بعد از استخراج همه‌ی بیت کوین ها، چه اتفاقی می‌افتد؟!

بعد از استخراج همه‌ی بیت کوین ها، چه اتفاقی می‌افتد؟!

به‌طورکلی تنها 21 میلیون بیت کوین وجود دارد و دیگر واحد جدیدی به این شبکه اضافه نخواهد شد. در حال حاضر و با توجه به روند استخراج بیت کوین، انتظار می‌رود تا سال 2140 طول بکشد که همه‌ی این بیت کوین ها استخراج شوند. بستر بلاک چین به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که به‌طور روزانه تعداد مشخصی بیت کوین را می‌توان استخراج کرد و به این شبکه اضافه کرد. با توجه به این موضوع، استخراج همه‌ی بیت کوین ها تا سال 2140 طول خواهد کشید و در آن زمان نیز این شبکه عملکرد نسبتاً مشابهی خواهد داشت اما ماینرها فقط از کارمزد تراکنش‌ها درآمد کسب می‌کنند.

 

[irp posts=”24824″ name=”ایلان ماسک می‌گوید قیمت بیت کوین و اتریوم بالاست!”]

 

درواقع می‌توان این‌طور گفت که با تمام شدن استخراج بیت کوین ها، این رمز ارز الگوریتم و شیوه‌ی عملکردی خود را حفظ کرده و تنها پاداش و دستمزدی که به ماینرها می‌رسد متفاوت خواهد بود. در حال حاضر شاید رقم کارمزدها زیاد بالا نباشد و به چشم ماینرها نیاید اما همان‌طور که می‌دانید بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال روزبه‌روز در حال قدرتمندتر شدن هستند و قطعاً تا حدود یک قرن دیگر به‌قدری مورداستفاده قرار می‌گیرند و رایج خواهند شد که کسب درامد از طریق تراکنش‌ها نیز برای ماینرها بسیار به‌صرفه خواهد بود.

آخرین بیت کوین!

می‌توان گفت حدوداً در هر 10 دقیقه، ماینرها با حل کردن معادله رمزنگاری‌شده، یک بلاک جدید ایجاد می‌کنند و ماینری که موفق به انجام این کار شده باشد، پاداش بلاک دریافت می‌کند. درازای کشف هر بلاک، پاداشی به ماینر پرداخت می‌شود اما میزان این پاداش، حدوداً هر 4 سال یک‌بار نصف می‌شود. این نصف شدن پاداش را هاوینگ اسم‌گذاری کرده‌اند و آخرین بار در اردیبهشت‌ماه سال 99 اتفاق افتاد و هاوینگ بعدی حدوداً در سال 1403 (2024) خواهد بود. ماینرها قادر خواهند بود تا زمانی که آخرین بیت کوین هم استخراج‌نشده است، به این کار ادامه دهند اما بعدازآن دیگر هیچ بیت کوین جدیدی وارد این شبکه نخواهد شد. در حال حاضر حدود 18 و نیم میلیون بیت کوین تولیدشده است. به دلیل ا اشاره کردیم، حدود 120 سال دیگر طول خواهد کشید تا 2 و نیم میلیون بیت کوین دیگر استخراج شود!

 

[irp posts=”21999″ name=”پیش بینی قیمت بیت کوین تا سال 2022″]

 

در حال حاضر ماینرها هم پاداش بلاک را دریافت می‌کنند و هم تمام کارمزد هر تراکنش به آن‌ها می‌رسد. در شرایط فعلی، کارمزد تراکنش‌ها، بخش بسیار کوچکی از درآمد ماینرها را تأمین می‌کند. اگر بخواهیم با اعداد و ارقام این مورد را بیان کنیم، در طول یک روز معادل 900 بیت کوین استخراج می‌شود اما چیزی بین 60 تا 100 بیت کوین به‌عنوان کارمزد تراکنش‌ها ردوبدل می‌شود. به‌این‌ترتیب مشاهده می‌کنید که تراکنش‌ها چیزی کمتر از 10 درصد درآمد یک ماینر را تأمین می‌کنند؛ اما در آینده و با بزرگ‌تر شدن و افزایش میزان استفاده از بیت کوین و دیگر رمز ارزها، رقم و تعداد کارمزدها بالاتر خواهد رفت و می‌تواند یک درآمد خوب و راضی‌کننده را برای ماینرها تأمین کند.

اگر این مطلب را دوست داشتید و علاقه‌مند هستید که با چنین مطالبی، شما را بیشتر با بیت کوین و بلاک چین آشنا کنیم، در بخش نظرات همین مطلب این موضوع را عنوان کنید. همچنین شما هم‌وطنان گرامی می‌توانید اخبار بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال را از وب‌سایت ما پیگیری کنید و تازه‌ترین‌های این حوزه را بدانید.
اگر علاقه مند به کسب اطلاعات در زمینه کسب درآمد از بیت کوین با کدنویسی و طراحی اطلاعات کسب کنید و اینکه بدانید تعداد بیت کوین های استخراج شده  چقدر است، توصیه میکنم این مقاله را حتما بخوانید.

 

[irp posts=”24878″ name=”تا سال 2026، یک میلیارد نفر روی بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کنند!”]

 

منبع: https://arzdigital.com/what-will-happen-to-bitcoin-after-all-21-million-are-mined/

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.