روسیه بخشی از بودجه خود را، به ردگیری تراکنشات رمزارزی اختصاص می دهد

روسیه به دنبال طراحی ابزاری برای ردگیری تراکنشات رمزارزی است.

مقامات دولتی کشور روسیه در حال کار بر روی برنامه ای هستند که بتوانند فعالیت های رمزارزی را، به منظور بررسی تراکنشات مشکوک و کاربرانی با هویت نامشخص، مدیریت کنند. سرویس مدیریت مالی دولت روسیه که با نام Rosfinmonitoring نیز شناخته می شود، پیمانکاری را جهت توسعه یک پلتفرم برای ردیابی فعالیت های رمزارزی، مسئول کرده است. بنابه داده هایی که توسط وبسایت تدارکات دولتی روسیه منتشر شده است، این کشور 14.7 میلیون روبل معادل 200000 دلار از بودجه خود را، به ساخت یک ماژول برای مدیریت و تحلیل تراکنشات رمزارزی، با استفاده از بیت کوین، اختصاص داده است.

 

[irp posts=”44014″ name=”گوگل مجددا تبلیغات رمزارزی را مجاز کرد”]

 

طبق اطلاعات رسمی، این پیمانکاری تدارکاتی به یک کمپانی به نام RCO محول شده است که توسط بزرگترین بانک روسیه، یعنی Sber، پشتیبانی می شود. تحت مفاد قرارداد این پیمانکاری، RCO وظیفه دارد تا ابزار نظارتی را بسازد که بتواند تحرکات دارایی های مالی دیجیتالی را ردگیری کرده و پایگاه داده ای از کیف پول های رمزارزی که مشمول فعالیت های مشکوک هستند را، ایجاد کند. این ابزار همچنین باید بتواند رفتار کاربران رمزارزی را نظارت کند تا هویت آنها را به دست آورد.

 

[irp posts=”43761″ name=”مشاور رئیس جمهور گانا، استفاده از رمزارزها را برای آفریقا الزامی می داند”]

 

این پلتفرم باید طوری طراحی شود که بتواند نمایه های پرجزئیات کاربران رمزارزی را پردازش کرده و به نقش آنها در فعالیت های اقتصادی و همچنین نقش آنها در فعالیت های مشکوک پی ببرد. بنابه گفته Rosfinmonitoring، ابزار ردگیری رمزارزی جدید روسیه، عملکرد نظارت و پردازش مالی اولیه را بهبود خواهد بخشید. همچنین، این ابزار امنیت منابع بودجه این کشور را نیز، تضمین خواهد کرد. این ابزار در حال توسعه، نقطه عطف دیگری در سابقه تلاش های روسیه برای ردگیری تراکنشات رمزارزی به حساب می آید.

Rosfinmonitoring پیشتر نیز طرحی با نام Transparent Blockchain را معرفی کرده بود که هدف آن، ردگیری تحرکات دارایی های مالی دیجیتالی در طول یک سال گذشته بوده است. این دولت قصد دارد تا ناشناس بودن انتقالاتی که شامل دارایی های دیجیتالی بزرگی چون بیت کوین و اتریوم می شوند را، به همراه رمزارزهای کوچکتر، کاهش دهد. این کشور از سال 2018 فعالیت های خود در این زمینه را آغاز کرده است.

 

[irp posts=”43963″ name=”رمزارزها تنها یک شیوه پرداختی هستند، نه ابزار مجرمانه”]

 

منبع:

https://cointelegraph.com/news/russia-grants-200k-to-build-tool-for-tracing-crypto-transactions

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.