مهم‌ترین دستورات خرید و فروش در بازارهای جهانی چیست؟

دستورات خرید و فروش در بازارهای جهانی

شاید کمی عنوان دستورات خرید و فروش در بازارهای جهانی برای شما عجیب باشد؛ زیرا اصولاً ما در بازار بورس ایران با ساده‌ترین نوع دستور خرید و فروش روبه‌رو هستیم و عملاً یک نوع دستور بیشتر نداریم. در کلام بهتر در بازار بورس ایران یک معامله‌گر تنها می‌تواند در حالت آنلاین دست به خرید و فروش در بازه قیمتی مشخص شده بزند و هیچ راهی جز این وجود ندارد؛ اما دستورات خرید و فروش در بازارهای جهانی متنوع‌تر هستند. حتی در بازاری مانند فارکس که به صورت 24 ساعته فعالیت دارد شما می‌توانید دستوران آفلاین قرار دهید!

این‌که شما از چه نوع دستورات خرید و فروش در بازارهای جهانی استفاده کنید بستگی به استراتژی شما در بازار و چند عامل دیگر دارد. این عوامل می‌تواند روحیه شما، زمان حضور شما در بازار و چند مورد دیگر است.

مثلاً شما به عنوان یک معامله‌گر به خوبی می‌دانید که بازار فارکس در ساعت 4 تا 9 شب به وقت تهران در بهترین حالت خود قرار دارد (از نظر حجمی) از این رو بهتر است در این ساعت‌ها معامله صورت بگیرد؛ اما شما در این ساعت سر کار هستید و یا نمی‌توانید در بازار فارکس حضور داشته باشید. در این حالت آیا باید قید این ساعت بازار را زد؟ مسلم نه. تنوع دستورات خرید و فروش در بازارهای جهانی باعث شده است که بسیاری از این دست مشکلات حل شود.

به طور کلی دو نوع دستورات خرید و فروش در بازارهای جهانی وجود دارد. نوع اول دستورات خرید و فروش آنلاین است. این نوع دستورات درست شبیه به دستورات معاملاتی بورس ایران است. شما در قیمتی خاصت درخواست خرید و خود را ثبت می‌کنید و در همان قیمت سهام را می‌خرید و در مورد فروش آنلاین نیز همچنین اتفاقی رخ می‌دهد؛ اما نوع به دستورات خرید و فروش در بازارهای جهانی حد یا لیمیت معروف است که خود به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شود. در ادامه بیشتر از این موارد خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

دستورات خرید و فروش در بازارهای جهانی به شکل آنلاین و محل استفاده آن چگونه است؟

اما بیایید بیشتر با دستورات خرید و فروش در بازارهای جهانی به صورت آنلاین آشنا شویم و مزایا و معایب آن را به خوبی بشناسیم. دستورات خرید و فروش در بازارهای جهانی به شکل آنلاین معمولاً این‌گونه است فرد بر اساس قیمت حال حاضر سهم دست به معامله می‌زند.

گرچه تمام افراد و تریدرها می‌توانند از این نوع معاملات استفاده کنند اما به طور کلی می‌توان گفت که دستورات خرید و فروش در بازارهای جهانی آنلاین بیشتر مورد استفاده نوسان گیران و اسکالپرها می‌باشد. چرا که برای این نوع معامله گران قیمت لحظه‌ای بسیار اهمیت دارد، در ضمن فاصله زمانی میان خرید و فروش معمولاً کوتاه است.

از طرف دیگر کسانی که دستورات خرید و فروش در بازارهای جهانی را به صورت آنلاین ثبت می‌کنند معمولاً با چارت‌ها تایم فریم دقیقه‌ای کار می‌کنند و برای آن‌ها مهم است که دقیقاً در چه قیمتی ثبت سفارش داشته باشند. از این رو کمتر تریدر حرفه‌ای را در بازار می‌توانیم پیدا کنیم که بخواهد بر اساس تایم فریم‌های بزرگتر دستورات خرید و فروش در بازارهای جهانی را به صورت آنلاین اقدام کند. چرا که این افراد معمولاً با تحلیل‌های بلندمدت یا میان‌مدت منتظر یک رنج قیمتی خاص هستند. از این رو از نظر زمانی برای آن‌ها بسیار سخت است که بخواهند منتظر سهم باشند تا به قیمت موردنظر برسد.

