پیش بینی قیمت بیت کوین تا سال 2022

تحلیل فاندامنتال بیت کوین

تحلیل فاندامنتال بیت ‌کوین

در این مقاله به بررسی موارد زیر می‌پردازم:

1. بیت کوین را چگونه به صورت فاندامنتال تحلیل کنیم؟(جدیدترین پیش بینی قیمت بیت کوین)
2. بیت کوین چرا رشد کرد؟
3. بیت کوین چرا باید اصلاح می‌کرد؟
4. پیش بینی قیمت بیت کوین تا سال 2022(با دید بلند‌مدت) به چه صورتی است؟
5. چگونه در معاملات بیت کوین سود کنیم؟

برای تحلیل فاندامنتال بیت کوین و پیش بینی قیمت بیت کوین تا سال 2022 چند متغیر مهم داریم؟

• دلار امریکا
• عرضه و تقاضای بیت کوین

اگر نسبت به دلار امریکا یک تحلیل خیلی حرفه‌ای داشته باشیم به راحتی می‌توانیم بگویم که وقتی دلار امریکا ضعیف می‌شود بیت کوین رشد می‌کند و هر وقت دلار قوی می‌شود بیت کوین افت می‌کند. و در همین راستا عرضه و تقاضای بیت کوین دیده شود خیلی خوب متوجه می‌شویم که چرا بیت کوین رشد کرده و چرا باید اینجاها اصلاح می‌کرد و اصلاً مسیر نهایی آن کجا است.

تحلیل فاندامنتال بیت کوین
تحلیل فاندامنتال بیت کوین -تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

https://fred.stlouisfed.org/series/CBBTCUSD

این نمودار فاندامنتال بیت کوین است که از سال 2015 تا الآن دیتا داریم و در آخرچارت اصلاحی‌ام داشته است.
قبل از اینکه تغییرات بیت کوین را از نظر اقتصاد کلان بررسی کنیم باید مورد بسیار مهمی را توضیح بدهم
وقتی که خانه عرضه‌اش زیاد می‌شود قطعاً قیمتش افت می‌کند و حتماً اجاره خانه هم پایین می‌آید و وقتی عرضه خانه کم می‌شود قیمتش بالا می‌رود و اجاره آن نیز بالا می‌رود. برای پول هم به این شکل است وقتی که به هر دلیلی پول زیاد می‌شود ارزش آن کم می‌شود(در اصطلاح پوک می‌شود) و ما در قالب تورم این بی‌ارزشی را می‌بینیم و نرخ اجاره آن هم پایین می‌آید که همان نرخ بهره است حالا وقتی که پول کم می‌شود ارزش آن بالا می‌رود از طرفی نرخ اجاره آن هم بالا می‌رود که همان نرخ بهره است.
بانک مرکزی‌های دنیا وقتی با مشکلاتی مانند رکود و تورم مواجه می‌شوند برای کنترل آن یک سری سیاست‌های پولی مانند سیاست‌های انبساطی و انقباضی را در دستور کار خود قرار می‌دهند.

سیاست‌ انبساطی چیست؟

هنگامی که احتمال رکود برای اقتصاد بالا می‌رود بانک مرکزی میزان پول را در اقتصاد زیاد می‌کند در نتیجه نرخ بهره پایین می‌آید و در راستای این اتفاق اشتغال در جامعه تقویت می‌شود.

سیاست‌ انقباضی چیست؟

هنگامی که احتمال تورم خارج از چارچوب پیش بینی شده برای اقتصاد بالا می‌رود بانک مرکزی میزان پول را در اقتصاد کم می‌کند در نتیجه نرخ بهره بالا می‌آید و مردم کمتر خرج می‌کنند و تورم کنترل می‌شود در این حالت افراد جامعه تمایل بالایی دارند که پول‌های خود را در بانک سپرده کنند
به بحث بیت کوین برگردیم
بیت کوین با دلار قیمت می‌خورد و اگر تحلیل خوبی از دلار داشته باشیم می‌توانیم به راحتی بگویم که این مسیر رشد بیت کوین به خاطر چی بوده است و این اصلاح فعلی چه دلیلی داشته است و مسیر آینده بیت کوین چگونه می‌تواند باشد.

 نمودار آبی بیت کوین است و نمودار قرمز نرخ بهره بین‌بانکی است که خود بانک مرکزی آن را مشخص می‌کند
تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال – تحلیل بیت کوین

