ثبت نام سهام عدالت، مراحل ثبت نام سهام عدالت در ۵ دقیقه

ثبت‌نام سهام عدالت

حدود ۱۵ سال پیش، زمانی که دولت به فکر ارائه سهام عدالت افتاد، به دنبال این بود که به قشرها کم‌درآمد جامعه و کسانی که وضع مالی خوبی ندارند، کمک کند! این کار و اجرایی شدن آن از گذشته با چالش‌هایی روبرو بود که شاید کمی سخت به نظر برسند! شاید می‌پرسید که این سهام از کجا آمدند و چطور به مردم اختصاص یافتند؟ امروز در کنار گفتن نکات ثبت نام سهام عدالت در سامانه مخصوص آن در ۵ دقیقه، کمی اطلاعات کاربردی در این زمینه به شما ارائه می‌کنیم تا جای هیچ شک و گمانی برایتان باقی نماند!

این روزها با فراهم شدن امکان آزادسازی سهام عدالت، بسیاری از افراد بزرگ و کوچک که بر اساس شرایط ذکرشده، قادر به دریافت سهام هستند، در حال تلاش برای آزادسازی این سهام و فروش آن هستند! اگر شما هم به دنبال راهکارها و تکنیک‌هایی برای آزادسازی سهام عدالت که بیشتر این روزها آن را با نام ثبت نام سهام عدالت می‌شناسیم هستید، کافی است ادامه این مطلب را از دست ندهید!

درباره سهام عدالت چه می‌دانید؟ آیا می‌دانید برای فروش و دریافت سود باید به کجا مراجعه کنید؟ با توجه به توضیح و تعریفی که درباره سهام در پایگاه اطلاع‌رسانی گفته‌شده، منظور آن، فروش تسهیلات قسمتی از سهام شرکت‌های دولت مشخص‌شده‌ای که باید به اقشار با درآمدهای پایین تعلق بگیرد. به‌عبارت‌دیگر می‌توان گفت این سهام، مانند یک نوع یارانه به‌حساب می‌آید.
اجرای این طرح توسط دولت نهم صورت گرفته و در بین سایر طرح‌های اجرایی دولت که برای بهبود شرایط رفاه و پشتیبانی از اقشار با درآمد پایین در جامعه و فقرا محبوبیت بیشتری داشته و مورد استقبال مردم قرارگرفته است. همان‌طور که از عنوان مقاله مشخص است، در این مقاله می‌خواهیم درباره سهام عدالت و موضوعات پیرامون آن صحبت کنیم، بنابراین اگر این مقاله را تا انتها مطالعه کنید، قطعاً پاسخ تمامی سؤالات خود را به دست می‌آورید.

 

ورود به سامانه سهام عدالت، سامانه سهام عدالت و کار کردن با آن

سهام عدالت بخشی از سهام شرکت‌های دولتی بود که به‌منظور حمایت از قشر کم‌درآمد جامعه در اختیار آن‌ها قرار گرفت. این طرح نیز مشابه یارانه برای حمایت از مردم در دولت نهم اجرا شد که مورد استقبال قرار گرفت. در ادامه در مورد سامانه مخصوص سهام عدالت، ورود به سامانه سهام عدالت و کار کردن با آن صحبت می‌کنیم.

سهام عدالت

سهام عدالت نوعی یارانه است که در دولت نهم توسط شرکت‌های تعاونی به واجدین شرایط واگذارشده است. این سهام باهدف حمایت از اقشار کم‌درآمد از طریق گسترش سهم بخش تعاون به افراد اعطا شد. دولت برای این کار اهداف مختلفی داشت ازجمله:

• مستقل شدن خانواده‌های کم‌درآمد و وابسته به دولت و دریافت کمک غیرمستقیم از دولت
• افزایش سرعت خصوصی‌سازی با واگذاری شرکت‌های دولتی به مردم
• توزیع عادلانه ثروت در جامعه
• واگذاری سهام شرکت‌ها با روش‌هایی کاملاً شفاف

این سهام علاوه بر اقشار کم‌درآمد که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی بودند به کارگران، روستاییان و عشایر، طلاب، خادمان مسجد، زنان سرپرست خانواده، کارمندان و بازنشستگان دولتی، بازنشستگان کشوری و لشکری و … داده شد.

