تاثیر ارز ایالات متحده بر بازارهای  فارکس و سایر بازارهای آمریکا

تاثیر ارز ایالات متحده بر بازارهای  فارکس و سایر بازارهای آمریکا

دلار آمریکا دلیل بسیار خوبی دیگر برای جذب سرمایه به دست آورده است. همانطور که می دانید گزارش بسیار مهم تورم مصرف کننده آمریکا (CPI) قرار بود ساعت 17:00 به وقت ایران اعلام شود. بر اساس اخبار و گزارش های اخیر، نرخ تورم سالانه در آمریکا به 9.1 درصد رسیده است. این نرخ بالاترین نرخ تورم در ایالات متحده در 40 سال گذشته است.

اقتصاددانان پیش بینی کردند که این رقم از 8.6 درصد به 8.8 درصد برسد. بازار تصور می کرد که تورم در آمریکا به اوج خود رسیده است، اما به نظر می رسد که هنوز با تورم فاصله زیادی داریم.

 

[irp posts=”54353″ name=”NFP بررسی شاخص چگونگی ترید با این شاخص در فارکس!”]

 

در آخرین ساعات، اداره آمار ایالات متحده گزارش داد که مصرف کنندگان بالاترین قیمت را برای محصولات مختلف در ماه ژوئن پرداخت کردند وتورم همچنان بر اقتصاد ایالات متحده تسلط دارد. این بدان معناست که نرخ تورم بسیار بالاتر از انتظارات بازار و پیش بینی تحلیلگران است.

همچنین گزارش تورم خالص یا CPI اصلی که معیار اصلی تورم مقامات فدرال رزرو است و مهمترین آن است، از 5.7 درصد به 5.9 درصد رسید. البته پیش بینی می شود این عدد به 5.8 درصد افزایش یابد که این رقم نیز فراتر از انتظار بازار بود.

همچنین شاخص تورم ماهانه و تورم خالص ماهانه به 1.3 و 0.7 درصد افزایش یافت. پیش بینی بازار به ترتیب 1.1% و 0.5% بود.

اگر به S&P 500 و Dow Jones نگاه کنید، خواهید دید که همه آنها در حال سقوط هستند. بنابراین انتظار می رود بیت کوین و فرزندان آن افت زیادی را تجربه کنند.

اگر همین الان به نماد شاخص دلار آمریکا DXY نگاه کنید، خواهید دید که دلار به 108.55 رسیده است که بالاترین ارزش دلار در 20 سال گذشته است. حدود 30 درصد از بازار در حال حاضر برای افزایش 75 درصدی دیگر در این ماه آماده می شود. اما طبق گزارش امروز، 100 واحد افزایش نیز روی میز است!

 

[irp posts=”54247″ name=”تحلیل بنیادی بازار فارکس”]

 

در حال حاضر مهمترین خبر گزارش شاخص احساس بازار از امروز در دانشگاه میشیگان است. این گزارش انتظارات تورمی را برای 5 تا 10 سال آینده اعلام می کند. این رقم که قرار است در ماه ژوئن اعلام شود، 3.1 درصد است. در گزارش اول این عدد 3.3 درصد بود. نکته مهم این است که انتظار می رود تورم یک ساله در ژوئن 5.4 درصد باشد.

اخبار تورم مصرف‌کننده امروز به این معنی است که جرمی پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا و همکارانش باید نرخ‌های بهره را سریع‌تر افزایش دهند. اما این موضوع به این معناست که ریسک ورود به فاز بحران دور از انتظار نیست.

فراموش نکنید که اخبار تورم 5 روز پس از گزارش مشاغل ایالات متحده معروف به NFP منتشر می شود. گزارش NFP آمریکا یک اقتصاد واقعا سالم و دستمزد متناسب را نشان می دهد.

حال جواب سوال میلیون دلاری این است که آیا بازار سهام به ریزش ادامه خواهد داد؟ نه لزوما. بازار همچنین برای حرکت های آتی خود به سود سهام نیاز دارد.

 

[irp posts=”55532″ name=”بروکر آرون گروپس چیست؟ راهنمای افتتاح حساب وخرید در صرافی آرون گروپس”]

 

در صورتی که میخواهید با شاخص دلار در فارکس آشنا شوید این مقاله را از دست ندهید، و اگر سوالی داشتید کامنت بگذارید.

 

https://donyaye-trade.com/news/us-inflation-hit-another-record-july-14

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.