https://fred.stlouisfed.org/series/FEDFUNDS

نمودار آبی بیت کوین است و نمودار قرمز نرخ بهره بین‌بانکی است که خود بانک مرکزی آن را مشخص می‌کند
هر سیاست پولی که به وجود می‌آید چه انبساطی چه انقباضی بعد از یک لگ زمانی خروجی آن در بازارهای مالی منعکس می‌شود. از 2008تا 2016 نرخ بهره بین‌بانکی به صفر چسبیده بود (یعنی پول تو بازار فراون بود)
از جای که دیتای بیت کوین را داریم قیمت بیت کوین در حال افزایش است زیرا پول تو بازار زیاد است و زمانی که پول تو بازار زیاد می‌شود نرخ بهره پایین می‌آید در این شرایط افراد جامعه دوست دارند در دارایی‌های ریسکی و سرمایه‌ای، سرمایه‌گذاری کنند پس این دارای‌های مالی خیلی مهم می‌شوند و سرمایه‌گذاران تمایل پیدا می‌کنند در دارایی مانند بیت کوین سرمایه‌گذاری کنند تا بتوانند سود بیشتری شناسایی کنند.
در این چارت می‌بینیم پول تو بازار زیاد است وقتی پول زیاد است ارزش آن پول هم کم شده است حالا هر کالا یا سهامی که با دلار امریکا نرخ می‌خورد رشد می‌کند بماند که عرضه و تقاضا خیلی مهم است که در ادامه به آن می‌پردازیم.
همیشه برای دانشجویانم این مورد را با این مثال بیان می‌کنم
فرض کنید یک ترازوجود دارد که یک طرف آن دلار است و طرف دیگر آن بیت کوین حالا اگر دلار ضعیف شود بیت کوین قوی می‌شود و اگر دلار قوی شود بیت کوین ضعیف می‌شود(به جای بیت کوین می‌توانید هر کالای دیگری که با دلار قیمت‌گذاری می‌شود را قرار دهید مانند فولاد یا سهام شرکت‌های آمریکایی)
نرخ بهره به صفر چسبیده بود از سال 2008 تا 2016 پس پول در بازار زیاد بوده است حالا قسمت کوچکی از این پول‌ها به سمت بیت کوین می‌رود و بیت کوین رشد می‌کند و همان طور که در این چارت هم معلوم است بعد از مدتی بانک مرکزی امریکا می‌بیند که اوضاع اقتصادی به سمت تورمی شدن می‌رود چون وقتی پول تو بازار زیاد باشد همه پول دارند همه چی می‌خرند کالاها دست‌به‌دست می‌شوند و سرعت گردش پول بالا می‌رود و می‌تواند تورم به وجود بیاورد و اگر کنترل نشود ابر تورم به وجود می‌آید. بانک مرکزی حدوداً از 2016 ترمز ریختن پول در بازار را می‌کشد که ما در قالب کاهش پایه پولی می‌بینیم(در ادامه به آن می‌رسیم) و نرخ بهره رو بالا برد.

سؤال:

به چه صورت نرخ بهره بالا می‌رود؟

وقتی پول در بازار کم شود نرخ بهره بالا می‌رود ولی می‌بینیم همچنان بیت کوین در حال رشد است و به بیشترین مقدار خود می‌رسد(18000 دلار) همان طور که گفتیم خروجی سیاست‌های پولی با یک لگ زمانی تأثیر خود را در بازارهای مالی و کالاها منعکس می‌کنند. ازاینجا به بعد وقتی سیاست پولی، نرخ بهره را تا نزدیک 2.5 درصد بالا برد می‌بینیم که بیت کوین از پیکش افت کرده کاملاً مشخص است رابطه معکوسی بین بیت کوین و نرخ بهره بین‌بانکی است. این ناحیه زرد رنگ که می‌بینید ناحیه بحران کرون است وقتی که کرونا آمد نرخ بهره بین‌بانکی به صفر چسبید و دوباره از همین‌جا با یک تأخیر زمانی بیت کوین بالا رفت.

نمودار قرمز پایه پولی امریکا است

https://fred.stlouisfed.org/series/BOGMBASE

نمودار قرمز پایه پولی امریکا است. ازسال 2008 به شدت بانک مرکزی امریکا پول چاپ کرده است تا الآن پایه پولی امریکا حدوداً 7 برابر شده است و به رقم 4.8 تریلیون دلار رسیده است وقتی که پایه پولی افت می‌کند می‌بینیم بیت کوین با یک تأخیر زمانی پایین می‌آید عملاً با یک تأخیر هم راستای هم حرکت می‌کنند.
پول زیادی چاپ شد و بیت کوین دقیقاً از جایی رشدش شروع شد که کمی پایه پولی افت کرد و ما گفتیم که با یک تأخیر زمانی این سیاست‌های پولی خودش را با همه کالاها و بیت کوین منطبق می‌کند
حالا بیت کوین رفته بالا و از جایی که به پیک خودش رسیده است افت می‌کند و خودش رو تطبیق با یک پارامتری می‌دهد این پارامتر چیست؟

پایه پولی درحال افت کردن است چه زمانی پایه پولی افت می‌کند؟
هر زمان که نرخ بهره بالا برود

هر وقت نرخ بهره بالا می‌رود دیگر تقاضا برای سرمایه‌گذاری در دارایی‌های ریسکی کم رنگ می‌شود افراد زیادی دوست دارند امن سرمایه‌گذاری کنند به خاطر همین است که خیلی‌ها بیت کوین را می‌فروشند و سرمایه خود را در بانک سپرده می‌کنند و بیت کوین افت می‌کند. دوباره قبل از کرونا پایه پولی رشد می‌کند آنجایی که سیاست انبساطی به وجود آمد و از همان‌جا دوباره بیت کوین رشد کرد و با یک افت مقطعی رسید به بحران کرونا، اتفاق عجیب غریبی افتاد و پایه پولی به‌شدت بالا رفت. بیت کوین مانند هر دارایی سرمایه‌ای دیگری در ابتدای بحران کرونا به دلیل ناشناخته بودن آن و جو روانی فروش در همه بازارهای مالی جهان کمی افت کرد ولی زمان زیادی طول نکشید که خیلی راحت گام‌های بزرگش رو انجام داد.

