درخت در ازای بیت کوین؛ تلاش شرکت های رمزارزی برای حفظ محیط زیست

درخت در ازای بیت کوین؛ تلاش شرکت های رمزارزی برای حفظ محیط زیست

Accelerate Financial Technologies برنامه ای در نظر دارد که طبق آن می خواهد در برابر هر سرمایه گذاری که در صرافی مبادلاتی آن صورت گیرد، هزاران درخت بکارد. طبق گزارشی که در روز جمعه توسط Bloomberg منتشر شد، شرکت خدمات سرمایه گذاری مبتنی بر Calgary، قصد دارد تا به ازای هر یک میلیون CAD، معادل 792000 دلار، که در صرافی بیت کوینی آنها سرمایه گذاری شود، 3450 درخت بکارد. هدف این شرکت از این اقدام، این است که می خواهد تا منابع مبادلاتی صرافی بیت کوینی آنها، ضد کربن باشد.

 

[irp posts=”45186″ name=”توکن های غیرمثلی، در این ماه رکورد 900 میلیون دلاری زدند”]

 

این بدین معنا است که می خواهند تا کربن دی اکسید بیشتری از جو را نسبت به انرژی ایجاد شده توسط تراکنشات و ماینینگ بیت کوین، از بین ببرند. این شرکت ادعا می کند که هر سرمایه گذاری بزرگی منجر به ایجاد 1000 تن کربن دی اکسید می شود. Julian Klymochko، مدیر بخش سرمایه گذاری Accelerate، این نظریه که طرح شرکت مشابه Greenwashing بوده و یا تنها بخاطر برندینگ، خود را دوستدار محیط زیست معرفی کرده باشد را رد کرد. وی گفت که این شرکت ترجیح می دهد تا به جای خرید اعتبار های کربنی برای نام گذاری محصولات به نام ضد کربن، درخت بکارد.

 

[irp posts=”45165″ name=”ماینر افغانی پس از ترک کشور، در ترکیه دستگیر شد”]

Ninepoint Partners LP قصد دارد تا ETF بیت کوینی دوستدار محیط زیستی را، مشابه با آنچه Accelerate مطرح کرده است، ارائه دهد. در ماه مه، این شرکت گفت که مایل است تا اعتبارات کربنی را برای خنثی کردن تاثیر محیطی رمزارزها در منابع آنها خریداری کنید. بسیاری از شرکت ها در زمینه رمزارز و فضای بلاک چین، شامل شرکت های ماینینگ، راه حل هایی را برای استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و سبز پیشنهاد داده اند تا نگرانی های مربوط به تاثیر محیطی این فناوری را از بین ببرند.

 

[irp posts=”45111″ name=”کاربران کوین بیس، عصبانی از خالی شدن حساب هایشان و بی مسئولیتی شرکت”]

 

در ماه مه، تحلیل گران Bank of America گفتند که مصرف انرژی بیت کوین از سال 2019، 200 درصد افزایش یافته است و هم اکنون برابر با یک کارخانه کوچک است. چهره های مشهور در این فضا، از جمله مدیرعامل تسلا یعنی ایلان ماسک، در رابطه با افزایش مصرف این فناوری از سوخت های فسیلی ابراز نگرانی کردند.

 

منبع:

https://cointelegraph.com/news/canadian-investment-firm-plans-to-plant-trees-matching-buys-in-bitcoin-etf

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.