راحتی به‌صورت آنلاین بورس آمریکا را دنبال کنید.
تازه‌ترین اطلاعات در مورد شاخص‌هایی مانند داوجونز و نزدک، پرطرفدارترین سهام و بررسی سایر بازارهای جهانی همگی تنها بخشی از اطلاعاتی است که به کمک CNN Markets به آن‌ها دسترسی خواهید داشت.(در ادامه مقاله آیا بیت کوین قانونی است  و کیف پول بیت کوین تحت وب را هم بخوانید)

گزینه Finance در موتورهای جستجو

برای استفاده از این ابزار کافی است تا روی گزینه Finance در موتورهای جستجوی گوگل و یاهو کلیک کنید. حالا یکی از ساده‌ترین و درعین‌حال بهترین روش‌های بررسی آنلاین بورس آمریکا را در اختیاردارید.

 

[irp posts=”20252″ name=”راهنمای خرید بیت کوین، 2 نکته برای خرید بیت کوین”]

 

سخن پایانی

اینکه شما سهامی از بورس آمریکا را خریداری کنید، تضمین‌کننده موفقیت شما در این بازار جذاب و درعین‌حال پیچیده نیست. برای موفقیت در هر بازار مالی باید توانایی تحلیل و بررسی شرایط را داشته باشید. در کنار این توانایی نیاز است که به‌صورت آنلاین وضعیت سهام خود را بررسی کنید و خود را آماده اتخاذ تصمیمات مناسب در لحظه نمایید.(اگر نمیدانید که در کدام بازار بورس یا ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنید این مقاله را بخوانید)

در این مطلب سعی شد تا ضمن پاسخگویی به ابهامات موجود درراه سرمایه‌گذاری در بزرگ‌ترین بازار بورس جهان، ابزار لازم برای دسترسی به اطلاعات و اخبار روز این بازار و همچنین پاسخ به سوال اینکه چگونه در بورس آمریکا سرمایه گذاری کنیم  را در اختیار شما قرار دهیم. امید است که این مطلب به شما درراه رسیدن به موفقیت و کسب درآمد از این روش کمک شایانی کرده باشد.و در ادامه مقاله سود مرکب در بورس و بهترین روش برای تحلیل سهام را هم بخوانید.

 

نحوه خرید سهام بورس امریکا چگونه است؟

هر معامله گر یا سرمایه گذار حرفه ای دلش می خواهد در بزرگ ترین و معتبرترین بورس جهان، یعنی بورس آمریکا سرمایه گذاری داشته باشد. به هر حال داشتن درصدی از سهم شرکت هایی مانند کوکاکولا و … می تواند هیجان انگیز باشد

همانطور که در بالاتر هم گفتیم کاربران ایرانی نمی توانند به صورت مستقیم در بازارهای جهانی مانند بازار بورس آمریکا فعالیت داشته باشند. از این رو یک کاربر ایرانی نمی تواند به طور مستقیم و مانند سایر کاربران دست به خرید سهام شرکت های خارجی بزند.

اما همیشه راهکاری وجود دارد! کاربران ایرانی می توانند با استفاده از یک واسطه در این بازار حضور داشته باشند. در کلام ساده تر معامله گران ایرانی می توانند با استفاده از یک واسطه در بازار بورس آمریکا سرمایه گذاری کنند. این واسطه می تواند یک شخص ثالث مانند دوست و آشنایی در خارج از کشور باشد. اما این موضوع دو اشکال اساسی دارد.

اول این که سهم خریداری شده بدین شکل از نظر قانونی به نام همان واسط ثبت می شود و او می تواند به سادگی ادعای مالکیت آن را داشته باشد. یعنی واسط می تواند به راحتی با پول شما صاحب سهمی در بازار بورس آمریکا شود و تقریبا هیچ کاری هم از دست شما بر نمی آید.
مشکل دوم این است که مسلما همه ما آشنایی معتمد در خارج از کشور نداریم. پس عملا باید به دنبال راه دیگری برای خرید در بازار بورس آمریکا باشیم.

