ثروتمندترین افراد حوزه ارزهای دیجیتال | 10 ثروتمندی که تاثیر گذار هستند!

ثروتمندترین افراد حوزه ارزهای دیجیتال

دنیای ارزهای دیجیتال دنیای عجیبی است. بسیاری به واسطه فراز و فرود های این بازار عجیب به میلیاردهایی تبدیل شده اند که امروز با ثروت هنگفت خود می توانند تاثیر زیادی در دنیا داشته باشند. پیش از آن که بخواهیم با ثروتمندترین افراد حوزه ارزهای دیجیتال آشنا شویم، بهتر است با راه چگونه ثروتمند شدن آن ها را بشناسیم. به هر حال هر کدام از ما دوست داریم مسیری که آن ها رفته را برویم، پس باید با این مسیر نیز آشنا شویم.

با ارزهای دیجیتال در مسیر میلیارد شدن

همانطور که در بالا بیان کردیم، بازار ارزهای دیجیتال یک بازار عجیب در بین سایر بازارهای سرمایه ای محسوب می شود. در هیچ کدام یک از بازارهای سرمایه ای شما نمی توانید این انتظار را داشته باشید که طی یک شبانه روز چند ده درصد سود تجربه کنید. اما در بازار ارزهای دیجیتال همه چیز ممکن است.

اولین نکته مهمی که شما باید بدانید این است که بسیاری از کسانی که در لیست میلیاردرها قرار دارند روزی به بازار ارزهای دیجیتال اعتماد کرده اند که بسیاری از ما حتی نامی از این بازار را نشنیده بودیم. به عبارت ساده تر این افراد زمانی شروع به سرمایه گذاری در این بازار کرده اند که کمتر کسی با مفهوم ارز دیجیتال و بیت کوین آشنا بود.(در ادامه مقاله کیف پول بیت کوین را مطالعه نمایید.)

به طور مثال شما تصور کنید که روزی که بیت کوین یک دلار بود هزار بیت کوین خریداری می کردید. به عبارت ساده تر اگر شما تنها هزار دلار در این بازار سرمایه گذاری می کردید، سرمایه امروز شما به چیزی حدود 53 میلیون دلار می رسید! بنابراین کاملا مشخص است که این افراد به واسطه ریسک بالا و آینده نگری خوبی که داشتند توانسته اند به سود بالایی برسند. آن ها زمانی در این بازار سرمایه گذاری کرده اند که کمتر کسی به این بازار اعتماد می کرد.

به عبارت ساده تر پولدارترین افراد حوزه ارزهای دیجیتال در سال های 2010 تا 2013 در این بازار سرمایه گذاری کرده اند و امسال – در سال 2021 – سرمایه آن ها به کلوپ سه کاما – باشگاه میلیاردی ها راه پیدا کرده اند. سه کاما اصطلاحی است که از سه کامای استفاده شده در عدد 1,000,000,000 گرفته شده است. بنابراین کسانی عضو باشگاه سه کاما هستند که دارایی خالص آن ها بالغ بر یک میلیارد دلار باشد.

 

[irp posts=”42947″ name=”0 تا 100 آشنایی با بازار دو طرفه ارز دیجیتال (کاملا اختصاصی)”]

 

 

تاثیرگذارترین افراد حوزه ارزهای دیجیتال

ثروتمندترین افراد حوزه ارزهای دیجیتال در لیست پولدارترین های جهان

فوربز نشریه ای است که سالانه لیست ثروتمند ترین افراد جهان را منتشر می کند. در لیست سال 2021 این نشریه 12 سرمایه گذار بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد. این در حالی است که سال گذشته تعداد این افراد بیش از 4 مورد نبود.

بنابراین عملا می توان گفت که سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال در حال تبدیل شدن به پایه ثابت ثروتمندترین های جهان هستند. از طرف دیگر بسیاری از افراد ثروتمند جهان که ثروت خود را از راه هایی غیر از بازار ارزهای دیجیتال به دست آورده اند امروز به این بازار روی آورده اند و سعی می کنند ثروت خودشان را به واسطه این بازار افزایش دهند. ایلان ماسک نمونه بارزی از این افراد است.

به عبارت ساده تر به جز افرادی که به واسطه بازار ارزهای دیجیتال وارد دنیای میلیاردرها شده اند، برخی از ثروتمندهای جهان نیز با استفاده از این بازار توانسته اند ثروت خودشان را چند برابر کنند. ایلان ماسک به واسطه همین بازار توانست خودش را برای مدتی به عنوان ثروتمندترین مرد جهان معرفی کند.

