افتتاح حساب آزمایشی فارکس چگونه می‌باشد؟ معرفی حساب دمو مزایا و معایب آن

حساب آزمایشی فارکس

حساب معاملاتی آزمایشی امروزه یکی از جالب‌ترین و شاید مهم‌ترین امکاناتی است که شما می‌توانید از آن در بازارهای مختلف استفاده کنید. این حساب آزمایشی فارکس می‌تواند به شما به عنوان یک معامله‌گر کمک کند تا نظریات و ایده‌های خودتان را بدون از دست دادن ضرر مالی امتحان کنید؛ بنابراین به نظر می‌تواند بسیار جذاب باشد ،این مورد را نیز در نظر داشته باشید که شرکت های پراپ تریدینگ معمولا این امکان را به شما می دهند.

به طور کلی می‌توان گفت که حساب معاملاتی آزمایشی (دمو) مانند یک آزمایشگاه علوم می‌باشد. شما به واسطه اندیکاتورها و شاخص‌های مختلف می‌خواهید استراتژی خودتان را بسنجید؛ اما دلتان نمی‌خواهد این استراتژی را در فضای ریسک انجام دهید.

درست مانند یک دانشمند وارد آزمایشگاه خودتان می‌شوید (حساب معاملاتی آزمایشی) و دست به آزمایش‌های مختلف می‌زنید، بعد از این که این آزمایش‌ها نتیجه بخش بود می‌توانید امیدوار باشید که در محیط واقعی نیز همین نتایج را خواهید گرفت؛ بنابراین بر خلاف آن چیزی که فکر می‌کنید حساب معاملاتی آزمایشی تنها مختص تازه‌کاران نیست بلکه یکی از ابزارهای جالب و مورد استفاده حرفه‌ای‌ها نیز محسوب می‌شود. به طور کلی حساب معاملاتی آزمایشی (دمو) می‌تواند اثرات جالبی در روند معاملاتی شما بگذارد؛ بنابراین بیایید بیشتر با حساب معاملاتی آزمایشی آشنا شویم و در نهایت آموزش افتتاح حساب دمو فارکس را با یک دیگر قدم به قدم پیش برویم.

حساب دمو فارکس چیست؟ (توضیحی بر حساب معاملاتی آزمایشی)

اما مهم‌ترین ویژگی گه حساب معاملاتی آزمایشی دارد این است که شما را از ریسک دور می‌کند. عده‌ای این را نقطه قوت و عده‌ای دیگر آن را نقطه ضعف حساب معاملاتی آزمایشی می‌دانند. این موضوع در مورد حساب آزمایشی فارکس نیز صدق می‌کند.

نظر شما چیست؟ بودن یا نبودن ریسک در حساب معاملاتی آزمایشی چه تأثیری می‌تواند داشته باشد؟ ریسک جزئی از بازار و جزئی از ویژگی‌های شخصیت فردی است. وقتی معامله ‌گری گزینه ریسک را از دست بدهد در واقع یک‌پایه اساسی بازار را از دست داده است. این دلیل خوبی برای این است که حساب معاملاتی آزمایشی را برای افراد مبتدی مناسب ندانیم؛ زیرا آن‌ها هنوز با ریسک بازار آشنا نشده‌اند و نمی‌دانند که دقیقا از دست دادن پول چه حسی دارد و یا این که چگونه باید با طمع خودشان مقابله کنند. از این رو وقتی با حساب معاملاتی آزمایشی کار خود را شروع می‌کنند بعدها که وارد بازار می‌شوند دچار مشکلات عمده‌ای می‌شوند.

اما نبود ریسک مالی و از دست دادن سرمایه در حساب معاملاتی آزمایشی برای حرفه‌ای‌ها یک مزیت خوب محسوب می‌شود. حرفه‌ای‌ها می‌توانند بدون در نظر گرفتن ریسک دست به معاملات مختلف بزنند. از این رو می‌توانند نقاط قوت و ضعف خودشان را شناسایی کنند. توجه داشته باشید که حرفه‌ای‌های بازار و کسانی که چند وقتی است در بازار حضور دارند به‌خوبی با ریسک بازار و تمایلات درونی خودشان آشنایی دارند و با آن به راحتی کنار می‌آیند. از این رو می‌توان گفت که حساب معاملاتی آزمایشی تا اینجای کار بیشتر به کار حرفه‌ای‌های بازار می‌آید.

