همه‌چیز در مورد خرید عرضه اولیه از معرفی تا اطلاع‌رسانی برای خرید

روش جدید خرید عرضه اولیه

یکی از سؤالات متداول سرمایه‌گذاران بورس در مورد این است که چگونه باید اقدام به خرید عرضه اولیه در بورس کنند! درواقع آن‌ها به دنبال روش جدید خرید عرضه اولیه هستند که این روزها سروصدا کرده است! شما می‌توانید با کمک تکنیک‌ها و روش‌هایی که در این زمینه وجود دارد، وارد دنیای بورس شوید و سرمایه‌گذاری‌های پرسودی انجام دهید!(در ادامه مقاله ساعت کار فارکس را هم بخوانید)و (مقاله دستورات خرید و فروش در بازارهای جهانی را هم بخوانید)
هر شرکتی که می‌خواهد تازه‌وارد بورس شود، اقدام به عرضه اولیه می‌کند که شما می‌توانید با کمک روش جدید خرید عرضه اولیه، آن‌ها را خریداری کنید. روش خرید عرضه اولیه، چگونگی خرید عرضه اولیه جدید در بورس و … به شما کمک می‌کنند که این فرآیند را بدون چالش انجام دهید و به هدف خود، یعنی افزایش سرمایه با کمک بازار مالی انجام دهید.

فرآیند ورود یک شرکت به بورس چطور است؟

هر شرکتی که می‌خواهد به بورس وارد شود، باید با ارائه مدارک خود به بازار بورس، تک‌تک مراحل را طی کند تا یک مجوز رسمی در این زمینه دریافت کند. هرچقدر که فرآیند دریافت مجوز بدون چالش به جلو حرکت کند، احتمالاً شرکتی که قصد ورود به بورس را دارد، چالش‌های کمتری خواهد داشت و به افزایش سرمایه اشخاص سهامدار، کمک بیشتری خواهد کرد.(در ادامه مقاله تضمین سرمایه‌ گذاری در بورس را بخوانید)
خوشبختانه در چند سال اخیر که تقاضای ورود شرکت‌ها به بورس افزایش پیداکرده است، احتمال کسب درآمد از طریق بورس افزایش چشمگیری پیداکرده است و شما می‌توانید با کمک این موضوع، سود موردنظر خود را به دست آورید. با توجه به رشد صعودی شاخص در چند سال اخیر، هیچ جای شکی برای خرید عرضه‌های اولیه به روش‌های جدید و سنتی باقی نمی‌ماند.(در ادامه مقاله تفاوت اوراق قرضه با اوراق مشارکت را بخوانید)

روش‌های عرضه اولیه چیست؟ روش جدید خرید عرضه اولیه کدام است؟

روش های خرید عرضه اولیه

[irp posts=”20680″ name=”پول هوشمند در بورس چیست؟ سه گام ساده تا تشخیص پول هوشمند”]

اگر بخواهیم به‌صورت کلی بر اساس قوانین تعریف‌شده در این زمینه، مسئله روش‌های عرضه اولیه را بررسی کنیم به سه مورد زیر برخورد می‌کنیم:

• عرضه اولیه با کمک ثبت دفتری یا Book Building
• عرضه اولیه به روش حراج و قیمت‌گذاری یا Auction
• عرضه اولیه به روش قیمت ثابت یا همان Fixed Price Offering

در هرکدام از روش‌های بالا، شما می‌توانید بر اساس کاری که انجام می‌دهید و روشی که پی گرفته‌اید، قیمت سهام خود را بررسی کرده و از طریق فرآیندهای بازاریابی آن را به فروش برسانید. شما می‌توانید از طریق کارگزاری‌های خود و پنلی که در اختیار شما قرار می‌دهند، اقدام به خرید عرضه‌های اولیه بر اساس تعداد عرضه‌شده کنید.(در ادامه مقاله رصد و تحلیل در بورس هم بخوانید)

