توییت های ایلان ماسک و تاثیر آن بر بازار ارزهای دیجیتال

توییت های ایلان ماسک

کسانی که در بازار ارزهای دیجیتال فعال هستند به خوبی می دانند که توییت های ایلان ماسک را می توان به عنوان یک خبر فاندامنتال برای بازار محسوب کرد. ایلان ماسک به عنوان یکی از ثروتمندترین افراد جهان به خوبی ارزش اخبار را می داند. اما سوال این است که این اخبار و توییت های ایلان ماسک چگونه بر بازار تاثیر می گذارد؟ چرا آخرین توییت های ایلان ماسک اهمیت دارد؟ در ادامه به این سوالات پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

 

بازار آزاد یا دستوری؟ مسئله این است!

 

به طور کلی دو استراتژی کلی در مورد بازارهای اقتصادی وجود دارد. در استراتژی اول که بیشتر در کشورهای بلوک شرقی مانند ایران می توان آن را پیدا کرد، بخش بزرگی از بازار تحت کنترل دولت قرار دارد.دولت به عنوان اصلی ترین کنترل کننده بازار می تواند قیمت ها را تعیین کند. این نوع قیمت گذاری دستوری معمولا باعث می شود که بازار نتواند ارزش واقعی خودش را پیدا کند.

اما استراتژی دیگر که بیشتر کشورهای غربی از آن استفاده می کنند، بازار تحت سیستم عرضه و تقاضا به فعالیت خودش ادامه می دهد. در این حالت بازار بر اساس میزان تقاضا یا بر اساس میزان عرضه قیمت گذاری می شود. به بیان ساده تر زمانی که عرضه و بر تقاضا یک محصول پیشی بگیرد بدین معنی است که تعداد فروشندگان آن محصول بیشتر از تعداد خریداران آن است. بنابراین فروشندگان برای موفقیت در فروش مجبور به کاهش قیمت هستند. همین موضوع در داستان بالا رفتن تقاضا نسبت به عرضه به شکل عکس وجود دارد.

به این بازار که بر اساس سیستم عرضه و تقاضا شکل می گیرد، بازار آزاد گفته می شود. یعنی بازاری که در آن خریداران و فروشندگان به عنوان اصلی ترین عنصر بازار در قیمت ها اثرگذار هستند. در این بازار عملا دولت یا هر نهاد دیگری حق ندارد از ابزارهای قانونی و … برای کنترل بازار استفاده کند.

در ایران نیز بسیاری مدعی هستند که حداقل بازار بورس ایران به صورت آزاد اداره می شود. اما وقتی قیمت گذاری ها توسط دولت دستکاری می شود و این نهادهای دولتی هستند که می توانند معاملات را کنترل کنند، بنابراین آزاد بودن این بازارها چندان معنی ندارد.

 

[irp posts=”29576″ name=”ایلان ماسک بار دیگر قیمت بیت کوین را تغییر داد”]

 

آخرین اخبار ایلان ماسک
نهنگ و رابطه آن با کنترل بازار

نهنگ و رابطه آن با کنترل بازار

 

اما داستان بازار آزاد زمانی عجیب می شود که با مفهومی به نام خرید و فروش گسترده آشنا می شویم. به بیان ساده تر شما تصور کنید که چند ده میلیارد دلار سرمایه دارید. حال شما اگر بخواهید با این سرمایه در بازار آزاد سراغ خرید و فروش یک کالای خاص مانند سیمان بروید چه اتفاقی رخ می دهد؟

شما به عنوان یک خریدار می توانید درصد بالایی از سهام سیمان را در اختیار بگیرید. بنابراین شما به عنوان یک سهامدار عمده می توانید وزنه مهمی در سیستم عرضه و تقاضا باشید و به نوعی رفتار شما می تواند روند عرضه و تقاضا در بازار را تغییر دهد. در اقتصاد اصطلاحا به شما نهنگ گفته می شود. دولت به عنوان بزرگترین خریدار و بزرگترین فروشنده نیز به عنوان یک نهنگ در بازار آزاد شناخته می شود و می تواند با رفتار خود تاثیر گذار باشد.

