بیت کوین، ابزار جدید ایران برای مقابله با تحریم‌ها

بیت کوین، ابزار جدید ایران برای مقابله با تحریم‌ها

درحالی‌که روابط مابین مراجع قانونی ایران و بیت کوین مدام در حال تغییر حالت است، یک گزارش جدید از شرکت تحلیلی بلاک چینی Elliptic نشان می‌دهد که فعالیت‌های ماینینگ قانونی در این کشور، بالای یک میلیارد دلار درآمد به همراه داشته است و به ایران کمک کرده تا تحریم‌های اقتصادی وضع‌شده توسط ایالات‌متحده آمریکا را دور بزند. یکی از متخصصان حوزه خبرگزاری، امروز به تحقیقاتی اشاره کرد که نشان می‌دهند ایران در حال حاضر، 4.5 درصد از کل حجم ماینینگ جهانی بیت کوین را تشکیل می‌دهد که باعث شده صدها میلیون دلار درآمد برای دولت به همراه داشته باشد و مخصوصاً به دور زدن تحریم‌های نفتی کمک کند.

[irp posts=”29589″ name=”فدرال رزرو برعلیه بیت کوین!”]

 

این گزارش بیان می‌کند:” ایالات‌متحده آمریکا تحریم‌های همه‌جانبه را علیه ایران وضع کرده است که شامل ممنوعیت تمامی واردات به این کشور و تحریم‌هایی برای مؤسسات مالی آن می‌باشند. صادرات نفت ایران در طول یک دهه گذشته 70 درصد کاهش داشته که باعث رکود اقتصادی، به همراه حجم بالایی از بیکاری و ناآرامی در کشور شده است. در مقابله با این تحریم‌ها، ایران به راهکاری غیرمعمول روی آورده است، بیت کوین.”

ایران از بیت کوین برای دور زدن تحریم‌ها استفاده می‌کند.طبق این گزارش‌ها، نفت ارزان و فراوان کشور ایران بدین معناست که عملیات استخراج پرمصرف برای این کشور بسیار ارزان است. به‌علاوه، سرمایه‌گذاران خارجی به‌خصوص از کشور چین، گاهی با همکاری نظامی ایران، نقش اساسی را در گسترش اقتصاد رمز ارزی این کشور ایفا می‌کنند. همچنین در این گزارش‌ها ذکرشده:” چندین کسب‌وکار چینی گواهی‌های استخراج دریافت کرده و در ایران شروع به فعالیت کرده‌اند.

 

[irp posts=”26552″ name=”آیا کاردانو می‌تواند بیت کوین شود؟!”]

 

این شرکت‌ها روابط کاری بسیار خوبی را با ارتش ایران داشته و یکی از این تأسیسات در رفسنجان با همکاری ارتش ساخته‌شده است.” درنهایت این منابع استخراجی، بیت کوینی را تولید می‌کنند که می‌توان از طریق آن به فروش نفت نیز کمک کرد. انرژی و نفت اضافی برای تولید بیت کوین مورداستفاده قرارگرفته که پس‌ازآن می‌توانند در بازار جهانی به فروش برسند. این گزارش‌ها همچنین ذکر کرده‌اند که این فرآیند به یکی از سیاست‌های دولت تبدیل‌شده است.

در اواخر آوریل، ایران از قوانینی عبور کرد که به بانک‌های کشور اجازه می‌دهند تا با استفاده از رمزارزها واردات انجام داده و سپس در ماه مه دولت با وضع قوانینی مبنی بر ممنوعیت استفاده از بیت کوین‌هایی که در خارج از کشور استخراج‌شده‌اند، موقعیت خود را در واردات تقویت کرده است. (اگر علاقه مند به کسب درآمد از بیت کوین هستید و اینکه بخواهید آموزش ترید در اپلیکیشن بایننس را یاد بگیرید، ولی راه های آن را نمیدانید حتما این مقاله را بخوانید، همچنین توصیه میکنم اگر در مورد کنترل حرص و طمع در بورس نمیدانید حتما این مقاله را هم بخوانید)

 

[irp posts=”25926″ name=”از اصول اولیه بیت کوین چه میدانید؟ آشنایی با 7 حقیقت در مورد بیت کوین”]

 

 

لینک منبع:https://cointelegraph.com/news/report-iran-may-reap-upwards-of-1-billion-in-annual-bitcoin-mining-revenues

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.