با توجه به این‌که شرایط ارائه عرضه اولیه به چه صورت بوده است، شرایط خرید آن کمی متفاوت خواهد بود! شما می‌توانید با کمک پشتیبان خود در کارگزاری، اقدام به انجام خرید کنید. هرچقدر که انجام این کار به شکل بهتری صورت بگیرد، احتمالاً شاهد چالش‌های کمتری در طول مسیر خود خواهید بود.(در ادامه مقاله تضمین سرمایه‌ گذاری در بورس را بخوانید)

در حال حاضر بیشتر روش ثبت دفتری این روزها رواج دارد و کمک می‌کند که شرکت‌های جدید وارد بازار بورس شوند و مردم بر اساس تقاضاهای خود به یک بازار دسترسی داشته باشند. معمولاً برای این روش، هر مشتری می‌تواند بر اساس حداقل و حداکثر مشخص‌شده، اقدام به خرید سهام در حیطه مشخص‌شده کند. (برای اینکه بدانید سود سهام عدالت چه زمانی واریز میشود اینجا کلیک کنید)

چگونه از عرضه اولیه باخبر شویم

[irp posts=”19922″ name=”خرید پله‌ای در بورس چیست؟ | کاهش ریسک افزایش سود”]

ازجمله مزایای روش ثبت دفتری که به‌عنوان روش جدید خرید عرضه اولیه هم از آن یاد می‌کنند، رعایت شدن عدالت میان مشتریان است. در این روش همه مشتریان بر اساس تقاضاهای خود، می‌توانند به مقدار خاصی از سهام دسترسی داشته باشند! این موضوع به آن معناست که رقابت شکل‌گرفته میان شرکت‌ها هم افزایش پیدا خواهد کرد و درنهایت بازار بورس، رونق بیشتری را تجربه می‌کند.(توصیه میکنم در ادامه مقاله ورود به بازار بورس جهانی را بخوانید)

این روش نسبت به روش حراج و دیگر روش‌هایی که درگذشته بیشتر مرسوم بودند، دارای مزایای بیشتری است و مشکلات کمتری را در پیش رو دارد! این روش خرید عرضه اولیه، از طریق تمامی کارگزاری‌ها و پنل‌های مدیریتی آن‌ها قابل‌مشاهده است، پس هیچ نگرانی از این بابت نداشته باشید و اقدام به خرید سهام خود کنید.(در ادامه مقاله آموزش تابلو خوانی را هم بخوانید)

نتیجه‌گیری: چگونه از عرضه اولیه با خبر شویم؟

حالا که با شیوه‌های عرضه اولیه سهام و روش جدید خرید عرضه اولیه آشنا شدید، نوبت آن می‌رسد که با روش‌های آگاهی از زمان عرضه‌های اولیه آشنا شوید. بهترین توصیه‌ای که در این زمینه می‌توانیم به شما بکنیم تا هیچ‌وقت فرصت سرمایه‌گذاری صحیح را از دست ندهید، این است که برای عرضه‌های اولیه سهام خود، حتماً رسانه‌هایی که توسط کارگزاری‌های شما اعلام می‌شوند را دنبال کنید. برای اطلاع از لیست عرضه اولیه های سال 99 این مقاله را بخوانید.

شما می‌توانید با دنبال کردن آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی و یا عضویت در کانال تلگرام آن‌ها با کمک روش جدید خرید عرضه اولیه، سرمایه‌گذاری‌های خود را انجام دهید. آیا آماده ورود به بازار سرمایه با کمک عرضه‌های اولیه هستید؟ شما می‌توانید در این زمینه نظرات، تجربیات و سؤالات خود را با ما به اشتراک بگذارید! همچنین می‌توانید شیوه‌های آگاهی از زمان عرضه بورس و روش خریدتان را با دیگر افرادی که علاقه‌مند به این حوزه و سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی هستند به اشتراک بگذارید. (همچنین میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله مزرعه بیت کوین را هم بخوانید)

[irp posts=”18744″ name=”تفاوت بورس و فرابورس چیست؟”]

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.