[irp posts=”20296″ name=”خرید و فروش بیت کوین به چه صورت است؟”]

تحلیل گرانی هستند که می‌گویند این اصلاح فعلی(19500 تا 16500) به خاطر این است که به سقف قبلی خود نزدیک شده و یک مقاومت خیلی قوی در مسیر رشد بیت کوین است. به هر حال این هم یک نظر است ولی باید دید دلیل فاندامنتالی آن چیست؟
پس تا الآن دیدیم حرکت بیت کوین با سیاست‌های بانک مرکزی رابطه مستقیم دارد چون حرکت بیت کوین با دلار امریکا قیمت‌گذاری می‌شود پس اگر دلار ضعیف بشود ما می‌گویم بیت کوین رشد می‌کند(و بلعکس) علاوه بر این تفکر عرضه و تقاضای بیت کوین هم اهمیت دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

 

 

یک شاخصی داریم به نام Tips که در این چارت نمودار قرمز شاخص tips است
نمودار فاندامنتال بیت کوین – تحلیل بیت کوین

https://fred.stlouisfed.org/series/DFII10

دوستان یک شاخصی داریم به نام Tips که در این چارت نمودار قرمز شاخص tips است

Treasury inflation مبین بازده مورد انتظار در امریکا است. دوستان در امریکا یک فاجعه صورت گرفته است شاخص tips منفی شده است و کمترین رقم در تاریخ امریکا است(با داده‌های موجود)
وقتی شاخص tips منفی می‌شود یعنی اینکه انتظار دارند که تورم به شدت بالا برود
فرمول شاخص tips(بازده مورد انتظار)
Tips(بازده مورد انتظار) = نرخ بهره- تورم مورد انتظار

 

شاخص tips با بیت کوین، چه همبستگی دارد:

وقتی که شاخص tips بالا می‌رود یعنی بازدهی مورد انتظار بالا می‌رود در چارت می‌بینیم که عملاً از آنجای بیت کوین افت می‌کند. وقتی که بازدهی مورد انتظار افت می‌کند ازآنجا بیت کوین بالا می‌رود. عملاً یک همبستگی معکوس معنی‌دار با هم دارند وقتی که tips به کمترین مقدار خود می‌رسد و ما را متحیر می‌کند از همان‌جا بیت کوین رشد می‌کند.
پس دیدیم که شاخص tips با بیت کوین همبستگی معکوس داشت در آخر نمودار فاندامنتال بیت کوین می‌بینیم که شاخص tips خیلی ملایم با مومنتوم خیلی ضعیف رشد می‌کند(این رشد بسیار کم، خیلی مهم نیست زیرا همچنان منفی است) ولی بیت کوین رشد می‌کند!
به نظر شما دلیلش چیست؟؟
ما انتظار داشتیم که از آنجایی که tips خیلی نرم به سمت بالا می‌رفت بیت کوین افت کند ولی خیلی رشد کرده است
آیا این اتفاق یک تضاد در کوتاه‌مدت نیست؟
آیا اینجا بیت کوین یک اصلاح به بازار بدهکار نشده است؟
آیا هرچه بیت کوین بالاتر می‌رفت نباید انتظار اصلاح شدید‌تری می‌داشتیم؟

اصلاح قیمت چیست؟

بیت کوین یا هر دارایی دیگری بر اساس موجی که حرکت می‌کند حتماً اصلاح حدود 20 درصد خواهد داشت تا بتواند گارد رشدی خود را حفظ کند.
وقتی بیت کوین از 10هزار دلار پرواز می‌کند و به 19 هزار دلار می‌رسد یک اصلاح 20 درصدی به هیچ وجه عجیب نیست حالا ما می‌توانیم هزار دلیل غیرقابل اتکا بیاوریم که دلیل افت فعلی بیت کوین چه بوده است ولی حقیقت ماجرا این است که ما نمی‌توانیم هر اتفاقی را به صورت فاندامنتال با دید کوتاه‌مدت توجیه کنیم ولی یک چیزی رو خوب می‌دانیم بیت کوین یک اصلاح به بازار بدهکار بوده است و با یک تلنگر افت می‌کرده است.
کل مارکت بیت کوین اگر 21 میلیون واحد آن را در نظر بگیریم با قیمت فعلی 16500 دلار حدوداً می‌شود 350 هزار میلیارد دلار که خیلی کوچک است نسبت به بازار طلا، سهام امریکا و …
( کل طلاهای دنیا که تا حالا استخراج شده است حدوداً 197 هزار تن است که با قیمت انس فعلی حدود 12000 میلیارد دلار است کل بازار بورس امریکا 35000 میلیارد دلار است)
کاملاً درک می‌شود که بازار بیت کوین به شدت کوچک است حالا یک اتفاق کوچک، یک حجم کوچک پول از این بازارها به سمت بازار بیت کوین بیاید کاملاً منطقی است که بیت کوین پرواز کند. وقتی می‌گویم بیت کوین یک اصلاح به بازار بدهکار است می‌توانیم این مورد را ربط بدیم به تکنیکال و بگویم که اوکی حالا که یک سقف تاریخی داشته است و یک مقاومت خیلی پرقدرت پیش رو دارد احتمال افت یا اصلاح قیمت در آن محدوده بالا است با این عمق کم بازار اگر تعدادی معامله گر با سرمایه معقول شروع کنند به فروش به دلیل آمادگی بازار برای افت حتماً رفتار دنباله‌رویی شکل گرفته و یک اصلاح قوی خواهیم داشت.

