تورم در آمریکا رکورد می زند!

تورم در آمریکا رکورد می زند!

گزارش های تحلیلی نشان می دهد که تورم در آمریکا به سقف 30 ساله خود رسیده است و این مسئله خود به خود باعث برخی واکنش ها در بازارهای مختلف جهانی و حتی منطقه ای شده است.

افزایش تورم و از دست رفتن قدرت واقعی دلار عملا باعث شده است که بازارهای اقتصادی دنیا مانند بازار سهامی آمریکا و البته بازار فارکس تحت تاثیر قرار بگیرد و سرمایه گذاران عمده از این بازارها خارج شوند و سراغ بازاری امن و البته ثابت بروند. در این شرایط معمولا طلا بهترین گزینه پیش رو برای سرمایه گذاران محسوب می شود. زیرا طلا دارای یک ارزش پایه ای و مشخص است که تحت تاثیر تورم قرار نمی گیرد. از این رو طبق روند سال های رکود اقتصادی آمریکا، این بار نیز طلا اولین هدف این دست از سرمایه گذاران قرار گرفت. همین مساله باعث افزایش قیمت جهانی طلا شد که طی روزهای گذشته اثرات آن را در بازارهای داخلی نیز مشاهده کردیم.

 

[irp posts=”49777″ name=”شیبا، در مسیر پیشرفت”]

 

اما سوالی که وجود دارد این است که این تورم چه تاثیری در بازار ارزهای دیجیتال می گذارد؟ این ارزها تا به امروز مانند ارزهای فیات رفتار کرده اند و تنها بر اساس ارزش معاملاتی خودشان در بازار فعالیت می کردند. در واقع چالش اصلی که وجود دارد این است که آیا ارزهای دیجیتال می تواند ارزش خودش را حفظ کند یا نه؟

 

[irp posts=”49722″ name=”ایلان ماسک دوج کوین را ترجیح می دهد!”]

 

این سوالی است که هنوز نمی توان پاسخ کامل و مشخصی به آن داد. ایلان ماسک به عنوان یکی از مهمترین نهنگ های بازار ارزهای دیجیتال طی یک توئیت نسبت به سیاستگذاری دولت آمریکا در قبال تورم نارضایتی خودش را نشان داد. ایلان ماسک معتقد است که خوب دانستن تورم می تواند ضربه های بزرگی به اقتصاد آمریکا وارد کند.

 

[irp posts=”49673″ name=”بیت کوین به نجات انسانیت آمد!”]

 

این عصبانیت ایلان ماسک از سیاست های نسبتا تورم زای دولت جدید آمریکا به نوعی نشان می دهد که ارزهای دیجیتال نیز درست مانند دلار و سایر ارزهای فیات پاشنه آشیلی به نام تورم دارد. بنابراین احتمالا در روزهای آتی و تا زمانی که بازار آمریکا از این تورم خلاص شود، عملا بازار در حالت نزولی یا در حالت متعادل به سر خواهد برد و احتمالا کمتر شاهد رشد پایدار در این مدت خواهیم بود.

منبع:
https://u.today/elon-musk-teams-up-with-dogecoin-creator-to-criticize-us-inflation

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.