افراد با دریافت این سهام در سود و زیان آن‌ها شریک می‌شدند. سود سهام هر فرد به‌صورت جداگانه به‌حساب خود فرد واریز می‌شد. برای دریافت سود سهام هر فرد در پنل کاربری خود شماره شبای بانکی به نام خود وارد می‌کرد تا سود سهام خود را دریافت کند. برخی از گروه‌های مشمول دریافت، سود سهام بیشتری نسبت به بقیه دریافت می‌کنند.

سامانه سهام عدالت

به‌منظور دسترسی به پنل کاربری و انجام تنظیمات موردنیاز سهام عدالت سامانه‌ای تحت عنوان سامانه سهام عدالت راه‌اندازی شد. برای واردشده به این سایت به آدرس https://www.samanese.ir/ مراجعه کنید.

سامانه سهام عدالت

با کلیک بر روی گزینه ورود به سایت به سایت اطلاع‌رسانی سهام عدالت هدایت می‌شوید. در این سایت تمام اخبار و اطلاعیه‌های مربوط به سایت سامانه سهام عدالت آورده شده‌اند. گزینه دیگر این صفحه ورود به سامانه است که برای ورود به سامانه سهام عدالت است. با کلیک بر روی آن و واردکردن اطلاعات وارد پنل کاربری خود می‌شوید.

 

سامانه سهام عدالت

قوانین سایت را بپذیرید و بر روی گزینه ادامه کلیک کنید.

 

تحت عنوان سامانه سهام عدالت

کد ملی خود را به همراه کد امنیتی آمده وارد کنید.

در مرحله بعد سه اسم به شما نشان می‌دهد که باید نام و نام خانوادگی درست خود را انتخاب کنید. همچنین در مرحله بعد سه نام به‌عنوان نام پدر نمایش می‌دهد که باید نام پدر خود را به‌درستی انتخاب کنید. مرحله بعد سال تولد خود را از بین گزینه‌های موجود انتخاب کنید. در مرحله نهایی شماره شناسنامه خود را نیز از بین گزینه‌های موجود انتخاب کنید. اطلاعات به‌صورت کامل نمایش داده می‌شوند، در صورت صحیح بودن اطلاعات بر روی تائید و ادامه کلیک کنید.
داشبورد اطلاعاتی پنل کاربری شما به‌صورت زیر است.

 

آزادسازی سهام عدالت

همان‌طور که در سایت سامانه سهام عدالت مشاهده می‌کنید اگر سهام خود را به یکی از روش‌های موجود آزادسازی کرده باشید، نحوه آزادسازی را به شما نمایش می‌دهد. اگر برای آزادسازی به روش مستقیم و یا غیرمستقیم اقدام نکرده‌اید می‌توانید از طریق همین پنل یکی از روش‌ها را برای آزادسازی سهام خود انتخاب کنید.
علاوه بر آن صورت‌حساب سهام شما، شماره شبای بانکی که برای واریز سود سهام واردشده و شماره تماس شما نیز واردشده است.

 

دولت چه اهدافی را از اجرای این طرح دنبال می‌کرده است؟

• آزادسازی شرایط مالی خانواده‌های با درآمد کم و کاهش پشتیبانی‌های مالی به‌صورت مستقیم به آن‌ها
• افزایش سرعت برای فرآیند خصوصی‌سازی به‌واسطه واگذاری سهام شرکت‌های دولتی معین
• استفاده از راهکارهای سالم و باکیفیت برای واگذاری سهام شرکت‌های فعال
• خلاصه کردن فعالیت‌های دولت و بیشتر شدن تصدی‌گری مردمی
• توسعه سهم بخش‌های مرتبط با تعاون در کشور
• عرضه ثروت در سراسر کشور و ایجاد شرایط تعادل مالی

 