 

آیا طلا باعث جهت‌گیری بیت کوین می‌شود؟

تعدادی از معامله گران معتقد هستند که طلا باعث ریزش بیت کوین شده است زیرا زمانی که طلا افتی می‌شود و از آنجایی که به بیت کوین دیجیتال گولد می‌گویند پس در نتیجه می‌توانیم بر این باور باشیم که بیت کوین هم افت می‌کند(عملاً بر این باور هستند که طلا با بیت کوین همبستگی معنی‌داری دارد)
من قبول دارم که یک سری خصوصیات بیت کوین مشابه طلا است مانند
• لیمیت دارند(21 واحد باید بیت کوین باشد و درحال حاضر طلای استخراج شده 197 هزار تن است)
• تقسیم‌پذیر هستند
• فسادپذیر نیستند
• به عنوان دارایی در دنیا پذیرفته شده‌اند
ولی من به شما نشان می‌دهم حرکات بیت کوین همبستگی بالایی با طلا ندارد

تحلیل فاندامنتال بیت کوین
تحلیل بنیادین بیت کوین

https://fred.stlouisfed.org/series/GOLDAMGBD228NLBM

طلا در این چارت نمودار قرمز است(در بلندمدت این نمودارها را بررسی می‌کنیم یعنی درجه اعتبار بالایی دارد) وقتی طلا در رنج است، بیت کوین رشد می‌کند وقتی طلا همچنان در رنج است بیت کوین افت می‌کند وقتی طلا رشد می‌کند بیت کوین با آن رشد می‌کند وقتی طلا بالاتر می‌رود بیت کوین افت می‌کند ولی یکجا هم مسیر می‌شوند (برای درک بهتر حتماً فیلم این قسمت را ببینید)
از این رفتار چه نتیجه‌ای می‌گیریم؟
به نظر من طلا به شکل میانگین متحرک بیت کوین عمل می‌کند یعنی طلا رشد می‌کند بیت کوین شارپی‌تر حرکت می‌کند طلا افتی می‌شود بیت کوین شارپی‌تر افت می‌کند وقتی طلا مدتی در رنج است برآیند حرکت بیت کوین زیاد نیست ولی نوسان می‌کند و در نهایت خودش را هم جهت طلا می‌کند.(دلیل حرکات شارپی بیت کوین نسبت به طلا عرضه و تقاضا و بازار محدود بیت کوین است)
به نظر من مبدأ و مقصد آن‌ها در نهایت یکجا است دقت کنید نمی‌گویم که اندازه هم رشد یا افت می‌کنند نه اینطور نیست ولی نمودارهای آن‌ها نشان می‌دهد که هم مسیرند.
وقتی که پایه پولی امریکا رشد می‌کند همه کالاها(کامادیتی‌ها) و بیت کوین رشد می‌کنند ولی به خاطر اینکه بازار بیت کوین کم عمق است به راحتی حرکات شارپ انجام می‌دهد.
بااینکه که قبول داریم بیت کوین دیجیتال گولد است ولی به دلیل نوسانات بیشتر نسبت به طلا یک دارای ریسکی‌تر است(در صورتی که علاقه دارید بدانید نوسانات اخیر بیت کوین به چه صورت است این مقاله را بخوانید.)
همیشه به شاگردانم گوشزد می‌کنم مسیر معاملات طلا برای کسانی که می‌خواهند با ریسک نرمال‌تر کار کنند هموارتر است و مسیر معاملات بیت کوین برای کسانی که می‌خواهند با ریسک بالا کار کنند هموارتر است.

جمع‌بندی:

• همان‌طور که دیدید قبل از اینکه کرونا به وجود آید سیاست‌های انبساطی وجود داشت پس آینده بیت کوین در سال 2020 کاملا مشخص است (حتی در سال‌های بعد هم اگر به این شکل سیاست‌های انبساطی ادامه‌دار باشد این رشد ادامه‌دار خواهد بود)

• دلار ضعیف شده بود پس حتماً قیمت بیت کوین در سال 2020 رشد می‌کرد و در سال‌های بعد هم به رشد خود ادامه خواهد داد.

• بازده مورد انتظار خیلی نرم رشد کرده بود ولی بیت کوین برعکس عمل کرد و بیت کوین یک اصلاح به بازار بدهکار بود.

• مشاهده کردیم کجا می‌توانست اصلاح قیمت بیت کوین در سال 2020(انتهای سال)صورت بگیرد، جایی که از نظر افرادی که تحلیل تکنیکال کار می‌کنند یک سقفی بالاسر بیت کوین بوده و از دید این افراد می‌توانست یک دوقلو سقف بلند‌مدت به وجود آید.

‌ مشاهده کردیم که حرکات بیت کوین خیلی شارپی‌تر از طلاست در صورتی که جهت مبدأ و مقصد آن‌ها یکی است.

دوستان تمام این صحبت‌ها را کردم که به این جمله طلایی برسم تا زمانی که بانک‌های مرکزی دنیا دنبال سیاست انبساطی باشند تمام کالاها، شرکت‌ها و بیت کوین رشد می‌کنند و من آینده بیت کوین در سال 2020 و سال‌های آینده را رشدی می‌بینم.

توصیه می‌کنم نیم‌نگاهی همیشه به سیاست انبساطی امریکا داشته باشید در حال حاضر بحث بسته حمایتی 2 تریلیون دلاری مطرح است که دائم جنگ رسانه‌ای درست می‌کنند که این بسته تائید می‌شود یا نمی‌شود ولی نظر من این است که حتماً و حتماً ارائه می‌کنند اگر الآن بسته حمایتی ارائه نشود در فوریه یا مارچ باید این بسته حمایتی ارائه شود که به جای این 2 تریلیون دلار باید 3 الی 4 تریلیون دلار ارائه کنند که خیلی بیشتر کالاها و ارزهای دیجیتال را رشد می‌دهد.

