بزرگترین ریزش هفتگی بیت کوین رقم خورد!

بزرگترین ریزش هفتگی بیت کوین رقم خورد!

بیت کوین که مهم ترین و بزرگ ترین ارز دیجیتال دنیا به حساب می آید، حدود 20 درصد افت قیمت را در این هفته تجربه کرد و بزرگترین افت قیمت هفتگی در طی یک سال گذشته را رقم زد. طبق گزارشی که بلومبرگ منتشر کرده است، بیت کوین در ادامه ی روند افزایشی خود دچار مشکل شده است و حالا در حال کاهش قیمت می باشد. هفته ی گذشته را می توان به نوعی بدترین هفته ی یک سال اخیر برای بیت کوین دانست.

 

[irp posts=”24878″ name=”تا سال 2026، یک میلیارد نفر روی بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کنند!”]

 

چه بر سر بیت کوین آمد؟!

بیت کوین که از شروع سال 2020 وضعیت آرامی به خود می دید، هر چه به پایان سال نزدیک تر شدیم،روند صعودی بیشتری از خود نشان می داد. با شروع سال 2021 نشانه هایی از یک رشد نسبتا بزرگ در آن دیده می شد و در نهایت در ماه فوریه، بیت کوین با رشدی ناگهانی و چشم گیر، رکورد قیمتی خود را شکست و حتی ارزش معاملات روزانه و ارزش کل بازار خود را به بیشترین حد در تاریخ خود رساند. اما در یک هفته ی اخیر اتفاقاتی در بازار این ارز دیجیتال رخ داد که باعث افت قیمت آن شد و تعداد زیادی از سرمایه گذاران را دچار نگرانی کرد.

واکنش های تحلیل گران نسبت به افت بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال نیز متفاوت بوده است و تعداد زیادی حمایت و حجم زیادی از ترس را از آن ها دیده ایم. شاخص گلکسی کریپتو بلومبرگ که قیمت و نوسان های بیت کوین اتریوم و چند ارز مجازی دیگر را بررسی می کند، 22 درصد کاهش را از خود نشان می دهد. در این میان آشفتگی های دیگر نیز در بازارهای مالی جهانی وجود داشته اند که بیت کوین را بیشتر تحت فشار قرار داده است. افزایش سود اوراق قرضه، سقوط سهام تسلا و پلوتون و … از مواردی هستند که بیت کوین را تحت فشار گذاشته اند و می توان آن ها را تعداد از دلایل افت قیمت بیت کوین دانست.

 

[irp posts=”24802″ name=”حذف بیت کوین کش و بیت کوین اس وی از صرافی اوکی کوین!”]

 

شاید بسیاری انتظار نداشتند که بیت کوین در برابر نوسانات بازار از خودش ضعف نشان دهد و به همین دلیل حالا به قدرت آن شک کرده اند! اما باید بدانید که بیت کوین در مرحله ی اصلاح قرار دارد و از طرفی فشارهای زیادی از جوانب مختلف به آن وارد می شود و این ریزش قیمت ها نسبتا طبیعی هستند. همچنین حجم خرید و معملات آن در روزهای سخت نیز نشان دهنده ی حمایت سرمایه گذاران می باشد و هنوز هم به عنوان یکی ازغول های بازار مالی می توان به بیت کوین نگاه کرد.

(در ادامه اگر میخواهید بدانید علت نوسانات بیت کوین چه بوده این مقاله را مطالعه نمایید.)

 

[irp posts=”24844″ name=”قیمت بیت کوین به زیر 48 دلار سقوط می‌کند اما آیا بازار درخطر است؟”]

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.