اما ما در این جا تنها سراغ کسانی رفته ایم که دارایی اصلی خودشان را از طریق بازار ارزهای دیجیتال به دست آورده اند. به عبارت ساده تر ما در این مقاله به دنبال ثروتمندترین افراد حوزه ارزهای دیجیتال می گردیم. افرادی که قبل از بازار ارزهای دیجیتال نام و نشان خاصی از آن ها نبود و امروز بعد از سرمایه گذاری موفق در این بازار توانسته اند وارد باشگاه سه کاما شوند.

ثروتمندترین افراد حوزه ارزهای دیجیتال به سه دسته بزرگ تقسیم می شوند. دسته اول مربوط به سرمایه گذاران اولیه این بازارهاست. همانطور که در بالاتر در توضیح دادیم این دسته از افراد به سبب ریسک پذیری بالا و پیش بینی خوبی که از بازار داشته اند امروز تبدیل به پولدارترین و تاثیرگذارترین افراد حوزه ارز دیجیتال شده اند.

دسته دوم توسعه دهندگان زیرساخت ارزهای دیجیتال است و دسته سوم ثروتمندترین افراد حوزه ارزهای دیجیتال کسانی است که ارزهای دیجیتال جدید را به بازار عرضه می کنند. در مورد این دو دسته در ادامه صحبت خواهیم کرد.

ثروتمندترین افراد حوزه ارزهای دیجیتال

ثروتمندترین افراد حوزه ارزهای دیجیتال، سرمایه گذاران اولیه

در مورد سرمایه گذاران اولیه بازار ارزهای دیجیتال و نحوه سودآوری آن ها صحبت کردیم. حال نوبت این است که با چند مورد از این افراد آشنا شویم.
برادران وینکلواس: در سال 2012 با سرمایه 65 میلیون دلاری وارد بازار ارزهای دیجیتال شدند. این دو برادر با بزرگ تر شدن بازار اقدام به تاسیس صرافی ارز دیجیتال جمینای و بعد ها پلتفرم حراج آثار هنری دیجیتال نیفتی گیت‌وی کردند. سرمایه کنونی برادران وینکلواس مجموعا 6 میلیارد دلار است.(در ادامه مقاله اکسی اینفینیتی قیمت و بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی را مطالعه نمایید.)

مایکل سیلور: یکی از سرمایه گذاران ابتدایی بازار محسوب می شود. این سرمایه گذار تقریبا بیت کوین را در پایین ترین حد خود خریداری کرد و امروز بر اساس این سرمایه گذاری دارای سرمایه ای بالغ بر 2.3 میلیارد دلار است.

متیو رزارک: این سرمایه گذار نیز دقیقا در زمان هایی که همه در ماهیت ارزهای دیجیتال و آینده آن شک داشتند به ارزش بیت کوین پی برد. او در سال 2011 در این بازار سرمایه گذاری کرد و امروز سرمایه ای بالغ بر 1.5 میلیارد دلار دارد.

تیم دریپر: تیم تریپر یکی از سرمایه گذاران ریسک پذیر در دنیا محسوب می شود. او علاقه زیادی به سرمایه گذاری در بازار های پر ریسک دارد. او در سال 2014 نزدیک به 30 هزار واحد بیت کوین هر کدام به ارزش 632 دلار خریداری کرد. او امروز بیش از 1.5 میلیارد دلار سرمایه خالص دارد.

 

[irp posts=”33700″ name=”صرافی‌های ارز دیجیتالی در کره جنوبی بسته خواهند شد؛ سخت‌گیری دولت‌ها ادامه دارد”]

 

ثروتمندترین افراد حوزه ارزهای دیجیتال

تاثیرگذارترین افراد حوزه ارزهای دیجیتال ، توسعه دهندگان زیر ساخت

اما دسته دوم از ثروتمندترین افراد حوزه ارزهای دیجیتال، توسعه دهندگان زیرساخت در این حوزه است. بازار ارزهای دیجیتال بر اساس مفهوم ساده ای به نام ” کاربرد و کارایی ” ایجاد شده است. به عبارت ساده تر بازار هیچ پشتوانه خاصی مانند طلا یا … ندارد. ارزش بازار به کاربردی بودن آن است. هر ارزی که بتواند کاربرد خودش را ثابت کند و بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد ارزش بالاتری پیدا می کند.

