تجزیه و تحلیل تورم آمریکا(23 شهریور)

تجزیه و تحلیل تورم آمریکا(23 شهریور)

امروز چهارشنبه 14 سپتامبر 2022 است و کل مارکت فارکس در انتظار خبر مهم تورم مصرف کننده امریکا است که قرار است بعد از ظهر راس ساعت 17 به وقت ایران اعلام شود.

آیا گزارش تورم برخلاف پیش‌بینی‌ها دوباره افزایش می‌یابد؟ آیا فدرال رزرو ایالات متحده به سیاست کاهشی خود ادامه خواهد داد یا بر اساس گزارش فعلی CPI متوقف خواهد شد؟ در ادامه این تحلیل به تمامی این موارد و احتمال وقوع این گزارش می پردازیم.

ابتدا اجازه دهید در مورد اینکه شاخص تورم مصرف کننده چیست و چرا این شاخص برای معامله گران و مقامات بانک مرکزی آمریکا مهم است صحبت کنیم.

 

 

[irp posts=”56325″ name=”رویدادهای اخیر بازار فارکس (22 شهریور)”]

 

در حقیقت دو نوع شاخص تورم وجود دارد: یکی شاخص تورم مصرف کننده یا CPI و دیگری شاخص تورم مصرف کننده اصلی یا CPI اصلی است.

اهمیت گزارش تورم سرفصل بیش از گزارش تورم در بازار ارز است. شاخص قیمت مصرف کننده تغییرات کلی در قیمت های مصرف کننده را در طول زمان بر اساس بسته ای از کالاها و خدمات اندازه گیری می کند. در ایالات متحده، این گزارش ماهانه توسط وزارت کار ایالات متحده منتشر می شود.

اما گزارش تورم خالص مصرف‌کننده برای اقتصاددانان و بانک‌های مرکزی مهم‌تر است، زیرا خوراکی و انرژی را در نظر نمی‌گیرد. دلیل آن این است که این عناصر باعث تغییرات زیادی می ‌شوند.

توجه داشته باشید که گزارش CPI پرکاربردترین ابزار برای اندازه‌گیری تورم در بازارهای مالی و تجاری برای سیاست‌گذاران و معامله‌گران بانک مرکزی ایالات متحده است.

در واقع این شاخص برای مقامات فدرال رزرو بسیار مهم است. دلیل آن این است که سیاست گذاران هیئت مدیره بانک آمریکا از نتایج این شاخص در تصمیم خود برای افزایش نرخ بهره استفاده می کنند.

به بیان ساده، اگر تورم بالاتر از پیش‌بینی اقتصاددانان باشد، فدرال رزرو مجبور می‌شود برای کنترل تورم افسارگسیخته، نرخ‌های بهره را سریع‌تر، یعنی با شدت بیشتری افزایش دهد.

جانت الن، رئیس سابق فدرال رزرو، گفت که انتظار دارد با کاهش قیمت بنزین، تورم در ماه اوت تعدیل شود. در واقع، این استدلال تا حدودی غیر محتمل است که با کاهش قیمت نفت، تورم شروع به کاهش کند.

و فراموش نکنید که مهمترین خبر برای فدرال رزرو و سرمایه گذاران، گزارش Core CPI است. بر اساس آخرین پیش بینی، گزارش قیمت ماهانه در مرداد ماه بدون تغییر و مانند تیرماه 0.3 درصد اعلام می شود.

 

[irp posts=”56260″ name=”تحلیل بانک مرکز اروپا در مورد یورو”]

 

اکنون، پس از سه ماه متوالی دست کم گرفتن تورم اصلی، پیش بینی ماه ژوئیه بالاتر از مقدار اولیه بود. نرخ واقعی جولای 0.3٪ در حالی که این رقم  درصد 0.5 است.

حالا در ماه آگوست که قرار است امروز بعدازظهر اعلام شود، آونگ دوباره در سمت دیگر و در جهت مخالف قرار دارد. آیا این بار می توان بیشتر یا کمتر از مقدار واقعی تخمین زد؟

اقتصاد ایالات متحده همچنان داغ است زیرا گزارش مشاغل ایالات متحده موسوم به NFP نشان می دهد که 315000 شغل جدید در ماه گذشته به بازار کار ایالات متحده اضافه شده است. بیشتر این تعداد مربوط به اولین فصل تابستان پس از بازگشایی به دلیل کرونا است که عمدتاً مربوط به خدماتی مانند گردشگری و صنعت مهمان‌نوازی است.

اکنون، افزایش 0.4 درصدی نرخ بهره دوباره برای مقامات فدرال رزرو دشوار به نظر می رسد و نشان می دهد که هنوز راه زیادی تا کاهش تورم باقی مانده است.

فراموش نکنید که برای مثال این رشد ماهانه 0.4 درصدی به معنای رشد سالانه 0.5 درصدی است که هنوز با هدف 2 درصدی فدرال رزرو فاصله زیادی دارد. با این حال، مثل همیشه، باید شرایط مختلف را با هم در نظر بگیریم.

https://donyaye-trade.com/news/us-cpi-analysis-september-13

 

[irp posts=”56117″ name=”رویداد های مهم فارکس (12شهریور)”]

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.