رمزارزهای پایدار، خطراتی برای بازارهای مالی

رمزارزهای پایدار، خطراتی برای بازارهای مالی

در همایشی در روز قبل با عنوان “پایداری مالی”، Rosengren رمزارز پایدار Tether را به عنوان یکی از سه چالش پایداری مالی معرفی کرد. این چالش‌ها شامل ریسک‌‌های بازار مسکن، نیاز به موسسات وام‌دهی اضطراری برای مواقع بحرانی و اختلالات دوره‌ای در بازارهای اعتباری کوتاه مدت می‌باشند که Tether نیز به عنوان یک مختل کننده در عامل سوم معرفی شده است. در ادامه این همایش، نموداری به نمایش درآمد که نشان می‌دهد رمزارزهای پایدار به سرعت در حال رشد در بازار می‌باشند و هم اکنون 20 درصد مجموع AUM را در صندوق‌های سرمایه‌گذاری تشکیل داده‌اند.

 

 

[irp posts=”30199″ name=”10 تا از بهترین کیف پول‌های بیت کوین در سال 2020 و 2021″]

 

Rosengren در مصاحبه‌ای با Yahoo Finance اعلام کرد:” دلیل اینکه باید کمی نگران این رمزارزهای پایدار باشیم، این است که به سرعت در حال رشد هستند. من فکر می‌کنم که ما باید به صورت گسترده‌تری به بررسی عواملی که بازارهای اعتباری کوتاه مدت را مختل می‌کنند، بپردازیم که البته رمزارزهای پایدار یکی از این عوامل هستند.” مدیرعامل Avanti Financial، Caitlin Long، هشدار داده که این ممکن است سرآغازی برای Federal Reserve به منظور ایجاد چهارچوب قانونی برای رمزارزهای پایدار باشد. البته باید خاطر نشان کرد که بنظر می‌رسد Rosengren کاملا در این مورد دیدگاه جدی دارد.

 

رمزارزهای پایدار، به عنوان عواملی که می‌توانند باعث ایجاد اختلال در بازار شوند، معرفی شده‌اند.Rosengren همچنین ذکر کرد که رشد رمزارزهای پایدار به خودی خود تهدیدی برای بازارهای اعتباری نیستند، اما نیاز است که مورد بررسی قرار گیرند تا خطراتی که ممکن است به عنوان بخشی از بازارهای اعتباری در حال رشد ایجاد کنند، مشخص شود. وی در ادامه صحبت‌هایش گفت:” من نگران این هستم که بازار رمزارزهای پایدار در حال حاضر بدون هیچ چهارچوب قانونی به سرعت در حال رشد است و به یکی از بخش‌های مهم مالی تبدیل شده است.

 

 

[irp posts=”24449″ name=”آیا بیت کوین قانونی است؟ سیر تا پیاز قوانین بیت کوین در ایران”]

 

و همانطور که صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازار مالی، باعث ایجاد اختلال در بازار اعتباری شدند، بنظرم این بازار نیز می‌تواند در صورت عدم بررسی دقیق، موجب اختلال شود.” Rosengren همچنین ذکر کرد:” در واقع ما در هفته گذشته شاهد این بودیم که یکی از رمزارزهای پایدار دچار مشکلاتی شده است.” البته وی نامی از این رمزارز نبرد. با وجود اصرار خبرنگاران، Rosengren هیچ اشاره‌ای به اقدامات دولت در صورت بروز خطراتی توسط Tether نکرد.

 

 

 

[irp posts=”26552″ name=”آیا کاردانو می‌تواند بیت کوین شود؟!”]

 

 

 

لینک منبع:https://cointelegraph.com/news/federal-reserve-official-stablecoin-growth-is-exponential-deserves-attention

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.