تحلیل بانک مرکز اروپا در مورد یورو

تحلیل بانک مرکز اروپا در مورد یورو

بانک مرکزی اروپا (ECB) طی چند ساعت دیگر نرخ بهره خود را افزایش خواهد داد. انتظار می ‌رود مقامات بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را از 0.50 درصد به 1.25 درصد افزایش دهند.

آیا بانک مرکزی اروپا در بحبوحه بحران انرژی، جنگ مداوم روسیه با اوکراین و تنش های اخیر بین پوتین و مقامات غربی این ریسک را می پذیرد؟

به نظر می رسد این بدترین گزینه برای بانک مرکزی اروپا در ماه سپتامبر پس از افزایش قیمت تابستانی انرژی باشد. در واقع، ترکیبی از IMA و نکات مربوط به آینده نزدیک، انتظارات جدید و نظرات کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی در مورد قبوض انرژی، باید قیمت جفت ارز EUR/USD را شکل دهد.

 

[irp posts=”56046″ name=”شاخص دلار آمریکا به زیر 109.00 رسید”]

 

چیزی که جای تعجب دارد این است که سخنرانی رئیس فدرال رزرو، جروم پاول، که با کنفرانس مطبوعاتی کریستین لاگارد همزمان شد، می تواند مانند بنزین در آتش عمل کند.

در مرحله بعد، به چالش های آینده و واکنش یورو نگاه می کنیم.

تورم هم بالاتر از هدف بانک مرکزی اروپا و هم دور از آن است

هدف و هدف بانک مرکزی اروپا رساندن تورم سالانه به 2 درصد است. شاخص قیمت مصرف کننده یا CPI در ماه اوت 9.1 درصد گزارش شد که بسیار بالاتر از هدف بانک مرکزی اروپا بود.

تا به حال، بانک مرکزی اروپا تمام تلاش خود را برای کاهش تورم انجام داده است. بانک مرکزی اروپا نرخ وام اصلی را از صفر در ماه جولای به 0.5 درصد و نرخ سپرده را به صفر افزایش داد.

این یک تغییر خوشایند برای وام دهندگانی است که سال هاست پول خود را در بانک مرکزی اروپا نگه داشته اند. دوران نرخ های بهره منفی به پایان رسیده است و وام دهی در منطقه یورو آسان تر شده است. در عین حال بانک مرکزی وعده افزایش نرخ سود بانکی را داده است.

اما آیا افزایش نرخ بهره باعث کاهش قیمت انرژی خواهد شد؟ البته پاسخ منفی است، ما در جای خود به این موضوع می پردازیم.

بانک مرکزی اروپا مستقر در فرانکفورت دلایل زیادی برای افزایش نرخ بهره دارد. اقتصاد در سه ماهه دوم 0.8 درصد رشد کرد، نرخ بیکاری به 6.6 درصد کاهش یافت که از نظر استانداردهای اروپایی عدد قابل قبولی است و تورم اصلی مصرف کننده (Core CPI) نیز به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

 

[irp posts=”56117″ name=”رویداد های مهم فارکس (12شهریور)”]

 

نتیجه سخنان پاول

 

نخست، یورو به افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره در برابر دلار واکنش نشان می‌دهد. اگر بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را 50 واحد افزایش دهد، یورو سقوط خواهد کرد. اگر بانک مرکزی اروپا از افزایش دو واحدی نرخ بهره تا 50 واحد در اواخر سال جاری صحبت کند، یورو قوی تر خواهد شد و اگر از صحبت کردن خودداری کند، یورو سقوط خواهد کرد.

فراموش نکنید که 25 دقیقه پس از روی صحنه رفتن لاگارد در کنفرانسی در واشنگتن، جرمی پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا سخنرانی خواهد کرد.

پاول احتمالا در مورد افزایش نرخ ها صحبت خواهد کرد.

در حالی که پاول ممکن است هیچ اظهارنظر غافلگیر کننده ای نداشته باشد، هر گونه صحبت از تورم احتمالاً دلار را تقویت می کند.

مطبوعات ممکن است نظرات پاول را به لاگارد منتقل کنند و باعث نوسانات زیادی در بازار شوند، اما فراموش نکنید که نمی تواند چشم انداز گسترده فدرال رزرو را تغییر دهد.

در نهایت به یاد داشته باشید که لاگارد بین بد و بدتر گیر کرده است. هر گونه افزایش نرخ، هر پیام خوش‌بینی و اظهارنظرهای تهاجمی به طور موقت یورو را تقویت می‌کند.

https://donyaye-trade.com/news/ecb-ananlysis-september-8

[irp posts=”55946″ name=”اخبار فارکس 5 شهریور”]

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.