بنابراین دستورات خرید و فروش در بازارهای جهانی آنلاین این عیب بزرگ را دارد که باید چشم خود را به نمودار ببندید و این چیز چندان جالبی برای یک تریدر نیست. تریدرهای تحلیلگر و میان‌مدت و بلندمدتی معمولاً دوست دارند که یک نمودار در تایم فریم بزرگ را تحلیل و بر اساس این تحلیل قیمت‌های ورود و خروج خود را مشخص کنند.

از این رو اگر تنها دستورات خرید و فروش در بازارهای جهانی به شکل آنلاین امکان‌پذیر بود عملاً این‌گونه تریدرها باید 24 ساعته به نمودار نگاه می‌کردند تا قیمت نمودار به آن قیمت مشخص شده تحلیل آن‌ها برسد. این نیاز اصلی باعث شد که دستورات خرید و فروش در بازارهای جهانی به شکل حد یا همان Limit مطرح شود. در ادامه بیشتر از این نوع سفارشات خواهیم گفت.

 

دستورات خرید و فروش در بازارهای جهانی به صورت حد
بازار جهانی چیست

[irp posts=”22110″ name=”اصطلاحات فارکس: +30 اصطلاحات کاربردی و رایج در بازار فارکس forex”]

دستورات خرید و فروش در بازارهای جهانی به صورت حد چطور انجام می‌شود؟

نوع دوم دستورات خرید و فروش در بازارهای جهانی به شکل حد می‌باشد. همان‌طور که از اسم این نوع دستورات خرید و فروش در بازارهای جهانی مشخص است، تریدر با تعیین حدهای قیمتی دستورات خرید و فروش را صادر می‌کند؛ یعنی در بروکر یا پلتفرم تریدر خود اعلام می‌کند که اگر قیمت به قیمت‌های خاصی برسد، سیستم خرید و فروش برای او اقدام به ثبت سفارش کند.(در ادامه مقاله لات در فارکس را هم بخوانید)

به طور مثال تریدری بر اساس تحلیل خود می‌داند که قرار است قیمت سهام افزایش پیدا کند و از قیمت خاصی این سهام ریزشی می‌شود؛ بنابراین تصمیم می‌گیرد که در همان حدود قیمتی اقدام به ثبت سفارش فروش کند. در مورد خرید نیز برعکس این اتفاق می‌افتد.

اما همان‌طور که می‌توان حدس زد دستورات خرید و فروش در بازارهای جهانی از نوع حد باید در چند نوع مختلف وجود داشته باشند. مسلماً این اتفاق از این جهت است که نمودار قیمتی رفتار این چنینی و چندوجهی از خود نشان می‌دهد.

به طور کلی می‌توان گفت که نمودار یک سهم یا صعودی خواهد بود و یا نزولی، اما مهم این است که این صعود او ادامه‌دار می‌شود و یا نه؛ بنابراین اگر این حالت‌ها را کنار هم بگذاریم می‌توانیم بگوییم که دستورات خرید و فروش در بازارهای جهانی به صورت حد در چهار نوع مختلف اجرا می‌شود. در ادامه با این چهار مورد آشنا خواهیم شد.

 

دستورات خرید و فروش در بازارهای جهانی

انواع دستورات خرید و فروش در بازارهای جهانی از نوع حد چیست؟

اگر تریدر بر اساس محاسبات خود و بر اساس تحلیل‌هایی که انجام داده است می‌داند که روند قیمتی سهم در حالت صعودی قرار است از نقطه‌ای برگردد. به بیان بهتر تریدر یک خط مقاومتی را پیش روی سهم پیش‌بینی می‌کند. از این رو او سفارش فروش سهم در این نقطه را ثبت می‌کند.

تا در صورت برگشت قیمت از آن محدوده قیمتی سهم فروخته شود و فرد در قله از سهم خارج شود؛ اما اگر این سطح مقاومت شکسته شود و قیمت سهم نقطه مشخص شده تریدر را رد کند. در این حالت بازگشت به سهم فعال می‌شود و تریدر سهم خود را از دست نمی‌دهد. به این فرم از دستورات خرید و فروش در بازارهای جهانی را sell limit گفته می‌شود.

