ریزش ناگهانی بازار چرا اتفاق افتاد؟

ریزش ناگهانی بازار چرا اتفاق افتاد؟

بیت کوین از ابتدای سال جاری میلادی، نوسانات زیادی را تجربه کرده است و البته که در این مدت چند بار رشدهای بزرگ و تاریخی نیز داشته است. حالا یک‌بار دیگر شاهد کاهش قیمت این ارز هستیم و باید ببینیم علت این کاهش چه چیزی است.

 

[irp posts=”29218″ name=”آیا خرید بیت کوین برای بانک مرکزی فرانسه قانونی می‌شود؟”]

 

طبق روال منطقی و معمول همیشگی، پس از رشد قیمت، باید انتظار اصلاح آن را داشته باشیم و همین امر می‌تواند از دلایل کاهش قیمت بیت کوین و دیگر ارزهای بازار باشد. البته که سرعت و شدت ریزش قیمت‌ها آن‌قدر بالا بوده است که کمی سنگین‌تر از یک اصلاح قیمت به نظر می‌رسد و به همین دلیل قطعاً باید به دنبال دلایل دیگر این اتفاق نیز بگردیم.

در روز گذشته و بر اساس گزارشی از کوین دسک، ترکیه اعلام کرد که استفاده از ارزهای دیجیتال به‌عنوان یک روش پرداخت در این کشور ممنوع است و این خبر در خبرگزاری‌ها انعکاس داده شد و توانست تأثیر زیادی بر روی بازار بگذارد. این قانون از تاریخ 10 اردیبهشت‌ماه سال جاری، اجرایی خواهد شد. بانک مرکزی ترکیه در این رابطه اعلام کرده است:

از نتایج این‌گونه استنباط می‌شود که استفاده از آن‌ها [ارزهای دیجیتال] در پرداخت‌ها ممکن است باعث ضررهای غیرقابل‌جبرانی برای طرفین معامله بشود؛ به‌علاوه این ارزها دارای ویژگی‌هایی هستند که ممکن است اعتماد به روش‌ها و ابزارهایی را که در حال حاضر برای پرداخت‌ها استفاده می‌کنیم تضعیف کنند.ا(گر میخواهید بدانید علت نوسانات بیت کوین چه بوده این مقاله را مطالعه نمایید.)

ترکیه که مدتی است با مشکلات اقتصادی در کشورش دست‌وپنجه نرم می‌کند، با این ممنوعیت به دنبال حفظ ارزش پول ملی خود است. طرفداران ارزهای دیجیتال، بیت کوین را روش بهتری برای پرداخت، نسبت به ارزهای خارجی و طلا می‌دانند. سیاست‌های ضد تورمی بیت کوین کاملاً متفاوت و حتی مخالف سیاست‌های بانک‌های مرکزی مانند فدرال رزرو است. باوجوداینکه اخبار ممنوعیت استفاده از بیت کوین در ترکیه، تأثیرات منفی بر روی بازار گذاشت، اما این خبر به معنای ممنوعیت کامل بیت کوین در این کشور نیست و مردم ترکیه هنوز هم می‌توانند برای سرمایه‌گذاری و فرار از تورم از بیت کوین استفاده کنند.

 

[irp posts=”29576″ name=”ایلان ماسک بار دیگر قیمت بیت کوین را تغییر داد”]

 

از دیگر دلایلی که باعث ریزش بیت کوین شده است، می‌توان به یک خبر تائید نشده در آمریکا اشاره کرد. بر اساس این خبر، وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌خواهد تعقیب قضایی سازمان‌هایی که با ارزهای دیجیتال پول‌شویی می‌کنند را شروع کند. البته این موضوع هنوز تائید نشده است و منبع خبر یک اکانت در توییتر است که نام آن FXHedge است.

در این رابطه، جیک چروینسکی اظهارنظر کرده است و بر اساس نظر او، این خبر نمی‌تواند درست باشد زیرا پرونده‌های پول‌شویی زیر نظر وزارت دادگستری می‌باشند و وزارت خزانه‌داری نمی‌تواند اقدام مستقیمی در این رابطه انجام دهد. به‌هرحال که این خبر توانسته سرعت کاهش قیمت رمز ارزها را بالا ببرد و می‌توان آن را از دلایل ریزش بازار دانست.

شما عزیزان می‌توانید اخبار بیت کوین و دیگر رمز ارزها را به‌طور روزانه از وب‌سایت ما پیگیری نمایید تا از تازه‌های این حوزه مطلع شوید و بهترین تصمیم را برای سرمایه‌ی خود اتخاذ کنید.

 

[irp posts=”29705″ name=”ارزش کل بازار بیت کوین به زیر یک تریلیون دلار کاهش یافت”]

 

اگر علاقه مند به آشنایی با اصول اولیه بیت کوین  و نحوه انتقال بیت کوین به‌حساب بانکی هستید توصیه میکنم این مقاله ها را بخوانید.
و همچنین اگر علاقه مند هستید بدانید وایت پیپر در حوزه ارزهای دیجیتال چگونه است حتما این مقاله را بخوانید.

 

منابع:
https://arzdigital.com/bitcoin-price-drops-as-turkey-bans-crypto-payments-amid-currency-crisis/

https://arzdigital.com/breaking/303660/

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.