سهام عدالت از کجا شکل گرفت؟

قبل از اجرایی کردن این طرح توسط دولت، خصوصی‌سازی به‌سرعت بسیار کمی در حال انجام بود و چیزی نزدیک به سه هزار میلیارد تومان از سهام شرکت‌های دولتی تا آن زمان در شرایط واگذاری قرارگرفته بود، اما ارزش سهام عدالت در اولین مرحله حدود دو هزار و 300 میلیارد تومان صورت اعلام‌شده بود. بعد از تصویب اصل 44 قانون اساسی در سال 1385، دولت موفق شد تا میزان 80 درصد سهام کارخانه‌ها، بنگاه‌های فعال و توسعه‌یافته دولتی را برای خصوصی‌سازی و تعاونی معرفی کند.
این سهام شرکت‌های گسترده‌ای مانند خودروسازی‌ها، ماشین‌سازی‌های صنعتی، فولاد، بیمه، معادن، هواپیمایی، کشتیرانی، نیروگاه‌ها، مخابرات و نفت و گاز را درمی‌گیرد. برای شروع این طرح ابتدا باید افرادی که مشمول این طرح بودند را انتخاب می‌کردند. درنتیجه دهک بندی را آغاز کردند و شش دهک جمعیتی کشور از کمترین درآمد به بالا که 42 میلیون نفر بودند، انتخاب شدند. بعد از پشت سر گذاشتن این مرحله، یک شرکت دولتی به زیرمجموعه‌های سازمان مربوط به خصوصی‌سازی انتقال پیدا کرد که آن را شرکت کارگزاری سهام عدالت معرفی کردند.
بدین‌صورت شرکت‌های تعاونی عدالت در تمامی شهرستان‌های کشور به 337 شرکت رسیدند و آیین‌نامه اجرایی افزایش ثروت خانواده‌های ایرانی را به‌واسطه توسعه سهم بخش تعاون با توجه به توزیع سهام عدالت مورخه 9 بهمن 84 تصویب کردند. در اولین مرحله این سهام به بعضی از سازمان‌ها مانند کمیته امداد، سازمان بهزیستی، رزمندگان بیکار و … تعلق گرفت. ارزش برگه‌هایی که تحت عنوان سهام عدالت بین آن‌ها تقسیم‌شده، 500 هزار تومان بود که تا حدود یک‌میلیون تومان هم رسید.

 

چه کسانی مشمول سهام عدالت هستند؟

 

• کارمندان سازمان بهزیستی و کمیته امداد که گروه‌های تخفیف‌دار بودند.
• سایر این اعضای مرتبط با گروه‌های تخفیف‌دار در سال‌های 95 و 96 که سهام دریافت کرده بودند.
• عشایر و روستائیان
• کارگران ساختمانی
• اقشار کم‌درآمد مانند زنان سرپرست خانوار، خبرنگاران، طلاب
• دستگاه‌های عمومی، کارمندان و بازنشستگان دولتی، کشوری و لشکری

آزادسازی سهام عدالت

در تاریخ 9 اردیبهشت سال 1399 آیین‌نامه‌ای برای آزادسازی سهام عدالت اجرا شد. این روند طبق دستور مقام معظم رهبری اجرا شد. با توجه به این آیین‌نامه دو روش برای آزادسازی سهام عدالت در نظر گرفته شد، روش مستقیم و روش غیرمستقیم. با انتخاب روش مستقیم، افراد با دریافت کد بورسی می‌توانند از طریق کارگزاری‌های مربوطه برای خریدوفروش و معامله سهام خود اقدام کنند. در این روش مالکیت و اختیار سهام به‌طور کامل در اختیار فرد قرارگرفته است. درروش دیگر آزادسازی به‌صورت غیرمستقیم صورت می‌گیرد. به این صورت که شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سود حاصل از سهام را برای افراد واریز می‌کنند.

افرادی که قصد آزادسازی سهام خود به روش مستقیم را دارند باید به سامانه معرفی‌شده مراجعه و پس از ورود به سامانه سهام عدالت روش مستقیم را انتخاب می‌کردند. اگر در بازه زمانی مشخص برای تعیین روش به پنل کاربری خود مراجعه نکرده‌اید به‌صورت پیش‌فرض روش آزادسازی غیرمستقیم برای شما انتخاب‌شده است.

