تارگت در معاملات ارزهای دیجیتال را چگونه مشخص کنیم

تارگت چیست؟ یا معنی تارگت زدن چیست؟ تارگت در فارسی همان هدف می باشد که در معاملات از این کلمه بیشتر استفاده میشود در واقع معنی تارگت زدن این است که وقتی معامله گر به هدف خود میرسد به اصطلاح میگوییم تارگت زده است. تارگت در معاملات یکی از مهمترین فاکتورهایی است که هر سرمایه گذار و معامله گر حرفه ای باید از آن استفاده کنید. برای انتخاب تارگت در معاملات روش های مختلفی وجود دارد. برخی از سرمایه گذاران و معامله گر ها از روش های تحلیل تکنیکال برای انتخاب این هدف در معاملات خودشان استفاده می کنند و برخی دیگر نیز از دید اقتصاد کلان و وضعیت کلی سهم تارگت در معاملات خودشان را مشخص می کنند. در ادامه قصد داریم با این مسئله آشنا شویم و آن را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

چرا به تارگت در معاملات نیاز داریم؟

اولین سوالی که باید به آن پاسخ دهیم این است که اساسا چه نیازی به تارگت در معاملات یا همان هدف در معاملات ارز دیجیتال یا بازار بورس تهران وجود دارد؟
در ابتدا این سوال به نظر ساده می آید. اما وقتی به یک چالش اساسی رو به رو می شویم، پاسخ دادن به این سوال سختی های خودش را نشان می دهد.

در واقع چالش اساسی این است که انسان همواره در بازارهای سرمایه ای به دنبال سود کردن است. بنابراین در انتخاب تارگت در معاملات اصولا باید نقاطی را انتخاب کند که در آن ها سودآوری وجود دارد. اما از طرف دیگر انسان همواره عاشق سود کردن است و به نوعی از آن سیر نمی شود. همچنین هیچ اقتصاد دانی هنوز ثابت نکرده است که سود بیش از حد می تواند برای کسی مضر باشد! بنابراین سوال اصلی این است که چرا با انتخاب تارگت در معاملات قصد داریم سقفی خاص برای سود آوری خودمان مشخص کنیم؟

بنابراین سوال اصلی این است که اگر سود کردن در بازار های سرمایه ای هدف ماست، پس چرا باید برای این هدف سقف مشخصی قرار دهیم؟ در واقع فکری که پشت این سوال قرار داد این است که هر سرمایه گذار یا معامله گری دو راه بیشتر ندارد. یا در حال سود کردن است یا در حال ضرر دادن! سرمایه گذار حرفه ای محدوده مشخصی برای تاب آوری ضرر خود تعریف می کند. اما چرا باید در مسیر سودآوری نیز برای خود محدوده خاصی مشخص کند؟

 

[irp posts=”42947″ name=”0 تا 100 آشنایی با بازار دو طرفه ارز دیجیتال (کاملا اختصاصی)”]

 

تارگت در معاملات ارزهای دیجیتال را چگونه مشخص کنیم
معنی تارگت در ارز دیجیتال

هدف در معاملات ارز دیجیتال و شباهت آن با زندگی

این چالش و سوال مطرح شده در بالا درست شبیه به این سوال است که چرا انسان ها برای موفقیت در زندگی خودشان نیاز به هدف گذاری دارند؟ در واقع مگر انسان ها دوست ندارند هر روز بیشتر از دیروز موفق شوند و به پیش بروند؟ مگر آن ها دلشان نمی خواهد بالاتر از همه باشند؟ پس چرا برای زندگی خودشان با هدف گذاری، محدودیت ایجاد می کنند؟

پاسخ کاملا مشخص است. هدف گذاری و تعریف تارگت محدودیتی برای زندگی و موفقیت در آن ایجاد نمی کند. بلکه تنها مسیر حرکت را به ما نشان می دهد. در واقع بر اساس نوع هدفی که انتخاب کرده ایم می توانیم مسیر مشخصی نیز انتخاب کنیم. در صورتی که هیچ هدفی نداشته باشیم عملا نمی توانیم قدم از قدم برداریم.

تصور کنید که شما در مرکز یک چهارراه ایستاده اید. اگر ندانید هدف شما در نهایت کجاست، از کدام یک از این چهار راه استفاده می کنید؟ عملا نداشتن هدف و تارگت باعث می شود شما حرکتی نکنید و یا با احتمال بالا اشتباه حرکت کنید. از طرف دیگر رسیدن به این هدف به معنی تمام شدن موفقیت شما و بسته شدن پرونده پیروزی های شما نیست. در واقع اگر شما قرار باشد از تهران به سمت اصفهان بروید، بدین معنی نیست که شما امکان رفتن به یزد یا بندرعباس را از دست می دهید.

بنابراین عملا اینگونه می توان گفت که هدف گذاری می تواند مسیر و استراتژی ما را مشخص کند. این مهمترین عاملی است که باعث شده است ما به تارگت در معاملات احتیاج داشته باشیم. به عبارت ساده تر ما با ایجاد تارگت های ارز دیجیتال یا دیگر بازارهای سرمایه ای عملا می توانیم استراتژی خودمان را مشخص کنیم و سپس بر اساس این استراتژی دست به معامله بزنیم.