اما اگر بخواهیم در پاسخ حساب دمو چیست کمی دقیق‌تر شویم می‌توانیم به این ویژگی حساب معاملاتی آزمایشی اشاره کرد که این حساب‌ها دقیقا همان اطلاعات بازار واقعی را دارند و به صورت زنده و لحظه به لحظه قیمت‌ها در آن ثبت می‌شود. این اتفاق باعث می‌شود که استراتژی‌های امتحان شده در حساب معاملاتی آزمایشی کاملاً واقعی به نظر برسد. تنها فرق عمده‌ای که بین یک حساب معاملاتی آزمایشی با حساب واقعی وجود دارد این است که این حساب آزمایشی بدون پرداخت هزینه می‌باشد و سهم‌هایی که در آن می‌خرید بدون پرداخت پول واقعی است.

اگر تمایل دارید دوره آموزش رایگان فارکس را تهیه نمایید، توصیه میکنم حتما به این لینک مراجعه نمایید.

 

[irp posts=”22110″ name=”اصطلاحات فارکس: +30 اصطلاحات کاربردی و رایج در بازار فارکس forex”]

 

افتتاح حساب آزمایشی فارکس
افتتاح حساب دمو در فارکس

چگونه حساب دمو فارکس باز کنیم؟(افتتاح حساب دمو در فارکس)

اما بیایید با یک دیگر آموزش افتتاح حساب دمو فارکس را قدم به قدم پیش برویم. به طور کلی می‌توان گفت که حساب معاملاتی آزمایشی فارکس یک سیستم متمرکز نیست و هر بروکری برای خودش حساب معاملاتی آزمایشی راه اندازی کرده است. ثبت‌نام در هر کدام از این حساب معاملاتی آزمایشی بروکر روند خاص خودش را دارد؛ اما به طور کلی با استفاده از یک ایمیل معتبر و استفاده از ایجاد یک صفحه کاربری شخصی می‌توانید به صورت رایگان در اکثر بروکر ها حساب معاملاتی آزمایشی داشته باشید. پیشنهاد ما این است که در بروکری ثبت نام کنید که احتمال می‌دهید در این بروکر قرار است افتتاح حساب اصلی داشته باشید. در این صورت حساب معاملاتی آزمایشی می‌تواند برای شما مفیدتر باشد.

اما در حساب معاملاتی آزمایشی یادتان باشد که اگر تازه‌کار هستید نباید به احساس خود در این بازارها اعتماد کنید. دسته بعدی که می‌توانند از حساب معاملاتی آزمایشی استفاده مفیدی داشته باشند، کسانی هستند که در بازارهای دیگر مانند بازار بورس ایران فعالیت داشته‌اند و با کلیات معامله آشنایی دارند؛ اما می‌خواهند با پلتفرم جدیدی روبه رو شوند. از این رو حساب معاملاتی آزمایشی می‌تواند برای آن‌ها بسیار مناسب به نظر باشد؛ زیرا آن‌ها تنها می‌خواهند خیلی سریع با تمام موارد بازار آشنا شوند و آن‌ها را زیر نظر داشته باشند. از این رو حساب معاملاتی آزمایشی کمک بزرگی به آن‌ها می‌کند.

نکته جذاب دیگر از حساب معاملاتی آزمایشی این است که بروکرها معمولاً سعی می‌کنند خدمات کلی و مهم خودشان را در این حساب‌ها نیز معرفی کنند. از این رو در حساب معاملاتی آزمایشی ما شاهد استفاده از اسپرد ها، اهرم های واقعی، اجرای زنده چارت و تغییرات لحظه به لحظه آن‌ها می‌باشیم؛ بنابراین به طور کلی می‌توان گفت که حساب معاملاتی آزمایشی یک اتفاق مفید و یک بازار جالب برای استفاده همه به صورت رایگان می‌باشد. بسته به نوع بینش و استفاده شما این ابزار می‌تواند کاربری کاملاً ساده یا حرفه‌ای داشته باشد.

یادتان نرود که بورس ایران نیز حساب معاملاتی آزمایشی دارد که به صورت متمرکز تحت نظر سازمان بورس فعالیت می‌کند که تا حدودی توانسته پاسخ‌گو باشد اما به نظر اگر این حساب معاملاتی آزمایشی غیر متمرکز و در اختیار کارگزاری‌ها باشد می‌تواند تأثیر بیشتری داشته باشد.