 

این مقاله بعد از چند هفته آپدیت شد و با توجه به اتفاقاتی که در این مدت افتاده است موارد زیر مطرح گردید تا پیش بینی بلند‌مدتی(پیش بینی قیمت بیت کوین تا سال 2022) از حرکت قیمت بیت کوین داشته باشیم (جدیدترین پیش بینی قیمت بیت کوین)

 

دوستان می‌دانید قیمت بیت کوین در سال 2020 (آخرین روز کاری)چند بود؟
دوستان تحلیل قیمت بیت کوین در سال 2020 را چگونه می‌دیدید؟
فرض کنید همین فردا کرونا از این کره خاکی خداحافظی کند چه اتفاقاتی می‌افتد؟
به نظر شما این سیاست‌ها انبساطی بانک‌های مرکزی همین‌جا استاپ می‌شود؟
ارزهای دیجیتال و کامادیتی‌ها(کالاها) افت می‌کنند؟
آیا ایده‌ای دارید؟

دوستان من می‌گویم که واکسن کرونا آمده و می‌تواند این ویروس را نابود کند ولی این بدهکاری‌های وحشتناک و این کسری بودجه‌ دولت‌ها که به وجود آمده را هم می‌تواند جبران کند؟؟ این سؤال مهمی است؟

قبل از این‌که اصلاً در بحران کرونا برویم امریکا در اشتغال کامل بود یعنی نرخ بیکاری کشور 3.5 بود یعنی از هر 100 نفر 3.5 نفر کار نداشتند از طرفی نرخ بهره‌ام پایین بود ولی تولید ناخالص داخلی در یک بازده همیشگی بود این خروجی مبین چیست؟

یعنی اشتغال امریکا اشتغال بی‌کیفیتی بود حالا افتادیم در بحران کرونا، نرخ بیکاری امریکا حدود 15 درصد شد و در حال حاضر 6.8 درصد شده است الآن که اقتصاد دارد یواش‌یواش خودش را با این بحران تطبیق می‌دهد 6.8 درصد شده است.

سؤال: آیا اقتصادهای خوب دنیا نباید به سمتی بروند که اشتغالشان نرمال بشود؟

این اقتصادها باید نرخ بهره را پایین نگه دارند برای اینکه نرخ بهره پایین نگه‌داشته شود باید پول در بازار زیاد شود پس این سیاست‌های انبساطی ادامه‌دار است دوستان این اتفاق برای همه اقتصادهای جهان می‌افتد نه فقط امریکا در حال حاضر اروپا، کاناد، نیوزلند و خیلی از کشورهای دیگر در حال چاپ پول وحشتناک هستند و یکی از دلایل مهمی که مردم علاقه‌مند به ارزهای دیجیتال شده‌اند همین است. آن‌های که با بلاکچین آشنایی دارند می‌دانند که دست هیچ بانک مرکزی و دولتی نیست و همین‌جوری نمی‌توانند با بیل پول تو بازار بریزند(پول چاپ کنند) ارزهای دیجیتال لیمیت دارد.

مورد دیگری که وجود دارد بازار بورس امریکا است که بانک مرکزی امریکا اهمیت ویژه‌ای به آن می‌دهد بانک مرکزی اگر که بخواهد نرخ بهره بین‌بانکی را پایین بیاورد یا آن را کنترل کند باید پول چاپ کند، اگر پول چاپ نکند در کوتاه‌مدت نرخ بهره بین‌بانکی بالا می‌رود و بازار بورس امریکا که از نظر من در حال حاضر قیمت بالاتری نسبت به ارزش ذاتی خود دارد دچار فروپاشی می‌شود.

دولت امریکا کسری بودجه شدیدی دارد از چه راهی باید این کسری بودجه را جبران کند؟

1. از محل مالیات‌ها استفاده بکند

دوستان 70 درصد اقتصاد امریکا خدماتی بیس است و در حال حاضر اقتصاد امریکا خانه‌نشین شده است از کی مالیات بگیرد؟

2. اوراق بدهی منتشر کند

در حال حاضر از 24 تریلیون دلاری که امریکا اوراق فروخته است حدود 7 تریلیون دلار آن را خارجی‌ها خریدند به نظر شما خارجی‌ها و دیگران انگیزه‌ای برای خرید اوراق خواهند داشت وقتی نرخ اوراق 10 ساله زیر 1 درصد است؟ در حال حاضر شاهد این هستیم که خارجی‌ها تمایل دارند اوراق خود را بفروشند مانند چین و …
حالا اگر دولت امریکا بخواهد اوراق بدهی خود را بفروشد باید نرخ اوراق را افزایش دهد تا جذاب شود که عملاً انگیزه خرید وجود داشته باشد.

اگر نرخ اوراق بالا برود چه اتفاقی می‌افتد؟

نرخ بهره را پایین نگه‌داشته‌اند که بتوانند اشتغال رو به سطح مطلوب برسانند و اگر نرخ بهره بالا برود عملاً بازار بورس امریکا ریزش وحشتناکی را تجربه می‌کند.

چرا اگر نرخ بهره بالا برود بازار بورس افت می‌کند؟

هرچی نرخ بهره بالا برود شرکت‌ها سخت‌تر خودشان را تأمین مالی می‌کنند و عملاً این تأمین مالی برای آن‌ها گران می‌افتد و حاشیه سود خالص آن‌ها پایین می‌آید(به ماند که اگر به نرخ بهره دست بزنند بازار بورس امریکا فرو می‌ریزد برای همین جرئت نمی‌کنند اصلاً به نرخ بهره دست بزنند رئیس بانک مرکزی امریکا در جکسون هول گفت که ما اصلاً تا سال 2023 به نرخ بهره دست نمی‌زنم و این سیگنالی برای بازار است.)

