تحلیل جلسات بانک مرکزی اروپا

تحلیل جلسات بانک مرکزی اروپا

امروز بازار در انتظار یکی از بزرگترین رویدادهای تاثیرگذار در بازار فارکس است. به هر حال، بانک مرکزی اروپا (ECB) یکی از چهار بانک مرکزی قدرتمند جهان است. کارشناسان بخش فارکس وب سایت دنیای تجارت در گزارش تحلیلی دیگری شما را با سناریوهای احتمالی بانک مرکزی اروپا آشنا می کنند.

فورس ماژور – این اصطلاحی است که شرکت روسی گازپروم اخیراً به عنوان یک هشدار جدی برای قطع گاز در چندین کشور اروپایی استفاده کرده است. این دو کلمه در یورو که واحد پول رایج 19 کشور از 27 کشور اروپایی است، وزن بیشتری دارند.

همین بحران انرژی و چالش غرب با روسیه منجر به افزایش بیشتر تورم در اروپا شد و در نهایت اتحادیه اروپا را مجبور کرد برای اولین بار در 11 سال گذشته نرخ بهره را افزایش دهد.

اما سوالی که این روزها باعث ناراحتی معامله گران در بازار فارکس شده این است که این افزایش چقدر باید باشد؟! این سوال تنها یکی از هزاران سوالی است که پاسخ آن مسیر و جهت جفت ارز یورو و دلار را در این رویداد مهم تاریخی مشخص خواهد کرد.

 

[irp posts=”55085″ name=”یکسان شدن قیمت یورو و دلار بعد از دو دهه”]

 

کارشناسان و تحلیلگران بخش فارکس دنیای تجارت بر این باورند که نتیجه نشست بانک مرکزی اروپا به سه دلیل اشک طرفداران یورو را درآورد. اما ابتدا، بیایید بررسی کنیم که چرا بانک مرکزی اروپا می خواهد نرخ بهره را افزایش دهد.

بانک مرکزی اروپا رسما تنها یک هدف را دنبال می کند. تورم 2 درصد ادامه خواهد داشت. اما انجام این کار در کلمات آسان است زیرا نرخ تورم در منطقه یورو به 8.6 درصد رسیده است!

هزینه های انرژی، به ویژه گاز، فشار بیشتری بر قیمت ها وارد کرده است. اگر بخواهیم نرخ تورم خالص را ببینیم، یعنی. بدون احتساب اقلام نوسان، تورم خالص در سال منتهی به ژوئن 3.7 درصد افزایش یافته است.

اما بخشی از این رقم به دلیل کاهش نرخ بیکاری ناشی از تورم است.

فراموش نکنید که در حالی که نرخ بیکاری در منطقه یورو دو برابر ایالات متحده است، این رقم 6.8 درصدی بیکاری کمترین میزان در تاریخ اروپا در 23 سال گذشته است.

 

[irp posts=”55077″ name=”تاثیر ارز ایالات متحده بر بازارهای  فارکس و سایر بازارهای آمریکا”]

 

ایجاد زمینه برای بیشتر کردن نرخ بهره

 

همه موارد ذکر شده زمینه را برای افزایش نرخ بهره در منطقه یورو پس از 11 سال ایجاد کردند.از آن زمان، نرخ بهره به حدی کاهش یافته است که نرخ وام بانک مرکزی اروپا در طول این بیماری همه گیر به -0.5٪ کاهش یافته است.

بانک مرکزی اروپا برای افزایش نرخ بهره آماده می شود. این سازمان که در فرانکفورت آلمان مستقر است، چاپ یورو را برای تقویت اقتصاد متوقف کرده است.

با این حال، بدون ادامه خرید اوراق قرضه، سرمایه گذاران نگران این هستند که حفظ سطوح بالای بدهی پایدار نخواهد بود. اکنون این مشکل به ویژه در ایتالیا که سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو است و از بی ثباتی سیاسی رنج می برد، حادتر است.

اکنون کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا به صراحت گفته است که می خواهد در نشست امروز نرخ بهره را 25 واحد افزایش دهد. در همین حال، لاگارد گفت که بسته به داده‌های آتی، هزینه‌های استقراض را 50 واحد دیگر در سپتامبر افزایش خواهد داد.

از این نظر بد نیست بدانید چند روز پیش یک منبع خبری موثق اعلام کرد که بانک مرکزی اروپا در نظر دارد امروز نرخ بهره را 50 واحد افزایش دهد و نه 25 واحد. این خبر مهم باعث تقویت یورو شد و نگرانی های جدیدی به نگرانی های قبلی اضافه کرد.

https://donyaye-trade.com/news/european-central-bank-analysis

[irp posts=”54915″ name=”هزینه مسکن یک خانواده توسعه یافته 60 تا 70 درصد است”]

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.