اگر روش مستقیم را انتخاب کرده باشید باید در سامانه سجام ثبت‌نام کرده و یکی از کارگزاری‌های مربوطه را نیز انتخاب کنید. با ثبت‌نام و انجام کارهای مربوطه کد بورسی دریافت کرده و می‌توانید وارد بازار بورس شوید. افراد تا 29 خرداد سال 99 فرصت داشتند با مراجعه به پنل کاربری خود در سایت سامانه سهام عدالت روش مستقیم را برای سهام خود انتخاب کنند. درصورتی‌که اخبار جدیدی برای آزادسازی سهام، دریافت سهام و … ابلاغ شود از طریق خبرگزاری‌های مربوطه اطلاع‌رسانی می‌شود.

 

چگونه از سهام عدالت خود استعلام بگیریم؟

بسیاری از افرادی که سؤال می‌کنند، برای فروش سهام عدالت به کجا مراجعه کنیم؟ باید ابتدا با ورود به سایت WWW.SAMANESE.IR از وضعیت سهام خود استعلام بگیرند. پس از پر کردن کد ملی، اطلاعات و سایر مشخصات، می‌توانید برگه سهام خود را مشاهده کنید، در برگه سهام، هفت ردیف نمایش داده می‌شود که ارزش سهام خصوصی اولیه بر اساس خانوار، جمع هزینه‌های دریافت شده به‌واسطه دولت از محل سود سهام، سود پرداخت‌شده به‌صورت نقدی، ارزش اقساط تسویه شده، استفاده از تخفیف دو دهک اول، باقی‌مانده ارزش اولیه سهام خصوصی‌سازی و دارایی مشمول جزو این موارد به‌حساب می‌آیند.
در ادامه درباره این هفت ردیف و مفاهیم پیرامون آن توضیح می‌دهیم. اگر می‌خواهید به‌صورت دقیق از وضعیت سهام خودآگاه شوید، باید این بخش را با دقت بیشتری مطالعه کنید.
• ارزش سهام خصوصی‌سازی بر اساس به بعد خانوار
• ارزش سهامی که با توجه به تعداد نفرات خانواده، خصوصی‌سازی شده است. درواقع تنها به خانوارها تعلق می‌گیرد.
• جمع هزینه‌های دریافت شده به‌واسطه دولت از محل سود سهام
• تمامی هزینه سودی که سهام خصوصی‌سازی برای شما مورخه صدور صورت‌حساب فراهم کرده است.
• سود پرداخت‌شده به‌صورت نقدی
• هزینه سودی که سهام خصوصی‌سازی برای شما در نظر گرفته است. سود این سهام هرسال توسط دولت برای شما واریز می‌شود.
• ارزش اقساط تسویه شده
هزینه خالص سودی که در قالب اقساط شما حساب‌شده و برای اقساط سهام پرداخت می‌شود. به‌صورت دیگر اگر از مجموع هزینه‌های دریافت شده به‌واسطه دولت از محل سود سهام، سود پرداخت‌شده نقدی را کم کنید، ارزش اقساط تسویه مشخص خواهد شد.
استفاده از تخفیف دو دهک اول
هزینه‌ای که از دو دهک اول به شما تعلق می‌گیرد. درواقع برابر با همین هزینه، شما معاف از پرداخت اقساط خواهید بود.
باقی‌مانده ارزش اولیه سهام تخصیصی
هزینه‌ای از ارزش اولیه سهام شما است که قسط آن از محل سود دریافتی پرداخت‌نشده و شما می‌توانید آن را پرداخت کنید تا دارایی خود را افزایش دهید.
دارایی مشمول
هزینه از سهام شما است که اقساط پیرامون آن پرداخت‌شده و در حال حاضر به شما تعلق دارد.
سازمان خصوصی‌سازی به‌منظور پشتیبانی و پاسخگویی 24 ساعته به سهامداران، شماره 83338 را اعلام کرده است. با توجه به آمار به‌دست‌آمده و اطلاعات مرتبط با افزایش 16 درصدی پرداخت سود که از سال 95 تا 96 بوده، این سود برای هر مشمول تا 175 هزار تومان رشد داشته است.

