ترکیه با ارزهای دیجیتال می جنگد!

ترکیه با ارزهای دیجیتال می جنگد!

روز گذشته ( 19 سپتامبر 2021 ) اردوغان – رئیس جمهور ترکیه – طی یک سخنرانی در جمع دانشجویانی از 81 استان این کشور اعلام کرد که ترکیه در حال جنگ با ارزهای دیجیتال است.
طبق گزارش u.today اردوغان ضمن اعلام این که این کشور هیچ مشکلی با گسترش تجارت الکترونیک و دارایی های مجازی ندارد گفت که این کشور باید بتواند سیستم مالی خود را حفظ کند. اردوغان با بیان این که سیستم پولی و مالی این کشور ( لیر ) قادر است ارزش ذاتی خود را حفظ کند و هیچ نیازی به استفاده از سایر سیستم های مالی مانند ارزهای دیجیتال در این کشور وجود ندارد.

 

[irp posts=”46828″ name=”پای کتی پری هم به ارز دیجیتال باز شد!”]

این در حالی است که بانک مرکزی ترکیه در حال آماده سازی ارز دیجیتال مبتنی بر لیر است. به نظر می رسد اردوغان در حال پیش گرفتن سیاست یک بام و دو هوا در مورد ارزهای دیجیتال است. به هر حال برخی از کشورهای مختلف و سطح اول دنیا از نظر اقتصادی تصمیم گرفته اند که برخی از سیستم معاملاتی خودشان را به سمت ارزهای دیجیتال بکشانند. بنابراین ترکیه اگر می خواهد در اقتصاد آینده دنیا سهمی داشته باشد باید بتواند خودش را از امروز آماده حضور در این بازارها کند.

 

[irp posts=”46989″ name=”جدیدترین واکنش دولت ها به ارزهای دیجیتال”]

به نظر می رسد این سیاست عینا توسط دولتمردان ایرانی نیز اجرا می شود. در ایران نیز مخالفت های زیادی با ارزهای دیجیتال وجود دارد، اما در عین حال بانک مرکزی ایران مکلف به طراحی و ارائه رمز ارز خودش است تا در صورت تغییر نظام اقتصادی بتواند خودش را به سرعت هماهنگ کند.

 

[irp posts=”46939″ name=”این بار MonoX، سرمایه 5 میلیون دلاری جذب کرد!”]

با این وجود اردوغان و برخی از همفکران او در منطقه همچنان بر طبل بی ارزش بودن ارزهای دیجیتال می کوبند اما به نظر می رسد این گونه صحبت ها و مخالفت ها تنها جنبه تبلیغاتی و نمایش قدرت داشته باشد و انتظار نمی رود که چندان تغییر خاصی در روند بازار ایجاد کند.

منبع:

https://u.today/turkish-president-announces-war-against-crypto

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.