تارگت در معاملات
تارگت ارز دیجیتال – تارگت در ارز دیجیتال چیست

 

[irp posts=”29430″ name=”بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌ گذاری در سال 2021 کدام است؟!”]

تارگت در معاملات، استراتژی تعیین می کند!

تا کنون شده است شما بر اساس نوع رانندگی یا به روش رانندگی که دارید، هدف مسافرتی خودتان را انتخاب کنید؟ مثلا تاکنون شده است که با خود بگویید ” چون من آرام تر رانندگی می کنم بهتر است به شهرهایی برویم که محورهای مواصلاتی به آن جاده ای باشد و اتوبانی نداشته باشد” ؟! احتمالا خیر!

شما سرعت و نوع رانندگی خودتان را با مقصد و نوع محور مواصلاتی به آن تنظیم می کنید. همین مسئله نیز در بازارهای سرمایه ای وجود دارد. شما در این بازارها نمی توانید بر اساس نوع استراتژی خودتان در به انتخاب تارگت در معاملات بزنید. مثلا بگویید که ” من بر اساس استراتژی که دارم می خواهم به این نقطه برسم “! بلکه شما باید این گونه بیان کنید که ” من بر اساس نوع تارگت در معاملات می خواهم از این استراتژی استفاده کنم”

تفاوت این دو گزاره می تواند موفقیت یا عدم شما در بازارهای سرمایه ای را مشخص کند. در گزاره اول هدف شما در اختیار خودتان نیست و بیشتر بازار این هدف را تعیین می کند. در واقع در حالت اول استراتژی شما ثابت است. اما این ثابت بودن استراتژی در هر شرایط بازار بدین معنی است که عملا هدف شما نیز به واسطه تغییرات بازار تغییر می کند. بنابراین زمانی که بازار نزولی است، عملا هدف شما چیزی جز ضرر کردن نخواهد بود! زیرا استراتژی شما ثابت است اما بازار تغییر کرده است. بنابراین بر اساس این استراتژی و تغییر بازار هدف شما به جای سود کردن تبدیل به ضرر کردن می شود.

اما در حالت دوم هدف شما حتی با تغییر بازار نیز ثابت است و این استراتژی شماست که بر اساس تارگت در معاملات و نوع بازار تغییر می کند. بنابراین شما در نزولی ترین حالت بازار نیز با ثابت ماندن تارگت در معاملات – سود کردن – و با تغییر استراتژی و انتخاب بهترین استراتژی می توانید سودآوری خوبی داشته باشید.

از این روست که بسیاری در بازارهای مختلف، از جمله بازار ارزهای دیجیتال و بورس تهران در بدترین شرایط بازار نیز همچنان سودآوری دارند. آن ها خوب می دانند که تارگت در معاملات چه اهمیتی دارد و می دانند که چگونه می توانند از آن استفاده کنند.

هدف در معاملات ارز دیجیتال
چگونه می توان تارگت در معاملات را انتخاب کرد؟

سوالات متداول

1- چگونه می توان تارگت در معاملات را انتخاب کرد؟
روش ها و فرمول های مختلفی برای انتخاب تارگت در معاملات وجود دارد. اما به نظر می رسد که بهترین روش برای هدف در معاملات ارز دیجیتال یا سایر بازارهای سرمایه ای، محاسبه ریسک است. در واقع شما با استفاده از شناسایی ریسک می توانید هدف خودتان را برای سودآوری یا تاب آوری ضرر خودتان را مشخص کنید.

اما مسئله شناسایی ریسک و محاسبه آن کار چندان ساده ای نیست. اما با آموزش می توان ریسک را شناخت و محاسبه کرد. این روش می تواند بهترین و دقیق ترین تارگت در معاملات را به شما بدهد.

2- آیا اندیکاتورها می تواند گزینه مناسبی برای تارگت در معاملات به ما نشان بدهند؟
همیشه در خاطر داشته باشید که اندیکاتورها و شاخص ها تنها نشان دهنده هستند. یعنی اندیکاتورها قرار نیست چیزی بیشتر از یک مانیتور و نمایش دهنده برای ما باشد. احتمالا در آموزش های مختلف به شما گفته شده است که می توانید بر اساس اندیکاتورهایی مانند ابزار فیبوناچی (فیبوناچی در بورس) یا خطوط روند و نقاط حمایتی و مقاومتی و … تارگت های ارز دیجیتال خودتان را مشخص کنید.

اما واقعیت این است که عملا این اندیکاتورها تنها نمایش دهنده تارگت در معاملات سایر سرمایه گذاران است. یعنی این اندیکاتورها نشان می دهند که غالب سرمایه گذاران از چه هدف گذاری هایی استفاده کرده اند. اما این بدین معنی نیست که آن ها بهترین تارگت در معاملات را داشته و دارند.

 

[irp posts=”24161″ name=”سرمایه‌گذاری در بورس یا ارز دیجیتال کدام‌یک بازده بیشتر دارد؟”]

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.