عین همین موضوع در بازار آزاد ارزهای دیجیتال نیز وجود دارد. در این بازار با وجود این که همه چیز واقعا آزاد و بر اساس سیستم عرضه و تقاضاست، اما هنوز سرمایه گذاران عمده می توانند تاثیرگذاری خودشان را در این بازار داشته باشند. ایلان ماسک به عنوان یک سرمایه گذار بزرگ و به عنوان یکی از ثروتمندترین افراد جهان مسلما می تواند تاثیرگذاری بالایی در بازار داشته باشد. برای شناسایی پولدارترین افراد حوزه ارزهای دیجیتال این مقاله به شما کمک خواهد کرد.

در واقع توییت های ایلان ماسک از این جهت اهمیت دارد که همه می دانند ایلان ماسک یک نهنگ در بازار ارزهای دیجیتال است. بنابراین داشتن رفتاری مشابه رفتار ایلان ماسک می تواند شما را به سودهای جذابی برساند.

بنابراین اصلی ترین دلیلی که باعث شده توییت های ایلان ماسک جذاب باشد این است که شما می توانید با دنبال کردن این توییت ها و دریافت مفهوم اصلی آن عملا رفتاری برابر با رفتار یکی از مهمترین نهنگ های بازار داشته باشید. این در حالی است که پیدا کردن یک نهنگ و شناسایی رفتار او در بازار از مهمترین و اصلی ترین کارهایی است که هر کسی از عهده آن بر نمی آید.

 

توییت های ایلان ماسک
توییت های ایلان ماسک، نگاه از جهتی دیگر! – جدیدترین توییت ایلان ماسک

توییت های ایلان ماسک، نگاه از جهتی دیگر!

در بالا مهمترین دلیل جذابیت توییت های ایلان ماسک را بررسی کردیم. اما اگر بخواهیم واقع بینانه نگاه کنیم این دلیل گفته شده بیشتر مورد توجه اقتصاددان های حرفه ای و تریدرهای برتر بازار است. در واقع برای این دسته از معامله گران آخرین توییت ایلان ماسک از نظر اقتصادی و تحلیلی اهمیت فراوانی دارد.

اما چرا عموم مردم نسبت به انتشار جدیدترین توییت ایلان ماسک به این اندازه واکنش نشان می دهند و حساسیت خاصی دارند. این دسته از افراد نه توانایی تحلیل اخبار و توییت دارند و نه می توانند رفتار واقعی ایلان ماسک را حتی حدس بزنند. پس چرا توییت های ایلان ماسک تا این اندازه تاثیرگذار و جذاب است؟

علت این موضوع را می توان در دو چیز جست و جو کرد. اول این که ایلان ماسک فردی ثروتمند و موفق است. او تقریبا از نقطه ای صفر شروع کرد و امروز به عنوان یکی از ثروتمندترین افراد جهان با دارایی بالغ بر چند میلیارد دلار شناخته می شود.
ایلان ماسک دارای چند شرکت موفق در زمینه تولید خودرو و تجهیزات فضایی و … است. بنابراین برای بسیاری از مردم شخصیت و رفتار ایلان ماسک به عنوان یک الگو شناخته می شود. الگویی که هر رفتار او می تواند انگیزه ای برای افراد جامعه محسوب شود.

از طرف دیگر آن چیزی که در بازار ارزهای دیجیتال اهمیت دارد، مفهومی به نام کاربرد است. در واقع یک ارز دیجیتال زمانی ارزش بالایی پیدا می کند که بتواند کارایی بالایی در بین کاربران داشته باشد. از آن جایی که ایلان ماسک فردی با قدرت نفوذ بالا در صنعت و اقتصاد است و عملا ابزارهای مختلفی برای ایجاد کارایی برای هر ارز دیجیتالی که بخواهد می تواند ایجاد کند.

این قدرتی است که ایلان ماسک خودش به خوبی نسبت به آن گاه است. بنابراین اگر به توییت های ایلان ماسک نگاه کنید به خوبی متوجه می شوید که در هر کدام از آن ها ته مایه ای از مسئله کارایی و کاربرد وجود دارد.