آیا ثبت نام سهام عدالت دوباره انجام خواهد گرفت؟

یکی از سؤالاتی که این روزها مردم می‌پرسند، این است که آیا بازهم ثبت‌نام سهام عدالت انجام خواهد شد؟

آیا بسیاری از افرادی کم درآمدی که نتوانستند، سهام خود را آزاد کنند، می‌توانند این کار را انجام دهند؟

آیا بر اساس آماری که حدود ۴۹ میلیون ایرانی را واجد شرایط دریافت سهام عدالت می‌کند، امکان ثبت‌نام و ورود به طرح جدیدی میسر است؟طبق آمارهای رسمی که منتشرشده است، تنها حدود ۱۵ میلیون ایرانی توانسته‌اند، سهام خود را دریافت کنند و از میان، حدود ۳۹ میلیون نفر که واجد شرایط لازم برای دریافت سهام بوده‌اند، بدون سهام مانده‌اند! جالب است بدانید که ثبت نام سهام عدالت، ابتدا برای مستخدمین و افراد مشغول در دولت شروع شد، سپس به دیگر قشرها جامعه رسید!

[irp posts=”20604″ name=”روش اطلاع از واریز سود سهام عدالت چیست؟”]

آیا ثبت‌نام سهام عدالت دوباره انجام خواهد گرفت؟
مراحل ثبت نام سهام عدالت

در این زمینه زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که ثبت نام سهام عدالت برای سال ۹۹ احتمالاً دوباره قطعی شود! یعنی همه افراد جامانده می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت‌نام سهام عدالت، جهت ثبت‌نام‌سهام‌عدالت خود اقدام کنند. آیا شما هم چیزی در این رابطه شنیده بودید؟ چه واکنشی نسبت به این خبر داشتید؟

زمان ثبت‌نام سهام عدالت سال ۹۹ به‌صورت دقیق

اگر مطلب را از اول با دقت مطالعه کردید، احتمالاً می‌دانید که طرح استفاده از سهام عدالت تنها برای افراد کم‌بضاعت است و مجلس یازدهم در این رابطه تنها لایحه ثبت کرده است. زمان ثبت‌نام‌سهام‌عدالت سال ۹۹، مسئله‌ای است که هنوز به‌صورت کامل مشخص نشده است و باید منتظر باشیم که چگونه این کار درنهایت می‌خواهد انجام شود! (برای دریافت کد بورسی و خرید پله ای در بورس اینجا کلیک کنید)

نحوه ثبت نام سهام عدالت برای کسانی که بازمانده‌اند!

با در نظر گرفتن این موضوع که هنوز هیچ تصمیم‌گیری قطعی راجع به روش ثبت نام سهام عدالت صورت نگرفته است، نوبت آن می‌رسد که در رابطه با طرز ثبت نام سهام عدالت به‌صورت کلی صحبت کنیم چراکه هنوز جزئیات این موضوع کاملاً مشخص نیست! شما می‌توانید برای استعلام وضعیت سهام عدالت و یا ثبت‌نام جدید (درصورتی‌که طرح مجلس عملی شود!) از سامانه رسمی سهام عدالت استفاده کنید.(پیشنهاد میکنم مقاله تفاوت اوراق قرضه با اوراق مشارکت را هم مطالعه نمایید)

افرادی که قصد ثبت‌نام در سامانه سهام عدالت برای دریافت سهام خود را دارند، باید اخبار را دنبال کنند تا آخرین وضعیت در این زمینه اعلام شود و فرایند شروع کارها شکل بگیرد. در ادامه برای این‌که وضعیت شما در رابطه با ثبت نام سهام عدالت، مشخص‌تر شود، چند سؤال رایج در این زمینه را پاسخ می‌دهیم!

[irp posts=”20213″ name=”12 فیلتر بورس: فیلترهای مهم و کاربردی + فیلتر حرفه‌ای نوسان گیری”]

سؤالات متداول در زمینه ثبت‌نام و فروش سهام عدالت برای افراد مبتدی

مهم‌ترین سؤالاتی که در زمینه سهام عدالت پرسیده می‌شوند، عبارت‌اند از:

من از سهام عدالت جامانده‌ام! آیا من هم می‌توانم ثبت‌نام کنم؟

متأسفانه در حال حاضر چنین امکانی وجود دارد، مگر آن‌که طرح اعلامی توسط مجلس تأیید شود و افراد قادر باشند که برای ثبت‌نام به سامانه رسمی سهام عدالت مراجعه کنند.

