دوج کوین چیست؟ 0 تا 100 اطلاعات قیمتی و ساختاری (Dogecoin)

دوج کوین چیست

دوج کوین چیست؟ این سوال مهمی است که امروز نه تنها برای تازه کاران بلکه حتی برای کهنه کاران بازار ارزهای دیجیتال نیز تبدیل به یک معما شده است! در واقع به نظر می رسد دوج کوین بار فشار خرید و فروش را کمی از روی بیت کوین برداشته است و توجهات را به سمت خود جلب کرده است. رشد 300 درصدی در طول مدت دو هفته و رشد بیش از 8 هزار درصدی در طی مدت کوتاه 6 ماهه به نظر پاسخ سوال دوج کوین چیست را مهم می کند!

احتمالا ضرب المثل فارسی ” شوخی شوخی جدی شد ” را شنیده باشید! یکی از پاسخ هایی که می توانیم به سوال دوج کوین چیست بدهیم همین است که این ارز دیجیتال مصداق بارز ” شوخی شوخی جدی شدن ” است. سازندگان این ارز در واقع با شروع بازار ارزهای دیجیتال و معروف شدن بیت کوین به این فکر کردند که این بازار نباید تا این حد هم جدی باشد! پس تصمیم گرفتن دوج کوین را به عنوان یک شوخی وارد بازار ارزهای دیجیتال کنند!

در واقع دنیای ارزهای دیجیتال و بلاک چین بر اساس فاکتور مهمی به نام کاربرد بنا نهاده شده است. هر ارز بر اساس کاربردی که در دنیای بلاک چین دارد مخاطبان خودش را جذب می کند. اما مسئله در مورد سوال دوج کوین چیست این است که آیا ” شوخی ” هم می تواند یک کاربرد باشد!

دوج کوین چیست؟ تنها یک شوخی که جدی شد!

وقتی می خواهیم بدانیم که دوج کوین چیست و به نماد و نام این کوین و ارز نگاه می کنیم، کاملا متوجه می شویم که بنیاد این ارز چیزی جز یک شوخی نبود. نام این ارز بر اساس شوخی های فضای مجازی و اینترنت گرفته شده و نماد آن تصویر یک سگ است!

اما بهتر است کمی بیشتر بدانیم دوج کوین چیست! وقتی به نمودار قیمتی این ارز از سال 2013 به بعد نگاه می کنیم متوجه می شویم مانند بسیاری از ارزها از بیت کوین تبعیت دارد و در سال 2018 همزمان با صعود بیت کوین به رقم های 20 هزار دلاری قیمت دوج کوین نیز افزایش داشته است. بعد از آن نیز با ترکیدن حباب بیت کوین حباب قیمتی دوج کوین نیز ترکیده است.

اما در سال 2020 و 2021 که قیمت بیت کوین به شکل عجیبی شروع به رشد کرد نه تنها دوج کوین بلکه تقریبا تمام بازار این همبستگی را از دست دادند و نسبت به افزایش بیت کوین عقب مانند. از این رو بعد از افزایش دوباره بیت کوین ارزهایی مانند دوج کوین است که شروع به افزایش قیمت کرده اند و سعی می کنند خودش را به درصد مناسبی از همبستگی با بیت کوین برساند.

برای درک این مسئله باید دقیقا بدانیم که دوج کوین چیست! برای این که بدانیم دوج کوین چیست باید بتوانید درک کنیم کاربرد دوج کوین چیست؟ روش به دست آوردن دوج کوین چگونه است و آیا باید مانند بیت کوین دست به استخراج دوج کوین زد و در نهایت نیز باید با معایب دوج کوین آشنا شویم. بنابراین به طور کلی برای درک سوال دوج کوین چیست بهتر است داستان را از دو جنبه بنیادی و تکنیکال مورد بررسی قرار دهیم.

 

[irp posts=”24709″ name=”ایلان ماسک باعث سقوط دوج کوین شد!”]