به طور مثال در یکی از توییت های خود صراحتا بیان کرد که دوج کوین می تواند گزینه خوبی برای نقل و انتقال های مالی باشد. همین توییت این احتمال را ایجاد کرد که ایلان ماسک به عنوان صاحب تسلا می تواند دوج کوین را به عنوان یک ارز قابل قبول معرفی کند.
این موضوع عملا نشان می دهد که توییت های ایلان ماسک تا چه اندازه می تواند در بازار تاثیر گذار باشد و روند بازار را تغییر دهد.

 

[irp posts=”47835″ name=”توئیتر هم از بیت کوین استفاده کرد!”]

 

بنابراین اگر بخواهیم به صورت خلاصه بیان کنیم توییت های ایلان ماسک از سه جهت اهمیت دارد:

1- ایلان ماسک به عنوان یک نهنگ بزرگ در بازار شناخته می شود. از این رو شناخت رفتار او در بازار می تواند بسیار مهم و قابل توجه باشد. آخرین توییت ایلان ماسک می تواند همیشه بهترین سیگنال های خرید و فروش را صادر کند.

2- ایلان ماسک یک فرد قدرتمند و ثروتمند در دنیا محسوب می شود. از آن جایی که بسیاری دوست دارند خود را به مرتبه و ثروت ایلان ماسک برسانند عملا این فرد به عنوان یک الگوی مهم برای اقشار مختلف مردم شناخته می شود. از این رو توییت های ایلان ماسک می تواند نقش چراغ راهنما و دستور یک رهبر برای پیروان محسوب شود.

3- ایلان ماسک صاحب بزرگترین صنایع تولیدی و اقتصادی است. از این رو ابزارهای لازم جهت استفاده کامل از انواع ارزهای دیجیتال را دارد. همین احتمال کافی است تا بسیاری از تریدرها گوش به زنگ باشند که بدانند ایلان ماسک سراغ کدام ارز دیجیتال برای صنایع تولیدی خود می رود. (اگر میخواهید آشنایی با صنعت ارز دیجیتال داشته باشید این مقاله را بخوانید.)

 

آخرین توییت های ایلان ماسک
چرا ایلان ماسک از توییتر استفاده می کند

سوالات متداول آخرین توییت ایلان ماسک

 

1- چرا ایلان ماسک از توییتر استفاده می کند؟
توییتر به عنوان یک شبکه اجتماعی مفید و قابل اعتماد شناخته می شود که افراد بزرگ و مشهوری در آن فعال هستند. این پلتفرم اجتماعی امکان اشتراک گذاری سریع پیام بین سایر پلتفرم ها را به سادگی ایجاد می کند. از این رو پیام ها در توییتر بسیار سریع تر از سایر پلتفرم ها منتشر می شود و این دقیقا همان چیزی است که ایلان ماسک می خواهد.

در واقع او می خواهد همیشه آخرین اخبار ایلان ماسک سریع تر از خبر بمب گذاری در مقر سازمان ملل به گوش دیگران برسد. در واقع ایلان ماسک قدرت شبکه های اجتماعی را به خوبی درک کرده و سعی می کند از آن استفاده کند.

2- توییت های ایلان ماسک چه سودی برای خودش دارد؟
شما تصور کنید با یک حرف یا فرمان می توانید بازار را کنترل کنید و مشخص کنید که تقاضا یا عرضه ها به کدام سمت حرکت کند. از این رو عملا شما می توانید زودتر از هرکسی از افزایش یا کاهش قیمت ها خبر داشته باشید و این یعنی سودی بدون ریسک!

3- آخرین توییت های ایلان ماسک درباره کدام ارز دیجیتال بوده است؟
طی هفته های گذشته جهت اصلی توییت های ایلان ماسک به سمت ارز دیجیتال شیبا بوده است.

در ادامه خبری که تیر ماه 1400 درباره “ایلان ماسک، نسبت به آینده بیت کوین خوش بین است” بخوانید و خبری که در آبان 1400 درباره “ایلان ماسک بار دیگر قیمت بیت کوین را تغییر داد” را بخوانید.

 

[irp posts=”35152″ name=”آیا میلیارد معروف، ایلان ماسک، داج کوین را کنترل می‌کند؟”]

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.