از طرف دیگر با گسترش شبکه بلاکچین و مسئله ارزهای دیجیتال بسیاری از شرکت ها و سازمان ها در این حوزه فعالیت خودشان را شروع کردند و بسیاری دیگر به دنبال تغییر فعالیت های خود و حرکت به سوی این شبکه ها هستند. این مسئله در کنار جدید بودن مفاهیم بازار ارزهای دیجیتال و ناشناخته بودن اساس فناوری آن عملا باعث شده است که تعداد کمی در دنیا این مفهوم را به خوبی بدانند.

اما کسانی که این مفاهیم را می دانند – توسعه دهندگان زیرساخت- عملا بسیار مورد توجه شرکت ها و سازمان های مختلف قرار می گیرند. در سال های گذشته درآمد توسعه دهندگان به اندازه ای شده است که آن ها را وارد باشگاه سه کاما کند. در ادامه به معرفی این افراد خواهیم پرداخت.

سم بنکمن فراید: جوانی 29 ساله و دارای بیش از 8.7 میلیارد دلار سرمایه خالص! او فارغ التحصیل دانشگاه MIT است. او موسس و مدیر شرکت FTX محسوب می شود. شرکتی که در حوزه ارزهای دیجیتال و توسعه آن فعالیت می کند.

برایان آرمسترانگ: مدیر عامل و موسس کوین بیس است. کوین بیس به عنوان یکی از معتبرترین و مطرح ترین صرافی های ارز دیجیتال در دنیا محسوب می شود. سرمایه برایان آرمسترانگ طی یک سال گذشته 6 برابر شده و به رقم 6.5 میلیارد دلار رسیده است.

فرد ارسام: او از هم بنیانگذاران کوین بیس محسوب می شود. گرچه در سال 2017 از هیئت مدیره این شرکت جدا شد، اما همچنان از سهامداران عمده و بزرگ کوین بیس محسوب می شود. از این رو سرمایه او طی یک سال گذشته به رقم 1.9 میلیارد دلار رسید.

چانگ پنگ ژائو: او موسس و مدیرعامل صرافی بزرگ بایننس است. او در گذشته نیز عضو باشگاه سه کاما بوده است. با توجه به اتفاقات سال گذشته و توجه سرمایه گذاران به بازار ارزهای دیجیتال بار دیگر چانگ پنگ ژائو به عنوان صاحب 30 درصد از کل سهام بایننس با سرمایه 1.9 میلیارد دلاری وارد این باشگاه شد.

پولدارترین افراد حوزه ارزهای دیجیتال

پولدارترین افراد حوزه ارزهای دیجیتال، بنیانگذاران جدید ارزهای دیجیتال

ساتوشی به عنوان بنیانگذار اصلی بیت کوین را امروز یکی از ثروتمندترین افراد جهان می دانند. زیرا خود او صاحب درصد قابل توجهی بیت کوین است. همین داستان می تواند برای صاحبان سایر ارزها و کوین ها در بازار رخ بدهد.
کریس لارسن: از هم بنیانگذاران ریپل لبز و رئیس ریپل محسوب می شود. او دارای بیش از 3 میلیارد XPR و 17 درصد از سهامی کل ریپل را در اختیار دارد. ارزش خالص دارایی های او به 3.4 میلیارد دلار می رسد.
جک مک کالب: او نیز از هم بنیان گذاران ریپل محسوب می شود. او بیش از 3.4 میلیارد XPR در اختیار دارد. ارزش دارایی های او امروز به 2 میلیارد دلار می رسد.

سوالات متداول

1- چرا نام ایلان ماسک در بین ثروتمندترین افراد حوزه ارزهای دیجیتال وجود ندارد؟
ایلان ماسک فردی است که ثروت عمده خود را از طریق شرکت های تسلا و اسپیس ایکس و … به دست آورده است. از این رو او را نمی توان به عنوان ثروتمندترین افراد حوزه ارزهای دیجیتال معرفی کرد. گرچه او امروز به سبب فضای مجازی تبدیل به یکی از تاثیرگذارترین افراد حوزه ارزهای دیجیتال شده است.

2- افزایش تعداد ثروتمندترین افراد حوزه ارزهای دیجیتال در لیست باشگاه سه کاما نشانه چیست؟
این مسئله به خوبی نشان می دهد که بازار توانسته بعد از حدود یک دهه، بازدهی اصلی خود را داشته باشد و احتمالا در سال های آتی سرمایه گذاران بیشتری از حوزه ارزهای دیجیتال وارد این باشگاه خواهند شد.

 

[irp posts=”25166″ name=”سرمایه‌گذار ارز دیجیتال تلگرام تهدید به شکایت کرد!”]

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.