 

[irp posts=”24927″ name=”5 روش برای کنترل خیال‌پردازی و غرور در معاملات بورس”]

 

حساب آزمایشی فارکس
ساخت حساب دمو فارکس

از حساب معاملاتی آزمایشی تا پاسخ به سوال چگونه در فارکس حساب باز کنیم؟

بسیاری در دنیای معاملات و خرید و فروش بدون اطلاعات و دانش وارد می‌شوند و احساس می‌کنند که از شنیده‌ها می‌توانند در جهت معاملات خود استفاده کنند و یا این که با نگاه به چارت می‌توانند سودآوری کنند؛ اما در بازارهای بین‌المللی همه چیز خرید و فروش سهم نیست. در این بازارها فارغ از نیاز آکادمیک به مباحث تحلیلی موارد بسیاری وجود دارد که باید تک‌تک آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

یکی از موارد مهم که می‌توانید آن را در حساب معاملاتی آزمایشی مورد بررسی قرار دهید، استفاده از اهرم‌ها می‌باشد. شما بستگی به نوع کارگزاری و بروکرتان می‌تواند از اهرم های مختلف مالی استفاده کنید. این اهرم‌ها نسبت‌های مختلفی از جمله 1:10، 1:20: … 1:100 و بالاتر دارند. اهرم های مالی در فارکس(اهرم در فارکس) به این معنی است که شما به ازاری هر یک دلار خود 10 برابر یا 20 برابر یا 100 برابر یا بیشتر دریافت می‌کنید. مثلاً در اهرم 1:100 شما به ازای هزار دلار خود با 100 هزار دلار می‌توانید وارد معامله شوید.

این یعنی موضوع اهمیت بالایی در سودآوری می‌تواند داشته باشد. ا بر فرض مثال اگر سهمی تنها 200 پیپ در لات عادی سودآوری داشته باشد شما به اندازه 2 هزار دلار سودآوری کسب کرده‌اید. در حالی که کل سرمایه مالی شما هزار دلار بوده است! اهرم های مالی بدون بهره بوده و بعد از سودآوری به بروکر بازگشت داده می‌شود اما مسئله اصلی استفاده از اهرم های مالی ریسک بسیار بالای آن است که این ریسک ما را به استفاده از حساب معاملاتی آزمایشی می‌رساند. برای درک این ریسک کافی است فکر کنید که ضرر یک‌درصدی از معامله 100 هزار دلاری شما به اندازه کل سرمایه واقعی شما یعنی هزار دلار است.

از این رو شما با ضرر یک‌درصدی در این معامله همه سرمایه خودتان را از دست می‌دهید. پس ریسک شما به‌اندازه‌ای بالاست که حساب شما نمی‌تواند ضرر 1 درصدی را تحمل کند. از این رو شما باید در یک حساب بدون خطر دست به انجام این معاملات بزنید تا احتمال خطر و ریسک را به زیر 1 درصد برسانید. این‌یکی از مهم‌ترین کارکردهای حساب معاملاتی آزمایشی محسوب می‌شود.

 

حساب معاملاتی آزمایشی
چگونه حساب دمو فارکس باز کنیم – حساب سنتی فارکس

حساب معاملاتی آزمایشی چه معاملاتی ندارد؟

یکی از معاملات مهمی که معمولاً حساب معاملاتی آزمایشی از آن بی‌بهره هستند معاملات بازار دوطرفه است؛ یعنی شما در حساب معاملاتی آزمایشی در حالت سقوط قیمتی نمی‌توانید سودآوری داشته باشید زیرا بروکر به صورت مجازی سهم قرض نمی‌دهد و شما نمی‌توانید به صورت مجازی و دمو با کسی قرارداد فروش امضا کنید. از این رو به نظر می رسد که با استفاده از حساب معاملاتی آزمایشی نمی توان این نوع معاملات را انجام داد.

برخی از بروکر ها در ارائه لات‌های مختلف در حساب معاملاتی آزمایشی خودشان کمی خساست به خرج داده‌اند و تعداد لات‌های محدودتری در اختیار مشتری خود می‌گذارند. این موضوع غالباً با به خاطر این است که بار وارد شده بر حساب‌های واقعی را کمتر کند و کمتر بخواهد حساب معاملاتی آزمایشی را تغذیه کند. البته همین موضوع نیز باعث شده است که سرعت و کیفیت حساب معاملاتی آزمایشی کمتر از صفحات واقعی باشد؛ اما بااین‌حال موضوع چندان اذیت کنی نیست.