 

دوج کوین چیست؟ 0 تا 100 اطلاعات قیمتی و ساختاری (Dogecoin
قیمت دوج کوین

دوج کوین چیست؟ از نگاه بنیادی

 

اما آیا دوج کوین امروز یک شوخی است؟ در واقع می توانیم به صراحت بگوییم که گرچه پاسخ ابتدایی سوال دوج کوین چیست این بود که این ارز با هدف شوخی در بازار ارزهای دیجیتال وارد شد اما از نظر بنیادی شبکه بلاک چین قوی دارد و می تواند درست مانند بیت کوین به عنوان یک ارز مبادلاتی شناخته شود.

در کلام ساده تر اگر بخواهیم بدانیم دوج کوین چیست باید بگوییم که سرعت استخراج و ساخت بلوک های بلاکچین بالا آن را نسبت به بیت کوین سریع تر و راحت تر کرده است. اما تا چندی پیش این ارز چندان مورد توجه کاربران قرار نداشت و بیشتر به عنوان یک محل سرمایه گذاری مورد توجه بود.(اگر میخواهید در مورد کاربردهای بلاک چین بیشتر بدانید این مقاله را بخوانید.)

اما با یک حرکت عجیب صعودی در ابتدای سال 1400 شرکت ها و فروشگاه های مجازی تصمیم گرفتن دوج کوین را هم به عنوان یک ارز قبول کنند و همین موضوع باعث شد که از نظر شاخص بنیادی چند پله صعود داشته باشد و خود را در رده های بالای جدول ارزهای دیجیتال ببیند.

بنابراین اگر بخواهیم دوج کوین چیست را پاسخ دهیم و بداین که کاربرد دوج کوین را بیان کنیم می توانیم آن را چیزی شبیه به بیت کوین ( نه عینا ) بدانیم که قادر است به عنوان یک ارز مبادلاتی مورد استفاده قرار بگیرد.

معایب دوج کوین

دوج کوین چیست؟ از نظر تکنیکالی

اما اگر بخواهیم از نظر تکنیکالی به سوال دوج کوین چیست نگاه کنیم با یک اتفاق جالب رو به رو می شویم. در واقع دوج کوین بجز صعود و سقوط معروف بازار در سال 2018 تقریبا هیچ نوسان خاصی نداشته است . چندان هم مورد توجه بازار قرار نداشت. بهترین رده ای که دوج کوین تا همین اواخر داشت این بود که در رده های 40 تا 50 بازار ارزهای دیجیتال باشد.

در کلام ساده تر اگر بخواهید بدانید دوج کوین چیست باید گفت که این ارز نه آنقدر کوچک بود که برای نوسان گیری مناسب باشد و نه آنقدر بزرگ که بتوان به آن به چشم یک سرمایه گذاری نگاه کرد. از این نظر واقعا دوج کوین یک شوخی در بازار بود! در واقع از معایب دوج کوین نیز همین موضوع بود که هیچ حمایت یا مقاومت خاصی در نمودار خود نداشت و نمی شد از روند آن اطلاع دقیق داشت.

اما پس چطور دوج کوین توانست در مدت نزدیک به دو هفته حدود 300 درصد سود را تجربه کند؟ برای پاسخ به این سوال نمی توان از دید تکنیکالی به سوال دوج کوین چیست نگاه کنیم. اتفاقات دیگری در بازار رخ داده است که می تواند کمی در مورد سوال دوج کوین چیست نیز داستان را برای ما روشن کند.

برای نوسان گیری ارزهای دیجیتال این مقاله را کامل بخوانید تا اطلاعات بیشتری در این باره کسب کنید.

روش به دست آوردن دوج کوین

 

[irp posts=”25036″ name=”داستان معروف شدن دوج کوین!”]

ایلان ماسک، خدای این روزهای بازار!