به بحث برگردیم…

دولت امریکا باید اوراق خود را بفروشد چون از محل مالیات که نمی‌تواند خود را تأمین کند حالا به دلیل پایین بودن نرخ آن خارجی‌ها و امریکایی‌ها مشارکت نمی‌کنند و از طرفی این نرخ را نمی‌تواند بالا ببرد تا مشتری پیدا کند زیرا به زیان کلیت اقتصاد امریکا است پس در نتیجه ناشر باید بخرد، ناشر کیست؟ بانک مرکزی امریکا

پس بانک مرکزی از محل پایه پولی باید اوراق را بخرد و با پول چاپ شده کسری بودجه دولت امریکا جبران شود پس دوباره قدرت دلار در جهان کاهش می‌یابد.
آیا این آب نیست در رودخانه تورم آیا احتمال شکل گیری تورم خارج از چارچوب را زیاد نمی‌کند؟؟

البته دوستان ما با نظریه مقداری پول می‌توانیم در بلندمدت میزان تورم را توجیه کنیم این نظریه حدود 12 سال است اتفاقات را در امریکا، ژاپن و … توجیه نمی‌کند البته دلیل دارد که خیلی مفصله(خیلی کوتاه بگویم که تورم یک پدیده پولی است یعنی بانک مرکزی پول چاپ می‌کند و در ادامه با ضریبی به نام ضریب فزاینده پولی تبدیل به نقدینگی در اقتصاد می‌شود و این نقدینگی با یک سرعتی بین اهالی اقتصاد دست‌به‌دست می‌شود اگر معادل این نقدینگی کالا و خدمات در اقتصاد داشتیم که هیچ ولی اگر اندازه نقدینگی کالا و خدمات نداشته باشیم تورم در جامعه نمایان می‌شود.

آن زمانی که موسسه‌های مالی و اعتباری پول‌های مردم رو گرفتن و نتوانستند پس بدهند بالای 40 هزار میلیارد تومان بود بانک مرکزی مجبور شد معادلش پول چاپ کند و به مردم داد آن موقع ضریب فزاینده پولی 7 بود یعنی 40 هزار میلیارد تومان را ضرب در 7 کنید می‌شود 280 هزار میلیارد تومان، این رقم آن موقع که نقدینگی کل کشور زیر 600 هزار میلیارد تومان بود بسیار تأثیرگذار بود و یکی از مهم‌ترین دلایل رشد دلار از 4 هزار تومان به 9 هزار تومان همین بود)

در امریکا تورم در بازار کالا و خدمات در 12 سال گذشته بیشتر از محدوده مجاز شکل نگرفته است با اینکه چاپ پول به شدت صورت گرفته است ولی تا کی امریکا می‌تواند این تورم را صادرکند تا کی امریکا دلار بدهد و کالای ارزان وارد کند تا کی کل دنیا خرج امریکا را بدهند یک جای باید این روند تمام شود؟(در حال حاضر این روند در حال کم‌رنگ شدن است که در ادامه به آن می‌پردازیم)

• بانک مرکزی پول را چاپ می‌کند به دولت می‌دهد و اوراق را از دولت می‌گیرد و دولت تا حدی تأمین می‌شود پس باز هم سیاست انبساطی خواهیم داشت با این که فرض گرفتیم کرونا ویروس به یک‌باره تمام شود.

• دوستان حتماً شنیدید از امروز 600 دلار به هر آمریکایی داده می‌شود این پول‌ها که رقم بالایی می‌شود از کجا می‌آید؟ دولت امریکا کسری بودجه شدید دارد یعنی پولی ندارد پس این پول‌ها از کجا می‌آید؟ آدرس آن پایه پولی امریکا است (ادامه سیاست‌های انبساطی و کاهش قدرت دلار)

• در امریکا کسب و کارهایی که به دلیل کرونا تعطیل شده‌اند هفته‌ایی 300 دلار دریافت می‌کنند آدرس محل تأمین این پول‌ها پایه پولی امریکا است(ادامه سیاست‌های انبساطی و کاهش قدرت دلار امریکا)
دوستان ما با یک پدیده ناشناخته به نام ویروس کرونا روبه‌رو هستیم ما نمی‌دانیم کرونا تغییرات ژنتیکی می‌دهد یا خیر مثلاً احتمال دارد که نوع‌های مختلف آن بیاید.

 

[irp posts=”30199″ name=”10 تا از بهترین کیف پول‌های بیت کوین در سال 2020 و 2021″]

 

آیا کسی می‌تواند تضمین کند که این ویروس تا 6 ماه دیگر نیست؟

در این فضا می‌گویم اگر همین فردا هم ویروس کرونا رفت باز هم سیاست‌های انبساطی پابرجا است اگر ویروس کرونا ماندگار باشد که این سیاست‌های انبساطی بیشتر هم می‌شود.
تا اینجا به این جمع‌بندی رسیدیم که دلار امریکا روند ضعیف شدن آن ادامه‌دار است. بحران سال‌های 2000 و 2008 را همه به یاد دارند. امریکا این بحران‌ها را با چاپ پول با موفقیت پشت سر گذاشت، سؤال مهم اینجا است آیا این بحران را هم می‌تواند با موفقیت پشت سر بگذارد؟

دوستان امریکا در بحران‌های قبل رقیب نداشت اما الآن چین مثل عقاب بالای سر امریکا است و امریکا خیلی سخت بتواند با چاپ پول این بحران را هم با موفقیت پشت سر بگذارد. اگر بخواهیم از دلار پیش بینی قابل اتکایی داشته باشیم باید اقتصاد چین در این پیش بینی دیده شود.