نحوه خرید سهام بورس امریکا
آموزش بورس آمریکا

آموزش بورس آمریکا

همانطور که گفتیم ما برای این که بتوانیم در بازار بورس آمریکا فعالیت داشته باشیم باید حتما از یک واسط استفاده کنیم. استفاده از شخص به عنوان واسط می تواند مشکلات خاصی به همراه داشته باشد. اما نحوه خرید سهام بورس امریکا به واسطه شرکت ها و شخصیت های حقوقی چطور؟ آیا این روش امکان پذیر است؟

خوشبختانه به جز ایران چند کشور دیگر در جهان وجود دارد که نمی توانند در بازار بورس آمریکا فعالیت داشته باشند. همین مسئله باعث شده است که شرکت هایی به عنوان واسطه در این بین ایجاد شوند تا رابطه ای میان کاربران این کشورها با دنیای بورس آمریکا را فراهم بیاورند.

یکی از معتبرترین و مهمترین این شرکت ها را می توان روبو فارکس دانست. این شرکت با وجود این که در آمریکا تاسیس شده اما به کاربران ایرانی نیز خدماتی مانند سرمایه گذاری در بازار بورس آمریکا ارائه می دهد. اما چگونه؟

در آموزش بورس آمریکا معمولا مفهوم cfd بیان می شود. اگر بخواهیم به طور کاملا خلاصه و ساده بیان کنیم، cfd به معنی سود از محل افزایش ارزش سهام است. در کلام ساده تر شما بدین روش صاحب سهام نیستید، بلکه فقط روی ارزش سهام سرمایه گذاری می کنید. بدین ترتیب وقتی ارزش سهام افزایش پیدا کند سرمایه شما نیز بیشتر می شود. پس در این حالت کاربران ایرانی به هیچ عنوان صاحب سهام محسوب نمی شوند بلکه فقط بر روی ارزش سهام سرمایه گذاری کرده اند.

مثلا شما تصور می کنید که ارزش سهام مایکروسافت طی دو ماه آینده سود خوبی خواهد داشت. بنابراین بر روی ارزش فعلی این شرکت سرمایه گذاری می کنید و منتظر می مانید تا سهام شرکت ارزشمند تر شود. در این حالت به ازای هر سهم، سرمایه گذاری شما نیز بدون آن که صاحب سهام باشید سودآور می شود.

این تنها روش موثری است که شما می توانید برای سرمایه گذاری در بازار بورس آمریکا از آن استفاده کنید. به نظر می رسد همین راهکار نیز تا حدود زیادی بتواند نیاز کاربران ایرانی را پاسخ دهد. گرچه داشتن مالکیت یک سهام از بازار بورس آمریکا خود لذتی دیگر دارد!

 

منابع:
https://www.investingsimple.com/can-foreigners-invest-in-us-stock-market/
https://brokerchooser.com/best-brokers/best-international-online-brokers-for-citizens-in-iran
https://www.investopedia.com/insights/introduction-to-stock-market-indices/#:~:text=The%20three%20most%20widely%20followed,from%20the%20U.S.%20stock%20market.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آرمان
آرمان
3 سال قبل

سلام وقت بخیر
خیلی دوست دارم 1000 دلار تو بازار آمریکا به عنوان سود مرکب سرمایه گذاری کنم میشه راهنماییم کنین چیکارکنم

ساناز اقبالی
ساناز اقبالی
2 سال قبل

سلام میشه بفرمایید نحوه خرید سهام شرکت های خارجی چجوری هستش؟

علی
علی
2 سال قبل

سایت رسمی بورس امریکا رو میشه بهم بگید؟

شهاب
شهاب
1 سال قبل

میگه آدرس سایت بورس آمریکا رو بدین به من .
انگاری بقیه مشکلاتش حل شده و فقط گیرش دونستن آپرس سایت بورس آمریکاست.
شهاب سنگ کجایی…

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.