 

برای این که بدانید دقیقا دوج کوین چیست و چگونه این صعود قیمتی را تجربه کرده است به نظر باید ایلان ماسک را بشناسید! وقتی بازار بیت کوین به قیمت های 30 هزار دلاری رسید تقریبا تمام تحلیلگران و معامله گران منتظر شروع سقوط بازار و رسیدن به یک تعادل بودن. در کلام ساده تر به نظر می رسید که بیت کوین بخواهد به قیمت هایی مانند 25 هزار یا 20 هزار دلار برگردد و شروع به کف سازی کند.

بقیه بازار نیز تا حدودی تا این جای مسیر با بیت کوین همبستگی خوبی داشته اند و تقریبا همه چیز مهیا بود که بازار روند اصلی خود را پیدا کند. اما ایلان ماسک با یک حرکت جذاب در توئیتی نسبت به آینده بیت کوین ابراز امیدواری کرد و اعلام کرد که ماشین های شرکت خود را با بیت کوین نیز به فروش می رساند!

این جا بود که روند بازار تغییر کرد و بیت کوین از قیمت 30 هزار دلار شروع به حرکت عجیبی کرد و امروز تا مرز 60 هزار دلار نیز رسیده است! چند باری نیز بازار قصد عقب نشینی داشت اما ایلان ماسک با برخی توئیت ها و هشتگ ها بیت کوین را در حدود قیمتی 50 هزار دلار نگه داشت. اما این پایان ماجرا نیست!

چند ساعت قبل از شروع صعود طوفانی دوج کوین ماسک اعلام کرد که این ارز می تواند گزینه مناسبی برای همراهی با بیت کوین باشد و همین یک جمله کافی بود که توجه بازار به طور کامل به دوج کوین جلب شود و این برای شروع حرکت آن کافی بود. از این روست که می گویند ماسک خدای جدید ارزهای دیجیتال است! این داستان شاید بتواند درک شما از سوال دوج کوین چیست را بالاتر ببرد و بدانید که دنیای ارزهای دیجیتال تا چه اندازه می تواند پر نوسان باشد.

دوج کوین چیست؟ 0 تا 100 اطلاعات قیمتی و ساختاری (Dogecoin
به دست آوردن دوج کوین

چند سوال در کنار سوال دوج کوین چیست؟

1- روش به دست آوردن دوج کوین چگونه است؟
بعد از این که دانستیم دوج کوین چیست و فهمیدیم که امروز تا چه اندازه مورد توجه قرار می گیرد، سوال مهم این است که چگونه می توان این کوین را به دست آورد. شما می توانید از طریق استخراج دوج کوین، گرفتن پاداش، خرید و فروش، تولید محتوا و … دوج کوین را به دست بیاورید.

2- دوج کوین چیست؟ می تواند جای بیت کوین را بگیرد؟
همانطور که در مفهوم سوال دوج کوین چیست؟ بیان کردیم عملا دوج کوین و بیت کوین شباهت هایی از نظر بلاک چین با یک دیگر دارند اما عین هم نیستند. با توجه به این که بیش از 60 درصد بازار در اختیار بلاک چین است و با توجه به قدرت معاملاتی بالایی که دارد و همچنین بر اساس امنیت بالاتری که بلاک چین تامین کرده است به نظر نمی رسد دوج کوین بتواند جای بیت کوین را بگیرد.

3- بهترین والت ها برای دوج کوین چیست؟
به طور کلی غالب والت های سخت افزاری و نرم افزاری معتبر در دنیا از دوج کوین پشتیبانی می کنند و می دانند که دوج کوین چیست. اما شاید به صورت انحصاری والت و کیف پولی که در خود سایت دوج کوین قرار دارد بتواند گزینه مناسبی برای این ارز باشد. به هر حال خودشان بهتر از هر کسی می دانند که دوج کوین چیست!(در ادامه توصیه میکنم مقاله ریسک خرید دوج کوین را مطالعه کنید.)

 

[irp posts=”29150″ name=”علاقه‌ی ایلان ماسک به افزوده شدن دوج کوین در کوین بیس”]

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.