دزدی 3 میلیون دلاری از یک صرافی غیر متمرکز

دزدی 3 میلیون دلاری از یک صرافی غیر متمرکز

روز گذشته صرافی غیر متمرکز تاینی من (Tinyman) که در شبکه الگورند فعالیت می کند اعلام کرد که که توسط سه کاربر غیر مجاز مورد حمله قرار گرفته است. این کاربران توانستند با ورود به استخرهای پروتکل حدود سه میلیون دلار را به سرقت ببرند.

 

[irp posts=”51340″ name=”کره جنوبی اولین NFT در حوزه سیاست را راه اندازی می کند”]

 

به طور کامل چگونگی این حمله مشخص نیست. اما چیزی که می توان گفت این است که در شبکه غیر متمرکز این صرافی باگ های امنیتی وجود داشته است. نکته مهم این است که این اولین حمله به این صرافی غیر متمرکز محسوب نمی شود. دفعات گذشته نیز این صرافی از همین باگ های امنیتی مورد حمله قرار گرفته است. از این رو از امروز صبح بسیاری از کاربران در حال خارج شدن از این صرافی هستند.

 

[irp posts=”51309″ name=”بیت کوین مخالف سیستم متمرکز نیست!”]

 

اما سوال اصلی کاربران در فضای مجازی این است که چگونه هکرها و این کاربران توانسته اند به یک شبکه غیر متمرکز حمله موفقیت آمیز داشته باشند؟ در واقع این گونه تصور می شد که این شبکه ها تحت هر شرایطی غیر قابل نفوذ هستند. اما همانطور که شب گذشته اتفاق افتاد یک باگ امنیتی در قراردادهای هوشمند عملا راه ورود هکر ها را به استخرهای پروتکل این شبکه باز کرد.

 

[irp posts=”51321″ name=”دنیای ورزش، سکوی پرتاب ارز دیجیتال در سال 2021″]

 

به نظر می رسد صرف غیر متمرکز بودن شبکه های ارزهای دیجیتال نمی توان مطمئن بود که این شبکه ها به طور کامل از دسترس هکرها به دور است. گرچه غیر متمرکز بودن شبکه عملا کار هکرها را سخت کرده است اما به هر حال این بدین معنی نیست که نفوذ به این شبکه ها غیر ممکن باشد. البته در برخی از شبکه های غیر متمرکز مانند شبکه بیت کوین و شبکه اتریوم عملا طراحی شبکه به نحوی است که تا حدود زیادی احتمال نفوذ را به صفر رسانده است. اما در مورد سایر شبکه های غیر متمرکز نمی توان به طور کامل و مشخص حرف زد.

منبع:
https://cryptopotato.com/3-million-lost-as-an-algorand-based-decentralized-trading-platform-exploited/

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.