دولت چین: محدودیت ها بیشتر می شود

اخبار میداس سرمایه-دولت چین: محدودیت ها بیشتر می شود

طی روز گذشته مجله کایجینگ نزدیک به حزب حاکم چین اعلام کرد که دولت قصد دارد محدودیت های جدیدی را در صنعت ارزهای دیجیتال اعمال کند. احتمالا این محدودیت ها طی ماه های آینده فعالیت ماینرها و سرمایه گذاران و تریدرهای بازار در چین را هدف قرار داده است.

 

[irp posts=”48215″ name=”بالاخره بایدن واکنش نشان داد!”]

چین جزو اولین کشورهایی بود که توانست ارزهای دیجیتال را به خوبی استفاده کند و مردم آن به سرعت با این ارزها کنار آمدند و شروع به خرید و فروش و تجارت با این ارزها کردند. اما این اتفاق باعث شد که رفته رفته اهرم بزرگ اقتصادی از دست دولت چین خارج شود. از این رو دولت چین شروع به وضع محدودیت های مهم در این باره کرد. مهمترین این محدودیت ها ممنوع شدن تجارت با ارزهای دیجیتال بود. به عبارت ساده تر کسی در چین حق ندارد دست به خرید و فروش اجناس یا خدمات با بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال بزند.

 

[irp posts=”48244″ name=”مک دونالد و ارزهای دیجیتال”]

این اتفاق شوک مهمی در بازار محسوب می شد و باعث شد که عملا ارزهای دیجیتال برای مدتی درگیر سکون و اصلاح شوند. علت این امر نیز واضح است. اولا این که بسیاری از سرمایه گذاران و تریدرهای بازار ارزهای دیجیتال اهالی شرق آسیا هستند. پس اخبار مربوط به آن ها می تواند سریع تر از تصور در بازار خودش را نشان دهد. از طرف دیگر چین به عنوان یک کشور پیشرو در ارزهای دیجیتال محسوب می شد، با عقب نشینی چین عملا بازار کمی دچار سردرگمی شد.

 

[irp posts=”48167″ name=”پای گوگل هم به ارزهای دیجیتال باز شد!”]

اما این داستان با اعمال محدودیت های جدیدی که مجله کایجینگ اعلام کرده می تواند شدیدتر رخ بدهد. به عبارت ساده تر دولت چین به دنبال محدود کردن تریدرها و معامله گران است. بنابراین احتمال این که بسیاری از مردم چین اقدام به خروج از بازار ارزهای دیجیتال کنند بسیار است و این بدین معنی است که شاید بازار باز هم در ماه های آینده درگیر یک شوک جدید شود. باید منتظر ماند و دید که چه پیش می آید.

منبع:
https://u.today/china-is-looking-for-more-strict-oversight-and-restriction-for-cryptoagain

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.