چین به شدت امریکا را تحت فشار قرار داده است و در حال حاضر با اوراق قرضه که از امریکا گرفته است به راحتی امریکا را تهدید می‌کند(به این صورت که اوراق قرضه امریکا که توسط چین خریداری شده فروخته شود و به دلایلی که گفتم بانک مرکزی باید از محل پایه پولی آن اوراق را بخرد و این اتفاق به تنهای پایه پولی امریکا را حدود 20 درصد افزایش می‌دهد)

خداحافظی اقتدار دلار امریکا

www.statista.com

دوستان خبرهای روزانه منتشر می‌شود که تفکر من را بیشتر به سمت نزدیکی شروع اتفاق بزرگ می‌برد(خداحافظی اقتدار دلار امریکا)

مانند:
• هر چه اقتصادها در این فضا به سمت بهبودی بروند مثل چین و … دلار امریکا ضعیف‌تر می‌شود.
• بسته 900 میلیارد دلاری توسط ترامپ برای حمایت اقتصاد ارائه شد.
• بعد از 8 سال دلار، اولین ارز ذخیره دنیا جایگاه خود را به یورو داد.
• تراز تجاری امریکا مدت زیادی است که منفی است ولی در حال حاضر شتاب و شیب منفی شدن آن بیشتر شده است.
• برای اولین بار در تاریخ، مراودات تجاری چین بیشتر از امریکا با اروپا شد.
• مرکز تحقیقاتی تجارت جهانی گفت که اقتصاد چین 5 سال زودتر، در سال 2028 به اقتصاد اول جهان تبدیل می‌شود و …

تمام این موارد فریاد می‌زند که دلار اوضاع خوبی ندارد

دوستان گفتیم بیت کوین به چه صورتی تحلیل می‌شود؟؟

1. بررسی دلار
2. عرضه و تقاضا

• با توجه به بررسی‌های که داشتیم دلار امریکا به نفع بیت کوین حرکت خواهد کرد(هر چه دلار امریکا افت بکند بیت کوین قوی‌تر می‌شود)
• کل مارکت بیت کوین که در نهایت 21 میلیون واحد است را در نظر بگیریم با قیمت فعلی 28500 دلار می‌شود 600 هزار میلیارد دلار که نسبت به بازارهای دیگر که مثال زدیم بسیار کوچک است و اگر پول کمی از این بازارها به سمت بازار بیت کوین بیاید(به دلایل زیادی احتمال این اتفاق زیاد است) باعث رشدهای عجیب غریب آن می‌شود(پس عرضه و تقاضای بیت کوین هم به نفع رشد بیت کوین است)

دوستان ما در این مقاله به این نتیجه رسیدیم که دلار امریکا به شدت تحت فشار است و همه کامادیتی‌ها و بیت کوین به نمایندگی ارزهای دیجیتال مستعد رشدهای بالا هستند و این تحلیل مادامی‌که شرایط به نفع دلار امریکا نباشد پابرجا است.

زمانی که بیت کوین از 19500 تا حدود 17000 دلار افت کرد بخش اول مقاله را در قالب ویدیو منتشر کردم و گفتم بیت کوین یک اصلاح به بازار بدهکار بود و بعد از این افت مسیر رشد شارپ همواری دارد (این تحلیل قیمت بیت کوین در سال 2020 بود)حالا که بیت کوین به 29 هزار دلار رسیده بخش دوم مقاله را در قالب فیلم منتشر کردم.

دوستان ما بیت کوین را تحلیل کردیم و احتمال بالایی می‌دهیم که در بلند‌مدت به رشد خودش ادامه دهد (رشدی کند که قیمت بیت کوین در سال 2020 خاطره شود)، حالا چگونه در این بازار سود کنیم؟

 

آیا بین تحلیل گری و معامله گری تفاوتی قائل هستیم؟

دورنمای بیت کوین رشدی است بعدش چی؟
کجا بخریم کجا بفروشیم؟

به 2 صورت می‌توانیم معامله بکنیم:

1. خرید و نگهداری:
بیت کوین را بخریم و نگهداریم تا چند سال دیگر زیرا طبق تحلیل احتمال بالایی می‌دهیم در بلندمدت بیت کوین رشد کند.

2. معامله گری یا سرمایه‌گذاری در بازارهای دوطرفه لوریج‌دار:
کسی که می‌خواهد در بازار لوریج دار معامله کند باید یک معامله گر حرفه‌ای کف بازاری باشد.

• باید بداند سبد دارایی چیست؟
• باید بداند کجای روند است؟
• باید بداند نقطه ورود مناسب کجا است؟
• باید بداند با چه حجمی کار کند؟

دوستان همان طور که در این مقاله به شما نشان دادم بیت کوین بسیار شارپی رفتار می‌کند درسته که احتمال رشد بالایی دارد ولی ممکنه اصلاح شدید داشته باشد و بعد به رشد خود ادامه دهد
یک مثال واقعی بزنیم تا بهتر درک کنیم:

دوستی دارم که از دانشجویان دوره هفتم آموزش معامله‌گری در شرکت میداس سرمایه است فیلمی برای من فرستاد که تحلیل گری در 24 هزار دلار می‌گفت که بیت کوین را بخرید خیلی خوب رشد می‌کند تحلیل این تحلیل گر را هم خیلی دقیق نفهمیدم ولی درنهایت گفت که بیت کوین رشد می‌کند، این تحلیل گر درست پیش بینی کرد و تا 29 هزار دلار بیت کوین رشد کرد و روز قبل دوستم پستی از این تحلیل گر برایم فرستاد که می‌گفت اگر حرفم را گوش می‌کردید پولتون الآن 3 برابر رشد می‌کرد(در نظر داشته باشید وقتی پولتون سه برابر شده است یعنی عملاً با لوریج 15 این تحلیل گر گفته که سریعاً بیت کوین را بخرید که لوریج خیلی زیادیم با این بروکر‌هایی که با ایران کار می‌کنند نیست)

تا اینجا خیلی هم خوب

ولی بیت کوین اول از 24 هزار دلار شد 22هزار دلار و بعد شد 29هزار دلار یعنی در 24 هزار دلار که وارد می‌شدید با لوریج 15 کال مارجین می‌شدید و بعد ازآنجا قیمت به 29 هزار دلار می‌رسید. من اصلاً نمی‌خواهم بگویم که ایشان تحلیل گر خوبی هستند یا نیستند.

اگر بخواهیم با لوریج کار کنیم باید المان‌های مهم معامله گری را بدانیم مانند کجا بخریم، کجای روند هستیم (اول روند، آخر روند یا میانه روند) اصلاً ما اعتقادی به سبد دارایی داریم؟

وقتی بیت کوین حدود 17 هزار دلار بود با دلایل فاندامنتالی به شما گفتم که شک نکنید که بیت کوین و همه کامادیتی‌ها رشد می‌کنند(بیت کوین که به دلیل عمق بازارش خیلی بیشتر) ولی شما فکر می‌کنید من حتی با نصف سرمایه خود بیت کوین می‌خرم؟

خیر. نهایتاً بیست درصد سبد خود را به بیت کوین اختصاص می‌دهم

زیرا بازار بسیار نوسانی است(در اوایل همین مقاله با طلا مقایسه شد) یادمان باشد این تحلیل آیه قرآن نیست و می‌تواند اشتباه باشد عملاً داریم بر اساس احتمالات سرمایه‌گذاری می‌کنیم. ما باید به سبد دارایی اعتقاد داشته باشیم و مدیریت ریسک و سرمایه خود را خیلی حرفه‌ای اجرا کنیم.

وقتی می‌شنویم که نقطه ورود 24 هزار دلار است و فول حجم یا با حجم بالا وارد شویم به‌احتمال بسیار بالا به راحتی با یک نوسان کوچک کال مارجین می‌شویم

پس باید بلد باشیم با حجم بازی کنیم و یکی از اصولی که معامله گر را به درجه فوق حرف‌هایی می‌رساند بازی با حجم است. دوستان باید با گارد بسته معامله کنید باید تفاوت زیادی بین تحلیل گری و معامله گری قائل شوید بارها گفتم طبق تحلیلی که کردیم کامادیتی‌ها و ارزهای دیجیتال در بلندمدت رشدی هستند مگر معجزه‌ای شکل بگیرد و تحلیل تمام شد. این تحلیل به ما دید کلی می‌دهد و برای اینکه بتوانیم سودده باشیم باید معامله ‌گر حرفه‌ای باشیم.

در این مقاله تلاش کردم که به صورت فاندامنتال روند حرکت آینده بیت کوین را خیلی ساده بگویم و به شما نشان دهم که چه دنیای متفاوتی بین تحلیل گری و معامله گری است. امیدوارم درک کرده باشید که اگر می‌خواهید به درجه سوددهی مستمر برسید باید یک معامله گر حرفه‌ای باشید. دوستان مقاله‌ای نوشتم به نام معامله‌گری چیست؟ که در آن مسیر تبدیل شدن شما را به معامله گر حرفه‌ای مفصل توضیح داده‌ام، اگر می‌خواهید در بازارهای مالی ماندگار شوید حتما مقاله معامله گری چیست را مطالعه بفرمایید.

امیدوارم این مطالب چراغ راه شما در مسیر معامله گری در بازارهای مالی باشد.

(در ادامه مقاله اصطلاحات فارکس را مطالعه کنید)

 

[irp posts=”20892″ name=”مزرعه بیت کوین چیست؟ راه‌اندازی مزرعه بیت کوین چگونه است؟”]

 

ما در این مقاله برای شما درباره ی تحلیل بنیادین بیت کوین ، تحلیل فاندامنتال بیت کوین و پیش بینی قیمت بیت کوین تا سال 2022 صحبت کردیم، حالا اگر شما میخواهید تبدیل بیت کوین به پول نقد را بدانید چطور انجام میشود این مقاله را بخوانید.

همچنین در ادامه مقاله لیست کشورهایی که بیشترین استخراج بیت کوین را دارند، بخوانید.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمدرضاشوکتی
محمدرضاشوکتی
3 سال قبل

نمودارهای شاخص تیپس پایه پولی ودیگر شاخص ها رو که گفتین ازچه نرم افزاری وبا چه نمادی میتونیم ترندشون رو خودمون چک کنیم

مدیر سایت
مدیر
3 سال قبل

سلام
از این سایت میتونید شاخص تیپس و دیگر شاخص ها رو ببینید:
https://fred.stlouisfed.org/

موفق باشید

سید رضا موسوی
سید رضا موسوی
6 ماه قبل
پاسخ به  مدیر سایت

سلام علیکم خسته نباشید
لطفاً آدرس پیج رو به اشتراک بذار

سعیده
سعیده
2 سال قبل

خیلی ممنون بابت انتشار این پست خوبتون

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.