اما در حالتی که تریدر می‌داند قیمت سهم به یک خط حمایتی خواهد رسید و ازآنجا تغییر روند خواهد داد. اقدام به ثبت سفارش در آن رنج قیمتی می‌کند. تا در صورت برگشت روند، سهام را در کیف قیمتی خریداری کرده باشد؛ اما اگر سهم همچنان به سقوط خود ادامه دهد و سطح حمایتی را بشکند، سفارش لغو می‌شود و خرید انجام نمی‌گیرد. این مورد را در دستورات خرید و فروش در بازارهای جهانی buy limit گفته می‌شود.

همچنان روندهای دیگری نیز می‌توان برای یک سهم در نظر داشت. تحلیل شما به عنوان یک تریدر می‌گوید که هنوز روند صعودی یک سهم ادامه‌دار خواهد بود و شما می‌خواهید سوار آن شوید. از این رو سفارش buy stop را به عنوان یکی از دستورات خرید و فروش در بازارهای جهانی ثبت می‌کنید. معمولاً این سفارش باید بیشتر از قیمت حال حاضر سهم باشد.(اگر میخواهید نحوه محاسبه سواپ در فارکس را بدست آوردید این مقاله به شما کمک زیادی خواهد کرد.)

مورد برعکس این داستان نیز صادق است. وقتی تریدر می‌داند که سهم حالت نزولی خود را ادامه می‌دهد می‌تواند از جایی به بعد با دستور sell stop وارد سهم شود. از آنجایی که بازارهای های جهانی دو طرفه هستند و فرد می‌تواند از نزول قیمتی نیز سود داشته باشد این نوع سفارش گذاری نیز جزئی از دستورات خرید و فروش در بازارهای جهانی محسوب می‌شود.

 

[irp posts=”24341″ name=”آتی پسته چیست؟+ (آموزش معاملات آتی پسته)”]

 

چند نکته از دستورات خرید و فروش در بازارهای جهانی

چند نکته از دستورات خرید و فروش در بازار جهانی چیست؟

همان‌طور که مشاهده می‌کنید دستورات خرید و فروش در بازارهای جهانی انواع مختلفی دارند. در مورد دستورات خرید و فروش در بازارهای جهانی که به صورت حدی می‌باشد توجه داشته باشید در مورد یک سهم می‌توانید چند نوع ثبت سفارش حدی داشته باشید اما در صورت فعال شدن یک مورد این دستورات خرید و فروش در بازارهای جهانی طبیعتاً سایر دستورات لغو می‌شود.

نکته دیگر این است که در دستورات سفارش گذاری حد، شما می‌توانید زمان اعتبار آن را مشخص کنید. این زمان از یک روز کاری شروع و تا ابد ادامه می‌تواند داشته باشد. در موقع سفارش گذاری حتماً به این داستان دقت کنید.

درنهایت می‌توان گفت که انواع سفارش گذاری به شکل حد به نوعی به نفع معامله‌گر می‌باشد و باعث شده است که ریسک معاملاتی او کاهش یابد؛ اما به‌هرحال این تحلیل شماست که تعیین می‌کند چه سهمی را در چه قیمتی خریداری کنید.برای اینکه بدانید حداقل سرمایه برای فارکس چقدر است و اسپرد چیست این مقاله میداس سرمایه را از دست ندهید.

یک سوال: به نظر شما آیا بازار ارز دیجیتال دو طرفه است؟ اگر میخواهید در این باره اطلاعات بیشتری کسب نمایید این مقاله را مطالعه نماید.

 

[irp posts=”22896″ name=”معاملات اسکالپ چیست؟! بررسی تخصصی مزایا و معایب آن در بازار فارکس”]

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کامران تختی
کامران تختی
1 سال قبل

سلام لطفا در ویدئوهای کوتاه بصورت عملی سفارش خرید و فروش در بازارهای دوطرفه را آموزش دهید و همچنین سایر موارد مقاله فوق که بسیار عالی بود

کامران تختی
کامران تختی
1 سال قبل

بسیار سپاسگزارم میشوم که در مورد ویدئو های آموزشی باخبرم کنید

کامران تختی
کامران تختی
1 سال قبل

بسیار سپاسگزارم

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.