جهت ثبت نام سهام عدالت باید به کجا مراجعه کنم؟

ثبت‌نام سهام عدالت
طریقه ثبت نام سهام عدالت

در حال حاضر امکان ثبت‌نام وجود ندارد، اما در صورت فراهم شدن شرایط ثبت‌نام، می‌توانید از طریق سامانه رسمی سهام عدالت اقدام به خرید سهام موردنظر کنید.

ثبت نام سهام عدالت سال ۹۹ در چه تاریخی شروع می‌شود؟

با توجه به این‌که هنوز نظر مجلس در این رابطه نظر قطعی اعلام نکرده است، احتمالاً باید منتظر نتایج قطعی باشید تا بعدازآن زمان ثبت‌نام مشخص شود.

 

سهام عدالت چه زمانی در بورس عرضه شد؟

درباره این سهام در بازار بورس سرمایه، چالش‌های زیادی وجود دارد. اول آنکه موضوع مرتبط با آن باید توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب می‌رسید. در وضعیتی که مالکیت سهام به شرکت‌های تعاونی سهام عدالت استانی تعلق دارد، توزیع آن در بازار بورس سرمایه صورت نمی‌گیرد و باید از ساختار سابق خود به‌طور کامل جداسازی شود. باید توجه داشته باشید که فعالیت جمعیت زیادی از سهامداران بورس، دستگاه‌های پاسخگو را به مشکلات متعددی مواجه می‌کند. درنتیجه پیش‌ازاین کار باید به بهترین شکل ممکن است بسترسازی صورت بگیرد.
توزیع سهام عدالت در بازار بورس، از طریق روش‌های مختلفی انجام می‌گیرد، یکی از مهم‌ترین روش‌ها به‌صورت مستقیم است که مختص صندوق‌های قابل معامله بورسی معروف به ETF است. طبیعتاً هر یک از این روش‌ها ایرادات خاص خود را دارد، بنابراین بهتر است که نمایندگان مجلس و دولتمردان روش توزیع این سهام را در بورس مشخص کنند. باوجود عدم اقبال در راهکار توزیع بلوکی، دولت باید از راهکارهای متفاوتی برای واگذاری این سهام استفاده کنند. بدین‌صورت که باید تسهیلاتی جهت واگذاری سهام دولت شرکت‌های بورسی و فرا بورسی در نظر بگیرند.

 

فروش سهام عدالت چگونه است؟

بر اساس مصوبه در تاریخ 30/02/99 که توسط شورای عالی بورس صورت گرفت، تمامی سهامداران عدالت که تصمیم به فروش بخشی از سهام خود را داشتند، باید در تاریخ 6/03/99 خود را به شعب بانکی که شماره شبای سهامداران را به سازمان خصوصی‌سازی معرفی کرده‌اند، مراجعه می‌کردند و پس از کامل کردن فرم‌های مرتبط با سفارش فروش، 30 درصد از سهام عدالت خود را به فروش می‌گذاشتند.
در آن زمان این مهلت در تاریخ 8/03/99 به پایان می‌رسید و بانک‌ها به‌واسطه کارگزاری‌های خود یا کارگزاری‌های قراردادی باید از تاریخ 10/03/99 اقدام به پرداخت مبالغ حاصل از فروش سهام را می‌کردند. بدین‌صورت مبالغ توافق شده به‌حساب سهامداران واریز می‌شد.

نتیجه‌گیری: باید چه‌کار کنم؟

اگر شما هم جزو افراد واجد شرایط هستید، باید منتظر بمانید تا در این رابطه شرایط لازم فراهم شود! همچنین اگر شما جزو آن دسته از افراد هستید که می‌خواهند سهام عدالت خود را آزاد کنید، بهتر است که قبل از هر اقدامی با یک کارشناس مطلع در این زمینه صحبت کنید! شما می‌توانید در بخش نظرات، تجربیات و سؤالات خود را در این زمینه به اشتراک بگذارید.

در ادامه به شما مقاله “محاسبه کارمزد بورس” و “عرضه اولیه سهام” و “مزرعه بیت کوین” و “بازار بورس آمریکا “را پیشنهاد میکنم مطالعه کنید

[irp posts=”20680″ name=”پول هوشمند در بورس چیست؟ سه گام ساده تا تشخیص پول هوشمند”]

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.