تحلیل تورم در ایالات متحده آمریکا – 23 مهر

تحلیل تورم در ایالات متحده آمریکا

آیا گزارش تورم بر خلاف پیش بینی ها دوباره افزایش می یابد؟ آیا فدرال رزرو ایالات متحده سیاست قرارداد خود را تمدید خواهد کرد یا آن را بر اساس گزارش CPI امروز متوقف خواهد کرد؟ در ادامه این تحلیل به تمامی این موارد و سناریوهای احتمالی از این گزارش می پردازیم.

ابتدا اجازه دهید در مورد اینکه شاخص تورم مصرف کننده چیست و چرا این شاخص برای مشاغل و مقامات بانک مرکزی ایالات متحده مهم است صحبت کنیم.

اصولاً دو نوع شاخص تورم وجود دارد. یکی شاخص قیمت مصرف کننده یا CPI و دیگری شاخص اصلی قیمت مصرف کننده یا  core CPI اصلی است.

اهمیت گزارش تورم اصلی در بازار ارز بسیار بیشتر از خود گزارش تورم است. شاخص قیمت مصرف کننده تغییرات کلی قیمت مصرف کننده را در طول زمان بر اساس بسته ای از کالاها و خدمات ارزیابی می کند. در آمریکا، این گزارش ماهانه توسط وزارت کار ایالات متحده منتشر می ‌شود.

 

[irp posts=”56666″ name=”اخبار فارکس 18 مهر”]

اما گزارش تورم خالص مصرف کننده برای اقتصاددانان و مقامات بانک مرکزی اهمیت بیشتری دارد زیرا مواد غذایی و انرژی را حذف می کند. دلیلش هم این است که این اقلام باعث نوسانات زیادی می شوند.

توجه داشته باشید که گزارش CPI پرکاربردترین ابزار برای اندازه گیری تورم در بازارهای مالی و تجاری توسط سیاست گذاران و معامله گران بانک مرکزی ایالات متحده است.

در واقع، این علامت برای افسران فدرال رزرو مهم است. این به این دلیل است که سیاستگذاران در هیئت مدیره فدرال رزرو از نتایج این شاخص در تصمیم خود برای افزایش نرخ بهره استفاده می کنند.

به بیان ساده، اگر تورم بالاتر از پیش‌بینی اقتصاددانان باشد، مقامات فدرال رزرو مجبور خواهند شد برای کنترل ابرتورم، نرخ‌های بهره را سریع‌تر و با نرخ‌های به اصطلاح تهاجمی‌تر افزایش دهند.

امروز تمرکز کل بازار و مقامات فدرال رزرو روی گزارش تورم آمریکا است.

جنگ روسیه در اوکراین، سیاست چین در برابر کووید صفر و کاهش بودجه حامی بازار بریتانیا، همگی در مقایسه داده‌های تورم ایالات متحده نقش دارند.

به یاد داشته باشید که مهمترین گزارش امروز، گزارش ماهانه Core CPI است. کوچکترین تغییر در این گزارش می تواند بر بازار و دلار تاثیر بگذارد.

 

[irp posts=”56580″ name=”اخبار فارکس / ضعیف شدن نرخ بهره – 12 مهر”]

اهمیت گزارش

 

همانطور که می بینید بانک مرکزی قول داده است که تورم را در راستای ثبات قیمت ها پایین نگه دارد. بنابراین گزارش تورم امروز برای آنها بسیار مهم است.

در واقع، گزارش تورم مصرف کننده یک شاخص کلیدی برای افزایش قیمت ها و معیاری برای سنجش تورم واقعی است. درست است، گزارش هزینه مصرف شخصی (PCE) همین کار را برای فدرال رزرو انجام می دهد، اما گزارش PCE دو هفته دیرتر از CPI منتشر می شود و گزارش CPI را به مهم ترین و مهم ترین معیار سنجش تورم تبدیل می کند.

در میان گزارش‌های امروز، مهم‌ترین گزارش برای مسئولان تغذیه، گزارش تورم ماهانه است که انرژی و مواد غذایی را حذف می‌کند. از آنجایی که بانک ها از اسفند ماه گذشته روند افزایش نرخ سود را آغاز کرده اند، تغییرات ماه به ماه قیمت برای آنها اهمیت زیادی دارد.

سخن پایانی

 

واکنش بسیار ضعیف بازار به گزارش مثبت NFP برای همه ما تعجب آور است، اما گزارش تورم بسیار مهمتر از گزارش مشاغل است و شما واکنش بازار را در دو گزارش قبلی مشاهده کرده اید.

فراموش نکنید که با حوصله و احتیاط معامله کنید یا از هر معامله ای از نیم ساعت قبل تا نیم ساعت پس از انتشار مطبوعاتی خودداری کنید.

 

[irp posts=”56550″ name=”مهمترین رویدادهای کنونی فارکس/10مهر”]

https://donyaye-trade.com/news/us-cpi-analysis-october-13

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.