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در حساب معاملاتی آزمایشی آموزش ببینید انواع معاملات حد و آنلاین است. بسیاری از بروکر ها این امکان را در حساب معاملاتی آزمایشی خود گذاشته‌اند که تجربه سفارش گذاری به صورت حد را نیز داشته باشید اما به حالت کلی نمی توان چندان روی آن نیز حساب کرد؛ اما شما برای کسب آشنایی بیشتر با این موضوعات سعی کنید از حساب معاملاتی آزمایشی متاتریدر نیز استفاده کنید. این حساب شما را با اتفاقات جدید و جذابی می‌تواند روبه رو کند؛ اما در پاسخ به سوال این که چگونه در فارکس حساب باز کنیم، باید گفت دقیقا همان‌گونه که حساب معاملاتی آزمایشی خود به سادگی باز کردید در فارکس نیز حساب خودتان را می‌توانید باز کنید.

 

[irp posts=”22953″ name=”اهرم (Leverage) فارکس چیست؟ اهرم چگونه کار می‌کند؟”]

 

حساب معاملاتی آزمایشی
حساب معاملاتی آزمایشی

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم حساب معاملاتی آزمایشی را از انواع جهات مورد بررسی قرار دهیم. بزرگ‌ترین ویژگی این سیستم‌های معاملاتی این است که می‌توانید بدون ضرر مالی در آن دست به تجارت و خرید و فروش بزنید؛ اما همان‌طور که بیان کردیم این اتفاق می‌تواند برای تازه‌کاران چندان چیز مناسب و مساعدی نباشد. علت اصلی این موضوع این است که ریسک جزئی از بازار است وقتی ما بخواهیم ریسک را از بازار حذف کنیم یعنی عملاً هیچ سود و ضرری هم در کار نیست.

ریسک جزئی از ذات انسان نیز محسوب می‌شود. اصولاً سود بالا در گروه ریسک بیشتر است اما این بدین معنی نیست که ضرری در کار نیست! اما وقتی ریسک نباشد چند عامل دیگر از حساب معاملاتی آزمایشی خودبه‌خود حذف می‌شود یکی از این عوامل را می‌توان احساس طمع و امیدواری کاذب دانست. یک معامله‌گر باید یاد بگیرد که چگونه در اوج قیمت دندان طمع خود را بکشد و چگونه در زمان‌های افول قیمتی بتواند سریع تصمیم به خروج بگیرد و درگیر امیدواری کاذب نشود. حساب معاملاتی آزمایشی متأسفانه این قدرت را از تریدر می‌گیرد و نمی‌گذارد او به درستی تصمیم‌گیری داشته باشد.

اما در حالت کلی حساب آزمایشی یک نیاز برای بسیاری از معامله گران محسوب می‌شود. به خصوص برای کسانی که می‌خواهند از استراتژی به استراتژی دیگر منتقل شوند. استراتژی‌های پر ریسکی مانند استفاده از اهرم های مالی بزرگ نیاز به این‌گونه محل‌های بدون ریسک دارد؛ بنابراین به طور کلی این حساب‌های آزمایشی ریسک ندارند چیز بدی نیست. بستگی به این دارد که شما چه دیدی به آن داشته باشید. نوع استراتژی انتخاب شما نیز در استفاده یا عدم استفاده از این حساب‌های آزمایشی می‌تواند تأثیر مستقیم داشته باشد. در نهایت فقط یادتان باشد. کم ریسک باشید اما پرسود!

 

ما در این مقاله در مورد افتتاح حساب آزمایشی فارکس  صحبت کردیم، حالا اگر میخواهید بدانید حداقل سرمایه برای فارکس چقدر است؟ و اتریوم چیست و استخراج و فروش اتریوم چگونه است توصیه میکنم این مقاله را بخوانید علاقه مندان به این حوزه لازم است موارد پایه ای را بدانند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ابرهیم
ابرهیم
2 سال قبل

سلام وقت بخیر
بنده دنبال کلاس حضوری آموزش فارکس هستم می تونید راهنمایی کنید؟

حمید
حمید
2 سال قبل
پاسخ به  ابرهیم

دیوار

نیما
نیما
2 سال قبل

من با استفاده از این مقاله تون تونستم افتتاح حساب آزمایشی فارکس باز کنم
خیلی خوب بود ممنونم

علی
علی
2 سال قبل

در مورد افتتاح حساب آزمایشی فارکس خیلی سرچ کردم این مقاله عالی بود
ممنونم ازتون

ریحانه
ریحانه
1 سال قبل

میشه آموزش افتتاح حساب در بروکر ارانته هم بزارید؟
مرسی

مدیر سایت
مدیر
1 سال قبل
پاسخ به  ریحانه

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.